Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Przegub wewnętrzny / zewnętrzny - pomoc w diagnozie

VI

Najlepsza odpowiedź soul , 14:39, 13.04.2016

W tamtym tygodniu podjechałem autem na podnośnik i diagnoza mechanika inna niż bym się spodziewał i to co pokazywały wcześniejsze "testy" - przegub zewnętrzny. Smar lekko wychodził z pod oslony więc może i ma rację?! No cóż, skoro już do niego trafiłem to przecież nie będę upierał się przy swoim :-P

 

Przegub wczoraj wymieniony, terkotania czy innych dziwnych metalicznych dźwięków brak. Ufff... Wibracje przy 120km/h lekko się zmniejszyły. W sobotę zmiana opon na letnie więc kolejne testy ;-)

 

Jak widać nie zawsze podnoszenie kół pozwoli zdiagnozować czy to przegub wewnętrzny czy zewnętrzny.

 

Najważniejsze, że problem rozwiązany niedużym kosztem.

 

 

Dziękuję wszystkim za drążenie tematu... :B  

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#16 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1,722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 17:47, 09.02.2016

Nie ma ze straszenie czy cos, mowice co Wam slina na jezyk przyniesie. Trzeba to ogarnac...

W miedzy czasie pisalem do HAPARTS pytac o cene przegubow wew (1110 zl) i do motomax o regeneracje ale nie dostalem jeszcze odpowiedzi...
  • 0

#17 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5,251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:01, 09.02.2016

1110 zł dwa ?


  • 0
                       

#18 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1,722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 18:37, 09.02.2016

Heh juz bym bral jak za dwa ;-) cena za sztuke.
  • 0

#19 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1,722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 11:41, 11.02.2016

Przejrzałem cały dział z układami napędowymi, no może pierwsze 16 stron i wszystkie tematy z przegubami wewnętrznymi w VI i VII genie... Praktycznie w każdym przypadku jak winny jest przegub wew. to pojawiają się wibrację przy ~40 km/h - u mnie ich brak, a także przy prędkościach 110-130 km/h - tutaj już coś tam się dzieje, ale są to dosyć małe wibrację, więc winie tutaj opony. Zdarzają się też stuki przy ruszaniu, których u mnie też brak... Jest tylko nagrany rytmiczny dźwięk wstawiony wcześniej...

 

Jeśli winny byłby mechanizm różnicowy to rozumiem, że skrzynia do wymiany?

 

Jak mi nic nie wyskoczy to w sobotę postaram wyciągnąć półoś i sprawdzić przegub, chociaż wyczyścić i obejrzeć ścianki kielicha, następnie poskładać wszystko z nowym smarem itp.

 

Pytanko mam jeszcze o demontaż przegub wew. - jest on wciskany i można go wyciągnąć bez dobierania się od strony skrzyni? Czy na coś trzeba zwrócić uwagę?


  • 0

#20 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3,481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 13:08, 11.02.2016

Przegub zbijesz bez ingerencji w skrzynię.
  • 0

#21 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1,722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 14:39, 13.04.2016   Najlepsza odpowiedź

W tamtym tygodniu podjechałem autem na podnośnik i diagnoza mechanika inna niż bym się spodziewał i to co pokazywały wcześniejsze "testy" - przegub zewnętrzny. Smar lekko wychodził z pod oslony więc może i ma rację?! No cóż, skoro już do niego trafiłem to przecież nie będę upierał się przy swoim :-P

 

Przegub wczoraj wymieniony, terkotania czy innych dziwnych metalicznych dźwięków brak. Ufff... Wibracje przy 120km/h lekko się zmniejszyły. W sobotę zmiana opon na letnie więc kolejne testy ;-)

 

Jak widać nie zawsze podnoszenie kół pozwoli zdiagnozować czy to przegub wewnętrzny czy zewnętrzny.

 

Najważniejsze, że problem rozwiązany niedużym kosztem.

 

 

Dziękuję wszystkim za drążenie tematu... :B  


  • 0

#22 Dejwiss

Dejwiss
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Skąd:Chojnice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:43, 13.04.2016

Dużo Cię wyszedł taki przegub jak można zapytać ?

Wysłane z mojego Galaxy Note 3

Użytkownik dejwiss11 edytował ten post 16:43, 13.04.2016

  • 0

#23 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1,722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 16:47, 13.04.2016

160 + 100 wymiana. Japanline, nic innego nie miałem dostępnego.


  • 0

#24 Dejwiss

Dejwiss
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Skąd:Chojnice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:00, 13.04.2016

A to malutko. Myślałem że cena taka jak wewnętrznego jak tu ludzie piszą ze po 800 zł regeneracja :/

Wysłane z mojego Galaxy Note 3
  • 0

#25 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:57, 13.04.2016

Szczęściarz z ciebie. Na filmiku wyglądało to dużo poważniej.

U mnie smar wyłazi z wewnętrznego, więc nie mam złudzeń :)

W mojej opinii lepiej wziąć nowy za ten 1000zł niż regenerować za 800. A najrozsądniej to dorwać używkę za parę groszy i śmigać.

 

PS. nikt tu na forum nie napisał opinii dotyczącej zamienników, które są sprzedawane na aukcjach za około 150zł. Pozostawiam to do przemyśleń.


  • 0

#26 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1,722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 11:46, 14.04.2016

Ciesze się, że po wymianie zewnętrznego problem ustał... nie uśmiechało mi się wymieniać wewnętrznego, chociaż do ostatniej chwili nie byłem przekonany, że to pomoże :D

 

A co do regeneracji to te 800 zł to jest chyba za kompletną półoś a w ASO kwota jedynie za sam przegub - tu jest różnica. 


  • 0

#27 Sebastian86

Sebastian86
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:50, 18.04.2016

Witam.Mam problem z moją Hanią,mianowicie wypada mi przegub wewnetrzny.Od jakiegoś czasu wypada mi przegub wewnetrzny i nie moge sobie z tym poradzić.Wymieniłem wszystkie poduszki bo miałem podejrzenie że silnik się przestawił,ale dalej to samo.Dodam że nie uderzyłem nigdzie wiec nic nie pokrzywione.kupiłem nowy przegub ale półośką nie wchodzi do końca przegubu tylko jakiś 1 centymetr.Miał ktoś coś podobnego ??Proszę o jakąś podpowiedz co jest nie tak.Pozdrawiam


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq