możecie polecić jakiś prostownik? taki z marketu zwykły wystarczy? oczywiście o odpowiednich parametrach
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1051
Napisano 17:22, 21.02.2018
Civic EG3--> Civic EK3--> Prelude H22A--> Civic EP2 -->Accord CL9
http://www.accordklu...lack-mugen-k24/
#1052
Napisano 18:23, 21.02.2018
Z budżetowców to polecam te Lidlowe, albo Biedronkowe - jak za te pieniądze (ok. 60 zł) naprawdę warto, a na sporadyczne używanie nie ma chyba sensu wywalać 2-3 stówki...
Co innego jak ktoś musi często/dużo używać...
Pozdrawiam
Tomek
#1053
Napisano 22:21, 21.02.2018
mam ta ladowarke z lidla, chyba za 60zl, polecil mi moj mechanik z firmy, fajna lekka, mala, lezy caly czas w kole zapasowym,
dobra jest w przypadku gdy akumulator jeszcze jako tako zipie ale zaczyna slabnac i chcesz go na spokojnie w nocy doladowac, mozna zostawic na cala noc i sam sie wylaczy, nie przeladuje, czy tam nie zagotuje akumulatora, tylko powoli naladuje do pelna, albo jak szykujesz motor do sezonu i pasowaloby naladowac akumulator bo przez zime od stania z niego zeszlo,
ale do totalnie juz padnietego akumulatora nie nadaje sie, nie ruszy go nawet,
ja swoją ladowakre kupilem jak mi zaczal padac aku we wczesniejszym accordzie, ale jak przyszlo do tego ze co 3 ci dzien trzeba juz bylo w zimie ladowac to dalem sobie spokoj bo to jednak wielka nie wiadomoa kiedy czy odpali czy nie i kupilem po prostu nowy akumulator, teraz tez jak mi zaczal padac aku w tym accordzie, naladowalem i po 5 dniach znowu padaka to od razu polecialem po drugi akumulator,
koniec to koniec nie ma co drązyc tematu i bawic sie w wieczne ladowanie, a ladowarka glownie lezy awaryjnie, co raz to poratuje sasiada czy kogos z rodziny, za ta kase spoko
#1054
Napisano 22:36, 21.02.2018
Polecam CTEK MXS 5.0 taki mam (produkcji szwdzkiej).
Ma az 7 etapow ladowania do 100% , po naladowaniu przejdzie w stan czuwania jak spadnie napiecie to znowu podladuje - np. po roku mozna przyjsc do akumulatora i rozlaczyc od akumulatora nie bedzie przeladowany.
Goraco polacam poczytac o tych 7 etapach ladowania.
#1055
Napisano 22:37, 21.02.2018
#1056
Napisano 23:00, 21.02.2018
Oto moja zmodowana ładowarka z Lidla (60zł), z dodanym modułem 7 in 1 z ali do pomiaru prądu ładowania i (co najważniejsze) energii w Ah którą przyjął akumulator podczas ładowania. Co do samej ładowarki:
Zalety:
- izolowana obudowa z tworzywa nie rysująca lakieru, wodoodporna, mała
- wygodne kable i izolowane krokodylki
- cena
- można ją zostawić podłączoną i nie wygotuje akumulatora
Wady:
Brak możliwości ładowania akumulatora wyładowanego poniżej ~10V.
Ciekawostki - pomierzyłem kilka akumulatorów wyjętych z aut, które jeszcze jakoś odpalały, rekordziści to 8Ah (z 45Ah) i 4Ah (z 44Ah)
Użytkownik pawlik118 edytował ten post 23:00, 21.02.2018
#1057
Napisano 23:14, 21.02.2018
PS można ją oszukać i będzie ładować każdy aku który ma nawet dużo poniżej 10V - tak jak wyżej napisane.
Użytkownik Sacrum edytował ten post 23:15, 21.02.2018
#1058
Napisano 07:35, 22.02.2018
Ciekawe, to i ja sobie zmoduję Mam Lidlowski z trzema funkcjami ładowania ale bez wyświetlacza. Wszystko jedno który z tego linka wezmę?
https://www.aliexpre...age&needQuery=n
Jak podłączacie ten 7in1 pod prostownik?
Użytkownik Vice edytował ten post 07:35, 22.02.2018
Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...
#1059
Napisano 08:03, 22.02.2018
To jest już dużo wyższa półka - wszędzie go polecają, ale tak jak pisałem - nie każdy chce wywalać 3 stówki, jeśli sporadycznie używa (do doładowania jeszcze 'żyjącego' aku)...CTEK MXS 5.0
Oczywiście patent na totalnie rozładowane akumulatory Koledzy już wyżej wskazali
Pozdrawiam
Tomek
#1060
Napisano 08:55, 22.02.2018
Ciekawe, to i ja sobie zmoduję Mam Lidlowski z trzema funkcjami ładowania ale bez wyświetlacza. Wszystko jedno który z tego linka wezmę?
https://www.aliexpre...age&needQuery=n
Jak podłączacie ten 7in1 pod prostownik?
stary bierz dla mnie od razu w paczce, kase ci oddam, i browara jak mi to zmodzisz, plose
#1061
Napisano 09:02, 22.02.2018
Sacrum - jak sprawić aby Lidlowski ładował gdy aku ma mniej niż 10V? Jedyne rozwiązanie jakie znam to podłączenie na chwilę innego klasycznego prostownika lub innego naładowanego aku.
Co do podłączenia 7 in 1
Kupiłem obudowę https://www.tme.eu/p...ersalne/gainta/ - chyba ten model
Czarną obudowę modułu 7 in 1 jak i szybkę obudowy było trzeba trochę zeszlifować. Z boku jest wyprowadzony czerwony przycisk resetu wskazań wyświetlacza (normalnie jest od frontu w tym module).
Razem z modułem jest schemat podłączenia. Trzeba podłączyć zasilanie i jeden z przewodów do krokodylków przez moduł w celu pomiaru prądu.
Całość ma jedną wadę, podczas ładowania moduł mierzy napięcie nie na akumulatorze lecz na wyjściu ładowarki przez co pomiar napięcia jest trochę zawyżony. Można by było to obejść poprzez zamontowanie modułu bliżej krokodylków.
Jakbyście chcieli to mogę podesłać fotki jak to mam podłączone (na prośbę bo nie chce mi się tego na daremno rozkręcać).
Do rozebrania ładowarki z Lidla potrzebny jest wkrętak - taki jakby krzyżak ale potrójny
Użytkownik pawlik118 edytował ten post 09:03, 22.02.2018
#1062
Napisano 13:53, 22.02.2018
Tylko żadne z tych wynalazków nie ruszy gęstości elektrolitu...... Co z tego że napięcie będzie, jak gęstość elektrolitu jest najważniejszym parametrem, a mamy raptem może 4A przy takim prostowniku z lida...
Sam kupiłem takie "cudo" z Lidla i wywaliłem do śmietnika, bo latać z akumulatorem co miesiąc żeby zwiększyć mu napięcie nie zamierzam, może do akumulatora do motocykla się nadaje.
Do akumulatora 76Ah kupiłem zwykły prostownik Absaar 9A(1/10 pojemności to prawidłowy amperaż dobrany pod aku).
Podłączyłem go na 12 godzin, dopiero wtedy gęstość elektrolitu była na prawidłowym poziomie i od miesiąca nie zauważyłem żeby dwuletni exide nawet przy -10 wolniej zakręcił rozrusznikiem.
Uprzedzając poruszenie po tym poście, alternator mam nowy, w pełni sprawny, nic nie "kradnie" prądu bo to też sprawdzałem.Po prostu do pracy mam 8 kilometrów, do tego obecne ujemne temp. co jest stanowczo za małym dystansem żeby akumulator pracował optymalnie.
Dla przykładu:
Oraz pełna procedura ładowania jaką życzą sobie prostowniki:
https://www.youtube.com/watch?v=76k59FD0yc0
https://www.youtube.com/watch?v=s9q4tVblEK8
VI QP F23
VI QP J30
VII N22
IX FK2 Tourer R18Z4
Ślepego "Białas" FK2 Tourer
http://www.accordklu...le-biała-perła/
Katalog doboru OEM części :
http://www.accordklu...i-innych-marek/
#1063
Napisano 13:58, 22.02.2018
Mógłbyś wyjaśnić co oznacza pojęcie "ruszyć gęstości elektrolitu" ? Z tego co wiem, gęstość elektrolitu jest proporcjonalna od stopnia naładowania akumulatora, w skrócie - gdy jest wyładowany mamy wodę, gdy naładowany elektrolit z kwasu siarkowego. Prostownik Lidlowy kosztuje śmieszne pieniądze a do większości zastosowań wystarcza. Akumulatory w PB mają 45Ah więc te jego 3,8A jest w sam raz. Przy ładowaniu przez całą noc, z grubsza dostarczamy 3,8A*10h=38Ah, czyli prawie pełną pojemność akumulatora.
#1064
Napisano 14:06, 22.02.2018
Do "ruszenia" "zwiększenia", osiągnięcia prawidłowej wartości/gęstości elektrolitu jest potrzebny prawidłowy prostownik, nie tylko Ampery, ale osiągniecie napięcia w okolicach 16v. Mam nadzieje że teraz zrozumiale wyjaśniłem słowo "ruszenia gęstości elektrolitu"
Nawet prostownik z lidla czy ctek tego nie zrobią z racji zabezpieczeń napięciowych.
W przypadku diesla i pojemności Aku 76Ah tym bardziej, a powyższe testy tylko udowadniają że i z 50Ah nie dają sobie rady.
VI QP F23
VI QP J30
VII N22
IX FK2 Tourer R18Z4
Ślepego "Białas" FK2 Tourer
http://www.accordklu...le-biała-perła/
Katalog doboru OEM części :
http://www.accordklu...i-innych-marek/
#1065
Napisano 20:59, 22.02.2018
Kolego wybacz, ale kłaniają się podstawy elektryczności... napięcie oraz prąd to nie są parametry oderwane od siebie - one od siebie wzajemnie zależą i z siebie nawzajem wynikają...
Prawidłowy prostownik to taki, który pilnuje jednocześnie napięcia oraz prądu i prostowniki impulsowe (czyli takie jak ten z Lidla) jak najbardziej należą do tej grupy...
Pozostaje kwestia wykorzystania. Wiele razy w odpowiedziach była wyraźnie podawana informacja, że prostowniki 'lidlowe' są dobre do doładowywania akumulatora i w takiej roli sprawdzają się bezbłędnie...
Do reanimacji 'trupów' się nie nadają i tyle...
Pozdrawiam
Tomek
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII
|
VII
Mechanik →
Silniki →
JAKI ROZRZĄD HONDA ACCORD VII 2.2 ICDTINapisany przez alvargo , 21 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych