Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Olej silnikowy - opinie/fakty z eksploatacji TYMCZASOWY

all_gen olej zużycie jaki

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
186 odpowiedzi w tym temacie

#76 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 09:22, 11.06.2020

No tak, ale "szybkość płynności" czyli parametry oleju zimnego opisuje pierwszy parametr czyli 0. Drugi dotyczy oleju rozgrzanego.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#77 rasa

rasa
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:50, 11.06.2020

Odnośnie oleju Petronas Syntium 7000 o który wcześniej pytałem to na forum mazdy znalazłem informację, że nie spełnia on parametrów dla 0W-20 (za wysoka lepkość przy -35).

 

Teraz zastanawiam się jeszcze nad Ravenol 0W-20 EHS: https://www.ravenol....rty/1111113.pdf

Ale mało opinii na jego temat.

 

Nie wiem dlaczego Valvoline SynPower 0W-20 jest sprzedawany tylko w litrowych opakowaniach (przez co jest droższy).


  • 0

#78 Bronxiu

Bronxiu
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:07, 01.12.2020

Witam, szukałem trochę na forum ale nie udało mi się odnaleźć konkretnej odpowiedzi. Mam hondę 8 generacji, 2008 rok, silnik 2.0 156 koni benzyna z gazem. Poprzedni właściciel stosował 5w50 ale jak zwróciłem uwagę po roku jazdy samochód popija trochę olej (w przeciągu roku ponad 2l dolewki wyszło przy normalnej jeździe). Jaki olej byście mogli polecić? Dodam że honda obecnie ma 201tyś przejechane.
  • 0

#79 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 18:18, 01.12.2020

Dedykowany olej do Twojego silnika to 0w20 lub 5w30. W ciągu roku ile kilometrów zrobiłeś?
Tutaj też masz mała wzmiankę olejowa dotycząca Twojego silnika
http://www.accordklu...0a3-2010/page-2
  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#80 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 19:03, 01.12.2020

Zalecane lepkości do tego silnika to:

0w20

0w30

0w40

5w30

5w40

10w30

10w40

Acea A3, A1, A5

jaka kolwiek zmiana nie zmniejszy Ci poboru oleju, jedynie jak zastosujesz lżejszy olej niż 5w50 prawdopodobnie wzrośnie jego zużycie.


  • 0

#81 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 19:35, 01.12.2020

To u mnie w instrukcji jest napisane że 0w20 lub 5w30 są zalecane, a resztę które wymieniłeś są dopuszczone :)
  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#82 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 20:23, 01.12.2020

To u mnie w instrukcji jest napisane że 0w20 lub 5w30 są zalecane, a resztę które wymieniłeś są dopuszczone :)


Ja mam rok produkcji 2011 a modelowo 2012 czyli już po liftingu i nie mam takiego zapisu.
  • 0

#83 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:24, 14.12.2020

w manualu do 2011 roku była informacja o doborze oleju zgodnie z warunkami eksploatacji i temperaturami, a więc szeroki dobór od 0W20 do 10W40. od 2012 roku w manualu było już tak, że 0W20, ewentualnie 5W30 lub 0W30

 

stąd zamieszanie w temacie olejów trochę w 8ce.

kwestia oleju jest o tyle istotna, że w silnikach R20A3 roczniki do 2011 i 2012 (tu nie wszystkie chyba), Honda włożyła wadliwe tłoki i pierścienie. temat opisany jest na FB przez HAPARTS (link https://www.facebook...09411872407108)

 

 

ja po zakupie auta zdecydowałem się na 5W30, taki zresztą był lany w ASO w Danii od początku.

 

mam jednak dylemat czy Shell Helix Ultra
https://www.shell-li...5aa98e45ded.pdf

 

czy tez Ravenol FDS (zalecany przez Ravenol do R20A3)

https://www.ravenol....4835795617.html

 

jeżdżę dość spokojnie i nie wiem czy jest sens przepłacać, bo ten shell do 100zł za 4l a Ravenol od 160zł.


Użytkownik Marco edytował ten post 23:02, 14.12.2020

  • 1

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#84 NoX

NoX
  • Klubowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:22, 06.04.2021

Jeżdżę w k20 na Eneos 5w30 premium hyper multi, około 125 złotych za 4l + 1l. Mogę od siebie polecić (chociaż znawcą nie jestem). Używałem tego oleju wcześniej również w Prelude f20a4 i również było ok :)

No i również jestem przekonany że warto wymienić co 8-10k taki sprawdzony olej niż lać 2 razy droższy (bo eneos jeszcze jest 2x droższa wersja).

Użytkownik NoX edytował ten post 22:24, 06.04.2021

  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...o-miłości/'>CL7by NoX</a></p>

#85 igrsan

igrsan
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:okolice szczecina
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:15, 31.05.2021

Koledzy, mam nie lada problem :). Obecnie używam oleju Motul 8100 X-Cess 5W40. Pobór tego oleju jest mało zauważalny. Przebieg 300kk. Trasy jakie jakie pokonuje to 5km do pracy, później do przedszkola i do domu. Razem wychodzi jakies 13km dziennie. Oczywiście zdarzają się weekendowe trasy 200km+. Chce przejść na olej 5w30. Mam już wybrany Millers Trident 5w30 Longlife VW 504.00/507.00. Jednak jak zauważyłem zdania są podzielone. API SN/CF jak najbardziej właściwe. Chodzi o ACEA, że niby nie może być C2,C3.

 

Powód zmiany oleju, to rozruch zimą.

 

Ale jak ktoś jeździ krótkie dystanse rzadko kiedy wychodzi poza 4k obr to lepiej nawet dla kata który się nie nagrzewa porządnie, używać olejów low spas.

 

Proszę Was o radę.


  • 0

#86 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:42, 31.05.2021

Przejście na 5w30 to moim zdaniem dobry wybór, aczkolwiek szedłbym w coś w klasie A3 lub A1/5

Nie mam logicznego uzasadnienia poza instrukcją, która zaleca oleje klasy A


  • 0

#87 Crisownik

Crisownik
  • Klubowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 21
Super

Napisano 07:41, 01.06.2021

Drodzy Hondziarze.

 

czy ktos z Was mial okazje uzyc oleju: PMO eXtreme PAO 5W40? Parametry na papierze ma bardzo dobre. Co prawda juz zakupilem go i wlewam w weekend ale pytam z czystej ciekawosci. Obecnie mam Neste Pro 5W30.

 

Porownanie:

                                      PMO     vs.      NESTE

ACEA                            A3/B4                A3/B4

API                                  SN                   SJ/SL

HTHS                         3,95 mPa*s

NOACK:                          6,9%                 9,5%

Temp. krzepniecia           -57                    -42

Temp. zaplonu                235                    228

lepkosc 40stC                85,10                  67

lepkosc 100stC                14                    11,6

Indeks lepkosci                170                   170

TBN                                 10,5                  10,4

 

Mam mniej wiecej obraz jak wygladalo zachowanie na Neste, co do PMO bede mogl pewnie powiedziec po pierwszych kilku tys, kilometrow.

 

Szkoda ze dopiero teraz bede mial czujnik temp. oleju bo moglbym porownac temperatury w roznych warunkach jazdy.

 

Pzdr.

Cris


  • 0

#88 igrsan

igrsan
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:okolice szczecina
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:06, 01.06.2021

Przejście na 5w30 to moim zdaniem dobry wybór, aczkolwiek szedłbym w coś w klasie A3 lub A1/5

Nie mam logicznego uzasadnienia poza instrukcją, która zaleca oleje klasy A

Oleje w klasie A3 lub A1/5 o oznaczeniu 5W30 nie należą do tanich, ale nie posiadaja klasyfikacji API SN. Olej Motul X-Cess 5W40 API SN i klasa A3, posiada wszystkie normy do hondy. Oleju w takiej samej klasie o oznaczeniu 5W30 już nie znajdziemy, po prostu nie ma.

 

Pytanie która klasa jest ważniejsza API czy ACEA ?

 

 

Jest dużo olei 5W30 które API maja SN, ale już ACEA A1/3/5 nie .... oczywiście producent POLECA I DOPUSZCZA stosowanie go jako A1/3/5 jako zamiennik. I ile w tym jest prawdy  :zoltek: :zoltek: :zoltek: :zoltek: ?


Użytkownik igrsan edytował ten post 10:09, 01.06.2021

  • 0

#89 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 14:48, 02.06.2021

Faktycznie ciężko coś znaleźć żeby połączyć te specyfikacje. Motul x-clean + 5w30 posiada SM o raz A3 ale także C2 :) 

Ja kieruje się tylko specyfikacją według ACEA. Nie wiem czy dobrze czy źle. 


  • 0

#90 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6031 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:34, 12.06.2021

 

Warto obejrzeć.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, olej, zużycie, jaki

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq