Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Sworzeń + przegub? Koło stanęło bokiem..

VI

Najlepsza odpowiedź kammia , 20:07, 27.05.2016

Już sprawa załatwiona, dziś po rozebraniu wszystkiego okazało się, że faktycznie poszedł sworzeń. Wprasowany nowy OEM, kupiony za blisko 120 zł. Przejrzałem ten przegub, znalazłem w nich dwa kawałeczki metalu, wyczyscilem go i nie bylo widac żadnych ubytków, wiec jakim cudem one sie tam znalazly? Nie mam bladego pojecia. Wrzuciłem wiec nowego smaru do przegubu i złożyłem wszystko do kupy. Oby latalo jak najdluzej. Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 kammia

kammia
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:53, 25.05.2016

Auto: Honda Accord Coupe.

Rok produkcji:1999

Silnik: 2.0, 147 km

Benzyna + LPG

 

Witam serdecznie.

 

Jakiś czas temu zaczęło mi znosić auto w lewą stronę, myślałem, że to wina zbyt małego ciśnienia w oponie gdyż po dopompowaniu koła problem ustawał - szukałem więc nowych oponek dla siebie. Jednak dziś przekonałem się, że to był zupełnie inny problem. Wracając nad ranem z pracy po 12 godzinach dosłownie 200 metrów od domu auto strasznie zaczęło mi znosić w lewą stronę, skręciłem więc w prawo w kierunku domu, wrzuciłem luz i toczyłem się z górki, jechałem 20 km/h. Po wjechaniu na parking miałem sprawdzić co się dzieje. Nagle słyszę, że nadwozie rysuje mi o asfalt. Gwałtownie hamuje, wychodzę z auta, a tam co?

 

Koło stoi dosłownie bokiem, wiedziałem już, że to sworzeń bądź przegub. Auto na lewarek, odkręcam koło a tam taki widok(kliknij aby otworzyć zdjęcie)

 

Teraz jest problem, bo sworzeń na pewno jest do wymiany, mimo, że jeszcze jest na nim kawał mięsa. To chyba na dodatek poszedł przegub wewnętrzny? Oczywiście blaszki, które wsuwane są na kulki zdjąłem, a dopiero później pomyślałem o tym by zrobić zdjęcie.

 

Próbowałem auto poskładać do kupy, wbić przegub w swoje miejsce jednak pojawił się problem. W środku tego cholernego smaru są jakieś kawałki metalu, czy podczas wyskoczenia sworznia mógł też uszkodzić się przegub? 

 

Udało mi się wbić przegub w swoje miejsce w późniejszym czasie, tyle, że z dwoma 'nakładkami', wbiłem też sworzeń i związałem go drutami byle tylko zjechać nim do warsztatu, jazda 10 km z prędkością 10 km/h - polecam tym najcierpliwszym.

 

Tylko teraz pozostaje kwestia naprawy..

Jakie są koszty wymiany tego i jakie najlepiej części zamówić? Takie z którymi nie będę miał takich problemów..


Użytkownik kammia edytował ten post 17:54, 25.05.2016

  • 0

#2 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:08, 25.05.2016

wygląda to tak że posypały się kamienie na tym krzyżaku co został na osi. 

Generalnie z opinii wynika że najlepiej kupić nowy przegub wewnętrzny OEM koszt ok 1100-1200 zł. Możesz też szukać używanego.

 

Koszt sworznia  firmy 555 ok 80 zł. OEM pewnie ok 200 zł.


Użytkownik pawel84j edytował ten post 20:09, 25.05.2016

  • 0

#3 kammia

kammia
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:15, 25.05.2016

Czy aby na pewno wymiana przegubu bedzie tak kosztowna? Przegub wewnetrzny firmy BLUE PRINT kosztuje lekko ponad 5 stówek, o innych zamiennikach nie wspomne, bo szkoda wydawać kase, gdzie później trzeba bedzie zakładać drugi.
  • 0

#4 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:56, 25.05.2016

Kupiłem zamiennik przegubu wewnętrznego na Allegro za 150zł i działa normalnie.


  • 0

#5 kammia

kammia
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:30, 26.05.2016

A jak z trwałością? Dorównuje tym z górnej półki bądź wersji oem? Ile juz na tym przegubie zrobiłeś?
  • 0

#6 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:29, 26.05.2016

Niestety nie mogę na ten temat wiele powiedzieć. Przejechałem z 500km i wymieniłem całą półoś na używaną oryginalną, bo myślałem, że dalej jest źle, a okazało się, że rozsypało mi się łożysko z lewej strony, a przegub dobry był. Teraz leży w garażu jako zapas.


  • 0

#7 kammia

kammia
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:20, 26.05.2016

Zdecyduje sie chyba na jakiś zamiennik, niestety jak na teraz kupowanie części OEM przewyższa mój budżet. Ktoś może sie jeszcze wypowie na twmat zamienników, jeśli oczywiście mial z nimi styczność. W piątek rano dojdą mi części wiec wezmę sie za robotę, zobaczymy co tak na prawde w trawie piszczy.
  • 0

#8 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:45, 26.05.2016

nie wiem co macie z tymi przegubami, tylko OEM, pamietam jak nam w ACCORD V sie rozleciał mechanik kupił jakiś za 150 złoty zrobiliśmy normalnie 100 kkm a potem auto sprzedaliśmy.


  • 0

#9 kammia

kammia
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:07, 27.05.2016   Najlepsza odpowiedź

Już sprawa załatwiona, dziś po rozebraniu wszystkiego okazało się, że faktycznie poszedł sworzeń. Wprasowany nowy OEM, kupiony za blisko 120 zł. Przejrzałem ten przegub, znalazłem w nich dwa kawałeczki metalu, wyczyscilem go i nie bylo widac żadnych ubytków, wiec jakim cudem one sie tam znalazly? Nie mam bladego pojecia. Wrzuciłem wiec nowego smaru do przegubu i złożyłem wszystko do kupy. Oby latalo jak najdluzej.
  • 0

#10 Robert De

Robert De
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:14, 27.05.2016

OEM za 120zl? Gdzie taka cena?
  • 0

#11 kammia

kammia
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:17, 27.05.2016

Mam znajomego, ktory sprowadza części, a akurat zalegal mu sworzen typowo pod moj model, siedzial juz u niego ze dwa lata, wiec w koncu sie przydal. :)
  • 0

#12 Robert De

Robert De
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:02, 27.05.2016

Szczęściarz ;)
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq