Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

bicie przy hamowaniu, krzywe piasty

VI

Najlepsza odpowiedź DaRoN , 22:06, 07.02.2018

robię odkop, bo... znalazłem zamienniki piast moi mili ;) długo to trwało i długo się odgrażałem, ale mam!
OEM podany w katalogu to 44600-S1A-E00.
OEM zamienny (dziś mierzone, aczkolwiek nie montowane jeszcze to: 44600-S84-A00

i teraz najlepsze - wszędzie, gdzie sobie poszukacie (amazon, ebay) piasty są :) takżę ja już zamawiam tarcze, drugą piastę i łożyska (tą mam OEM, niestety juz się druga na eBay sprzedała).
mnie zabawa kosztowała 350PLN BEZ łożyska. Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
180 odpowiedzi w tym temacie

#31 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 01:25, 19.02.2015

1. ATE jest OK. Z tego co wiem to niemiecka firma i nie bez powodu tarcze hondy sa aktualnie firmy ATE.

 

2. Woda nic nie zrobi tarczy jak jest zrobiona jak trzeba. Jak by trzeba bylo zmieniac tarcze po wjechaniu w duza kaluze ...to kto by na tarcze zarobil. ;-)

 

3. Rdza nie gra roli i nie trzeba nic robic zeby sie ona nie tworzyla. Tarcze sa na wolnym powietrzu i pod dzialaniem soli, wysokiej temperatury  i wody. Fabryczny "tawot" usuwa sie przed montazem. Kazda tarcza jest fabrycznie zabezpieczona przed rdza. Czysta tarcza rdzewiala by bez potrzeby w magazynie.

 

4. Zamontowanie na brudna piaste jest bledem...nie gra gitara. :-(


Użytkownik Kardynal edytował ten post 01:29, 19.02.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#32 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:58, 19.02.2015

1. kiepskie tarcze, szczególnie ATE (z własnego doświadczenia). wykonane z niejednorodnej mieszanki czy coś takiego, objawia się tym, że tarcza będzie biła mniej lub bardziej zależnie od temperatury. Toczenie oczywiście w tej sytuacji nic nie da gdy tarcza wraz z każdą zmianą temperatury ma inne bicie. Niezależnie czy na tokarce czy na samochodzie.

 

Takie bicie pojawia się z powodu dobrania zbyt słabej mieszanki klocka której film cierny jest zrywany - przez co na tarczy są miejsca o róznym współczynniku tarcia i różnej twardości (tarcza bez filmu ciernego (zerwany), tarcza ze spalonym filmem ciernym, tarcza z filmem ciernym który się ostał). Przez to właśnie pojawia się bicie które nasila się wraz z temperaturą

 

2. tarcza się skrzywi w wyniku wjechania w głęboką wodę, miejscowego przegrzania itp. można przetoczyć na tokarce i powinna być ok.

 

Z doświadczenia takie skrzywienie pojawia się niezwykle rzadko, trzeba mieć naprawdę pecha lub zrobić to z premedytacją - np rozgrzane do czerwoności tarcze zlać wodą z myjki albo stanąć w kałurzy. Przejechanie przez głęboką kałurzę z prędkością ponad 50km/h nic tarczą nie zrobi bo woda rozpryskuje się na boki a nie do wewnątrz.... Jeżeli już skrzywimy tarczę w ten sposób to toczenie nic nie da - materiał się rozhartował i zahartował ponownie i jest niejednorodny na obwodzie...

 

3. tarcza zacznie rdzewieć na połączeniu z piastą, nie bardzo można na to coś poradzić, ja myję tarczę już po zamontowaniu i na tarczy w miejscu kontaktu z piastą zostaje film z fabrycznego tawotu, dawanie smarów jest zabronione i teoretycznie powinno być czysto, ale wtedy po dwóch dniach już będzie rudo na połączeniu i moim zdaniem teoretycznie może się coś zacząć dziać po kilku latach, coś co zacznie powodować bicie.

 

Jeżeli niedokładnie oczyścimy powierzchnię to owszem. Natomiast 2 powierzchnie które ze sobą ściśle przylegają nie korodują. Nie raz demontowaliśmy tarcze z 10 letniego samochodu i piasty wymagały tylko delikatnego przetarcia. Korozja ma większą objętość od czystego żelaza - z reguły przekory nie powstanie w miejscu w którym nie ma wolnej objętości (reakcja chemiczna nie zajdzie)

 

4. zamontowane na brudną piastę, przekrzywienie się piasty, łożyska itp. najłatwiej przetoczyć na samochodzie i będzie gra gitara.

 

Jeżeli piasta jest krzywa to tarcza nie bije odrazu tylko po jakimś czasie. Ma to związek z płynięciem materiału (zadane naprężenie na piaście o biciu 0,07mm jest spreżyste, dopiero pod wpływem temperatury, czasu i naprężenia zaczyna materiał płynąć). Stoczenie takiej krzywej tarczy nie daje nam odpowiedzi, czy proces płynięcia juz się zakończył i potem są tematy, że po 1500km znowu tarcza się skrzywiła - bo znowu popłynęła... Dodatkowo piast na samochodzie raczej nie przetoczysz - nie ma płaszczyzny odniesienia przy toczeniu oraz niebardzo jest gdzie zamontować napęd tokarki


  • 1

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#33 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 16:30, 19.02.2015

Na bicie tarcz hamulcowych = pulsacja pedału hamulca mogą mieć wpływ różne czynniki i podzespoły (ciężko chodzące albo zabokowane zaciski, styl jazdy, stan zawieszenia, bicie piasty tarczy łożyska albo felg, niezgodność specyfikacji części, jakość montażu…) , więc przypisywanie złych cech produktowi  znanych firm bez dokładnego sprawdzenia całego zawieszenia i prawidłowości montażu nie jest moim zdaniem ok.
 

Często przy starszych autach z dużą ilością przejechanych km nie ma się z jedną przyczyną do czynienia tylko z wieloma na raz.
Bicie tarcz hamulcowych zdarzały się nawet w nowych Hondach.

 

Np. po zainstalowaniu nowych klocków trzeba dotrzeć klocki do tarcz tzn. nie wolno mocno hamować przez pierwsze + -  300 km.

Jak się to robi i co jest zalecane, jest to zwykle opisane na stronie producenta. (np.: Zimmermann Bremsscheiben - Qualität Made in Germany)
 

Jeśli już się wybiera określoną firmę jak np. ATE to moim zdaniem nie powinno się mieszać podzespołów rożnych producentów jak co poniektórzy to robią  np. tarcze ate a klocki ebc bo taniej.
 

Jedną z najlepszych metod pozbycia się bicia tarcz hamulcowych jest użycie przyrządu do wyrównywania = przetaczania powierzchni tarcz hamulcowych.

To zaleca także Honda w manualu ale luzy nie mogą być zbyt duże.
 

Ta metoda pozwala zmniejszyc bicie piasty jak też tarczy hamulcowej.
Przy okazji mogą także zostać usunięte niekorzystne powierzchniowe zmiany strukturalne tarczy.

Także przy samej zmianie klocków ma sens  wyrównywanie powierzchni tarcz albo pozbycia się rdzy z tarcz (jeśli pozwala na to jeszcze grubość tarcz) co np.  skraca czas dopasowania klocków do tarcz.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 23:44, 19.02.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#34 diabollo9

diabollo9
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Brodnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:I S
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:44, 20.02.2015

Mam Accorda   z 1995r. Problem z bijącymi tarzczami przerabiałem w tamtym roku i udało mi się   całkowicie wyeliminować.

Przetoczyłem tarcze na samochodzie i jest ok. Dodam również że bicie na kierownicę może pprzenosić się nawet z tylnych tarcz, no i ważne jest aby amortyzatory były w dobrym stanie.


  • 1
Diabeł

#35 tomekacc

tomekacc
  • Młodszy Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:36, 21.02.2015

Problem rozwiązany;) Tarcze były krzywe - przetoczone, piasty krzywe - przetoczone, łożyska dostały przez bicie - są nowe, bicie tarczy wynosi 0,02.


  • 0

HONDA - THE POWER OF DREAM


#36 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 21:25, 21.02.2015

Piasty się wymienia a nie przetacza. a015.gif

 

A potem koło odpada "nie wiadomo dlaczego" ! a025.gif

 

Ps.: Piasty rdzewieją i już z tego względu tracą materiał.

Łożyska nic nie dostały bo są do tego żeby ciągłe obrywać na każdym dołku i nierówności.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 21:31, 21.02.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#37 tomekacc

tomekacc
  • Młodszy Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:40, 21.02.2015

Gdybym mógł dostać piaste w sklepie to bym wymienił, ale niestety nie udąło się, przetoczyłem i zobaczymy. Wątpię że się "koło urwie" predzej znów bicie powróci.


  • 0

HONDA - THE POWER OF DREAM


#38 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 21:51, 21.02.2015

To jest twój Accord i twoje bezpieczeństwo = jest to twoja sprawa..
 

Piasta nie ma żadnych rezerw --- tolerancji dlatego nie wolno jej ruszać = staczać.
 

Tarcze maja rezerwy bo się zużywają, piasta się nie zużywa.
 

Jak piasta ma bicie (bardzo rzadki przypadek) to znaczy że jest ona w pewnym miejscu osłabiona = krzywa , dlatego lepiej wymienić.

 

i...Piasty można kupić ale to kwestia ceny (Hondy ceny) i...czy w ogóle twoja piasta ma cos do tego to jest CALKIEM inna sprawa.
 

Naturalnie to jest tylko moje zdanie...pozdro :adios:


Użytkownik Kardynal edytował ten post 21:58, 21.02.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#39 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:51, 23.02.2015

tomekacc

 

Tarcze zostały przetoczone także w miejscu styku tarcza - piasta? Jeżeli nie to problem niestety powróci...


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#40 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 15:45, 23.02.2015

Hi,

jak kogoś interesuje to tu coś  na temat przetaczania powierzchni tarcz hamulcowych:  b075.gif

 

http://www.cartec-po...ulcowych-procut


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#41 Holub

Holub
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Suwałki
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG?
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:10, 24.02.2015

czy ktoś wie gdzie można dostać piastę przód do 6gena ? pomijając ASO występują jakieś zamienniki ?


  • 0

#42 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:34, 25.02.2015

Z tego co sie orientuje to nie.


  • 0

#43 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 12:48, 25.02.2015

czy ktoś wie gdzie można dostać piastę przód do 6gena ? pomijając ASO występują jakieś zamienniki ?

Na niemieckim eBay jest trochę zwrotnic (Achsschenkel) z piastami (Radnabe) przednimi ale ceny to przesada bo w okolicy 200eur.

 

http://www.ebay.de/s...ord cg&_sacat=0


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#44 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:05, 25.02.2015

A skąd pewność, że w używanej zwrotnicy piasta jest prosta? 

Nowa piasta w ASO to też okolice 200E...

 

Poza tym po co szukać po niemieckich Ebayach jak w Polsce zwrotnice sa po 50zł

http://allegro.pl/ho...5053127160.html


Użytkownik pawpor edytował ten post 15:07, 25.02.2015

  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#45 prezesikm1

prezesikm1
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SPORT 30-Jahre Edition
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:26, 25.02.2015

Miałem podobny problem w poprzednim modelu. Zakupione nowe tarcze ATE i po przejechaniu 3000km było bicie. Przetoczenie samych tarcz nic nie dało, , Oddałem do warsztatu gdzie przetaczają tarcze zamontowane na aucie - i po problemie.


Użytkownik prezesikm1 edytował ten post 15:27, 25.02.2015

  • 0

CB-Uniden 520 +Wilson Litte Will‎
 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq