Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Olej silnikowy - opinie/fakty z eksploatacji TYMCZASOWY

all_gen olej zużycie jaki

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
186 odpowiedzi w tym temacie

#91 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 10:31, 13.06.2021

Ja po raz kolejny LM Synthoil 0W-30 A3/B4. Nie należy do tanich ale polecam


  • 0

#92 9dawid2

9dawid2
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:rybnik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:17, 25.09.2021

Czołem, wie ktoś o co chodzi z tymi oznaczeniami indeksa producenta Amsoil? 1g to galon, ale co to ams i oez? Jeden olej kosztuje 130 złoty drugi 200 złoty, specyfikacje się nie różnią.

https://chemiasamoch...-oil-0w20-.html

https://olejesyntety...-Oil-3,784-l/41
  • 0

#93 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 12:23, 25.09.2021

To dwa różne oleje.

Signature Series to linia najlepszych produktów "cywilnych".

SS mają podobne parametry do OE, ale niektóre cechy mocno podkręcone, np. NOACK. SS mają też dopuszczalne znacznie dłuższe interwały. Zapewne dodatki, modyfikatory itp. cuda są wyższej jakości/jest ich więcej.

 

Ostatnio AMS w ogóle rozwinął ofertę o np. 0W20 dla aut europejskich. Czy to marketing czy faktyczna różnica nie wiem, ale trzeba uważnie patrzeć.

 

Ja brałbym Signature Series. W trzech Hondach w sumie od ~10 lat leję takie i jestem zadowolony.


  • 0

#94 Beli80

Beli80
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:59, 30.12.2021

Witam
Mam pytanie odnośnie oleju do Accorda VIII 2011 benzyna+gaz. Przebieg jest 195tys. Nie wiem co obecnie jest w silniku. Co polecacie? Dodam że będzie używany bez katowania w trybie 50% miasto , 50% drogi szybkiego ruchu.
  • 0

#95 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 14:17, 30.12.2021

5w30

 

Witam
Mam pytanie odnośnie oleju do Accorda VIII 2011 benzyna+gaz. Przebieg jest 195tys. Nie wiem co obecnie jest w silniku. Co polecacie? Dodam że będzie używany bez katowania w trybie 50% miasto , 50% drogi szybkiego ruchu.

5w30 acea A3 lub 5w40 acea A3 będzie odpowiedni.


  • 0

#96 listekcr

listekcr
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Bolesławiec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:05, 01.01.2022

Witam Panowie.
Mała historia z ostatnich 3 miesięcy przy okazji przegrzania silnika wykrzywienia głowicy etc zrobilem mały remont silnika. Wymienione pierścienie na tłokac(tłoki były ok)
Przed tym zalewalem olej Valvoline maxlife 5w30. Honda piła tak do 2litrow na 10tys. Teraz przejechalem na tym oleju 2kkm i oleju było na bagnecie na dolnej kresce

Styl jazdy mieszany 50/50 dynamika o spokojnie. Większość trasy po 35 km 2x dziennie.
Co polecacie na następne zalanie?

Użytkownik listekcr edytował ten post 10:05, 01.01.2022

  • 0

#97 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:07, 01.01.2022

Jakie pierścienie założyłes? Honowanie bylo robione?
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#98 listekcr

listekcr
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Bolesławiec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:31, 01.01.2022

Zadzwoni w poniedziałek do mechanika zapytam o firmę pierścieni. Hamowanie? Nie. Lecę wciąż na sofcie robionym przez Ralfiego
  • 0

#99 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 18:36, 01.01.2022

Mlodemu chodzilo o honowanie (https://pl.m.wikiped.../wiki/Honowanie)
  • 0

#100 listekcr

listekcr
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Bolesławiec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:20, 02.01.2022

Noob jestem:) sorki. Nie nie było. Budżet się skończył ale mechanik robił wymiary i sprawdzał wszystko dokładnie.moze znowu LPG muszę dostroić, już raz tak miałem że źle wystrojone paliło olej. Jednak wciąż się zastanawiam nad jakimś lepszym olejem. Cena nie gra roli w zasadzie.

Użytkownik listekcr edytował ten post 11:22, 02.01.2022

  • 0

#101 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 15:35, 02.01.2022

Jeśli NPR poszły pierścienie to tutaj olej raczej nie pomoże. Do tego honowania nie było to zanim się pierścienie uloza, jesli w ogóle coś dotrą to daleka droga
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#102 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 16:19, 02.01.2022

Spalił około 1 l na 2 tys km, to nie może być że przez pierścienie. Chyba, że źle założone pierścienie i mamy zjawisko pompowania oleju do komory spalania. Musi być jakaś inna przyczyna. W moim starym civicu ubyło około 1l na 8 tys km, ale ja docierałem na ostro, więc dużo hamowania silnikiem i do tego cylindry miały lekka owalizację i honowania nie było, później brał już tylko około 0,4 l na 10 tys oczywiście ciężka stopa i długie hamowanie silnikiem. Po przejechaniu około 50 tys km spalanie spadło do 0,2 na 8 tys km. Wszystkie moje auta mają LPG. LPG raczej w tym przypadku nie jest przyczyną,ale warto sprawdzić. Na moje to mechanik źle założył pierścienie, może być też głowica, może wyciek.

Użytkownik gkill edytował ten post 16:30, 02.01.2022

  • 0

#103 Beli80

Beli80
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:00, 07.01.2022

5w30

5w30 acea A3 lub 5w40 acea A3 będzie odpowiedni.


  • 0

#104 Beli80

Beli80
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:03, 07.01.2022

Dzięki za odpowiedź.
Jednak dopytam jaki będzie lepszy.
Ten 5W30 czy 5W40 ?
Czy oleje Shell helix HX7 lub HX8 będą wystarczające i który lepszy.
Bardzo proszę o informację.
  • 0

#105 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 08:12, 07.01.2022

Dzięki za odpowiedź.
Jednak dopytam jaki będzie lepszy.
Ten 5W30 czy 5W40 ?
Czy oleje Shell helix HX7 lub HX8 będą wystarczające i który lepszy.
Bardzo proszę o informację.

lepszy byłby w pełni syntetyczny..
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, olej, zużycie, jaki

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych


    Bing (1)
IPB Skin By Virteq