Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Budowa układu wydechowego

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:08, 25.08.2010

Mam takie pytania:

- czy przy customowym wydechu niezbedne jest dawanie plecionki - tłumika drgan? Zbieram sie pomału do złozenia wydechu i na kolektorku na ktory czekam tego nie ma, znajomy zajmujacy sie dłubaniem w autach- i tu prosze nie podwazac jego kompetencji mówil ze jak i tak robie przelot, lzejszy od seryjnego i na innym kolektorze to ta plecionka nie jest potrzebna.
- druga sprawa czy jezeli juz upierac sie przy plecionce to moge ja wstawic za katem ( kat bedzie z jeden strony na stałe zamocowany pod portki kolektora z drugiej bedzie przykrecony do reszty wydechu.
- kolejne pytanie ktos widział gdzies plecionke z nierdzewki?

Jeszcze jedna sprawa ciagle obstaje przy tym by wsadzic metaliczny kat do auta z nierdzewki koszt ok 500zl ale im wiecej czytam o tych ktorzy pozbyli sie katów tym mocniej skłaniam sie ku temu by wsadzic cos zamias niego, w rachune wchodzi cos takiego:

http://allegro.pl/el...1187618821.html

czyli strumienica z nierdzewki ktora docelowo miala by podłączona sonde przez taki oszukiwacz sygnalu ( docelowo bedzie ona zbędna z uwagi na zmiane na OBD I ale napewno sam fakt ze ona jest moze miło działac na pan podcas badania technicznego ). Zastanwiam sie tylko bo kat który ewentualnie miałby lekko spiąc wydech by nie był zaluzny wrazie zastapienia go strumienica nie sprawi ze beda miał wiekszy kłopot, aniżeli koszyści bo wydech okaze sie za lużny. Gdyby ktos miał jakies uwagi ale takie poza truciem srodowiska to bardzo prosze.
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#2 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:46, 26.08.2010

Blade robil u siebie wydech ostatnio (ten co chce sprzedac) wprawdzie to ATR ale auto to auto Wiec zapytaj moze Ci pomoze :-P
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#3 Mariusz439

Mariusz439
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:potrójne miasto
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:40, 26.08.2010

Jeszcze jedna sprawa ciagle obstaje przy tym by wsadzic metaliczny kat do auta z nierdzewki koszt ok 500zl ale im wiecej czytam o tych ktorzy pozbyli sie katów tym mocniej skłaniam sie ku temu by wsadzic cos zamias niego, w rachune wchodzi cos takiego:

http://allegro.pl/el...1187618821.html

czyli strumienica z nierdzewki ktora docelowo miala by podłączona sonde przez taki oszukiwacz sygnalu ( docelowo bedzie ona zbędna z uwagi na zmiane na OBD I ale napewno sam fakt ze ona jest moze miło działac na pan podcas badania technicznego ). Zastanwiam sie tylko bo kat który ewentualnie miałby lekko spiąc wydech by nie był zaluzny wrazie zastapienia go strumienica nie sprawi ze beda miał wiekszy kłopot, aniżeli koszyści bo wydech okaze sie za lużny. Gdyby ktos miał jakies uwagi ale takie poza truciem srodowiska to bardzo prosze.


zobacze jeszcze coś takiego:
lindo
  • 0
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

#4 pavlo-tg

pavlo-tg
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:135
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:Były sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:15, 28.08.2010

Mam takie pytania:

- czy przy customowym wydechu niezbedne jest dawanie plecionki - tłumika drgan? Zbieram sie pomału do złozenia wydechu i na kolektorku na ktory czekam tego nie ma, znajomy zajmujacy sie dłubaniem w autach- i tu prosze nie podwazac jego kompetencji mówil ze jak i tak robie przelot, lzejszy od seryjnego i na innym kolektorze to ta plecionka nie jest potrzebna.
- druga sprawa czy jezeli juz upierac sie przy plecionce to moge ja wstawic za katem ( kat bedzie z jeden strony na stałe zamocowany pod portki kolektora z drugiej bedzie przykrecony do reszty wydechu.
- kolejne pytanie ktos widział gdzies plecionke z nierdzewki?


Skoro zadajesz takie pytania, to znaczy że sam "podważasz jego kompetencje". Moim skromnym zdaniem plecionka powinna być założona, bo inaczej w zależności od stylu jazdy coś prędzej, lub później pęknie. Ja mam wydech złożony na ebay-owym kolektorze z plecionką, która raczej nierdzewna nie jest. Plecionkę ja bym dawał pomiędzy częściami wibrującymi z silnikiem, a częściami podwieszonymi do podwozia. W praktyce oznacza to kolektor na sztywno z blokiem silnika (czasem kolektor dodatkowo podwieszony końcówką pod/za miską olejową, ale ogólnie na sztywno) za nim flex, a za flexem reszta układu.

Pozdro
  • 0
Vectra A C18NZ...była ;(
Nexia G15MF...była ;(
Accord CB3 F20A5 był ;(
Civic EG5 D16Z6
BMW E36 M52B25
BMW E39 M52B28

#5 tmc

tmc
  • Forumowicz
  • 633 postów
  • Skąd:Zakopane
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:59, 28.08.2010

Plecionka nie jest konieczna, ale jej brak może źle wpłynąć na trwałość układu wydechowego, chodzi tu głównie o spawy i mocowania, mogą sie pojawiać luzy. Sam wydech spokojnie wytłumi drgania, ale bedzie go to troche kosztować.
Taką opinie usłyszałęm od mojego mechanika, jak miałem problemy z wydechem w swoim poprzednim aucie, w którym ktoś usunoł lub nie było fabrycznie plecionki. Ciągle jakiś spaw koło tłumnika odpadał, wypalało dóre na łączeniu albo popuszczało zwyczajnie śróby mocujące.
Jak wspawał plecionke wszystko ustąpiło.

przelot, lzejszy od seryjnego

to jest stwierdzenie prawdziwe, i plecionka nie jest konieczna.
  • 0
Moja Hańcza http://www.accordklu...p=106949#106949
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961

#6 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 16:05, 28.08.2010

plecionka oprócz tłumika drgań w większym stopniu jest kompensatorem naprężeń występujących w wydechu podczas nagrzewania i ochładzania.
  • 0

#7 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:34, 01.09.2010

zeby rozwiac wątpliwości :

- bedzie jednak kat metaliczny - niech juz ekolodzy spią spokojnie
- bedzie również kawałek plecionki z nierdzewki - co prawda w El -Tecu powiedzili ze przy customowym wydechu obeszłoby sie bez tego bo składajac go sprawnie nie jest konieczna ale by zrobić zadośc zasada bedzie rownież i kawałek plecionki


dziekuje wszystkim za opinie i pomoc
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq