Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

krzywienie tarcz przód

all_gen VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
325 odpowiedzi w tym temacie

#91 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:22, 02.01.2018

Kupiłem przed chwilą pirometr laserowy do pomiaru temperatury i wyglada na to ze temperatura prawej i lewej tarczy jest taka sama ( po intensywnym hamowaniu )

Tarcza Zimmermann była już dwa razy toczona może ma już dość ? Ma jeszcze około 31 mm grubości.
  • 0

#92 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 19:45, 02.01.2018

Ostatnio mialem podobna sytuacje, tylko w innym aucie. Mialem problem, gdzie przednia prawa tarcza grzala sie dosc mocno a przy hamowaniu sciagalo w lewo. Przy wymianie tarcz i klockow standartowo czyszczenie piast, czyszczenie i smarowanie jarzma. Po zlozeniu wszystkiego, nic sie nie zmienilo. Nadal prawy przod sie grzal a przy hamowaniu sciagalo w lewo. Postanowilem rozebrac zaciski, przeczyscilem tloczki i nasmarowalem wszystko dedykowanym smarem. Niestety nic to nie zmienilo. Nastepnie odpowietrzylem caly uklad hamulcowy, przelewajac dobry litr plynu hamulcowego, co tez nie pomoglo. Nie majac juz pomyslu sciagnalem wezyki elastyczne. Okazalo sie, ze obejma ktora "trzyma" wezyk dosc mocno skorodowala i scisnela wezyk. Przez co cisnienie nie schodzilo z ukladu i tloczek nie chowal sie do konca, a w momencie hamowania cisnienie nie bylo dosc mocne, aby z taka sama sila hamowalo jak drugie kolo. Nowe wezyki rozwiazaly problem ;)


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#93 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 03:01, 03.01.2018

Podjedź na stację diagnostyczną i zbadaj hamulce na rolkach. Tam wszystkie siły się wyświetlają na zegarach. Będziesz miał obraz działania hamulców.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#94 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:Wa_Wa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:46, 03.01.2018

Ostatnio mialem podobna sytuacje, tylko w innym aucie. Mialem problem, gdzie przednia prawa tarcza grzala sie dosc mocno a przy hamowaniu sciagalo w lewo. Przy wymianie tarcz i klockow standartowo czyszczenie piast, czyszczenie i smarowanie jarzma. Po zlozeniu wszystkiego, nic sie nie zmienilo. Nadal prawy przod sie grzal a przy hamowaniu sciagalo w lewo. Postanowilem rozebrac zaciski, przeczyscilem tloczki i nasmarowalem wszystko dedykowanym smarem. Niestety nic to nie zmienilo. Nastepnie odpowietrzylem caly uklad hamulcowy, przelewajac dobry litr plynu hamulcowego, co tez nie pomoglo. Nie majac juz pomyslu sciagnalem wezyki elastyczne. Okazalo sie, ze obejma ktora "trzyma" wezyk dosc mocno skorodowala i scisnela wezyk. Przez co cisnienie nie schodzilo z ukladu i tloczek nie chowal sie do konca, a w momencie hamowania cisnienie nie bylo dosc mocne, aby z taka sama sila hamowalo jak drugie kolo. Nowe wezyki rozwiazaly problem ;)

Myślę, że to też może być trafna uwaga:)

 

flash pamiętaj, że juz raz zwichrowane tarcze już nie będą tak odporne na wykrzywianie. Nawet jak rozwiążesz problem grzania i scierania się klocka wykrzywienie może nadal występować.

Wiem, bo w mojej BMW walczyłem z krzywizną także toczyłem na aucie i problem powracał. Auto sprzedałem z problemem. hihi:)


  • 0

#95 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 15:30, 03.01.2018

no to jesli temp jest taka sama- a wcześniej mówiłeś ,że nie była taka sama to może jednak zaciski coś zmieniły ? 

A teraz to już kwestia samych tarcz? Masz drugi komplet tarcz i klocków to zakładaj i sprawdzaj :) 


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#96 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:49, 03.01.2018

no to jesli temp jest taka sama- a wcześniej mówiłeś ,że nie była taka sama to może jednak zaciski coś zmieniły ? 

A teraz to już kwestia samych tarcz? Masz drugi komplet tarcz i klocków to zakładaj i sprawdzaj :)

 

 

No właśnie chcę założyć drugie tarcze z klockami  ale zanim je założę muszę mieć pewność że problemu na pewno już nie ma.

 

Zrobiłem jeszcze raz pomiary.

1. Jazda bez używania hamulców przez 10 km. Po zatrzymaniu prawa tarcza przód jest cieplejsza o 5 stopni od lewej tarczy. Ręką też czuć że lewa tarcza jest wręcz zimna a prawa jest "mniej zimna" ale różnica jest naprawdę niewielka. Z tyłu brak różnicy temperatur obie tarcze są tak samo zimne.

2. Po zagrzaniu mocnym hamulców prawa tarcza przód jest około 10 -15 stopni cieplejsza od lewej.  Dotykając ręką felgi lewej i prawej przód trudno wyczuć różnice - obie felgi są gorące i parzą. Przy wcześniejszym pomiarze wyszło że temperatura była taka sama. Sam nie wiem czy te 10-15 stopni to dopuszczalna różnica czy nadal jest coś nie tak.


  • 0

#97 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 16:36, 03.01.2018

Ciekawe że masz tak gorące felgi że aż parza. To raczej nie normalne. U mnie naprawdę ciężko doprowadzić do takiej sytuacji.

Wysłane z mojego ONEPLUS 3T przy użyciu Tapatalka
  • 0

#98 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 16:49, 03.01.2018

Parzace felgi mialem kiedys w civicu i niedawno w Accordzie jak walczylem z trzymajacym zaciskiem i wiec nie takie trudne do osiagniecia, choc nie ma co sie dziwic skoro zacisk trzymal

Wspolczuje normalnie. Sam przechodzilem to ostatnio. Zacisk rozbieralem 3 razy. Czyscilem caly, tloczek czysciutki wiec sprawdzamy dalej.. kilkukrotne odpowietrzanie, nowe przewody elastyczne, nowa-uzywana pompa hamulcowa, a zacisk dalej trzyma.... w koncu wymienilem zacisk na drugi i problem zniknal.

Moze zanim kupisz drugie tarcze zalatw gdzies uzywki za grosze aby rowne byly i mozna bylo stwierdzic, ze problem rozwiazany...

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#99 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 16:57, 03.01.2018

No ok, można to osiągnąć jak jest coś nie tak i trzyma :) ale kolega napisał że obie felgi ma takie gorące

Wysłane z mojego ONEPLUS 3T przy użyciu Tapatalka
  • 0

#100 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:29, 03.01.2018

Zabrałem się za wymianę tarcz i klocków i trochę się zdziwiłem bo prawy jak i lewy zacisk był przykręcony tylko na jednej śrubie. Mało tego to jedną śrubę przy lewym zacisku mogłem wykręcić ręką czyli jeszcze jakieś 500 - 1000 km i zacisk nie trzymałby się na żadnej śrubie. Robiłem to u mechanika który jest jednym z najdroższych w okolicy ( autoryzowany serwis Bosch ). Żenada dobrze że tam zajrzałem bo nie wiem co by było jakby ten zacisk zablokował mi koło.


  • 0

#101 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:00, 03.01.2018

Trzeba było zrobić zdjęcia ew.jakis filmik i pojechać do typa. Bo co jak co ale z hamulcami to żartów nie ma .
  • 0

#102 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:Wa_Wa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:32, 03.01.2018

Ja bym pojechał z awantura. Mógł Ci zrobić krzywdę lub jeśli masz rodzinę to także im.
Może jak ci toczyli to nie przykręcili. Ja się jeszcze z takim czymś nie spotkałem. Musieli albo wogole nie przykręcić lub wkręcić tylko palcem. Nawet lekkie
doręczenie kluczem i tak łatwo się nie odkręca.
PS. Ciekawe jak przy odkreconych jarzmach miały się zachowywać hamulce.
Ktoś nad tobą czówa;)
  • 0

#103 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:58, 03.01.2018

...to teraz trzeba "odszczekać" ,że hondy to jednak trupy... :-D Nie ma ideału ale nie jest źle
Ja już od dawna nie wierzę żadnemu mechanikowi
Daj znać jak dorwiesz śruby i dokręcisz.

Użytkownik Wlodar edytował ten post 23:01, 03.01.2018

  • 0
                       

#104 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:45, 03.01.2018

Wziąłem śruby ze starego zacisku dokręciłem i nic to nie dało dalej bije i drży dalej.

 

Wymieniłem na używane tarcze Zimmermann + klocki EBC Green z pewnego Accorda w którym nie było bicia przy hamowaniu. Z tego samego Accorda mam też zaciski. I nic to tez nie dało u mnie bije a w tamtym Accordzie nie biło.  Temperatura tarcz sprawdzałem i jest taka sama prawej i lewej.

 

I co robić ? może to tył ? ale zawsze wymiana przodu pomagała a teraz już nie pomaga albo te tarcze używane Zimmerman jakieś trefne. Oczywiście mierzyłem bicie tarcz po montażu i jedna ma 0.03 a druga 0.04.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 23:56, 03.01.2018

  • 0

#105 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 06:57, 04.01.2018

A byłeś na stacji zmierzyć siły hamowania??
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq