Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problem po czyszczeniu przepustnicy i IAC

VII przepustnica accord IAC czyszczenie problem obroty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
317 odpowiedzi w tym temacie

#91 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2,946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 14:37, 21.03.2014

Białą  skrajną  z komputera silnika ...


  • 0

#92 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:39, 21.03.2014

Białą  skrajną  z komputera silnika ...

Ok.Dzięki.


  • 0
maniek

#93 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:28, 21.03.2014

Jestem po wizycie i lipa nie wiedza co jest, kazali przywiesc auto na wiecej niz godzine (potrzebuja wiecej czasu) i mam zabrac ze soba stara przepustnice. Kolejna wizyta na 26 marca.

Teraz mam gorzej niż było: wolne obroty jak stoje 1500 RPM, na wysprzęgleniu 2000 RPM :depresja:

 

EDIT

 

Panowie i Panewki właśnie naprawiłem auto.

DZIAŁAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Mam normalne obroty 650 na postoju, i podczas jazdy jak wysprzęgle obroty spadają na 1000 RPM a jak stane to piknie sobie schodzą do 650 RPM :diabelfaja:

 

A teraz powiem co moim zdaniem sie stało (pewności nie mam ale to co jedyne mi przychodzi do łba):

W ASO podłączyli auto do kompiutra (HDS) i zrobili naukę biegu jałowego (ale zapomnieli zresetować kompa głąby ebane) i dlatego to nic nie dało a jeszcze pogorszyło mi wskazówkę na zegarach.

Po powrocie do domu otworzyłem maskę w celu zlukania co oni mi tu zrobili (czujnik w dolocie miał inaczej założoną spinkę i były ślady jakiegoś płynu przy przepustnicy (na górze tylko i mało).

Miernik w łapę i walę szybkim okiem na TPS-a - pomiar wskazuje tyle ile sam ustawiłem 0,45V, czyli nie tykany przez ASO.

No to sobie myśle - biała wtyczka w kompie co bardzo życzliwy kolega Muzyczka (za co wielkie mu dzieki i chwała) opowiadał dzielnie w mailach.

10 sekund mineło...20 sek...30sek i buch wtyczka spowrotem w kompiutra.

Odpalam auto i obroty start na 1500 RPM...za chwile na 1000 RPM pacze i idą w dół (myśle przewidzenia mam chyba zmęczenie po robocie mnie bierze choć w sumie nic nie robiłem dziś) lecą do 650 RPM i silnik sobie chodzi.

No to jak kolega muzyczka powiedział:

 Zapominałem dodać o 10 minutowej pracy na biegu jałowym po po zerowaniu ecm :).

szluga w dłoń i palimy ... silnik chodzi ... pacze i nawiew mi nawiewa powietrze do kabiny  (a w dopie tam niech se chodzi nic nie tykam) [A/C na Off-ie mam]

5min...7min..10 min - szlugi już dawno nie mam z tej radości

gaszę Hankę,

odpalam i jadę na testy w około osiedla... wciskam sprzęgło obroty na 1000 rpm...staje spadają do 650 i lekko trzęsie budą (oj jak sie ucieszyłem).

 

Tak więc jak wspomniane było na początku:

HDS - reset Ecu + uczenie biegu jałowego = Szczęśliwy właściciel Accorda :serduszka:

I to tyle w tym temacie.

 

PS: Mam w Acco wstawioną tą kupioną przepustnicę z IAC i TPS (ta brudna używana kupiona z aletudrogo)

PS 2: Muzyczka jesteś BOGIEM !!!!!


Użytkownik taryfa edytował ten post 19:29, 21.03.2014

  • 0

#94 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:43, 21.03.2014

Taryfa masz może zdjęcie którą białą wtyczke trzeba wyjąć?
Albo łopatologicznie wytłumacz to jutro tez taj zrobie.

Użytkownik krzyzak24 edytował ten post 21:42, 21.03.2014

  • 0

#95 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:59, 21.03.2014

Jestem po wizycie i lipa nie wiedza co jest, kazali przywiesc auto na wiecej niz godzine (potrzebuja wiecej czasu) i mam zabrac ze soba stara przepustnice. Kolejna wizyta na 26 marca.

Teraz mam gorzej niż było: wolne obroty jak stoje 1500 RPM, na wysprzęgleniu 2000 RPM :depresja:

 

EDIT

 

Panowie i Panewki właśnie naprawiłem auto.

DZIAŁAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Mam normalne obroty 650 na postoju, i podczas jazdy jak wysprzęgle obroty spadają na 1000 RPM a jak stane to piknie sobie schodzą do 650 RPM :diabelfaja:

 

A teraz powiem co moim zdaniem sie stało (pewności nie mam ale to co jedyne mi przychodzi do łba):

W ASO podłączyli auto do kompiutra (HDS) i zrobili naukę biegu jałowego (ale zapomnieli zresetować kompa głąby ebane) i dlatego to nic nie dało a jeszcze pogorszyło mi wskazówkę na zegarach.

Po powrocie do domu otworzyłem maskę w celu zlukania co oni mi tu zrobili (czujnik w dolocie miał inaczej założoną spinkę i były ślady jakiegoś płynu przy przepustnicy (na górze tylko i mało).

Miernik w łapę i walę szybkim okiem na TPS-a - pomiar wskazuje tyle ile sam ustawiłem 0,45V, czyli nie tykany przez ASO.

No to sobie myśle - biała wtyczka w kompie co bardzo życzliwy kolega Muzyczka (za co wielkie mu dzieki i chwała) opowiadał dzielnie w mailach.

10 sekund mineło...20 sek...30sek i buch wtyczka spowrotem w kompiutra.

Odpalam auto i obroty start na 1500 RPM...za chwile na 1000 RPM pacze i idą w dół (myśle przewidzenia mam chyba zmęczenie po robocie mnie bierze choć w sumie nic nie robiłem dziś) lecą do 650 RPM i silnik sobie chodzi.

No to jak kolega muzyczka powiedział:

szluga w dłoń i palimy ... silnik chodzi ... pacze i nawiew mi nawiewa powietrze do kabiny  (a w dopie tam niech se chodzi nic nie tykam) [A/C na Off-ie mam]

5min...7min..10 min - szlugi już dawno nie mam z tej radości

gaszę Hankę,

odpalam i jadę na testy w około osiedla... wciskam sprzęgło obroty na 1000 rpm...staje spadają do 650 i lekko trzęsie budą (oj jak sie ucieszyłem).

 

Tak więc jak wspomniane było na początku:

HDS - reset Ecu + uczenie biegu jałowego = Szczęśliwy właściciel Accorda :serduszka:

I to tyle w tym temacie.

 

PS: Mam w Acco wstawioną tą kupioną przepustnicę z IAC i TPS (ta brudna używana kupiona z aletudrogo)

PS 2: Muzyczka jesteś BOGIEM !!!!!

Kurde zazdroszczę CI.Ilr cię skasowali?


  • 0
maniek

#96 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1,733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 06:58, 22.03.2014

LOL.

 

przeczytałem cały temat i mi ręce opadły.

 

sam się przymierzałem do wyczyszczenia przepustnicy przy okazji reg. zaworów i filtrów na wiosnę, ale po przeczytaniu tego jakoś sobie tego nie wyobrażam...

 

 

masakra.

 

więcej osób potwierdzi sposób SPRAWDZONY na to?


  • 0

#97 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:36, 22.03.2014

Taryfa masz może zdjęcie którą białą wtyczke trzeba wyjąć?
Albo łopatologicznie wytłumacz to jutro tez taj zrobie.

 tu masz pokazane z prawej strony bo z lewej skrajna wtyczka jest siwa więc sie napewno nie pomylisz.

unplug_ECU.jpg

 

Kurde zazdroszczę CI.Ilr cię skasowali?

No właśnie nic nie płaciłem bo wyznaczyli mi 2gą wizytę na więcej niż godzina na 26 marca i wtedy mam zapłacić ale teraz muszę zadzwonić i skasować wizytę bo mi nie potrza już (ciekawe czy będą mi kazali zapłacić za wczoraj).

Normalnie diagnostyka z podłączeniem HDS-a 65 ₤

 

 

LOL.

 

przeczytałem cały temat i mi ręce opadły.

 

sam się przymierzałem do wyczyszczenia przepustnicy przy okazji reg. zaworów i filtrów na wiosnę, ale po przeczytaniu tego jakoś sobie tego nie wyobrażam...

 

 

masakra.

 

więcej osób potwierdzi sposób SPRAWDZONY na to?

No trochę jazda z tym wyszła ale wszystko ogarnięte.

Podstawa to przy ruszaniu czegokolwiek przy przepustnicy (i jej samej) to zanim cokolwiek ruszysz akumulator trza rozłączyć!!!

Potwierdzenie masz a nawet 2 na poczatku tematu kolega muzyczka napisał że po HDS-ie objawy ustały a teraz mój przypadek.

 

 

Dziś miałem kolejną jazdę próbną (po całonocnym staniu) i gitara obroty są normalne wszystko hasa jak należy.

To może zrobimy manual do tego? Bo w sumie sprawa prosta jest kilka fotek opis i wsio


  • 0

#98 ury00

ury00
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:irlandia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport automat cl7 k20z2
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:52, 22.03.2014

witam. jestem nowy na forum i nie wiem czy dobrze trafilem. dlatego prosze o wyrozumialosc.

problem moj prawdopodobnie dotyczy przepustnicy. jadac z corka do szkoly zaswiecil mi sie check engine. po zgaszeniu i zapaleniu silnika moglem kontynuowac jazde. kontrolka nie zgasla. mechanik podlaczyl pod kompa i blad byl taki : "throttle actuator system malfunction". . hanie mam 4 miesiace. wszesniej nic nie zauwazylem oprocz tego ze kilka razy ciezka palil. niestety nie pamietam czy  cieply silnik czy zimny. i jeszcze jak ja kupilem bylo batrdzo malo plynu chlodzacego ale dolalem i trzyma stan. bledow wczesnij zadnych nie bylo. pomozcie prosze bo nie wiem co robic.


  • 0

#99 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:55, 22.03.2014

Coś z przepustnicą jest nie tak, wyciągnij wtyczkę od przepustnicy (u Cibie jest elektroniczna) obejrzyj wtyczkę i kable czy nie są przerwane gdzieś, przeczyść styki przy przepustnicy.

Masz kod błedu podczas skanowania go komputerem?

 

Tu jest coś a'la podobnego i właśnie pisze że ciężki start jest też objawem:

http://engine-codes....2108_acura.html

 

Możliwe że masz przepustnicę brudną i sie przycina w którymś momencie lub IAC.

Spróbój auto przeciągnąć porządnie na jakimś odcinku (jeżeli jest jakiś syf w IAC może go ciśnienie wessie) - tu dotyczy tylko IAC, czyli rozpędź auto do 5000-6500 RPM i puść gaz jak spadnie do 4000 RPM znowu go rozpędź do 5000-6500 RPM i tak na jakimś odcinku zrób na rozgrzanym silniku.

Wiem że zaraz polecą na mnie uje że każe katować auto ale w 1 accordzie to pomogło (a tam przeciągneliśmy go pod czerwone pole i puszczaliśmy gaz i zassało jakiegoś syfa i teraz jest oki)

I radzę zdjąć wąż idący z filtra powietrza do przepustnicy, otworzyć przepustnicę (auto na zapłonie i niech 1 osoba wciśnie pedał gazu do końca) a druga osoba niech obejrzy jak wygląda w środku.


Użytkownik taryfa edytował ten post 13:56, 22.03.2014

  • 0

#100 ury00

ury00
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:irlandia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport automat cl7 k20z2
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:38, 22.03.2014

Coś z przepustnicą jest nie tak, wyciągnij wtyczkę od przepustnicy (u Cibie jest elektroniczna) obejrzyj wtyczkę i kable czy nie są przerwane gdzieś, przeczyść styki przy przepustnicy.

Masz kod błedu podczas skanowania go komputerem?

 

Tu jest coś a'la podobnego i właśnie pisze że ciężki start jest też objawem:

http://engine-codes....2108_acura.html

 

Możliwe że masz przepustnicę brudną i sie przycina w którymś momencie lub IAC.

Spróbój auto przeciągnąć porządnie na jakimś odcinku (jeżeli jest jakiś syf w IAC może go ciśnienie wessie) - tu dotyczy tylko IAC, czyli rozpędź auto do 5000-6500 RPM i puść gaz jak spadnie do 4000 RPM znowu go rozpędź do 5000-6500 RPM i tak na jakimś odcinku zrób na rozgrzanym silniku.

Wiem że zaraz polecą na mnie uje że każe katować auto ale w 1 accordzie to pomogło (a tam przeciągneliśmy go pod czerwone pole i puszczaliśmy gaz i zassało jakiegoś syfa i teraz jest oki)

I radzę zdjąć wąż idący z filtra powietrza do przepustnicy, otworzyć przepustnicę (auto na zapłonie i niech 1 osoba wciśnie pedał gazu do końca) a druga osoba niech obejrzy jak wygląda w środku.

dzieki za odpowiedź. bede mial chwile to sprobuje. czy powinienem zobaczyc w lusterku jakis dym jak ja pocisne i gdyby ten syf wessalo? na kompie tylko widzialem :"throttle actuator system malfunction". i numer 40-06 . teraz ja wrocilem przed domem na zapalonym silniku na "D" (automat) przy wylaczonym radiu, ac, swiatel itp. tylko przy wcisnietym hamulcu obroty byly ok 500-550. wiem ze bieg D to nie jalowy ale czy to dobre wskazanie?


wszystkie wtyczki przy przepustnicy sprawdzic? mozna je konektem popsikac? a sa jeszcze gdzies w hani jakies wtyczki "ukryte" ktore powinienem sprawdzic? mam automat wiec moge ja przegonic na sekwencyjnym ustawieniu skrzyni? bo inaczej zeby pociagnac ja do 6500 to sie niezle rozpedzi:)?


  • 0

#101 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:24, 23.03.2014

 czy powinienem zobaczyc w lusterku jakis dym jak ja pocisne i gdyby ten syf wessalo?

Nie zobaczysz żadnego dymu bo mówimy tutaj o bardzo małym brudzie który może siedzieć w IAC i go blokować że sie nie otworzy lub zamknie tak jak powinien.

Jak wiemy powietrze zanim dojdzie do IAC a po nim do silnika jest filtrowane przez filtr powietrza ale zawsze jakieś nieczystości sie przedostaną i osadzają sie na przepustnicy i IAC zasyfiając je, lub przedostają sie dalej i są spalane w silniku.

 

 

teraz ja wrocilem przed domem na zapalonym silniku na "D" (automat) przy wylaczonym radiu, ac, swiatel itp. tylko przy wcisnietym hamulcu obroty byly ok 500-550. wiem ze bieg D to nie jalowy ale czy to dobre wskazanie?

Tu akurat podczas jazdy możesz mieć różne RPM  jedynie podczas wysprzęglenia auta można coś zobaczyć (ale ty masz automata to odpada) lub na jałowym.

Podaj ile masz na jałowym po rozgrzaniu auta

 

 

wszystkie wtyczki przy przepustnicy sprawdzic? mozna je konektem popsikac? a sa jeszcze gdzies w hani jakies wtyczki "ukryte" ktore powinienem sprawdzic? mam automat wiec moge ja przegonic na sekwencyjnym ustawieniu skrzyni? bo inaczej zeby pociagnac ja do 6500 to sie niezle rozpedzi:)?

Tak wszystkie, Poipsikaj je specjalnym sprajem do styków (nie pamiętam nazwy).


Użytkownik taryfa edytował ten post 09:25, 23.03.2014

  • 0

#102 ury00

ury00
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:irlandia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport automat cl7 k20z2
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:05, 23.03.2014

Tu akurat podczas jazdy możesz mieć różne RPM  jedynie podczas wysprzęglenia auta można coś zobaczyć (ale ty masz automata to odpada) lub na jałowym.

Podaj ile masz na jałowym po rozgrzaniu auta

 

 

 

 

ok. Pozycja "N" to rozumiem bieg jalowy, tak? posprawdzam i posikam wszystkie wtyczki. i potem ja przegonie.


  • 0

#103 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:13, 23.03.2014

No tak N czy tam P (podobne działania są).

Ustaw na N i zobacz na ciepłym silniku jakie ma obroty i co sie dzieje (czy falują itp)

Auto przegoń porządnie przez jakiś dystans coby zrobić 'przewiew' na IAC (pamiętaj że IAC działa tylko gdy przepustnica jest całkowicie zamknięta czyli pedał gazu nie tykany ale auto nadal ma jechać na biegu)


  • 0

#104 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2,946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 17:59, 23.03.2014

blow , problem biegu jałowego i wolnych obrotów nie dotyczy K24 i elektronicznej przepustnicy w po liftach.

tylko przy wcisnietym hamulcu obroty byly ok 500-550

Przepustnica do czyszczenia, jak zdejmiesz rurę dolotu to zobaczysz .
  • 0

#105 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1,733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 18:26, 23.03.2014

czyli u mnie też, jak zdejmę rurę za filtrem powietrza, to mogę przepustnicę przeczyścić jakimś nagar sprayem i nic nie powinno się z nią stać?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, przepustnica, accord, IAC, czyszczenie, problem, obroty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych


    Facebook (1)
IPB Skin By Virteq