Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problem po czyszczeniu przepustnicy i IAC

VII przepustnica accord IAC czyszczenie problem obroty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
317 odpowiedzi w tym temacie

#61 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:03, 16.03.2014

Uuuuu to na tych sie nie znam błędach ale na logike to coś z ABS-em bym obstawiał.

 

korbol2007 pilną spawe mam do Ciebie:

Weź miernik elektryczny, i zmierz czujnik położenia przepustnicy (TPS) ile Ci będzie pokazywał na załączonym zapłonie.

Tam do niego wchodzą 3 kable, mierzysz ten środkowy (+) i masę z akumulatora (-) i powiedz mia jaką wskazuje u Ciebie wartość? Prośba wielka


  • 0

#62 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:54, 16.03.2014

Po południu postaram się zmierzyć.
  • 0
maniek

#63 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:39, 16.03.2014

Czekam jakby co ile Tobie pokaże. I napisz skąd dokładnie wziołeś (-).

PS: Nie odkręcaj go tylko zmierz miernikiem ile ma bo mam troche dziwny motyw z tym ustawianiem go


  • 0

#64 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 09:08, 17.03.2014

A więc tak: jeśli nie świeci się konrolka ABS i check engine się nie świeci to układy są sprawne.  Ja zrobi się zworkę to testuje silnik i abs. kody abs można znaleźć nawet na forum 61- błąd śmieciowy oznaczający niskie napięcie akumulatora, 13- lewy przedni czujnik w kole abs . Jeśli nie świeci się ABS to usterka okresowa.. albo bardzo stara - tak samo z checkiem ....


  • 0

#65 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:21, 17.03.2014

Dzięki za info. Dzisiaj rano zaswiecił mi check ale po paru km zgasł.Oddałem samochod do mechanika,ma skasowac błędy i poszukac przyczyny tych nierownych obrotow.Ciekawe czy takie kasowanie wyczysci wszystkie błędy i da nowe nastawy biegu jałowego czy trzeba podpiąc pod HDS-a?
Wczoraj jeszcze chciałem zmierzyc tego TPS-a. Miernik nic mi nie pokazał ale teraz już wiem że zle mierzyłem(na wyciągniętej wtyczce).Swoją drogą to wczoraj zrobiłem reset samego siebie...;-)
  • 0
maniek

#66 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:13, 17.03.2014

I jak tam z tymi Voltami u Ciebie na TPS-ie? Da rade je zmierzyć?

Na podpietej wtyczce i na włączonym zapłonie (ale silnik na off) i przedział zakresowy na mierniku 20V


  • 0

#67 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:28, 17.03.2014

I jak tam z tymi Voltami u Ciebie na TPS-ie? Da rade je zmierzyć?

Na podpietej wtyczce i na włączonym zapłonie (ale silnik na off) i przedział zakresowy na mierniku 20V

Tak jak już pisałem oddałem sam do mechanika.

Przed chwilą akurat dzwonił i mówił że z obrotami  jest  lepiej ale ma jakieś zastrzeżenia do nich.Grzebał przy TPS-ie.Mówił że jak włączy się jakieś urzadzenie (ogrzewanie szyby,klima) to trochę "zafalują".Pojadę po pracy to  zobacze o co chodzi.

Dzisiaj dzwoniłem do ASO Rzeszów.Podpięcie HDS-a i reset plus adaptacja biegu jałowego - 100 zl.

Jak dzisiaj zdążę to zmierze,chyba że będzie padał deszcz(garażu nie mam :depresja:


  • 0
maniek

#68 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:33, 17.03.2014

Tak jak już pisałem oddałem sam do mechanika.

Przed chwilą akurat dzwonił i mówił że z obrotami  jest  lepiej ale ma jakieś zastrzeżenia do nich.Grzebał przy TPS-ie.Mówił że jak włączy się jakieś urzadzenie (ogrzewanie szyby,klima) to trochę "zafalują".Pojadę po pracy to  zobacze o co chodzi.

Dzisiaj dzwoniłem do ASO Rzeszów.Podpięcie HDS-a i reset plus adaptacja biegu jałowego - 100 zl.

Jak dzisiaj zdążę to zmierze,chyba że będzie padał deszcz(garażu nie mam :depresja:

Odebrałem HA od mechanika.Wykasował tylko błąd na checku a obroty jak skakały tak skaczą,koszt 50 zł (w błoto).

Zostaje tylko ASO i HDS.

Czy wie ktoś jak wykasować błędy ABS-u?


  • 0
maniek

#69 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:08, 17.03.2014

Tak jak już pisałem oddałem sam do mechanika.

Przed chwilą akurat dzwonił i mówił że z obrotami  jest  lepiej ale ma jakieś zastrzeżenia do nich.Grzebał przy TPS-ie.

No i dooopa bo właśnie chciałem mieć dane TPS-u przed rozkręceniem przy nim czegokolwiek, a teraz jak już przy nim grzebał to ustawił go prawdopodobnie na włączonym silniku tak żeby obroty były jako tako dobre (czyli bez miernika - wiem bo sam z tym eksperymentowałem a po podpięciu miernika wyskakiwało mi jakieś 0.63V) ale nie eliminowało to skakania ich.

 

Odebrałem HA od mechanika.Wykasował tylko błąd na checku a obroty jak skakały tak skaczą,koszt 50 zł (w błoto).

Zostaje tylko ASO i HDS.

Czy wie ktoś jak wykasować błędy ABS-u?

No przecież pisałem kilka postów wyżej że szkoda Twojego czasu i kasy że żadnem mechanik ze swoim super hiper kompem gucio zdziała bo potrzebny jest HDS i nic innego.

I odrazu Ci skasują błędy ABS-u.

 

PS: Ty tak czy inaczej zmień mechanika bo jak Ciebie kasuje za wykasowanie błędu 50zł to ciekawe ile Ci krzyknie za wymiane oleju lub wymiane świec nie wspominając o wymianie skrzyni (nic po za wykasowaniem błędu i pomachanie TPS-em lewo-prawo nie zrobił bo obroty dalej skaczą więc za co te 50 zyla??) No i do tego tym swoim super hiper multi kompem do ABS-u nie wlazł żeby wykasować ten błąd. :om:

 

 

A teraz powiem po co były mi te dane TPS-u, bo tutaj na forum pisze żeby ustawić go na 0.5V (tyle ma być i nie mniej i więcej podobno), na zagranicznych forach piszę że 0,45V ale to nie wszystko.

Teraz inny meksyk jak ustawia sie TPS przy pomocy miernika (na te 0.5V) to biorę (+) w środkowy kabel do wtyczki TPS a (-) z akumulatora i nadmienie że w tej samej wtyczce też mamy masę (-) idącą do TPS.

I teraz najlepsze (+) w tym samym kablu we wtyku TPS (środkowy) i biorąc (-) z aku wyskakuje 0.5V, a biorąc (-) z kabli TPS wyskakuje 0.48V, powrót miernikiem na aku - 0.5V no i powrót na minus z kabli 0.48V (TPS przykręcony na śruby) i bądź tu człowieku mądry i ustaw TPS (nie wspomne że jak już masz na mierniku te 0.5V i przykręcasz go to przeskakują Ci te Volty ciągle i cięzko jest wpasować sie na te 0.5V)


Użytkownik taryfa edytował ten post 19:31, 17.03.2014

  • 0

#70 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:41, 17.03.2014

Szkoda że nie napisałes o tym wczesniej ,bo nie dałbym nikomu tknąc TPS-u. To teraz bede musiał dodatkowo ustawic czujnik w ASO?
  • 0
maniek

#71 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:15, 17.03.2014

Sam sobie ustaw wcześniej zanim pojedziesz i sprawdź go odrazu.

Zapłon w aucie, miernik w łapę i 0.5V ustaw, potem otwieraj powoli przepustnicę (Volty mają rosnąć) i dojdziesz do otwartej przepustnicy w pełni to nie może być wiecej niż 5Volt.

Jak pokaże lub przekroczy 5V to TPS do wywalenia (na WOP- W pełni Otwartej Przepustnicy).

U mnie stanęło na coś a'la 4.60 czy 4.80 Volt czyli idealnie


  • 0

#72 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:45, 18.03.2014

Dzisiaj mierzyłem napięiie na TPS-e.Na zamkniętej przepustnicy 0,42V(minus z akumulatora),na całkowicie otwartej 4,47V. Jeżeli wziąłem minus z kabelka TPS to odpowiednio 0,41V i 4,45V.Także chyba muszę go trochę przestawic,tylko problem z tymi srubkami na gwiazdke.

Ustawiłem TPS-a na 0,500V idealnie co do 0,001V.Obroty wystrzeliły do 2000 i za nic nie spadły.Tak wiec chyba te 0,5V to nie ma być tylko tak jak piszą na zagranicznych forach 0,45V na zamkniętej.TYLKO ASO -zobaczymy czy chłopaki sobie poradzą.


Użytkownik korbol2007 edytował ten post 18:08, 18.03.2014

  • 0
maniek

#73 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:58, 19.03.2014

No i ustawiłem na 0.45V ale nie robiłem nauki wolnych obrotów (po prostu tylko przestawiłem)

Obroty wystartowały na 2000 i szybko spadły na 1500 (zimny silnik), potem podczas jazdy obroty na wysprzęgleniu lecą na 1800-1900 (silnik ciepły) i na postoju obroty 1100 (silnik ciepły)

No nic zostaje mi czekać do piątku na HDS-a i na opinie ASOlogów


  • 0

#74 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:37, 19.03.2014

No i ustawiłem na 0.45V ale nie robiłem nauki wolnych obrotów (po prostu tylko przestawiłem)

Obroty wystartowały na 2000 i szybko spadły na 1500 (zimny silnik), potem podczas jazdy obroty na wysprzęgleniu lecą na 1800-1900 (silnik ciepły) i na postoju obroty 1100 (silnik ciepły)

No nic zostaje mi czekać do piątku na HDS-a i na opinie ASOlogów

 Znalazłem jeszcze takie wieści...

Jakie objawy daje uszkodzony TPS?

Objawy, które mogą wskazywać na uszkodzony czujnik położenia przepustnicy mogą być dla nas mylące i niejednoznacznie wskazywać na ten element. Są to najczęściej zmiany obrotów i szarpnięcia podczas przyśpieszania lub zmniejszania prędkości. Gdy zdejmujemy nogę z pedału przyśpieszenia, silnik może pozostać na wyższych obrotach, a następnie gwałtownie je obniżyć. Również podczas przyśpieszania samochód może robić to niejako skokowo. Dzieje się tak, ponieważ stopień otwarcia przepustnicy ma wpływ na ilość dawkowanego paliwa potrzebnego do wytworzenia odpowiedniej mieszanki paliwowo - powietrznej. W przypadku nieprawidłowych wskazań z czujnika przepustnicy ilość wtryskiwanego paliwa może być zbyt mała, co w efekcie będzie skutkowało nierównomierną pracą silnika. Innymi objawami mogą być problemy z uruchomieniem samochodu, a także podwyższone spalanie.

Wskazane wyżej objawy mogą oznaczać także awarię innych czujników oraz podzespołów. Zanim zdecydujemy się na wymianę czujnika, sprawdźmy napięcia i zmiany rezystancji. Złącza czujników są wykonane w różnych systemach. Znajdziemy między innymi konstrukcje trzypinowe, czy też pięciopinowe. Jeden z pinów to masa, jeden odpowiada za zasilanie, inne piny przesyłają sygnał wynikowy z czujnika. W instrukcji technicznej sprawdźmy, za co odpowiadają poszczególne piny w czujniku naszego samochodu. Napięcie zasilania powinno wynosić 5V. Natomiast, kiedy mierzymy napięcie lub rezystancję zmieniając położenie przepustnicy, powinniśmy spodziewać się liniowego przyrostu pomiędzy 0,5-5V (w przypadku mierzenia rezystancji wartości będą inne dla różnych typów czujników). Ważne jest natomiast to, aby wartości zmieniały się liniowo i proporcjonalnie do wychylenia czujnika. Nagłe przeskoki wartości oznaczają, że oporowa warstwa potencjometru jest zużyta, czyli po prostu wytarta. Czujnik należy w tym przypadku wymieni

Czy czujnik otwarcia przepustnicy powinien być wyregulowany? Wprawdzie istnieje takie pojęcie, jak regulacja, czy też adaptacja czujnika położenia przepustnicy, ale czasem nie musimy nawet o niej pamiętać. W zależności od marki i modelu samochodu odbywa się to w diametralnie różny sposób. Czasem jest to po prostu pozostawienie samochodu przez kilka minut na wolnych obrotach. W innym przypadku czujnik wyregulujemy, przymykając przepustnicę kluczem imbusowym, a następnie przy zamkniętej przepustnicy mierząc jego napięcia na pinach sygnału i masy. Wymagane napięcie jest określone przez producenta. Istnieją także modele, które do wykonania regulacji muszą zostać wprowadzone w tryb testu, a do sprawdzania końcowych ustawień będą potrzebne szczelinomierze

Czujnik położenia przepustnicy może powodować objawy zbliżone do niesprawnego zaworu EGR (np. szarpanie silnikiem podczas przyśpieszania). Innym powodem takich objawów mogą być również niesprawne świece lub przewody zapłonowe, a także zabrudzona/uszkodzona przepustnica.

 

Czyli te wszystkie objawy które mam(szalejące obroty,szarpanie przy dodawaniu-odejmowaniu gazu).Ale i tak jadę do ASO-wców w sobotę.


Użytkownik korbol2007 edytował ten post 20:40, 19.03.2014

  • 0
maniek

#75 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:39, 20.03.2014

Dzwoniłem dzisiaj jeszcze raz do ASO.Gość powiedział że nie wolno ruszać czujnika TPS.Jest on na stale ustawiony fabrycznie a po czyszczeniu przepustnicy trzeba ponownie ustawiać komputer HDS-em.Teraz ta impreza będzie mnie kosztować ok.250 zł(regulacja TPS i adaptacja przepustnicy).Wyjazd przełożony na poniedziałek . Taryfa daj znać jak u ciebie po Aso.
  • 0
maniek





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, przepustnica, accord, IAC, czyszczenie, problem, obroty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq