Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

krzywienie tarcz przód

all_gen VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
325 odpowiedzi w tym temacie

#76 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 21:59, 01.01.2018

Piast bym nie ruszał jak nie wykazują bicia.. Ewidentnie wina PP..przewod hamulcowy nie cofa??

PP dużo bardziej się nagrzewa? Sprawdzałes?
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#77 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:03, 01.01.2018

Może właśnie coś z przewodem . Jakis syf w płynie??
  • 0

#78 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:06, 01.01.2018

Piast bym nie ruszał jak nie wykazują bicia.. Ewidentnie wina PP..przewod hamulcowy nie cofa??

Przewodów jeszcze nie ruszałem ale wymieniałem wszystkie 4 przewody w VII gen na stalowy oplot ( przy tej samej usterce czyli bicie przy hamowaniu i szybko zużywające się klocki prawy przód ) i niestety to nie rozwiązało problemu. Klocki w prawym przodzie dalej zużywały się wyraźnie szybciej niż w lewym kole i biło przy hamowaniu.

Nie wiem co teraz chyba wymiana pompy hamulcowej z serwem i pompy ABS ale boje się ze znowu nic to nie pomoże. Te hamulce są jakieś zaczarowane i nie ma na nich magika.

Użytkownik flashmaniac edytował ten post 22:07, 01.01.2018

  • 0

#79 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 22:09, 01.01.2018

To powiem Ci, że trochę patowa sytuacja.. Bo jak nie przewody.. To niestety zostają jeszcze tak jak napisałeś pompa hamulcowa z serem pompa ABS..

Sprawdź nawet ręką, czy PP dużo mocniej się nagrzewa.. Bo takie zużycie klocka wskazuje ewidentnie stronę gdzie jest problem..

Btw
Sam zmieniales tarcze i klocki? I czy problem pojawiał się po tym jak zmieniales klocki lub tarcze?
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#80 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:22, 01.01.2018

To powiem Ci, że trochę patowa sytuacja.. Bo jak nie przewody.. To niestety zostają jeszcze tak jak napisałeś pompa hamulcowa z serem pompa ABS..

Sprawdź nawet ręką, czy PP dużo mocniej się nagrzewa.. Bo takie zużycie klocka wskazuje ewidentnie stronę gdzie jest problem..

Btw
Sam zmieniales tarcze i klocki? I czy problem pojawiał się po tym jak zmieniales klocki lub tarcze?

Tak czasami sprawdzam felgę i prawy przed jest bardziej gorący od lewy przód ale czasami nie ma praktycznie różnicy. Najbardziej widać różnice po mocniejszym hamowaniu np po mocniejszym hamowaniu na prawym jarzmie nie utrzymam palca bo parzy a na lewym jarzmie palec mogę trzymać tyle ile mi sie podoba.

Po zakupie auta wszystko było ok póki klocki w prawym przodzie się nie skończyły ( w lewym przód były ciagle dobre około 50% ). Po wymianie klocków i tarcz 5 tys km i tarcze biją. Tarcze i klocki wymieniałem sam ale z pomiarem bicia itp.

Użytkownik flashmaniac edytował ten post 22:24, 01.01.2018

  • 0

#81 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 22:26, 01.01.2018

Może głupie pytanie.. Ale chce to wykluczyć..

Przy cofaniu tłoczka odkreciles zborniczek na płyn hamulcowy?
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#82 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:35, 01.01.2018

Może głupie pytanie.. Ale chce to wykluczyć..

Przy cofaniu tłoczka odkreciles zborniczek na płyn hamulcowy?

Ręki nie dam sobie obciąć ze odkręciłem przy każdym wciskaniu tłoczka, ale w każdym bądź razie poziom płynu w zbiorniczku był kontrolowany na bieżąco.

Użytkownik flashmaniac edytował ten post 22:55, 01.01.2018

  • 0

#83 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 23:04, 01.01.2018

Tu bardziej chodzi o odpowietrzenie chyba.

Wysłane z mojego ONEPLUS 3T przy użyciu Tapatalka
  • 0

#84 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:Wa_Wa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:57, 02.01.2018

A może trzeba odpowietrzyć podciśnieniowo z płukaniem układu?


  • 0

#85 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 10:28, 02.01.2018

Tu bardziej chodzi o odpowietrzenie chyba.
Wysłane z mojego ONEPLUS 3T przy użyciu Tapatalka


Tak, o odpowietrzenie.. I pytanie czy podczas wciskania tłoczka przy "zamkniętym" układzie coś nie stało się z pompa..

To bardzo dziwne, że akurat w dwóch autach non stop miałeś z tym problem.. Gdzie akurat 7 i 8 gen raczej nie ma problemu z krzywieniem tarcz..dlatego szukam wspólnego "mianownika" podczas Twoich wymian..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#86 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 11:17, 02.01.2018

Tak, o odpowietrzenie.. I pytanie czy podczas wciskania tłoczka przy "zamkniętym" układzie coś nie stało się z pompa..
To bardzo dziwne, że akurat w dwóch autach non stop miałeś z tym problem.. Gdzie akurat 7 i 8 gen raczej nie ma problemu z krzywieniem tarcz.


Raczej nie miało prawa nic się stać.
  • 0

#87 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:01, 02.01.2018

Tak, o odpowietrzenie.. I pytanie czy podczas wciskania tłoczka przy "zamkniętym" układzie coś nie stało się z pompa..

To bardzo dziwne, że akurat w dwóch autach non stop miałeś z tym problem.. Gdzie akurat 7 i 8 gen raczej nie ma problemu z krzywieniem tarcz..dlatego szukam wspólnego "mianownika" podczas Twoich wymian..


Jeśli coś zostało uszkodzone to przez poprzedniego właściciela ponieważ przy pierwszej mojej wymianie hamulców ( zarówno 7 i 8 gen ) klocki prawy przód były zjechane do blachy a lewy przód połowa jeszcze została. Dziwne że zanim dokonałem pierwszej wymiany to mimo nierównomiernego zużycia klocków żadnych bić przy hamowaniu nie było.

Jeśli została uszkodzona pompa to która ? hamulcowa czy ABS ?
  • 0

#88 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:Wa_Wa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:36, 02.01.2018

Ja słyszałem, że jak się zapowietrzy pompa ABS to podobne mogą być objawy. Ciężko ją później odpowietrzyć z racji dużej ilości kanałków. Więc dlatego zaproponowałem odpowietrzenie podciśnieniowe z przelaniem znacznej ilości płynu. 

Ja jakbym miał problem taki jak ty i po wymianie jarzm spróbował bym odpowietrzyć i wymienić przewody (chodź przewody chyba nie mają takiego znaczenia tak mi się wydaja)

Nie ściąga cię na którąś stronę?

Jeśli masz problem z biciem to wydaję mi się, że na jednej stronie. Tarcza która się przegrzewała. Możesz zrobić pomiar jak jest teraz gdy biją.

Masz ciężki orzech do zgryzienia:(


  • 0

#89 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:51, 02.01.2018

Ja słyszałem, że jak się zapowietrzy pompa ABS to podobne mogą być objawy. Ciężko ją później odpowietrzyć z racji dużej ilości kanałków. Więc dlatego zaproponowałem odpowietrzenie podciśnieniowe z przelaniem znacznej ilości płynu.
Ja jakbym miał problem taki jak ty i po wymianie jarzm spróbował bym odpowietrzyć i wymienić przewody (chodź przewody chyba nie mają takiego znaczenia tak mi się wydaja)
Nie ściąga cię na którąś stronę?
Jeśli masz problem z biciem to wydaję mi się, że na jednej stronie. Tarcza która się przegrzewała. Możesz zrobić pomiar jak jest teraz gdy biją.
Masz ciężki orzech do zgryzienia:(

Gdy tarcze biły przy hamowaniu to przy pomiarze czujnikiem zegarowym wychodziło nie więcej niż 0,02. Mierzone było albo jak były zimne albo jak ciepłe. Przy mocno rozgrzanych tarczach nie robiłem pomiaru bicia. Fakt ze bicie jest tylko gdy tarcze są mocno rozgrzane czyli pierwsze hamowanie na zimnych tarczach jest bez bicia.


Co do ściągania nigdy nie puszczałem kierownicy przy hamowaniu. Dzisiaj zahamowałem z puszczono kierownica i auto ściąga w lewo. Teraz to już zgłupiałem bo jeśli już to powinien raczej w prawo bo w prawym przednim kole klocki idą szybciej.

EDIT:
Z tym ściąganiem w lewo przy puszczeniu kierownicy to była chyba nierównej droga, bo na innej drodze sprawdzałem i nie ściągało.

Użytkownik flashmaniac edytował ten post 16:15, 02.01.2018

  • 0

#90 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 15:24, 02.01.2018

Słabiej hamuje prawa strona ,,ale też nie odbija może do końca i lekko trą przez to schodzą szybciej klocki?..Może faktycznie jest zapowietrzona pompa ? ..i tu leży problem
Takby wskazywało to słabsze hamowanie prawego zacisku

Użytkownik Wlodar edytował ten post 15:25, 02.01.2018

  • 0
                       





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq