Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Akumulator accord VII gen.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1538 odpowiedzi w tym temacie

#1051 rafal86

rafal86
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:DOA
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+ reflash
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9 Mugen
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:22, 21.02.2018

możecie polecić jakiś prostownik? taki z marketu zwykły wystarczy? oczywiście o odpowiednich parametrach


  • 0

Civic EG3--> Civic EK3--> Prelude H22A--> Civic EP2 -->Accord CL9


http://www.accordklu...lack-mugen-k24/


#1052 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 18:23, 21.02.2018

Hej :)
Z budżetowców to polecam te Lidlowe, albo Biedronkowe - jak za te pieniądze (ok. 60 zł) naprawdę warto, a na sporadyczne używanie nie ma chyba sensu wywalać 2-3 stówki...
Co innego jak ktoś musi często/dużo używać...

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#1053 crony

crony
  • Forumowicz
  • 267 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:21, 21.02.2018

mam ta ladowarke z lidla, chyba za 60zl, polecil mi moj mechanik z firmy, fajna lekka, mala, lezy caly czas w kole zapasowym,

 

dobra jest w przypadku gdy akumulator jeszcze jako tako zipie ale zaczyna slabnac i chcesz go na spokojnie w nocy doladowac, mozna zostawic na cala noc i sam sie wylaczy, nie przeladuje, czy tam nie zagotuje akumulatora, tylko powoli naladuje do pelna, albo jak szykujesz motor do sezonu i pasowaloby naladowac akumulator bo przez zime od stania z niego zeszlo,

 

ale do totalnie juz padnietego akumulatora nie nadaje sie, nie ruszy go nawet,

ja swoją ladowakre kupilem jak mi zaczal padac aku we wczesniejszym accordzie, ale jak przyszlo do tego ze co 3 ci dzien trzeba juz bylo w zimie ladowac to dalem sobie spokoj bo to jednak wielka nie wiadomoa kiedy czy odpali czy nie i kupilem po prostu nowy akumulator, teraz tez jak mi zaczal padac aku w tym accordzie, naladowalem i po 5 dniach znowu padaka to od razu polecialem po drugi akumulator,

koniec to koniec nie ma co drązyc tematu i bawic sie w wieczne ladowanie, a ladowarka glownie lezy awaryjnie, co raz to poratuje sasiada czy kogos z rodziny, za ta kase spoko :)


  • 0

#1054 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 22:36, 21.02.2018

Polecam       CTEK  MXS 5.0          taki mam (produkcji szwdzkiej).

Ma az 7 etapow ladowania do 100% , po naladowaniu przejdzie w stan czuwania jak spadnie napiecie to znowu podladuje - np. po roku mozna przyjsc do akumulatora i rozlaczyc od akumulatora nie bedzie przeladowany.

Goraco polacam poczytac o tych 7  etapach ladowania.


  • 0

#1055 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:37, 21.02.2018

Do totalnie wyładowanego wystarczy osłownie na chwilę podpiąć inny nawet z motocykla i ruszy ładowanie na tej ładowarce
  • 0
                       

#1056 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 23:00, 21.02.2018

Oto moja zmodowana ładowarka z Lidla (60zł), z dodanym modułem 7 in 1 z ali do pomiaru prądu ładowania i (co najważniejsze) energii w Ah którą przyjął akumulator podczas ładowania. Co do samej ładowarki:

 

Zalety:

- izolowana obudowa z tworzywa nie rysująca lakieru, wodoodporna, mała

- wygodne kable i izolowane krokodylki

- cena

- można ją zostawić podłączoną i nie wygotuje akumulatora

 

Wady:

Brak możliwości ładowania akumulatora wyładowanego poniżej ~10V. 

 

Ciekawostki - pomierzyłem kilka akumulatorów wyjętych z aut, które jeszcze jakoś odpalały, rekordziści to 8Ah (z 45Ah) i 4Ah (z 44Ah) :)ffdf5130f77be0b7med.png


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 23:00, 21.02.2018

  • 0

#1057 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 23:14, 21.02.2018

Też mam taką i bardzo sobie chwalę.
PS można ją oszukać i będzie ładować każdy aku który ma nawet dużo poniżej 10V - tak jak wyżej napisane.

Użytkownik Sacrum edytował ten post 23:15, 21.02.2018

  • 0

#1058 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 07:35, 22.02.2018

Ciekawe,  to i ja sobie zmoduję :) Mam Lidlowski z trzema funkcjami ładowania ale bez wyświetlacza. Wszystko jedno który z tego linka wezmę?

https://www.aliexpre...age&needQuery=n

 

Jak  podłączacie ten 7in1 pod prostownik?


Użytkownik Vice edytował ten post 07:35, 22.02.2018

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#1059 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 08:03, 22.02.2018

Hej :)

CTEK  MXS 5.0

To jest już dużo wyższa półka - wszędzie go polecają, ale tak jak pisałem - nie każdy chce wywalać 3 stówki, jeśli sporadycznie używa (do doładowania jeszcze 'żyjącego' aku)...
Oczywiście patent na totalnie rozładowane akumulatory Koledzy już wyżej wskazali :)

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#1060 crony

crony
  • Forumowicz
  • 267 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:55, 22.02.2018

Ciekawe,  to i ja sobie zmoduję :) Mam Lidlowski z trzema funkcjami ładowania ale bez wyświetlacza. Wszystko jedno który z tego linka wezmę?

https://www.aliexpre...age&needQuery=n

 

Jak  podłączacie ten 7in1 pod prostownik?

stary bierz dla mnie od razu w paczce, kase ci oddam, i browara jak mi to zmodzisz, plose  :zakochany:


  • 0

#1061 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 09:02, 22.02.2018

Sacrum - jak sprawić aby Lidlowski ładował gdy aku ma mniej niż 10V? Jedyne rozwiązanie jakie znam to podłączenie na chwilę innego klasycznego prostownika lub innego naładowanego aku. 

Co do podłączenia 7 in 1

 

Kupiłem obudowę https://www.tme.eu/p...ersalne/gainta/ - chyba ten model

Czarną obudowę modułu 7 in 1 jak i szybkę obudowy było trzeba trochę zeszlifować. Z boku jest wyprowadzony czerwony przycisk resetu wskazań wyświetlacza (normalnie jest od frontu w tym module). 

Razem z modułem jest schemat podłączenia. Trzeba podłączyć zasilanie i jeden z przewodów do krokodylków przez moduł w celu pomiaru prądu. 

Całość ma jedną wadę, podczas ładowania moduł mierzy napięcie nie na akumulatorze lecz na wyjściu ładowarki przez co pomiar napięcia jest trochę zawyżony. Można by było to obejść poprzez zamontowanie modułu bliżej krokodylków. 

Jakbyście chcieli to mogę podesłać fotki jak to mam podłączone (na prośbę bo nie chce mi się tego na daremno rozkręcać). 

Do rozebrania ładowarki z Lidla potrzebny jest wkrętak - taki jakby krzyżak ale potrójny


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 09:03, 22.02.2018

  • 0

#1062 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6029 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 13:53, 22.02.2018

Tylko żadne z tych wynalazków nie ruszy gęstości elektrolitu...... Co z tego że napięcie będzie, jak gęstość elektrolitu jest najważniejszym parametrem, a mamy raptem może 4A przy takim prostowniku z lida...

Sam kupiłem takie "cudo" z Lidla i wywaliłem do śmietnika, bo latać z akumulatorem co miesiąc żeby zwiększyć mu napięcie nie zamierzam, może do akumulatora do motocykla się nadaje.

 

Do akumulatora 76Ah kupiłem zwykły prostownik Absaar 9A(1/10 pojemności to prawidłowy amperaż dobrany pod aku).

Podłączyłem go na 12 godzin, dopiero wtedy gęstość elektrolitu była na prawidłowym poziomie i od miesiąca nie zauważyłem żeby dwuletni exide nawet przy -10 wolniej zakręcił rozrusznikiem. 

Uprzedzając poruszenie po tym poście, alternator mam nowy, w pełni sprawny, nic nie "kradnie" prądu bo to też sprawdzałem.Po prostu do pracy mam 8 kilometrów, do tego obecne ujemne temp. co jest stanowczo za małym dystansem żeby akumulator pracował optymalnie.

 

Dla przykładu:

 

Oraz pełna procedura ładowania jaką życzą sobie prostowniki:

 

https://www.youtube.com/watch?v=76k59FD0yc0

 

https://www.youtube.com/watch?v=s9q4tVblEK8


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1063 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 13:58, 22.02.2018

Mógłbyś wyjaśnić co oznacza pojęcie "ruszyć gęstości elektrolitu" ? Z tego co wiem, gęstość elektrolitu jest proporcjonalna od stopnia naładowania akumulatora, w skrócie - gdy jest wyładowany mamy wodę, gdy naładowany elektrolit z kwasu siarkowego. Prostownik Lidlowy kosztuje śmieszne pieniądze a do większości zastosowań wystarcza. Akumulatory w PB mają 45Ah więc te jego 3,8A jest w sam raz. Przy ładowaniu przez całą noc, z grubsza dostarczamy 3,8A*10h=38Ah, czyli prawie pełną pojemność akumulatora. 


  • 0

#1064 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6029 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 14:06, 22.02.2018

Do "ruszenia" "zwiększenia", osiągnięcia prawidłowej wartości/gęstości elektrolitu jest potrzebny prawidłowy prostownik, nie tylko Ampery, ale osiągniecie napięcia w okolicach 16v. Mam nadzieje że teraz zrozumiale wyjaśniłem słowo "ruszenia gęstości elektrolitu" 

Nawet prostownik z lidla czy ctek tego nie zrobią z racji zabezpieczeń napięciowych.

W przypadku diesla i pojemności Aku 76Ah tym bardziej, a powyższe testy tylko udowadniają że i z 50Ah nie dają sobie rady.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1065 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 20:59, 22.02.2018

Hej :)
Kolego wybacz, ale kłaniają się podstawy elektryczności... napięcie oraz prąd to nie są parametry oderwane od siebie - one od siebie wzajemnie zależą i z siebie nawzajem wynikają...
Prawidłowy prostownik to taki, który pilnuje jednocześnie napięcia oraz prądu i prostowniki impulsowe (czyli takie jak ten z Lidla) jak najbardziej należą do tej grupy...
Pozostaje kwestia wykorzystania. Wiele razy w odpowiedziach była wyraźnie podawana informacja, że prostowniki 'lidlowe' są dobre do doładowywania akumulatora i w takiej roli sprawdzają się bezbłędnie...
Do reanimacji 'trupów' się nie nadają i tyle...

Pozdrawiam
Tomek
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq