wiesz co ja kupiłem go w selgrosie. To jest firmy PLAK koszt 17 zł. pewnie tyle warty ile kosztuje. przez 3 miechy mi z klimy nie biło więc byłem zadowolony
to jest coś takiego:
https://www.google.p...ml.html;250;280
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Napisano 19:16, 24.01.2015
wiesz co ja kupiłem go w selgrosie. To jest firmy PLAK koszt 17 zł. pewnie tyle warty ile kosztuje. przez 3 miechy mi z klimy nie biło więc byłem zadowolony
to jest coś takiego:
https://www.google.p...ml.html;250;280
Napisano 20:17, 24.01.2015
kolego gdzie kupiles ten srodek bo u mnie w miescie wolaja £40 za taka usluge chyba ze nabijesz klime to wezma tylko 15 a ja niepotrzebuje nabijac teraz nabijalem 6 miechow temu
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
http://allegro.pl/pl...5024406515.html
http://allegro.pl/pl...5017114331.html
Napisano 20:54, 24.01.2015
Napisano 20:54, 24.01.2015
Koledzy myśliscie że tak plak nie jest szkodliwy ani nic takiego??
Napisano 21:00, 24.01.2015
Wszystko jest szkodliwe, oddychanie miejskim powietrzem i to na codzień, też
Napisano 22:40, 24.01.2015
Napisano 00:15, 25.01.2015
ja akurat takiego typu produktu nie polecam, gdyż u mnie się nie sprawdził, tylko dobra chemia na parownik w moim przypadku najlepiej zadziałała - oczywiście przed zabiegiem zabezpieczyłem w odpowiedni sposób moduł
mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock tel 690886882 - zapraszam
Napisano 16:51, 09.05.2015
uważam że serwisy są po to by z nich korzystać.
Napisano 15:46, 07.06.2015
Owszem, ale większość po to aby skroic ile się da z osoby,która tym bardziej na mechanice się nie znauważam że serwisy są po to by z nich korzystać.
Napisano 14:15, 08.06.2015
O Boże!!! Przeczytałem "po łepkach" (bo na wszystkie posty zabrakło mi nerwów) całe te wywody o odgrzybianiu ozonem, lub "przez rurkę " spustową parownika i powiem szczerze, że jestem załamany poziomem wiedzy na ten temat.
JEDYNYM SKUTECZNYM i BEZPIECZNYM SPOSOBEM NA ODGRZYBIANIE JEST UMYCIE PAROWNIKA ALE OD STRONY WENTYLATORA. POD ŻADNYM POZOREM NIE ZDEJMOWAĆ RURKI ODPROWADZAJĄCEJ SKROPLINY BO GDY ŹLE JĄ ZAŁOŻYMY TO ZALANIE KOMPUTERA GOTOWE. UMYCIE PAROWNIKA PRZEZ TEN KRÓCIEC MOŻNA PORÓWNAĆ DO UMYCIA ZLEWU PRZEZ "KOLANKO" POD ZLEWEM (bardzie obrazowo jakoś mi się nic nie nasunęło) PRAWIE SIĘ UDA ALE PO PIERWSZE NIEDOKŁADNIE A PO DRUGIE LECI NA NAS TO CZYM MYJEMY.
ad cen w warsztatach (sam takowy prowadzę) i "krojenia " klientów to wystarczy ustalić i ew porównać ceny w kilku warsztatach i sprawa jasna, a jeśli ktoś uważa, że warsztaty mają za wysokie ceny to niech sam sobie wszystko naprawia i serwisuje
Napisano 15:38, 08.06.2015
Jeśli mówisz o VI generacji jak na Twoim zdjęciu, to dostanie się do parownika nie jest problemem i można go sobie myć co tydzień.
Oczywiście mycie parownika jest najbardziej skuteczne ale co w sytuacji kiedy zawita do Twojego warsztatu
ktoś z samochodem w którym trzeba rozebrać pół auta zeby się dostać do parownika - czy taka będzie
propozycja i za jakie pieniądze. Uważam, że należy również uwzględnić aspekt ekonomiczny takiej operacji.
Napisano 09:07, 09.06.2015
w moim warsztacie odgrzybianie polegające na myciu parownika kosztuje 100zł niezależnie od samochodu. W 99% udaje się to zrobić w sposób bezpośredni (tzn końcówką dozownika dotykam parownika np Accord 7 i 8 generacji) a w tych 99% ok 40% to widzę (tak jak w 6 genie Accorda) parownik.
Napisano 14:30, 09.06.2015
Witam.
Ja też przymierzam się do czyszczenia parownika, już miałem kupować piankę i psikać w kanały, a tu taki post, DZIĘKUJĘ.
Po przeanalizowaniu wszystkich wypowiedzi podsumujmy propozycje:
Psikanie w kanały kratek nawiewów - odpada z wiadomych względów.
Wyjmowanie węża odprowadzającego skropliny - nie wydaje się najlepszym pomysłem co do skuteczności całej operacji, nawet jak wciśniemy wężyk od preparatu idealnie na środek parownika nie ma szans dokładnego pokrycia całego parownika preparatem.
Ozonowanie - może nie napiszę nic odkrywczego, ale trzeba by to robić często i jedynym słusznym rozwiązaniem to zakup urządzenia kosztującego min.500-600 zł bo inne to zabawki. Do tego przeczytałem gdzieś, że ozonowanie uszkadza plastiki w samochodzie, stają się kruche i matowieją, ale ile w tym prawdy to nie wiem, jak szybko widać ich postarzenie też nikt nie podaje.
Wyjęcie wentylatora nawiewu – ten pomysł jak na razie u mnie prowadzi, tu mamy szansę na zaaplikowanie pianki dokładnie na cały parownik, jeśli jest tak ja piszecie, że widać go w otworze po wyjęciu obudowy wentylatora.
Wyjęcie całego parownika w celu mechanicznego umycia – no cóż tu bym był sceptyczny choć to przyniosłoby 100% skuteczność, wyjęcie i mycie parownika niesie za sobą jakieś tam koszty, polegające na odciągnięciu czynnika i nikt z was nie zauważył, że wnętrze parownika NALEŻY IDEALNIE ZABEZPIECZYĆ PRZED WILGOCIĄ , a co zresztą układu ? Po rozszczelnieniu układu wymieniamy osuszacz, czyli nawet przy starannym i dokładnym wykonaniu tej operacji koszty i ryzyko dostania się wilgoci do układu są zbyt duże!
Psikanie przez otwór rezystora dmuchawy – może dobre, ale porównywalne z psikaniem przez rurę do skroplin bo i tak nic nie widzimy gdzie psikamy.
Reasumując, chyba sposób z wyjęciem wentylatora i psikaniem bezpośrednio na parownik jest najlepszym sposobem na pozbycie się problemu. Jeszcze dochodzi problem usunięcia resztek preparatu po całym zabiegu (bo po co wdychać jego opary) może da radę to jakoś spłukać po wszystkim małym strumieniem wody np. wężyk i pompka do spryskiwacza?
Dodam, że u mnie nie występuje problem z przykrym zapachem, ale lubię dmuchać na zimne i zapobiegać niż leczyć. Po drugie muszę jeszcze sprawdzić jak wygląda u mnie obudowa ECM, bo poprzedni właściciel robił wszystko do końca w ASO i na fakturach jest odgrzybianie, jak zajrzę na obudowę komputera to się przekonam jakim sposobem!
Na koniec dodam, że najważniejsze jest to żeby nie dopuścić do przejechania nawet 100m bez założonego filtra kabinowego! W poprzednim samochodzie civic V-gen. producent nie przewidział filtra kabinowego i nie chcielibyście widzieć parownika i zapachu z niego kiedy rozbebeszyłem obudowę!
Przepraszam za tak długi wywód, ale trochę porządku w temacie się przyda.
Pozdrawiam.
Napisano 17:18, 09.06.2015
w moim warsztacie odgrzybianie polegające na myciu parownika kosztuje 100zł niezależnie od samochodu. W 99% udaje się to zrobić w sposób bezpośredni (tzn końcówką dozownika dotykam parownika np Accord 7 i 8 generacji) a w tych 99% ok 40% to widzę (tak jak w 6 genie Accorda) parownik.
Moim zdaniem cena super. Gdybym miał bliżej to na pewno bym skorzystał. Pozdrawiam
Napisano 08:49, 10.06.2015
Psikanie przez otwór rezystora dmuchawy – może dobre, ale porównywalne z psikaniem przez rurę do skroplin bo i tak nic nie widzimy gdzie psikamy.
to jest naprawdę najlepsza opcja (stosunek nakładu pracy do efektu)
1. przez ten otwór można dokładnie oczyścić cały parownik posługując się odpowiednio długą rurką z końcówką rozpylającą, trzeba trochę wprawy i naprawdę "czuć" radiator pod końcówką rozpylającą mimo, że go nie widać
2. czyszcząc przez otwór spustowy po pierwsze dostajemy się już jakby za parownikiem więc nie myjemy jego zabrudzeń mechanicznych a poza tym możliwość "manewru" rurką czyszczącą jest mocno ograniczona, no i to, że to wszystko leci na nas z powrotem przez ten otwór dyskwalifikuje tą metodę
3. czyszczenie przez wentylator (tzn po jego wyjęciu) daje w sumie taki sam dostęp do parownika jak przez rezystor który i tak trzeba wykręcić aby go nie zalać preparatem do odgrzybiania a dodatkowo wymaga użycia jeszcze dłuższej rurki rozpylającej
4. zabieg czyszczenia parownika należy wykonać w pewnym sensie na raty tzn wstępnie rozpylić preparat na parowniku a następnie włączyć nawiew aby "przepchnąć" preparat przez parownik i częściowo do kanałów (ale z umiarem), a następnie ponownie rozpylić preparat na parowniku i pozostawić na nim w zależności od preparatu 10-20 min. Po tym czasie włączyć nawiew i przedmuchać wszystkie nawiewy
all_gen
Mechanik →
Silniki →
Franek k20/k24 nie pali równo na 4 cylindrze.Napisany przez urbiandorbi , 30 mar 2024 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Układ elektryczny →
Do czego ta wtyczka ?. Accord VINapisany przez m_sea , 06 sty 2024 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Silniki →
Nowa benzyna E10, a silniki HondyNapisany przez wodstock , 28 lis 2023 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Silniki →
R18A2 a F18B2Napisany przez SajmonHonda , 13 kwi 2023 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Opony / Felgi →
Eksploatacja - poradniki →
Osprzęt - zestaw TPMS do VII genNapisany przez gzp500 , 29 mar 2023 all_gen, tpms, VII, VII i starsze |
|
|
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych