Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Akumulator accord VII gen.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1538 odpowiedzi w tym temacie

#1021 taakeszii

taakeszii
  • Forumowicz
  • 175 postów
  • Skąd:Wrocław-Strzelin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:45, 21.01.2018

Sprzedawca nie wyciągnął zaslepek, dlaczego? Powinien znać się na rzeczy. Zrobiłem to za niego jedna czarna zaślepka druga biała. Przy wyciąganiu zrobiło pssssss.....Zanieczyscilem troszkę atmosfere, oj 😀 przepraszam
  • 0
Były --->
Opel Astra 1.6 1992 - LPG-Pb
Honda Accord 1.8 2000 - Pb
Mazda6 2.0 - 2003 - diesel

#1022 Guciu

Guciu
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Tarnów/ Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:01, 21.01.2018

Akumulator Yuasa.

Czy jak sprzedawca usunął tylko jedną zaślepkę, druga czerwona została to jest ok i tak zostawić ?

Czy np. z jedną zaślepką mniej ubywa kwasu ale odpowietrzenie jak najbardziej działa i tak na prawdę lepiej zostawić jedną?


  • 0

#1023 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7,195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 22:34, 21.01.2018

Hmmm... muszę dokładnie obejrzeć mój akumulator, ale ja nie widziałem tam żadnych zaślepek (zamówienie internetowe odbierałem w stacjonarnym sklepie, więc nie mogę wykluczyć, że zostały już usunięte).

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#1024 Przemek325

Przemek325
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:42, 29.01.2018

Wymieniłem akumulator 45ah 4max na Varte D47 i mam luźną klemę plusową mimo, że jest skręcona już na maxa. Wymieniać klemę (na jaką?) czy podkładać coś wokół plusa na akumulatorze? Czytałem, że można podłożyć miedź a akurat mam pasek miedzi gr. 1mm ale nie chce jakiejś fuszerki robić i uszkodzić kabli lub aku.


  • 0

#1025 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1,958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 13:58, 29.01.2018

ja podłożyłem (w innym aucie) pocynowaną blachę mosiężną (czy coś w tym rodzaju). Goła miedź będzie szybko korodować. W Accordzie wystarczyło że wsadziłem powiększone podkładki pod nakrętki. Po dociśnięciu klemy do dołu (w kierunku akumulatora) i dokręceniu klema trzyma. Bez podkładek trzymała słabo, dało się ręką ją przekręcić.  


  • 1

#1026 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7,195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 00:12, 30.01.2018

Hej :)

Wymieniłem akumulator 45ah 4max na Varte D47 i mam luźną klemę plusową mimo, że jest skręcona już na maxa. Wymieniać klemę (na jaką?) czy podkładać coś wokół plusa na akumulatorze? Czytałem, że można podłożyć miedź a akurat mam pasek miedzi gr. 1mm ale nie chce jakiejś fuszerki robić i uszkodzić kabli lub aku.

Powinieneś zastosować coś takiego http://www.naap.pl/i...product_id=661 (link przykładowy pierwszy z brzegu w przeglądarce) - pewnie będzie w każdym sklepie z akumulatorami...
Luźna klema (odłączenie akumulatora podczas jego pracy) może łatwo spowodować awarię elektroniki w aucie, czy regulatora, także polecam jak najszybciej się tym zająć...

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#1027 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 03:27, 30.01.2018

" Powinieneś zastosować coś takiego http://www.naap.pl/i...product_id=661 (link przykładowy pierwszy z brzegu w przeglądarce) - pewnie będzie w każdym sklepie z akumulatorami... "

 

Te zaproponowane przez Statom nakladki -przejsciowki na stozkowe bieguny sa do akumulatorow z cienkimi biegunami .

Naprawe przez blaszke miedziana lub wbicie gwozdzia nalezy uznac za naprawe dorazna - na trasie.

Prawidlowa naprawa to wymiana klemy.

Eksploatacja auta z luzna klema prowadzi do uszkodzenia czesciowego lub calkwitego diod prostowniczych w alternatorze a pozniej lament mam slabe ladowanie - pomozcie. (jest jeszcze uklad ELD)


  • 0

#1028 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7,195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 11:03, 30.01.2018

Ja założyłem właśnie, że Kolega kupił z cienkimi biegunami, bo inaczej powinno pasować (chyba, że ktoś zmieniał wcześniej klemę/-y)...

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#1029 Przemek325

Przemek325
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:19, 30.01.2018

Problem już rozwiązany. Aku nie jest z cienkimi biegunami. Zastosowałem dużą podkładkę tak jak poradził pawlik118. Zauważyłem, że jak dociskam klemę do dołu aku to przy skręcaniu, nawet na dużej podkładce, klema zsuwa się trochę do góry. Klemy były dość mocno wysmarowane przez poprzedniego właściciela jakimś mazidłem. Posikałem je w środku odtłuszczaczem, wytarłem szmatką i dociskając na maxa do dołu skręciłem razem z tą dużą podkładką pod nakrętką i trzyma mocno.


Użytkownik Przemek325 edytował ten post 11:20, 30.01.2018

  • 0

#1030 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7,195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 12:03, 30.01.2018

Czyli zastosowałeś prowizorkę... klemy powinny na jak największej powierzchni 'stykać' się z biegunami i być mocno dokręcone - dość powiedzieć, że przy rozruchu płynie tutaj prąd grubo ponad 100A (jeśli przepływa przez podkładkę i odrobinę powierzchni klemy to słabo).
To mazidło, to pewnie była wazelina techniczna (i bardzo dobrze) - zabezpiecza ona połączenie klem i biegunów.

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#1031 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1,958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 12:28, 30.01.2018

Problem już rozwiązany. Aku nie jest z cienkimi biegunami. Zastosowałem dużą podkładkę tak jak poradził pawlik118. Zauważyłem, że jak dociskam klemę do dołu aku to przy skręcaniu, nawet na dużej podkładce, klema zsuwa się trochę do góry. Klemy były dość mocno wysmarowane przez poprzedniego właściciela jakimś mazidłem. Posikałem je w środku odtłuszczaczem, wytarłem szmatką i dociskając na maxa do dołu skręciłem razem z tą dużą podkładką pod nakrętką i trzyma mocno.

Być może wystarczyłoby jakbyś dociskał klemę do akumulatora przy jej dokręcaniu. U mnie na nowym aku też lekko zsuwała się w górę, ale docisnąłem i jest ok. 


  • 0

#1032 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 12:40, 30.01.2018

To jest porzadna klema.(gniotsa nie łamiotsa)7d820ad47aaef6496c8a014296ffb33c.jpg
  • 0

#1033 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6,037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 13:34, 30.01.2018

Ja mam takie i szczerze polecam:

http://allegro.pl/Sh...item=7016948995

http://allegro.pl/Sh...item=6852414942

Wszelkie problemy z ładowaniem i odpalaniem jak ręką odjąć.

Wysłane z mojego ONEPLUS 3T przy użyciu Tapatalka

Użytkownik tarjei86 edytował ten post 13:34, 30.01.2018

  • 0

#1034 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1,958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 15:43, 10.02.2018

Przy współczesnym alternatorze jest wystarczający zapas mocy aby doładować nawet 60Ah akumulator. Regulator napięcia utrzymuje stałe napięcie, a to ile energii przyjmie akumulator zależy tylko od niego, a czas ładowania nie zależy od pojemności. Im większy akumulator tym będzie pobierał większy prąd ładowania. Jest wielu przeciwników jak i zwolenników wkładania większego akumulatora. Moim zdaniem montaż większego to strata pieniędzy. Wiele akumulatorów ma "cienkie bolce" + fabryczną przejściówkę. 

Najczęściej polecane są Yuasy YBX5053 jako zamiennik OEM, albo YBX5005 - jego większa wersja która wchodzi po wyrzuceniu obudowy oryginalnego akumulatora.


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 15:44, 10.02.2018

  • 0

#1035 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1,326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 15:48, 10.02.2018

12 minut jazdy nie doladuje akumulatora do swojego stanu z przed odpalania auta.
Na jeden rozruch auta wychodzi ze trzeba jechac z 20 minut.
Duzy aku jest potrzebny jak mialem 20 lat i z kumplami siedzialo sie w aucie i sluchalo muzyki przy piwku przez kilka godzin.a w bagażniku byl woofer.

Użytkownik slasz129 edytował ten post 15:52, 10.02.2018

  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych


    Google (1)
IPB Skin By Virteq