Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problem Ładownia Honda accord 2,2 ictdi 2004

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
148 odpowiedzi w tym temacie

#61 KeySee

KeySee
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kwidzyn/Nottingham
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:55, 16.12.2016

Wraz ze spadkiem napięcia na akumulatorze spada napięcie ładowania przez alternator. Po świętach spróbuje szczęścia z gwarancją.
  • 0

#62 82piotr

82piotr
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:57, 23.12.2016

Witam

Mnie sie dzisiaj zapaliła najpierw kontrolka poduszki potem abs licznik zgasł skazówki opadły potem sie podniosły cyrk w czasie jazdy dojechałem jakos do domu z tą choinka na tablicy. Jak wyłączyłem silnik to juz go nie odpaliłem. Sprawdziłem akumulator 12v ale po obciążeniu juz spadał do 10v wiec wiadomo nie odpali. 

-Teraz pytanie czy to będzie alternator kontrolka ładowania sie nie zapaliła  wczesniej. 

-Czy po podłączeniu akumulatora odpalę auto normalnie czy trzeba coś kodować

-pod czas postoju miałem wrażenie ze jak by coś świstało tak jak by pompa wspomagania coś w tym rodzaju.


  • 0

#63 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 01:02, 24.12.2016

pewnie alternator. kontrolka ladowania zapala sie gdy ladowanie zniknie prawie calkowicie. na poczatku jak alternator siada to po prostu laduje ale mniej wiec jak daje te 12V to nie jest wstanie naladowac akumulatora.

 

duza wilgotnosc mrozy daja o sobie znac. w ostatnich 2 tygodniach wymienilem chyba z 8 alternatorow. z czego 3 uzywki na 5 ktore byly kupione na allegro tez nie zyly:)


  • 0

#64 82piotr

82piotr
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:52, 24.12.2016

naładowałem aku i odpaliłem auto bez problemu zacząłem mierzyć ładowanie i bez obciążenia 14,4 po włączeniu świateł 13,9  po włączeniu szyby tylnej, klimy 12,5 czyli nie ładuje ale jeszcze coś innego zauważyłem ze alternator po minucie chodzenia już był gorący a jak uruchamiałem auto to było słychać dziwny stuk tylko teraz nie wiem czy to alternator tak stuka jak włączam silnik. Pytanie co to może być ze się tak grzeje no i czy samemu dam rade wyjąć alternator i co trzeba zrobić przy wyciąganiu co odkręcić żeby mieć dobry dostęp


  • 0

#65 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:49, 24.12.2016

najlepiej ściągnąć zbiorniczek płynu wspomagania z trzpienia i przesunąć na bok, odkręcić i zdemontować zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodnicy i wiatrak chłodnicy.


  • 0

#66 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 15:03, 24.12.2016

Altek bardzo mocno grzeje sie prawie parzy smierdzi spalona izolacja

- uszkodzone diody ( moze byla luzna klema lub zdjeles kleme podczas pracy silnika )

- rozladowany akumulator wtedy altek laduje pelna moca.


  • 0

#67 82piotr

82piotr
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:15, 24.12.2016

Altek grzeje się mocno i słychać jak śwista. Jak wracałem z pracy to żadnych dźwięków nie było ale jak juz jechałem na zakupy to dźwięk juz sie pojawił(tak jakby pompa ze wspomagania). 

Po Świętach wyciągnę go i zobaczymy co tam w trawie piszczy.

Teraz Panie i Panowie Wesołych Świąt życzę.


Użytkownik 82piotr edytował ten post 15:17, 24.12.2016

  • 0

#68 82piotr

82piotr
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:52, 27.12.2016

Witam

Alternator wymontowałem i zawiozłem do regeneracji okazało sie ze było zwarcie na diodzie została wymieniona koszt 190zł no i zamontowałem i wszystko wróciło do normy. Wiec znów można sie cieszyć jazdą Hanią :)


  • 0

#69 Ad@m

Ad@m
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:UK Surrey
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:nie mam pojecia
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:nie mam pojecia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:21, 01.01.2017

Mam to samo umnie w mojej

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Witam
Alternator wymontowałem i zawiozłem do regeneracji okazało sie ze było zwarcie na diodzie została wymieniona koszt 190zł no i zamontowałem i wszystko wróciło do normy. Wiec znów można sie cieszyć jazdą Hanią :)

Na jakiej dojdzie?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
  • 0

#70 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 10:38, 02.01.2017

Stare samochody miały prądnice. Czyli "elektrownie " prądu stałego. Wadą prądnic była mała wydajność.
Obecnie auta mają alternatory. Czyli "elektrownie" prądu przemiennego. Zaleta-duza wydajność i ładowanie akumulatora na wolnych obrotach.
Do zmiany pradu przemiennego na stały stosuje się w alternatorach diody prostownicze na płytkach aluminiowych do odprowadzenia ciepła.
c52512f0a892f97a880ab645ac010644.jpg

Użytkownik Statom edytował ten post 13:03, 02.01.2017

  • 0

#71 82piotr

82piotr
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:03, 02.01.2017

Stare samochody miały prądnice. Czyli "elektrownie " prądu stałego. Wadą prądnic była mała wydajność.
Obecnie auta mają alternatory. Czyli "elektrownie" prądu przemiennego. Zaleta-duza wydajność i ładowanie akumulatora na wolnych obrotach.
Do zmiany pradu przemiennego na stały stosuje się w alternatorach diody prostownicze na płytkach aluminiowych do odprowadzenia ciepła.
c52512f0a892f97a880ab645ac010644.jpg

Właśnie to miałem wymieniane 


  • 0

#72 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 01:43, 03.01.2017

Panowie

Ciag dalszy z historii motoryzacji o pradnicach. Majac auto lub inna maszyne rolnicza ,budowlana PB lub Diesla ale z PRADNICA mozna odpalic na "pych" podwyzszyc obroty np.ssaniem i wymontowac akumulator i mozna dojechac do celu. ABSOLUTNIE NIC SIE NIE USZKODZI.

Natomiast w aucie z  ALTERNATOREM  nawet luzna klema moze spowodowac uszkodzenie diod prostowniczych.

Pamietajmy ze w Accordzie jest uklad ELD.
Ładowanie układ ELD       I poziom   13,2 - 13,8v        II  poziom  13,8 - 14,4v

6 parametrow decyduje na ktorym poziomie ma dzialac ladowanie.


  • 0

#73 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 07:23, 15.02.2017

Panowie, czy ktoś sprawdzał u siebie przy sprawnym aku oraz alternatorze na wolnych obrotach i włączonych prawie wszystkich odbiornikach prądu - jakie jest a jakie powinno być3 napięcie ładowania?

Włączone:
-xenon + długie
-nadmuch IIbieg
-radio
-podgrzewanie tylnej szyby
-podgrzewanie lusterek
-podgrzewanie siedzeń x2 na Hi
-zestaw głośnomówiący Bluetooth Parrot

Czy alternator powinien jeszcze dawać radę przy takim obciążeniu?
  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#74 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 08:16, 15.02.2017

Hej :)
Oj nie chciało Ci się doczytać (w innych tematach), gdzie było to wałkowane już... -dziesiąt razy...
Alternator bez problemu daje radę...
Jeśli chodzi o napięcie ładowania to nie będzie ono zawsze jednakowe - słowo klucz 'ELD'...

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#75 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:17, 15.02.2017

Hej :)Oj nie chciało Ci się doczytać (w innych tematach), gdzie było to wałkowane już... -dziesiąt razy...Alternator bez problemu daje radę...Jeśli chodzi o napięcie ładowania to nie będzie ono zawsze jednakowe - słowo klucz 'ELD'...PozdrawiamTomek

Oczywiście znam temat ELD :)
Nie widzę żadnych różnic, tzn. im więcej odbiorników włączę, tym mniejsze ładowanie.
Ale chodzi mi o obciążenie, o którym pisałem wyżej.
Odebrałem wczoraj alternator z regeneracji. Wymieniono oba łożyska i szczotkotrzymacz. Regulatora nie.
Przed regeneracją bez odbiorników dawał ok.14.15V, teraz tak samo. Ale jak włączam na rozgrzanym silniku (na wolnych obrotach) po kolei te odbiorniki, to spada w miarę włączania aż do 12.4V, więc wygląda na to, że alternator nie daje rady i wtedy prąd jest pobierany z aku.Aku nowy , ma 65ah, 1 miesiąc.
Alternator daje max.do 100A, a to co wymieniłem nie przekracza 100A?
Czy przy włączonych w/w odbiornikach ma prawo tak spaść?

Jak jest u was? Układ ELD mam walnięty i jest do wymiany, czy wina alternatora i jechać na reklamację (alternator podobno był sprawdzony po naprawie)?

Użytkownik LordV-TEC edytował ten post 15:34, 15.02.2017

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq