Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VI

Nie włącza się wentylator

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:55, 15.10.2010

Witam.

Panowie, pomóżcie bo ja już nie mam siły. Zaczynam nienawidzić swojego Accorda. Najpierw silnik i mega koszta, 3 dni temu stanął mi i okazało się, że były zaśniedziałe styki od alternatora a teraz nie włącza się wentylator przy chłodnicy. Wiadomo jak jadę wszystko ok ale jak stanę temp. powoli zaczyna rosnąć.

Sprawdziłem wtyczki, bezpieczniki i nic. Macie może jakiś pomysł?


  • 0

#2 kamil.ekonom

kamil.ekonom
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:03, 15.10.2010

Pewnie termowłącznik...
Użyj funkcji SZUKAJ;
http://www.accordklu...highlight=temp*
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:13, 16.10.2010

Dzięki. Chcę się tylko upewnić. Znalazłem czujnik, zwarłem, wentylator działa. Włączają się też dwa jak odpalę klimatyzację. Czyli na pewno walnięty jest czujnik? Czy może jeszcze termostat ?
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:49, 16.10.2010

Jak łapie wysoką temperature a chłodnica jest gorąca i wentylator sie nie włącza to padł czujnik. Jeżeli łapie wysoką temperature a chłodnica jest zimna to winny jest termostat, poprostu się nie otwiera lub robi to za pózno
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:47, 18.10.2010

Ehhh :( Wymieniłem termowłącznik i nic. Dalej się nie włącza. Oba kable są gorące, chłodnica też. Nie mam już siły. Co jeszcze ?
  • 0

#6 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 11:49, 18.10.2010

czy nie jest zablokowany mechanicznie ?
  • 0

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:51, 18.10.2010

No właśnie nie. Jak odpalę klimę albo zewrę piny na wtyczce od termo włącznika to się włącza.
  • 0

#8 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:38, 18.10.2010

A czujnik to nie EPS czasami...?
  • 0

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:43, 18.10.2010

Kupiłem w intercarsie za 48zł. Nie EPS, jakiejś innej firmy.
  • 0

#10 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:04, 18.10.2010

Wrzuć go do gotującej wody i zobacz miernikiem czy robi zwarcie. Czasem podróby są niestety na starcie spitolone. Pytałem o EPS bo u mnie po wymianie działał miesiac moze dwa. Teraz założyłem oryginał używke i mam spokój.
  • 0

#11 kamil.ekonom

kamil.ekonom
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:24, 18.10.2010

pegal, dobrze radzi - sprawdź czujnik.
Jak ja kupiłem to od samego początku nowy czujnik EPS'a był walnięty i musiałem czekać na jego wymianę :k
  • 0

#12 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:23, 17.05.2015

Że tak zadam trochę pobliskie tematowi pytanie...

 

 

Naczytałem się, że w układzie chłodzenia (konkretnie chodzi mi o chłodnica-zbiornik wyrównawczy) powinno być jakieś tam ciśnienie, aby układ ten pracował bez zarzutu. Normalne jest, że kiedy dmuchnie się w korek wlewowy w chłodnicy powietrze zaczyna syczeć w zbiorniku wyrównawczym, w okolicy odkręcanego korka? Jak tam niby ma być utrzymywane ciśnienie, skoro słychać, że powietrze uchodzi?

 

Dopowiem, że jakiś czas temu zagotował się płyn chłodniczy i wszystko wyleciało, wyparowało- nie wiem. Wiem, że to wina nie włączającego się wentylatora, czyli termowłącznika wentylatora. Bezpieczniki wykluczyłem, przy zwarciu kostki wentylator się włącza, termostat odpada, ponieważ ładnie się zagrzewa do normalnej temperatury i trzyma temperaturę dopóki nie pojadę gdzieś dalej. Wymieniłem płyn chłodniczy, który miał ciemno-zielony kolor i trochę coś podobnego do syfu z cytryny.

 

Aha i jeszcze po tym zagotowaniu się płynu, na drugi dzień przychodzę, otwieram korek a połowa korka ze sprężyną siedzi w chłodnicy na tej podstawce w środku i uszczelka się powyginała na korku, co zmusiło mnie do zamówienia nowej (wraz z termowłącznikiem).

 

Edit:

 

Już wszystko wiem: zakupiłem nowy korek chłodnicy i to właśnie ona reguluje ciśnienie w chłodnicy. Przynajmniej tyle z głowy.


Użytkownik Thunder edytował ten post 23:34, 22.05.2015

  • 0

#13 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:30, 21.05.2015

Termowłącznik wymieniony- problem pozostał. 

 

Zauważyłem, że przy wysokiej temperaturze, kiedy wentylator powinien się już dawno włączyć dolny wąż jest zimny. Moja diagnoza okazała się błędna i teraz stawiam na termostat.

Ale czemu wentylator w ogóle się nie włącza? Z nawiewów normalnie leci gorące powietrze, wtedy temperatura się normuje. 

Silnik nigdy przy normalnej jeździe nie był niedogrzany, tylko się przegrzewa.

 

Jakby ktoś mógł coś na ten temat się wypowiedzieć...


  • 0

#14 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5253 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 06:55, 22.05.2015

Zmień termostat bo czujnik wentylatora jest chyba
przy chłodnicy

Użytkownik Wlodar edytował ten post 06:56, 22.05.2015

  • 0
                       

#15 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:26, 22.05.2015

Tak właśnie zrobię  :ok

A czujnik wentylatora jest przy silniku, dokładnie za termostatem (patrząc od strony silnika).  :B

 

Termostat wymieniony i śmiga jak ta lala  :klaszcze: 
Układu nie musiałem odpowietrzać. Nalałem do chłodnicy do pełna, zakręciłem i przejechałem z 1 - 2 km. Znowu dolałem i zrobiłem odcinek na większych obrotach. Odkręciłem korek, a tam znów wsysnął i dolałem chyba 100ml i do zbiorniczka wyrównawczego.I sam się odpowietrzył. Jak narazie poziom się trzyma.

 

I nawet wentylator zaczął działać  :okularki:

 

Acha, okazało się, że w wtyczce czujnika wentylatora nie stykały piny. Pomogło odgięcie blaszek.


Użytkownik Thunder edytował ten post 09:09, 11.06.2015

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq