Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Piasta przód do CG8/CG9/CL3

VI piasta accord piasta cl3 piasta cg8/9

Najlepsza odpowiedź soul , 11:47, 29.08.2017

Można powiedzieć, że temat ogarnięty/zamknięty. 
 
Powyższe piasty odesłałem i nie bawiłem sie w toczenie... za dużo tego było.
 
W zamian zamówiłem inne piasty o numerze 0382-CL7F. I tu WIELKIE podziękowanie dla Wolka, który ogarnął temat. Są to piasty z VII gena.


Co by nie było kolorowo to nie dostaniecie łożysk pod zwrotnice od VI gena i piastę od VII gena. W VI idzie łożysko o wymiarach 45x84 mm a VII genie 48x86 mm, więc jedynym rozwiązaniem jest stoczenie piasty pod łożyska od VI gena i tak też zrobiłem.

Czy nie lepiej byłoby szukać całych zwrotnic od ATRa razem ze swpaem zacisków? - pewnie tak, ale jak pewnych rzeczy na początku się nie przewidzi, albo robi się metodą prób i błędów to takie kwiatki później wychodzą.

Auto dopiero w sobotę wyjechało z garażu... co prawda po paru h wrociło i dalej stoi, ale to już inny temat. :B Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#16 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 11:24, 21.07.2017

Tak twierdzą. Napisałem do nich wiadomość, żeby się jeszcze upewnić to poprosili o VIN. Fakt po VINie moze nie pasować, wcale mnie to nie dziwi. Nie wiadomo co używają do weryfikacji... Najwyżej zamówi się i odeśle jeśli będzie coś nie tak.

 

Szkoda tylko, że nie są w stanie podać nawet wymiarów i powiedzieć dlaczego nie pasuje... stąd biorę lekką poprawkę na to. 


Użytkownik soul edytował ten post 11:27, 21.07.2017

  • 0

#17 f18b2

f18b2
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:27, 21.07.2017

Oczywiście masz prawo zwrotu. Szkoda tylko że trzeba to robic metoda prób i błędów
  • 0

#18 bastek32

bastek32
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:40, 21.07.2017

szkoda ze normalnie nie ma na 4 szpile jakisch dobrych piast, tylko trzeba szukac szczescia na szrotach :/


  • 0

#19 bastek32

bastek32
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:48, 21.07.2017

a co jakby liznac lekko piaste na tokarce?


  • 0

#20 Dejwiss

Dejwiss
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Skąd:Chojnice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:46, 21.07.2017

Nie ma możliwości na 4 szpilki kupić ?
  • 0

#21 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 22:17, 31.07.2017

No to up w temacie.

Piasty zamówiłem, już odebrałem, już pomierzyłem... ładnie zapakowane, kartonik, hologram na kartoniku, plastikowe pudełeczko i folia - no klasa według mnie jest%20%20ok.gif
1.
ZaxDGGzl.jpg
2.
53ESE12l.jpg
3.
7dK6x5pl.jpg
4.
8v0BkNwl.jpg

Piasta pasuje na wieloklinie, szpilki także (no jakby już na tym polegli to kaplica :-P), problem jest z jej średnicą ponieważ jest jakieś ~5 mm za duża. Dodatkowo pierścień widoczny na foto nr 5 przeszkadza w idealnym, równomiernym przyleganiu tarczy hamulcowej do piasty (foto nr 6). Ten mniejszy jest ok i tarcza idealnie wchodzi na piastę (foto nr 9), ale ten drugi przeszkadza.
5.
Ym8lqrKl.jpg
6.
s0K6dB3l.jpg
7.
HsM8AVPl.jpg
8.
M0qvTg3l.jpg
9.
5LBtwaVl.jpg


Pomysł na razie jest taki - skoro innego wyjścia nie mam jak toczenie piast, to wole zmniejszyć średnicę nowej piasty o te parę mm oraz usunąć ten większy pierścień. Przed tym oczywiście sprawdzę czy aby na pewno nowe piasty są proste. Będzie szansa jeszcze na zwrot w razie 'w'.

Jest jeszcze opcja innych tarcz hamulcowych. Widzę, że CRV i Prelude ma 148 mm w tym miejscu, więc odpadałoby usuwanie tego pierścienia. Z drugiej strony są to 2 mm węższe tarcze niż do Accorda i tu pojawia się kolejny problem.

Wiem, ze nie jest to idealne rozwiązanie, ale coś trzeba zrobić... Oczywiście wszystkie sugestie, rady, porady mile widziane :B

Nasuwa mi się jeszcze jedno... pod jaki model w takim razie podchodzi ta piasta? Pod ATRa? Accorda VI Coupe? Ma ktoś może pod ręką tarcze hamulcową z powyższych aut i jest w stanie zmierzyć mi wewnętrzną stronę tarczy w miejscu przylegania piasty? Zastanawiam się ile tam jest miejsca... czy to samo co u mnie, czy może ciut więcej. Wiem, że tarcze z ATRa nie podchodzą pod CL3 ze względu właśnie na jakiś mały dodatkowy pierścień i tu by wskazywało właśnie na okolice 148 mm...

Użytkownik soul edytował ten post 22:56, 31.07.2017

  • 0

#22 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 11:47, 29.08.2017   Najlepsza odpowiedź

Można powiedzieć, że temat ogarnięty/zamknięty. 
 
Powyższe piasty odesłałem i nie bawiłem sie w toczenie... za dużo tego było.
 
W zamian zamówiłem inne piasty o numerze 0382-CL7F. I tu WIELKIE podziękowanie dla Wolka, który ogarnął temat. Są to piasty z VII gena.


Co by nie było kolorowo to nie dostaniecie łożysk pod zwrotnice od VI gena i piastę od VII gena. W VI idzie łożysko o wymiarach 45x84 mm a VII genie 48x86 mm, więc jedynym rozwiązaniem jest stoczenie piasty pod łożyska od VI gena i tak też zrobiłem.

Czy nie lepiej byłoby szukać całych zwrotnic od ATRa razem ze swpaem zacisków? - pewnie tak, ale jak pewnych rzeczy na początku się nie przewidzi, albo robi się metodą prób i błędów to takie kwiatki później wychodzą.

Auto dopiero w sobotę wyjechało z garażu... co prawda po paru h wrociło i dalej stoi, ale to już inny temat. :B
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, piasta accord, piasta cl3, piasta cg8/9

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq