Skanowałem samochód dzisiaj PCMSCAN `em. Nie ma żadnych błędów - P1298 też nie występuje.
Wróciłem do warsztatu, gdzie naprawiali alternator- sprawdzili mi na samochodzie, brak ładowania przy bardzo dużym obciążeniu, ale tylko na biegu jałowym. Po lekkim dodaniu gazu jest ok. 14V. Przy średnim obciążeniu spada poniżej 13.9V. Przy dużym-brak ładowania.
Czy to regulator napięcia, skoro błędów brak? Czy ELD do wymiany?
Użytkownik LordV-TEC edytował ten post 21:28, 16.02.2017
Uklad ELD bieze pod uwage az 6 parametrow decydujac o poziomie ladowania.
Ładowanie układ ELD
I poziom 13,2 - 13,8v
II poziom 13,8 - 14,4v
I poziom
1. Obciazenie ponizej 15A
2. Predkosc 10-45 Mph lub bieg jalowy
3. Obroty ponizej 3000 rpm
4. Temp. płynu pow. 75°C
5. A/C wylaczona
6. Temp. powietrza wlotowego pow. 20° (jezeli zrobilem blad przy tlumaczeniu to poprawcie)
"The C circuit is responsible for controlling the charge mode. The voltage regulator sends a voltage to the ECM
through the C circuit. Depending on the charging systems needs, the ECM either holds the voltage high to signal the
high output mode, or it pulls the voltage low to signal the low output mode. When the circuit C voltage is pulled low
by the ECM: the charging voltage at the battery will range from 12.4-12.9V. The ECM uses the low output mode
when the engine is starting or if all of the following parameters are met:
electrical Load below 15 Amps (varies with vehicle),
vehicle speed between 10-45 mph or at idle while in drive,
engine speed below 3,000 rpm,
coolant temperature above 167°F (75°C),
A/C Switch Off
intake air temperature above 68°F (20°C)."
Oczywiście znam temat ELD
Przed regeneracją bez odbiorników dawał ok.14.15V, teraz tak samo. Ale jak włączam na rozgrzanym silniku (na wolnych obrotach) po kolei te odbiorniki, to spada w miarę włączania aż do 12.4V, więc wygląda na to, że alternator nie daje rady i wtedy prąd jest pobierany z aku.
Mam to samo. Spadek do około 12.5 V po włączeniu wszystkich odbiorników na biegu jałowym.
Byłem dzisiaj na przeglądzie alternatora. Alternator wyjęty, sprawdzony i jest w pełni sprawny więc widocznie tak ma być.
p.s.
Skoro alternator był wyjęty to fachowiec wymienił łożyska ponieważ stwierdził że nie ma w nich smaru ( są suche ).
Odbieram auto, odpalam i słyszę że coś wyje z alternatora. Alternator znowu był rozebrany i wstawione oryginalne stare łożyska które były, przy okazji przesmarowane.
Efekt ? Wszystko ok wycia nie ma. Powodem wycia były nowe łożyska. *cenzura*....mać ja to mam szczęście nawet prosta wymiana łożysk w alternatorze się nie udaje
Fachowiec powiedział że spotkał się z tym pierwszy raz w życiu że po wymianie łożysk na nowe coś wyje.
Przestrzegam przed regeneracjami alternatorów. Lepiej szukać oryginalnej używki z małym przebiegiem.
Moze ktoś polecić w okolicach Katowic zakład regenerujacy alternatory. Dobry i sprawdzony.
0
Jest cały czas przy mnie, zawsze mogę na nią liczyć, nie jest zazdrosna,
ale trochę wymagająca, nie robi fochów
o inne kobiety i pojedzie ze mną na koniec świata...
podczas jazdy na autostradzie przy prędkości 160 km\h zapaliły mi się kontroli od akumulatora, hamulca ręcznego i srs. Zwolniłem do 120 i poczułem delikatne szarpnięcie i wszystkie kontrolki zgasły. Po zatrzymanie na postoju spojrzałem pod maskę i pasek był na swoim miejscu. Brak jakichkolwiek oznak awarii.
Jeździłem do pracy przez kolejne dwa dni. Kontroli nic nie zdradzały o awarii. Na trzeci zobaczyłem, że mam coraz mniej prądu. Wycieraczki wolniej zaczynają chodzić, wskazówki wariują, licznik z kilometrami co chwila się resetuje. Zapaliła się kontrolka check engine. Dojechałem na miejsce i już nie mogłem odpalić. Poprosiłem kolego o pomoc. Przyjechał odpaliliśmy przez kable i auto bez problemu odpaliło. Natomiast po chwili już zgasł z braku prądu. Nie pali się kontrolka od ładowanie tylko ten chec engine. Czy to może być winna alternatora, czy jest inna przyczyna. Proszę o pomoc.
Dziękuje za odpowiedź. Pytam o winę alternatora, ponieważ naładowałem akumulator na prostowniku i pojechałem do pracy. Udało mi się wrócić i były widoczne objawy akumulatora który już traci siły. Zmierzam do tego, że nie pali się w dalszym ciągu żadna kontrolka od ładowania, a aku pada.
Witam!
Równiez mam problem z ładowaniem lub aku.
Wczoraj odebrałem auto od mechanika, który oddał alternator do regeneracji. Przychodzę po auto wszystko wporzadku, jednak wyjechałem z warsztatu pojedzilem z 2 godziny, zeby aku sie naładował. Postawiłem auto, wracam za 15min i znowu to samo, auto nie pali. Napiecie na aku to 12.56 na wolnych, powyzej 2 tys obrotów rośnie nawet do 14.3. Jak część w alternatorze moze być to spowodowane? Auto na kable pięknie odpala, wystarczy tylko podpiąć kable i odrazu pali na strzała. Jutro auto wraca do mechaniora i na gwarancji będzie sprawdzane, macie moze jakieś pomysły?
Pacjent: Accord VII 2004r, 2.2 i-CTDI.
Hej Bar00n, sprawdź akumulator (podjedź do jakiegoś punktu gdzie je sprzedają - zdiagnozują za darmo w kilka chwil), bo jeśli ten będzie niesprawny to nic nie pomoże dobry alternator... Jakie jest napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku?
a więc tak od paru dni walczę z chwilowym brakiem zasilania w aucie i dzisiaj zadziałałemw tej kwestii troszke mocniej i mianowicie co zrobiłem i co zauważyłem:
- wymieniona plusowa klema bo stara luźnia, wiadomo wieczorem cieżko doatać coś dobrego ale tymaczosowo jakościowo jest nieźle
- kupiony miernik i moje pomiary nie są zadawalające
wartość akumulatora na wyłączonym silniku 12,34v
wartość akumulatora na włączonym tylko silniku z powyłączanymi wszystkimi sprzętami 13,06v
wartość akumulatora na włączonym silniku ze wszystkim tj. ksenon, długie, klima, tylna szyba, fotele 12,30 i spadało do 11,40v ewidentny brak ładowania.
wartość akumulatora na włączonym ponad 3000 tyś obr. 13.05
Proszę o pomoc czy to altek umarł i regeneracja czy ten inny system ELD?
Czy uda mi się samemu wymontować altka może jakiś manual bądź podpowiedź co mam zrobić, jak go wymontować.
Poniżej przedstawiam filmy jak zachowuję się radio jak włączam długie i klimę a w drugim filmie jak wciskam sprzęgło i spadają obroty to przygasa radio, radzę ściszyć dźwięk nie wiedziałem, że tak głośno wyjdzie
Będę wdzięczny wam Panowie i wierzę w pomoc od was
ELD jest w skrzynce bezpieczników. Od spodu. Całą skrzynkę trzeba wyjąć, odpiąć wszystkie kable, wyjąć wszystkie bezpieczniki. Roboty kupa...
Jak już wyjmiesz skrzynkę, to cię czeka jej rozebranie:
Z tego co wiem, w VIIgen. ELD nie padają. Ja już kupiłem nawet druga skrzynkę w celu wymiany ELD ale nie zabrałem się do tego. O ELD dużo było poczytaj sobie objawy i jak sprawdzić.
Bez obciążenia masz za małe napięcie. Alternator, akumulator , połączenia kablowe, pasek do sprawdzenia. A z pełnym obciążeniem na wolnych obrotach będzie spadało poniżej 12V. Tych odbiorników jest całe mnóstwo. Jak dla mnie te altki sa mało wydajne. U mnie na wolnych też tak spada, ale tylko jak włączę wszystkie odbiorniki - podczas jazdy problemu nie ma.
Nie wiem o co chodzi na filmikach. Po obrotach na filmie II - dwa razy widać, jakby samochód przygasał, ale muza nawala i nie słychać silnika...
Użytkownik LordV-TEC edytował ten post 11:00, 04.08.2017
Dałem dzisiaj do elektryka bo już mam dosyć, ale wiesz wczoraj byłem u naszego klubowicza ten sam model i u niego miernik pokazywał 14,3v ładowanie z klimą wiec u mnie coś nie tak jest na drugim filmiku Ok 30s słychać jak przygasa muzyka bo właśnie o nią mi chodziło ale ostrzegałem żeby nie za głośno słuchać No zobaczymy co elektryk powie i dam znać