Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Czy to łożysko?

VI

Najlepsza odpowiedź accord034 , 16:00, 15.07.2016

Lewe przednie łożysko. Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 TomekVI

TomekVI
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:LLB
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:50, 15.07.2016

Witam,
Prosze o pomoc gdyż nie jestem pewien czy to łożysko. Objawy: przy jeździe na wprost słychać nie tylo co szum a tarcie metal o metal (tak jakby bardzo częste i delikatne chrobotanie), nasila się to przy skręcie w prawo a przy skręcie w lewo praktycznie ustaje. Występują też drgania na kierownicy przy hamowaniu (klocki i tarcze wymienione okolo 2k km temu, ten dzwięk nie przypomina tarcia klocka o tarcze). Słychać to na luzie i na biegu podczas jazdy. Przy wymianie tarcz nie mierzyłem czy piasty mają bicie.Przy przyspieszaniu nie ma drgań.

Pozdrawiam
  • 0

5,6,7


#2 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 16:00, 15.07.2016   Najlepsza odpowiedź

Lewe przednie łożysko.
  • 0

#3 TomekVI

TomekVI
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:LLB
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:45, 15.07.2016

Tak jak podejżewałem, dla pewności przed kupnem łożyska wolałem się zapytać. Dziekuje za szybką odpowiedz.

Pozdrawiam
  • 0

5,6,7


#4 abdul

abdul
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Koszalin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:exi
  • KM:122
  • Paliwo:PB
  • Rok:1988
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:08, 15.07.2016

podnies auto na lewarku z lewej przedniej strony.zakrec kolem i napewno bedzie slychac ewentualnie sprawdz czy jest luz na lozysku


  • 0

#5 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 18:37, 15.07.2016

Zepsute łożysko normalnie buczy w czasie jazdy na wprost.

 

Może masz zepsute albo skrzywione (zardzewiale) osłony hamulców (blachy), co by pasowało do niedawnej wymiany tarcz i klocków hamulcowych.  c065.gif

Jak są krzywe to trą czasami tam gdzie nie trzeba.


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#6 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 19:40, 15.07.2016

[size=NaN][font=calibri]Zepsute łożysko normalnie buczy w czasie jazdy na wprost


Ale buczenie wzmaga się na zakrętach.
  • 0

#7 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 19:48, 15.07.2016

Albo kolega zle opisal dzwiek albo to nie lozysko. Lozysko nie slychac jak tatcie metalu o metal. To takie buczenie,wycie coz jak bardzo glosne opony.
Fakt lozysko nasila sie przy skrecie dosc wyraznie
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#8 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 22:03, 15.07.2016

Może są dwie usterki.
  • 0

#9 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 22:40, 15.07.2016

ja tak mialem , myślałem że to łożysko ,a to jakiś je???y kawałek metalu nie wiadomo skąd tarł sobie między osłonę a tarczę:-),u mnie łożysko bylo słychać jako buczenie a nie tarcie,także objawy mogą być różne. Jeżeli nasila się to podczas skrętu w jakimś kierunku to bardzo prawdopodobne.

Najprościej, podnieś na podośniku jedną i drugą stronę, jak jest bardzo wysłużone łożysko to będzie słychać różnicę.Oczywiście to nie będzie wyznacznik,ale jeżeli mocno słychać to powinna być różnica


  • 0

#10 TomekVI

TomekVI
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:LLB
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:35, 16.07.2016

Dzwiek kojarzy mi się - jakby w łożysku nie było smaru i kulki mocno tarły o te pierścienie (nie wiem jak to fachowo się nazywa) :). Łożysko już kupione, w poniedziałek dzwonie do mechanika i się okaże czy to wina łożyska :).


  • 0

5,6,7


#11 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:22, 16.07.2016

Chyba masz za dużo szmalcu?  ;-)
 
Wytarte kulki w łożysku nie trą, tylko dalej się toczą. (buczenie)
Że te kulki takie zużyte to mają większy luz i zwykle chodzą bez smaru albo ze smarem stwardniałym.

To jest taka mazia smaropodobna.

 

Wiem bo już moje łożyska wymieniałem sam.

Były zużyte i buczały  ale nie miały żadnego luzu. :-)
 


Użytkownik Kardynal edytował ten post 20:29, 16.07.2016

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#12 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:32, 17.07.2016

Z lozyskami roznie bywa. W acco mi buczaly tylko jak pokonywalem ostre łuki. Pewnie wiekszosc uzytkownikow wymienia jak jiz radia nie slyszy na prostej;))
W civicu zero szumu, bylo cichutko a lozysko mialo luz.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#13 TomekVI

TomekVI
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:LLB
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:53, 18.07.2016

Dziś podniosłem do góry samochód i jest ten dźwięk jak się kręci kołem. Koło też ma mały luz, na obwodzie około 1mm. Mechanik dopiero w czwartek więc muszę się trochę pomęczyć z tym dźwiękiem :).


  • 0

5,6,7


#14 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:34, 19.07.2016

Jak jesteś taki pewien ze to łożysko to pamiętaj ze je wymienia zawsze parami, tzn. zawsze obydwie strony na raz.

Nie ma czegoś takiego jak przy innych częściach ze jedno pada wcześniej a drugie o wiele później.

Obydwa zużywają się tak samo równo. d025.gif

 

Jeszcze jeden typ dla ciebie.

Łożyska w moim i twoim padają mniej więcej po tej samej ilości km, bo mamy podobne zwrotnice.

Moje łożyska padły po około 230.000 km.

Jeśli masz podobną ilość km na liczniku to nawet jak to nie jest łożysko to wymiana nie przeszkadza, bo i tak wkrótce będzie konieczna.
 

 

Ps.: A jak sprawdzi es luz? Może masz luz na wahaczu?  c043.gif


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#15 TomekVI

TomekVI
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:LLB
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:55, 19.07.2016

Nie słyszałem że trzeba parami wymieniać, to trzeba pomyśleć o wymianie obydwu. Ja teraz mam 300k km.

Sprawdzałem ręcznie - ruszałem kołem na wszystkie strony  :-) , zawieszenie nie stuka więc nie brałem pod uwagę wahacza.


  • 0

5,6,7






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq