Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

ACC relay - co to?

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#16 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:28, 11.05.2019

Bezpiecznik o jakim numerze wyciagasz?


Czwarty od góry po stronie kierowcy (u mnie podpisany jako AC relay, czyli z tego co mi wiadomo sprężarka klimy).
No i w skrócie jak bezpiecznik wsadzony to klima działa, ale na wyłączonym silniku mi kradnie prąd (0.2 ampera), jak bezpiecznik wyjmę to nic prądu nie kradnie no ale klima nie działa
  • 0

#17 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:35, 11.05.2019

Bezpiecznik nr 4 z tego rysunku?

73de7453b80dbd23med.jpg


  • 0

#18 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:47, 12.05.2019

Już pokazuję.

qyQpo9d.jpg

Tak u mnie wygląda rozpiska, gdy wyjmę bezpiecznik czwarty od góry (czyli podpisany na rozpisce jako nr. 8) to pobór prądu jest ok, jak go włożę to trzyma równe 0.2A - czyli parę dni i akumulator rozładowany


  • 0

#19 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 22:00, 23.05.2019

Cześć.

Sorki za tak późną odpowiedź, ale nie wyświetliło mi się, że odpowiedziałeś na moje pytanie (albo przeoczyłem).

Na samym początku tematu, koledzy wprowadzili Ciebie w błąd. Wyraźnie napisałeś, że "ACC RELAY" i to nie jest przekaźnik od klimy tylko zasilanie z kostki stacyjki (IG1, IG2, ACC, ST). Czyli kolejne stany po włożeniu i przekręceniu kluczyka.

Piszesz, że wyjęcie bezpiecznika nr 8 "naprawia" problem.

I teraz zaczynają się schody z naprawą na odległość i po objawach :D

Ze schematów wynika, że obwód ACC jest zasilany w momencie przekręcenia kluczyka w tzw. zapłon. Więc niemożliwe jest, żeby ten obwód "doił" akumulator bez kluczyków w stacyjce.

Moim zdaniem masz uszkodzoną kostkę stacyjki albo masz coś pokombinowane z instalacją.

Ja bym sprawdził czy bez kluczyków w stacyjce masz napięcie akumulatora na bezpieczniku nr 8, jeśli będzie obecne to źle.

Z chęcią postaram się pomóc w miarę możliwości.

Pozdrawiam.


  • 0

#20 don_sergio89

don_sergio89
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:https://t.me/pump_upp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:iLS
  • KM:147 KM
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:14, 28.05.2020

Podzielę się rozwiązaniem tego problemu u mnie :D Pewnie autor postu już to odkrył ale piszę dla innych bo może zaliczą taki sam fuck-up jak ja:D
Jak wiadomo w stacyjce mamy 4 pozycje: "0", "I", "II" ,"III". Zobacz czy nie zostawiasz auta z kluczykami w pozycji I zamiast 0. U mnie można w każdej chwili wyjąć kluczyki ze stacyjki i omyłkowo wyjmowałem je w pozycji "I" a co za tym idzie prąd był dalej pobierany (0,3A) i po wyjęciu bezpiecznika nr 8, o którym piszesz było już ok. Odłączyłem stacyjkę z puszki z bezpiecznikami i sprawdziłem czy mam gdzieś zwarcie. Nie było. Ale patrząc na schemat kostki i pozycji w stacyjce "odkryłem" że jest więcej niż 3 pozycje w stacyjce xD

 

Odpowiedź znalazłem tutaj :D

 

https://troubleshoot...nition-switch-1

 

Pozdrawiam tych którzy mieli taki sam fuck-up jak ja :D


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq