Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Olej silnikowy - opinie/fakty z eksploatacji TYMCZASOWY

all_gen olej zużycie jaki

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
186 odpowiedzi w tym temacie

#46 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 10:35, 24.02.2020

Maxell
A co jeżeli olej, np. Neste, ma normę C2 oraz A3/B4? Bo Neste Pro 5w40 taką ma właśnie...

Tapniynte ze szajsunga

nie mogę znaleźć takiego oleju co napisałeś z C2, natomiast znalazłem olej Neste Pro 5w40 C3, i na stronie zmienolejpl rzeczywiście ma on normę ACEA A3/B4 https://zmienolej.pl...l-6412241173452, tylko że na stronie producenta nic o tej normie nie wspominają https://www.neste.fi...te-pro-c3-5w-40 , więc nie wiem czemu pan Piotr na swojej stronie napisał że ten olej spełnia tą normę. 
 


Użytkownik Maxell edytował ten post 10:41, 24.02.2020

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#47 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 10:39, 24.02.2020

Sorry pomyłka, chodziło o C3 :)

Tapniynte ze szajsunga
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#48 emil6

emil6
  • Forumowicz
  • 413 postów
  • Skąd:Jędrzejów, Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive + Type S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:40, 24.02.2020

A nie jest tak ze oznaczenie np C2 jest do silników z DPF? Koledze raz tak w sklepie powiedzieli.
  • 0

#49 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 12:28, 24.02.2020

Owszem, tak jest.

Tapniynte ze szajsunga
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#50 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 12:58, 24.02.2020

W każdym razie olej z normą C z nr jakimkolwiek nie jest zgodny z IO i nie nadaje się do silników hondy bez dpf.


  • 0

#51 emil6

emil6
  • Forumowicz
  • 413 postów
  • Skąd:Jędrzejów, Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive + Type S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 13:23, 24.02.2020

A to ja na takim jeżdżę :)
  • 0

#52 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 14:00, 24.02.2020

to napisz do producenta że jeździsz na C3 i Ci silnik nie wybuchł i żeby zmienili specyfikacje. :)


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#53 Tizo

Tizo
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:46, 24.02.2020

Tizo, jeżeli ci bierze oliwę to bez rozbierania silnika ciężko cokolwiek zdziałać, płukanki możesz stosować, nic nie wybuchnie, też robiłem różnymi (było BG109, jakaś od Milersa, długodystansowa XADO i jeszcze chyba coś), ale poboru oliwy nie zmniejszyłem, czy ceramizer pomoże - wszystko zależy od tego czy pierścienie tradycyjnie dla K serii "stoją", jeżeli "stoją" to żadne super hiper cuda nie pomogą no bo czym ma byc uszczelnione jeżeli pierścienia nie ma (tzn. fizycznie jest ale nie spełnia swojej roli), ceramizer pierścienia nie zastąpi, w takich wypadkach trzeba rozebrać silnik i mechanicznie odczyścić syf, pomierzyć owalizację tulei, i jeżeli wszystko w normie to składać na nowych pierścionkach, no ale spróbuj od tej płukanki, to niewiele kosztuje a może akurat pomoże :)

Rafisz. Grubo Panie grasz. Start od rozbierania silnika???  Nie neguje Twojego zdania. Każdy zaczyna od czego chce ale na początek pomiar ciśnienia sprężania i mamy odpowiedź na to czy pierścienie spełniają swoją funkcję czy nie. Płukanie syfu albo je ruszy albo nie, wtedy rozsądnie można zajrzeć do środka. Takie moje zdanie ale dzięki za uwagę


  • 0

#54 Tizo

Tizo
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:10, 24.02.2020

Tizo. Twój olej ma spełniać normy ACEA A1/B1 lub A3/B3, lub A5/B5 , żebyś czasami nie zalał oleju niskopopiołowego klasy C2 czy C3 itd... , i pisze po raz kolejny (nawet gdzieś temat na forum stworzyłem) że Firma Honda nie zaleca płukanek w swoich silnikach.

Dzięki za info. O to mi chodziło ze specyfikacją. Wiem czego teraz szukać. Dowiedziałem się od człowieka który wyłączenie przy Hondzie kręci, że z moim przebiegiem na pewno 5W40 z lepszej firmy np. Millers.


  • 0

#55 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:02, 24.02.2020

5w40 A3B4 z niskim parametrem noack, np ravenol turbo vst w rozsądnej cenie, szkoda kasy na Millera, który na bazie olejowej oszukuje. Jedyny 5w40 Millera prawdziwy syntetyk to cfs nt, natomiast trident to grupa III czyli HC.
  • 0

#56 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 22:19, 24.02.2020

Rafisz. Grubo Panie grasz. Start od rozbierania silnika??? Nie neguje Twojego zdania. Każdy zaczyna od czego chce ale na początek pomiar ciśnienia sprężania i mamy odpowiedź na to czy pierścienie spełniają swoją funkcję czy nie. Płukanie syfu albo je ruszy albo nie, wtedy rozsądnie można zajrzeć do środka. Takie moje zdanie ale dzięki za uwagę

Tyle że w Hondzie i k serii to stoją pierścienie olejowe, kompresję możesz mieć książkowa a olej i tak bedziesz dolewał. Tu jest szkupół, kiepski olej plus za długie interwały i masz pierścienie olejowe zapieczone.

Moje zadanie jest takie że jak ktoś gania na autostradach, wykorzystuje cały zakres obrotów przez dłuższy czas, olej full saps. Ale jak ktoś jeździ krótkie dystanse rzadko kiedy wychodzi poza 4k obr to lepiej nawet dla kata który się nie nagrzewa porządnie, używać olejów low spas.
Nie wiem czy się ze mną zgodzicie.
  • 0

#57 megipan

megipan
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,0
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:59, 24.02.2020

Ja popieram żaden C do benzyny .

Moje zdanie jazda normalna  

amsoil ss 5W30

ravenol sso 0W30

 lesza ochrona silnika w czasowej odocince

amsoil ss 0W 40

mobil FS 0 W40

ravenol ssl 0W40 

 to są moje top oleje  sprawdzone  w moich wielu hondach


  • 0

#58 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 23:10, 24.02.2020

Tizo, od razu widać że accord to twoja pierwsza honda :), pobór oliwy to normalny "ficzer" znany z wielu modeli tego producenta, a z tymi pierścieniami to jak wyżej kolega pisze - stoi zestaw olejowy, i nic ci nie da próba olejowa, ciśnienie będziesz miał idealne bo za ciśnienie odpowiadają dwa górne pierścionki które to rzadko się zapiekają, za zbieranie oliwy z gładzi odpowiada trzeci pierścień (a w zasadzie to zestaw pierścieni, zerknij na jakąś ilustrację to będziesz wiedział o co chodzi), no i jeżeli to jest zapieczone to silnik drinkuje jak żulik pod sklepem :), w takim wypadku można cuda na kiju zalewać a i tak to nie pomoże, z reguły jest to wręcz zaj..ne syfem tak że mechanicznie to ciężko odczyścić, więc jak jakakolwiek płukanka ma to rozpuścić...

no ale próbuj, może jeszcze nie jest za późno i uda ci się uwolnić "olejaki" :)


Użytkownik rafisz edytował ten post 23:20, 24.02.2020

  • 1

#59 rasa

rasa
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:46, 09.06.2020

Który olej 0W-20 będzie lepszym wyborem? Valvoline SynPower ( https://sharena21.sp...1b-ac162d889bd1)

czy Petronas Syntium 7000 (https://www.pli-petr...36_stec_POL.pdf)


  • 0

#60 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 08:58, 09.06.2020

Zależy do czego chcesz ten olej lać? Czy do jazdy na kropelkę, czyli po to by delikatnie jeździć i oszczędzać paliwo?, bo do tego ten olej został zaprojektowany. Jeżeli do dynamicznej jazdy to jest to najgorszy wybór.

Jeżeli nadal będziesz upierał się przy 0w20 to lepiej ravenol ecs 0w20, przynajmniej zapewni lepszą ochronę niż te wymienione przez Ciebie. Pamiętaj, że jeżeli już Ci silnik pobiera olej na wyższej lepkości, to na 0w20 lepiej nie będzie.


Użytkownik gkill edytował ten post 09:04, 09.06.2020

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, olej, zużycie, jaki

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq