Swego czasu po remoncie silnika (był problem z wypadaniem zapłonów i nierówna pracą silnika na niskich obrotach, niby wypalone zawory były) po krótkim czasie pojawił się błąd check engine, że jest problem z przepływem spalin EGR. Mechanik nie pamięta czy zaślepiał EGR.
1. Czy zaślepienie EGR spowodowałoby wzrost zużycia paliwa czy raczej zmniejszenie? Ostatnio mi wyszło, że pali benzyny 9,4-10 litrów jeździe mieszanej.
2. Mam wrażenie, że czasem muli przy przyspieszaniu. Mozliwe że to wina zaślepionego EGR? Bo chyba byłoby na odwrót.
3. Czy jazda na LPG przy zaślepionym EGRze będzie jakaś problematyczna? (póki co jeżdżę na benzynie)
Jeśli się okaże na pewno zaślepiony, to zastanawiam się czy jest sens czyszczenia zaworu EGR i EGR plate. (Tego drugiego się boję, bo mam LPG i trudniejszy dostęp)
Użytkownik Gr3at edytował ten post 12:42, 13.07.2020