Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Auto "padło" podczas jazdy

VI vi gen zasilanie brak mocy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#16 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 23:22, 18.02.2018

,,sławex9,, napisał
,, Aku na bank nie jeśli podczas jazdy po odpaleniu możesz sobie akumulator spokojnie wyciągnąć i nie zgaśnie. ,,
ODŁĄCZENIE KLEMY LUB LUŹNA NA PRACUJĄCYM SILNIKU TO USZKODZENIE DIÓD W ALTERNATORZE !!!



Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Jeszcze się z czymś takim nigdy nie spotkałem, mam 2 auta które często stoją długi czas i właśnie poprzez przekładkę aku je odpalam żeby nie czekać zbyt długo. 

Poza tym jak aku jest naładowany na max to gdzie wtedy niby alternator oddaje żeby nic nie spalić? Nie wiem na czym opierasz swoją teorię ale chyba nie na praktyce ani na prawie ohma które tu jest kluczowe. Sam silnik wystarczająco pobiera mocy z alternatora żeby zachować odpowiedni pobór, doładowanie aku jest rzeczą poboczną a światła czy osprzęt to jest już dodatkowe obciążenie na alternatorze, dlatego jak sprawdzasz przepływ prądu to rośnie on wraz z kolejnym odbiornikiem, a na jałowo alternator wytwarza bardzo mały prąd, który odbiera sam silnik do pracy. Raczej to działa w drugą stronę, niedoładowanym a wręcz "wycyckanym do cna" aku spalisz diody na alternatorze bo nie wytrzymają wysokiego poboru prądu na starcie jeśli podłączysz takie aku na pracującym silniku. 

 

User32 daj znać jeśli wystąpi problem ponownie w tym temacie. 


  • 0

#17 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 01:12, 19.02.2018

Nie nalezy odłączac akumulatora dlatego, że pełne napiecie z alternatora poleci w instalacje i może wiele rzeczy uszkodzić. Kiedyś jak były prądnice to nic nie ulegalo uszkodzeniu.

Nie nalezy tez sprawdzac iskry przy pracujacym silniku przez zdejmowanie fajki. Przy aparacie zaplonowym z platynkami mozna, a przy zaplonie elektronicznym nie.


Użytkownik iwan edytował ten post 01:47, 24.02.2018

  • 0

#18 User32

User32
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:Wroc
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS+
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:21, 19.02.2018

Jasne,dam znać. Jak do końca zimy nie będzie więcej tego typu zdarzeń, to oczywiście też zdam raport.
Póki co uzupełniająco dodam, że wczoraj przeprowadziłem samodiagnostykę i wszystko jest okej - nie wymigało żadnych błędów, a ikonka checka święci się w sposób ciągły.
  • 0

#19 User32

User32
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:Wroc
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS+
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:33, 23.02.2018

Niestety, problem powrócił. 

Auto zrobiło 2 krótkie cykle miejskie w minionym tyg (czw-pt). Potem trasa 100 km + kilka km po mieście. Aku naładowane. Trasa powrotna 100 km. Następnie przejeździło bez zająknięcia cały bieżący tydzień - krótkie trasy do pracy po 2.5 km + jakieś zakupy - aż do dziś. Dziś popołudniu rundka po mieście, jakieś 15 km. Zajechaliśmy pod sklep. Auto postało ok 30-40 minut. Po powrocie już nie odpaliło. 

Tym razem kontrolki wyglądały nieco inaczej, niż na video z 1 postu. Przy próbie odpalenia świeciła się tylko kontrolka akumulatora. Dopiero po zaprzestaniu kręcenia zaświecała się dodatkowo kontrolka od ciśnienia oleju. Po kilkunastu krótszych i dłuższych próbach daliśmy sobie spokój. Zamówiłem taxi, przepakowaliśmy dziecko i zakupy do taxi i pojechaliśmy do domu.

 

Jutro się przejdę zobaczyć czy się "namyśliła" i odpali. Wezmę tester aku i zrobię pomiar. Tak czy inaczej - czyli czy odpali czy nie - jutro wlatuje nowa kopułka + palec. Potem zobaczmy co dalej.


  • 0

#20 User32

User32
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:Wroc
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS+
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:18, 27.02.2018

Wybaczcie post pod postem...
Auto się nie namyśliło samo z siebie.
Wymiana kopułki i palca nie przyniosły efektu. Auto odpalilo dopiero po ściągnięciu osłony kierownicy i pomanipulowaniu przewodami, co by wskazywało na kostkę stacyjki. W tym stanie udało się chociaż zabrać auto spod galerii i bez przygód dojechać pod dom kumpla.potem już nie odpaliła mimo prób.
Zamówiłem w ASO ori kostkę stacyjki, dziś odebrana i zamontowana. Niestety, auto nadal uziemione.
Następną rzecz, jaką sprawdzamy to przekaźnik pompy paliwa, ale jeszcze nie mam aktualnego statusu.
Co jeszcze można sprawdzić? Ew który bezpiecznik? Nr 13 PGM-FI main relay?
Kable i świece zmieniane jesienią, filtr paliwa też. Teraz kopułka, palec, OEM kostka stacyjki.
  • 0

#21 Kacper1993m

Kacper1993m
  • Klubowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Sobkowice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:31, 27.02.2018

Dokładnie, spróbuj przelutować luty na przekaźniku. Jeżeli nie dorwij jakąś sprawną używkę. Może być jeszcze walnięta cewka z tego co pamiętam.

 

Kostke masz w kształcie litery "T" czy batmana ?


  • 0

#22 User32

User32
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:Wroc
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS+
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:41, 27.02.2018

Nie wiem jaki ma kształt, wiem jedynie że miała numer K74-1 i dokładnie taką samą kupiłem w ASO, niby zmodyfikowaną i pozbawioną wady fabrycznej. 

Nie ja wyciągałem starą kostkę z auta i nie ja odbierałem nową, ale jak kumpel mówi, że taka sama (wziął ze sobą starą), to znaczy, że tak jest.

Sprawdzimy te luty na przekaźniku i chce się dobrać do pompy paliwa, żeby ją pomierzyć u źródła, bo może coś po drodze nie bangla.

Trochę posmutniałem, że kasa poszła, a usterka póki co pozostała.

 

Poszukam jeszcze za bezpiecznikiem odpowiedzialnym za pompę, chyba że ktoś mi potwierdzi ten numer 13, o którym pisałem wyżej. Szukam też info jak się dobrać do samej pompy paliwa - dostęp jest od strony bagażnika, czy demontuje się tylne siedziska (jeśli tak, to jak?)?

 

Inny kolega doradza jeszcze wymianę modułu w aparacie zapłonowym bądź cały aparat. Chciałbym rozwiązać swój problem, ale iść od najmniejszych do największych kosztów.


Użytkownik User32 edytował ten post 17:44, 27.02.2018

  • 0

#23 Kacper1993m

Kacper1993m
  • Klubowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Sobkowice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:25, 27.02.2018

Ja wywaliłem już 4-cyfrową kwote i nadal szukam :) Mam podobny problem co Ty. Z tego  co wiem jest możliwość dojścia od bagażnika, wyciągasz mate i masz dostęp. Jak najtańszy koszt to może podpinka pod komputer ?


  • 0

#24 User32

User32
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:Wroc
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS+
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:56, 27.02.2018

Masz na myśli samodiagnostykę i zworkę serwisową?


  • 0

#25 Kacper1993m

Kacper1993m
  • Klubowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Sobkowice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:31, 27.02.2018

Nie. Podpięcie pod komputer w jakimś serwisie. Poza tym możesz jeszcze zacząć od najprostszych rzeczy. Nalać do baku jakoś "ćwiartke" denaturatu. Później dolać paliwa żeby się wymieszało. Denaturat łączy się z wodą a ta mieszanina wejdzie w reakcje i połączy sie z benzyna. Możliwe że skropliła się woda w baku(ta osiada na dnie baku), pociągło ją dalej i osadziła się w filtrze paliwka. Mogła tam zamarznąć jako że mamy teraz mrozy. Kolejna prosta sprawa to weź jakąś starą ale sprawną świecę. Wykręć jedną fajkę i włóż w nią świece. Starą świecę zostaw w środku w razie gdyby auto odpaliło nie opluje Cie benzyną. Tą świecą co masz w fajce dotknij gdzies na silniku gdzie masz uziemienie i krec auto. Jak bedzie niebieska i mocna iskra tzn ze z elektryka wszystko ok. Kolejna sprawa to tak jak ktoś tutaj pisał - może pompa działać ale daje za niskie ciśnienie paliwka. To chyba tyle.


  • 0

#26 User32

User32
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:Wroc
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS+
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:03, 27.02.2018

I dowiem się czegoś po takim podpięciu? Acco 6 gen przedlift ma wgl coś takiego? Bo z OBD II to czytałem, że te modele mają mocno pod górkę. Elektrykom nie wierzę, samochodowym zwłaszcza, a nikogo znajomego nie mam. W poprzedniej Polówce 3 razy jeździłem do elektryka z podnoszeniem szyby pasażera z przodu, 3 razy po 50 pln za samo podłącznie mnie kasował, a nigdy szyba nie działała dłużej niż tydzień. Dopiero jak teściu się za to zabrał, to zrobił, za części na szrocie zapłacił grosze i do tej pory szyba śmiga, a ze 3 lata już minęły.

 

Co do baku. Ostatnio, bodaj 21 lutego tankowałem auto do pełna. Po tym zrobiłem jakieś 30 km w sumie i w miniony piątek auto ponownie zaniemogło, także aspekt temperaturowy raczej wykluczam. Ponadto, gdyby coś tam się zmroziło, to raczej w minioną niedzielę przy -10 stopniach po pogrmeraniu kablami pod kolumną kierownicy (a wcześniej wymianie kopułki i palca)  by nie zaskoczyła - a przecież zaskoczyła i prawie 10 km nią przejechałem bez żadnych dodatkowych niepokojących sygnałów.

 

Świece jutro kumpel będzie jeszcze raz sprawdzał, mimo że niedawno wkładaliśmy nówki Denso TT. Podobnie  będziemy działać coś z pompą paliwa, wleci z miernikiem na wyjściu samej pompy i zobaczy co aparatura pokaże. Na samym przekaźniku niby jest okej, choć lutów nie przelutowywał, a jedynie zostały pomierzone. Aura nie pomaga..


  • 0

#27 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 07:37, 28.02.2018

A nie masz albo nie miałeś żadnego immo albo alarmu dokładanego?

Bo to jeszcze może wyglądać na jakiś brak połączenia na stykach. 

Jak ruszałeś kabelkami i pomagało to można by wyjąć licznik i popatrzeć od góry na wiązki albo od dołu sprawdzić czy coś się nie poluzowało na jakimś przekaźniku lub jakiejś kostce.


  • 0

#28 User32

User32
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:Wroc
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS+
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:03, 28.02.2018

Nic mi o tym nie wiadomo. Wiem tyle, że alarmu w tym egzemplarzu nie ma (mimo że np naklejki na szybach czy dioda na liczniku wskazuje na coś innego). Immo chyba fabryczne, chyba..

Najdziwniejsza jest ta zero-jedynkowość...nie ma tak że auto kuleje, nierówno pracuje czy wali checkiem po oczach. Jak pracuje, to zdrowo i poprawnie, jak klęknie, to nie wstaje.

No i jeszcze ten niedzielny "trip" spod marketu... Od piątku tam stała, za cholerę nie chciała odpalić. Jak w końcu odpaliła (o okolicznościach pisałem już wyżej), to jechało się jak gdyby nigdy nic i gdybym nic nie wiedział, to bym w życiu nie powiedział, że cokolwiek autu dolega.


  • 0

#29 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 09:21, 28.02.2018

Sprawdź czy pod deską nie masz żadnej nie do końca zapiętej wtyczki. 
Tylko albo poczekaj aż się cieplej zrobi albo gdzieś w garażu ogrzewanym.


  • 0

#30 User32

User32
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:Wroc
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS+
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:26, 28.02.2018

Garażu ogrzewanego nie ma, jedynie można by się posiłkować jakąś farelką, wsadzić ją na wycieraczkę pod kierownicą i "lokalnie" zwiększyć temperaturę.

Popołudniu posprawdzamy te wtyczki, teraz kumpel w pracy. Trzeba czekać :(


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, vi gen, zasilanie, brak mocy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq