nasuwa si臋 pytanie po jakiego grzyba Honda zrobi艂a po swojemu ten patent ze sworzniami zwrotnicy skoro to jest tak ma艂o popularne rozwi膮zanie.(...) Cho膰 trzeba przyzna膰, 偶e jest to trwa艂e( jako oem), a g艂贸wnie problemy si臋 pojawiaj膮 po wymianie na lipne cz臋艣ci. Ale jak pokazuje praktyka 艂atwo przegapi膰 moment kiedy potrzeba wymieni膰 fabryczne sworznie. A mo偶e to narobi膰 niez艂ego bigosu.
Pytanie po kiego grzyba Honda zrobi艂a po swojemu patent ze sworzniami jest troch臋 nie na miejscu - Honda ma mn贸stwo swoich patent贸w, czy to w silnik贸wce, czy w zawieszeniu czy w elektryce. S膮 sprawdzone, s膮 od lat, s膮 ultra niezawodne, s膮 艂atwe w diagnostyce - ka偶de z nich ma swoje cechy. S膮 te偶 sworznie. Dzia艂aj膮, by膰 mo偶e dzi臋ki temu w艂a艣nie Hondy prowadz膮 si臋 tak a nie inaczej - nie czepiajmy si臋 tego tylko korzystajmy i czerpmy przyjemno艣膰 z jazdy. Wi臋kszo艣膰 Hondowskich rozwi膮za艅 jest ma艂o popularna, st膮d te偶 mechanik i mechanik kt贸ry potrafi co艣 naprawi膰 przy Hondzie to dwie r贸偶ne osoby z dw贸ch niemal偶e r贸偶nych bran偶y.
Rozwi膮zanie jest trwa艂e NIE TYLKO jako OEM. Wszystkie japo艅skie rozwi膮zania s膮 trwa艂e (lub dopisze z grzeczno艣ci 偶e innych renomowanych producent贸w te偶), problem jest taki, 偶e 95% produkt贸w sprzedawanych do motoryzacji na Polskim rynku to badziewie, wi臋c 95% si臋 psuje - gdyby ludzie korzystali z firmowych cz臋艣ci problem by nie istnia艂. Tak - problemy pojawiaj膮 si臋 po wymianie na lipne cz臋艣ci, ale tak jest ze wszystkim - niestety ludzie sami niszcz膮 sobie samochody i ka偶dy kolejny dzie艅 mojego 偶ycia to potwierdza. No bo we藕my na przyk艂ad takiego 20+ letniego Accorda IV generacji, kupionego od Niemca w kt贸rym nikt nie robi艂 nigdy praktycznie nic. No mo偶e kiedy艣 rozrz膮d i klocki. I olej. Taki samoch贸d kiedy trafia w Polskie 艂apy jest "naprawiany" - czytamy potem w og艂oszeniu, 偶e samoch贸d ma zmienione "ca艂e zawieszenia, wszystkie tuleje metalowo gumowe, rozrz膮d oraz przewody wysokiego napi臋cia".
Wiecie o czym my艣l臋 zawsze, kiedy widz臋 w og艂oszeniu napis, 偶e samoch贸d ma zmieniony rozrz膮d, tuleje metalowo-gumowe oraz przewody wysokiego napi臋cia? Tylko o tym, 偶e pierwsze co trzeba w takim samochodzie zrobi膰 po kupnie, to zmieni膰 rozrz膮d, tuleje metalowo-gumowe oraz przewody wysokiego napi臋cia.
Niestety, ale bardzo cz臋sto 20 letnie Hondowskie oryginalne kable dzia艂aj膮 lepiej ni偶 nowy wynalazek typu JANMOR czy BOSCH, 20 letnie Hondowskie oryginalne gumy - mimo, 偶e cz臋sto pozrywane (cho膰 nie zawsze nawet w takim wieku!!) - pracuj膮 ciszej ni偶 nowe tuleje "FEBI", czy - o zgrozo - yamato, a je偶eli kto艣 wsadzi艂 do rozrz膮du pomp臋 wody "sakura", albo nie daj bo偶e jaki艣 JPN - no to wybaczcie, ale ja dalej ni偶 50 kilometr贸w od miejsca zamieszkania takim samochodem bym si臋 nie ruszy艂. No ale przecie偶 jest "nowe".........
I wiecie co, tak jest naprawd臋 non stop. Raz kupiony dobry japo艅ski grat (i wcale nie m贸wi臋, 偶e w ka偶dym przypadku musi to by膰 OEM, chocia偶 cz臋sto tak jest) dzia艂a 10-15-20 lat, a chi艅czyk wymaga wymiany praktycznie nast臋pnego dnia po wymianie. Ale przecie偶 by艂 ta艅szy, wi臋c klient kupi艂... I potem narzeka 偶e Hondy si臋 psuj膮... Nie, Hondy si臋 nie psuj膮 - chi艅szczyzna si臋 psuje.
M贸wisz, 偶e bardzo 艂atwo przegapi膰 moment wymiany takiego sworznia - nie, nie jest 艂atwo - to skrajne niedopatrzenia. Dobre jako艣ci sworze艅 nie wypada z dnia na dzie艅, a KA呕DY je偶d偶膮cy samoch贸d powinien by膰 u mechanika co 3-4 miesi膮ce (w zale偶no艣ci od tego kto jak je藕dzi). Co roku na badanie techniczne, kt贸re zrobi膰 trzeba, i co circa 10-15 tysi臋cy kilometr贸w na wymian臋 oleju, przy kt贸rej te偶 powinno si臋 poszarpa膰 takimi newralgicznymi elementami zawieszenia jakimi s膮 sworznie.
Je偶eli komu艣 wypad艂y sworznie, to znaczy 偶e przez kilkadziesi膮t wizyt u mechanika na przestrzeni kilku lat nikt na sworznie nie spojrza艂. I nie jest to "bardzo 艂atwo przegapi膰" - to skrajne niedopatrzenie.
U偶ytkownik Haparts edytowa艂 ten post 22:06, 05.07.2015