Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Filtr oleju, ogólny temat wszystkie generacje - dyskusja

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
445 odpowiedzi w tym temacie

#241 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1,011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 21:33, 09.09.2016

i to jest calkiem jasne "że Purflux". :-)

 

Edit: ale Purflux to juz jest stary temat bo @blow nic na ten temat juz nie chce pisac. ;-)

 

Edit2: powoli zaczyna mi sie podobac ten sprzedawca = Firma Haparts !  


Użytkownik Kardynal edytował ten post 05:57, 10.09.2016

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#242 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1,733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 07:39, 10.09.2016

Edit: ale Purflux to juz jest stary temat bo @blow nic na ten temat juz nie chce pisac. ;-)


bo szkoda komentować zaczepek i dogryzania na poziomie:

@blow: Nie trzeba się jako Moderator podniecać tylko napisać na temat i czytelnie.


skoro później dodasz edycję, i skasujesz. proponuję zająć się sobą i swoją pisownią "oprucz", "filtsze" itp.


mój filtr to oczywiście Purflux - na zdjęciach widać wyraźnie.

Kolega Enter84 wrzucił filtr Mahle - widzę, że wewnętrzna guma jest również jasna - tak samo jak w moim wbrew opinii niektórych że to "niespotykane!".

Mahle to jest niemiecka dobra Firma, lepsza od Purflux.


a to już jest nadużycie, i tylko i wyłącznie prywatna opinia. więc nie traktowałbym tego jako prawdy objawionej.
  • 0

#243 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4,485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 08:08, 10.09.2016

Blow - czekamy w takim razie na porównanie😉
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#244 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:22, 10.09.2016


  • 0

#245 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1,011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 15:54, 12.09.2016

Jak juz wcześniej napisałem, firmy zmieniają z czasem produkcje, co nie oznacza ze starsze filtry oleju są do wyrzucenia.

Z tego względu na całym rynku, jak i na Ebay i tym samym u Hondy  można kupić różne wersje tego samego filtra oleju np. z czarnymi, z czerwonymi i białymi uszczelkami  . ;-)

Do tego dochodzi rożna specyfika zaopatrzeń rożnych kontynentów i do krajów dlatego u ruskich jak i Polaków czy Niemców mogą być sprzedawane u Hondy/ASO zupełnie inne filtry oleju. (np. firma VIC)

 

Jeżeli chodzi o firmę Mahle i Purflux to moim zdaniem nie ma żadnej wątpliwości ze firma Mahle ze Stuttgartu jest lepsza , bo jakby nie było ma nieporównywalnie większą paletę produkcji jak Purflux.

Mahle produkuje filtry oleju ale i niezliczone inne rodzaje podzespołów do silników jak tłoki, inne filtry, układy chłodzenia itd. do samochodów osobowych,  wyścigowych, ciężarowych i statków itd.., co świadczy o ogromnym doświadczeniu tej firmy.

Po prostu nie ma porównania i każdy to może sprawdzić w i-necie.

 

Jeżeli chodzi o wady filtra oleju to mogą one powstać od strony producenta (wada produkcyjna) jak również od strony konsumenta (wadliwy montaż lub użytek). 

Mnie przy produkcji jak i montażu nie było.

Jeżeli filtr oleju został uszkodzony to powinno się poinformować Honde/ASO i ten filtr tam zostawić w celu  sprawdzenia, bo w przypadku wady w produkcji jest bardzo możliwe ze większa ilość takich wadliwych filtrów jest w obiegu i musza one zostać „wyfiltrowane” stamtąd. ;-)

 

Edit z powodu @blow:  (wcześniejsze pytanie bez odpowiedzi )

Czy nie dolewałeś żadnych dodatków uszlachetniających do swojego oleju które mogłyby uszkodzić uszczelkę?

Naturalnie oczekujemy szczerej odpowiedzi!

Edit2: Czy guma fitra oleju jest również jasna, tego ja nie ja widzę. Kolega @Enter84 powinien to sprawdzić.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 21:57, 12.09.2016

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#246 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:03, 13.09.2016

U blow-a chyba to nie był przypadek  1 na milion.  Może poszła jakaś wadliwa  partia  purfluxowi.  Tu ktoś podobnie miał  z ls350

( w połowie strony foto) http://www.oil-club....e-filtry/page-3

Tylko taka wada powinna być do wychwycenia, tzn takie zsunięcie uszczelki zapobiegające cofaniu się oleju z filtra do miski po dłuższym postoju, powinno się objawiać głośniejszym rozruchem ( podobnym jak po wymianie  oleju gdy musi minąć te 2 sekundy zanim układ się napełni) Gdy takie coś się powtarza powinno nas to skłonić do skontrolowania filtra czy mu się właśnie coś takiego nie przytrafiło. ( lub opóźnione gaśnięcie kontrolki oleju).

A swoja drogą czy udało się komuś kto używa  LS350 kupić taki z wyprofilowaną uszczelką? Ja zawsze dostaje zwykłą płaską ( o przekroju prostokąta). Same filtry ewentualnie są innego koloru tzn niebieskie, ciemno granatowe albo czarne.

Załączone pliki


Użytkownik automobilS edytował ten post 11:19, 13.09.2016

  • 0

#247 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:27, 13.09.2016

To nie jest tak, jak myślisz. Nie cały olej spływa do miski. Oleju w silniku jest ponad 5 l. Wymieniasz 4.3 l. Osobiście nigdy nie zauważyłem głośniejszej pracy silnika po wymianie oleju. Nigdy też nie czekałem dniami aż wszystko zcieknie.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#248 Enter84

Enter84
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:14, 13.09.2016

Kolega Enter84 wrzucił filtr Mahle - widzę, że wewnętrzna guma jest również jasna - tak samo jak w moim wbrew opinii niektórych że to "niespotykane!".
 

Panowie u mnie materiał filtrujący jest koloru żółtego,natomiast guma przy gwincie jest koloru różowego.


  • 0

#249 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1,011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 21:33, 13.09.2016

@Srebrny, złotko moje …naturalnie że nie cały olej spływa do miski oleju ale czasami spływa ta ważna cześć oleju w razie defektu filtra oleju, jak ta jego część,  która przy uruchomieniu silnika opóźnia jego natychmiastowe smarowanie przy starcie.  c080.gif
 

Dlatego @automobilS ma racje.

Dlatego niektórzy przy zmianie samego oleju i jego filtra wlewają nowy olej do nowego filtra oleju, żeby skrócić przesyłanie oleju = i tym samym przyśpieszyć smarowanie wszystkich podzespołów silnika.
Zsunięcie uszczelki w filtrze zapobiegającej cofaniu się oleju do miski np. po dłuższym postoju opóźnia prawidłowe = szybkie smarowanie silnika przy starcie.

 

Że „Osobiście nigdy nie zauważyłem głośniejszej pracy silnika po wymianie oleju” jest twoim  błędem i dla mnie dość dziwne,  bo normalnie po każdej zmianie oleju silnikowego i jego filtra układ smarowania potrzeba o wiele więcej czasu jak normalnie = pewna ilość czasu (dodatkowe sekundy bo puste kanały olejowe) żeby smarowanie olejem zaczęło funkcjonować jak trzeba = normalnie.
Płaska uszczelka ( o przekroju prostokąta) to jak dla mnie tylko tanie rozwiązanie. ;-)

 

Edit: @Enter84 a jaki producent filtra?


Użytkownik Kardynal edytował ten post 21:38, 13.09.2016

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#250 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:43, 13.09.2016

Nie neguje. Najważniejsze wał, panewki szybko dostają olej. Wcześniej dałem linka do schematu budowy filtra oleju. Kto z producentów popularnych filtrów stosuje zawór strefy czystej. Pokaż mi taki filtr, a zrobię z Ciebie Papieża :)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#251 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1,011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 22:03, 13.09.2016

Hi @Srebrny, a co to jest " zawór strefy czystej" ?

 

Sorry nie chce zbyt wiele polemizowac ale po prostu nie znam tego okreslenia.  a020.gif


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#252 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 05:28, 14.09.2016

Można podzielić filtr na dwie strefy. Olej po przejściu przez materiał filtracyjny jest oczyszczony, w strefie czystej, trafia do magistrali przez zaworek zwrotny zapobiegający cofaniu oleju. Jak widać konstruktorzy nie stosują tego dodatkowego zabezpieczenia. Pozostają przy tej uszczelce która pełni rolę zaworu zwrotnego. Widocznie jest zbędny, lub sprawiał kłopoty eksploatacyjne. Z tą uszczelką pojawiają się problemy pewnie w ramach odchudzania. Tu 3 gramy, tam 3 gramy i silnik lżejszy o kilogram, czyli mniejsze emisja :) To takie moje tam....

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#253 Enter84

Enter84
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:17, 14.09.2016

Tak jak wcześniej wspomniałem producent to Mahle:
 
c156fb3928e46b3emed.jpg
 
7eed0a083a47cd4bmed.jpg

  • 0

#254 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1,011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:18, 14.09.2016

Moim zdaniem konstruktorzy i producenci pozostają tylko przy tej jednej gumowej uszczelce która pełni rolę zaworu zwrotnego, bo jest to sprawdzona konstrukcja i poza tym niepotrzebne = bez sensu jest instalowanie dwóch zaworow zwrotnych w filtrze oleju. Dwa zawory zwrotne jest to niepotrzebne skomplikowanie konstrukcji jak i zbędne dodatkowe koszta produkcyjne. Jak już jakiś  podzespół jest zamontowany to ma funkcjonować jak trzeba.

Mahle: http://www.mahle-aftermarket.com/eu/pl/products/filters/oil-filters/index.jsp

 

Jak widać na obrazku @Enter84 w rejonie gwintu nie ma dodatkowego zaworka zwrotnego. Ma tylko jedną gumową różową uszczelkę która spełnia tą funkcje.  

 

Moim zdaniem najważniejsze jest przy kupnie filtra oleju porównanie cen i wybranie dobrego sprawdzonego producenta. Jak by nie było nikt nie jest w stanie sprawdzić z jakimi tolerancjami pracuje dany producent  i tylko oględziny zewnętrzne mogą wskazać na pewne różnice jakościowe. Każdy producent robi po swojemu i stosuje inny rodzaj uszczelki, inne wymiary zewnętrzne, inny kształt obudowy, inny materiał na filtr  itd.

 

Moje ulubione zajęcie czyli Edit:

Według informacji z Internetu firma Mahle współpracuje teraz z japońską firmą Tennex, dlatego na obudowie filtra oleju @Enter84 jest napisane Mahle Tennex i made in Japan.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 14:30, 14.09.2016

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#255 Duszi

Duszi
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:09, 15.09.2016

Cześć. Zakupiłem części na serwis w IC. Wymiana olejów itp w ASO przez znajomego mechanika. Sprawa wygląda tak: na wycenie serwisu mam w rozpisce częściej filtr oleju "15400-RTA-003 filtr oleju (MAHLE TENNEX)". W IC zakupiłem filtr Knecht a tam jest napisane na pudełku "quality by MAHLE". Mechanik powiedział mi, że zamienniki czasami przypuszczają i lepiej kupić OEM (czyli mahle tennex). Powiedzcie mi, czy to nie to samo? Różnica w cenie dość spora.
Accord VII 2.0 155km
Z góry dzięki za pomoc.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq