Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Przegrzewający się silnik ,nietypowy problem?

VI przegrzewanie temperatura

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#31 KOSA303

KOSA303
  • Forumowicz
  • 6 postów
  • Skąd:Dęblin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:191
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:43, 22.08.2016

Już diagnoza była wszystko wskazuje na 98% ze to uszczelka pod głowicą

teraz trzeba wymienic i zobaczymy czy to pomogło


  • 0

#32 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 23:08, 22.08.2016

Wywalanie płynu to na 90 % wina UPG.

Jeśli płyn się nie gotuje to nie ma fizycznej możliwości żeby ciśnienie samo powstało z niczego i wywaliło płyn.


Użytkownik h1tman edytował ten post 23:09, 22.08.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#33 KOSA303

KOSA303
  • Forumowicz
  • 6 postów
  • Skąd:Dęblin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:191
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:22, 17.09.2016

Witajcie uszczelka pod głowicą zrobiona wszystko ok temperatura nie rośnie płynu nie wywala do zbiorniczka wyrównawczego.  :diabel:


  • 0

#34 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 19:05, 21.12.2016

Witam. Dopadło i mnie. Dzisiaj wracając z pracy, postalem trochę w korku i dojeżdżając pod blok, zauważyłem parę z pod maski, temperatura powyżej połowy. Chłodnica zalana od gory do dolu ( prawdopodobnie przez korek wlewowy) wentylatory nie chodzą. Na klimie wentylatory działają, ogrzewanie tez działa. Co obstawiaćie?
Jutro będę sprawdzał , mam nadzieje ze to tylko czyjnik szwankuje...

Użytkownik vova777 edytował ten post 19:06, 21.12.2016

  • 0

#35 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 20:57, 21.12.2016

Jak wentylatory nie chodzą to włącznik. Na krótko jak załapie to masz winowajcę.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#36 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 04:20, 22.12.2016

Jak wentylatory nie chodzą to włącznik. Na krótko jak załapie to masz winowajcę.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Masz na myśli zworke zrobić w kostce czujnika temperatury? Czy źle zrozumiałem? Jest to czujnik z w obudowie termostatu?
  • 0

#37 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 07:06, 22.12.2016

Nie wiem jak w VI genie ale V gen ma włącznik w obudowie termostatu.

Tak, zworka w kostce musi spowodować włączenie wentylatorów.

Jak nie włączy to trzeba szukać innego tematu.

 

Można też grzać do momentu kiedy powinny się wentylatory włączyć i miernikiem sprawdzać czy jest przejście, lub do garnka z wrzątkiem i miernik.


  • 0

#38 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 08:36, 22.12.2016

Wszystko się wyjaśniło. Chłodnica puściła przy górnym zbiorniku . 66c23eaf5dfe78ae81fb40a09dc10adf.jpg
  • 0

#39 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 08:39, 22.12.2016

Ale nie puściła chyba sama od siebie.

U mnie też puściła po tym jak padł włącznik wentylatora i podbiło temperaturę wysoko.


  • 0

#40 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 18:09, 22.12.2016

369c0f973392a8ca53b1c483a2124414.jpg
Tak wyglądała chłodnica klimy
5740c389fbf2b11a15e3f158096d9c65.jpgd73816825642a4d7f8d8d762d256d4e9.jpgc4356b162a29b0a6563368edc39faa46.jpg117f53fa21718c5bb83567e7f8d66c06.jpga06129a7259ed1ebd9e55d7095391074.jpg
d6119f588e2eeed786b1f05371f8089a.jpg
Nowe chłodnice i osuszacz juz na pokładzie , klima nabita , poskładane oczywiście na nowych oringach , wszystko śmiga. Tylko jakby temperatura trochę za nisko się trzyma. Ale to pewnie wróci do normy. Juz tak miałem kiedyś po dolianiu płynu.
Dzięki kolego Przemkował za podpowiedź i chęć pomocy
Pozdrawiam.

Użytkownik vova777 edytował ten post 08:29, 23.12.2016

  • 0

#41 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 00:45, 23.12.2016

vova, dużo Cie nowa chłodnica kosztowała?


  • 0

#42 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 08:25, 23.12.2016

vova, dużo Cie nowa chłodnica kosztowała?

Wodna "Nissens" 360pln
Klima "Hella" 280pln




Witam. Jednak zaczyna mnie trochę zastanawiać ta niska temperatura eec9dd88f8f189ec3d903dadf0ef8d01.jpg
Juz przy tej pozycji wskazówki włącza się wentylator. Czy z by rzeczywiście czujnik temperatury nawalił?
A druga rzecz to jakos leniwie wszedł na obroty (ssanie) jak odpaliłem dzisiaj rano...Mam nadzieję że to nie UPG...

Użytkownik vova777 edytował ten post 08:27, 23.12.2016

  • 0

#43 bi4ly92

bi4ly92
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:LKS
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES VTi
  • KM:195 KM / 217 Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:49, 23.12.2016

Podbijam. Wczoraj zauważyłem, że mam pełny zbiorniczek wyrównawczy. Silnik nie był jeszcze do końca wychłodzony bo czułem ciepło przy otwieraniu maski. Ze wskazówką mam taki problem, że nie wstaje od razu po odpaleniu zimnego samochodu (mam na myśli, że przejadę 10-15km a wskazówka nadal leży na dole). Po kilku kolejnych minutach jazdy wskazówka wstaje i jednym ruchem przechodzi na 1/4 skali. Zdarza się tak, że spadnie do dołu jeszcze raz i jak kolejnym razem wstanie to wskazuje prawidłowo. Odnoszę wrażenie, że wskazówka od tej 1/4 skali idzie już normalnie bez opadania- nie przyjrzałem się dokładnie. Generalnie jak auto się rozgrzeje wskazówka nie opada ani nie wariuje. Latem problem ze wskazówką nie występuje. Przegrzewanie silnika raczej bym wyeliminował bo klima i ogrzewanie działa jak należy. Jak miałem problem z termostatem to szyby parowały na każdym ustawieniu klimy a teraz nic niepokojącego się nie dzieje. Wczoraj odkręciłem korek od chłodnicy, zlałem płyn ze zbiorniczka wyrównawczego do chłodnicy (weszło go niewiele) odpaliłem auto bez korka chłodnicy i ze 3 razy przegazowałem dopóki nie przestały pojawiać się bąbelki z powietrzem. Na koniec założyłem korek i niby wszystko było ok. Dzisiaj rano wskazówka wstała normalnie choć po nocy raczej jej się to nie zdarza :). Szukałem rozwiązania na necie i wiele wskazuje na to, że problem dotyczy korka chłodnicy. Nie chciałbym jednak wymieniać go bez potrzeby. Czy ktoś miał podobny problem?


Wodna "Nissens" 360pln
Klima "Hella" 280pln




Witam. Jednak zaczyna mnie trochę zastanawiać ta niska temperatura eec9dd88f8f189ec3d903dadf0ef8d01.jpg
Juz przy tej pozycji wskazówki włącza się wentylator. Czy z by rzeczywiście czujnik temperatury nawalił?
A druga rzecz to jakos leniwie wszedł na obroty (ssanie) jak odpaliłem dzisiaj rano...Mam nadzieję że to nie UPG...

 

U mnie wygląda to niemal identycznie jak wskazówka wstanie pierwszy raz od dołu. Z tą różnicą, że u mnie wskaźnik po chwili znajduje się poniżej połowy czyli tak jak było zawsze.


  • 0

BxuFTmD.jpg

             Srebrne CG9 by bi4ly92


#44 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 10:56, 23.12.2016

Przeczytałem chyba już wszystkie wątki i nie wiem co może być przyczyną, że silnik nie osiąga temperatury. Coś? ktoś? Termostat... czujnik ktorys...?
  • 0

#45 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:59, 23.12.2016

A gdy się podepniesz kompem to jaką temperaturę pokazuje ?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, przegrzewanie, temperatura

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq