Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Za duże ciśnienie w pompie wspomagania? - pompa niszczy maglownice

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 norbasa

norbasa
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:08, 15.09.2023

Cześć wszystkim,

Od 2.5 miesiąca wojuje się z mechanikiem. Opiszę jego spojrzenie na sytuację

Po wymianie maglownicy na NOWĄ, po 80km zaczęła ciec z prawej strony. Wymieniono znowu na NOWA od tego samego producenta, po 100km zaczęło cięć od strony mocowania kolumny kierowniczej. Trzecia nowa maglownica zamontowana - teraz cieknie od strony przewodów doprowadzających olej.

Z mojej strony wygląda to tak że koleś srogo leci w kulki ale jego piękna gadka wygładza sytuację. Wielokrotnie nie chciał przedstawić faktury za zakup maglownicy (gdyby nie miał nic do ukrycia to by pokazał dokument sprzedaż, prawda?). Od jakiegoś czasu sugeruje ze to pompa wspomagania niszczy maglownice po kolei. Zdrowy rozsądek podpowiada mi to za brednie.

- Bo jak pompa ma wygenerować ciśnienie większe niż jest zaprogramowana?
- nawet jeśli to jakie musiałoby to być ciśnienie że zniszczyło uszczelniacze w przekładni po 100km?
- wysokie ciśnienie szuka na słabszej drogi opory - tym razem znajdowała trzy inne


Podpowiedzcie proszę, jak można poradzić sobie z taką sytuacją?
Jakie są szanse że to naprawdę pompa jest winna? Oraz co zrobić by albo odzyskać kasę za naprawę lub wymusić dobrze zrobiona pracę. Oczywiście sprawa na drodze sądowej i innych to ostateczność
  • 0

#2 Macio4ever

Macio4ever
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ATR
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:25, 15.09.2023

Nie wypowiem się czy to na 100% jest przyczyna natomiast rzuciłem okiem na rysunki układu i tam jest jedna część

56490-P2A-003 Switch Assembly, Power Steering Pressure

która jak domniemam uchyla/reguluje przepływ/ciśnienie.  Wziąłbym używkę z jakiegoś szrota i sprawdził.

Co do magla to nie wiem ile dałeś za "nową". 2,5 roku temu zapłaciłem 1100 za regenerację oryginału i śmiga, pytanie co Ci mechanior wrzucił u Ciebie...


  • 0

#3 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:11, 16.09.2023

Bzdury opowiada. Kupił najtaniej co do dało (nowe lub używane). Niestety jako mechanik widzę jakość części nawet tych najlepszych - spadła. Nie mówiąc o częściach tanich - często obligatoryjne nie działają lub pasują się szybko (np. czujniki prędkości obrotowej kół do BMW X3 od producenta ABE - po założeniu sterownik widzi niewłaściwy kierunek obrotów koła, trzeba wymieniać na ATE lub Bosch).

Wysłane z mojego Redmi 8 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#4 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 14:43, 18.09.2023

Nie wypowiem się czy to na 100% jest przyczyna natomiast rzuciłem okiem na rysunki układu i tam jest jedna część 56490-P2A-003 Switch Assembly, Power Steering Pressure
która jak domniemam uchyla/reguluje przepływ/ciśnienie. Wziąłbym używkę z jakiegoś szrota i sprawdził.
Co do magla to nie wiem ile dałeś za "nową". 2,5 roku temu zapłaciłem 1100 za regenerację oryginału i śmiga, pytanie co Ci mechanior wrzucił u Ciebie...

To co wskazujesz to tylko sensor on sam w sobie nie reguluje ciśnienia. Zapewne to jest regulowane mechanicznie.

Mechanik opowiada brednie. Kup sobie sprawdzona uzywke od kogoś z forum i mu udowodnisz ze to nie to. Najwyzej swoją pompę między czasie sobie zregenerujesz na nowych częściach.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq