Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Przegub wewnętrzny / zewnętrzny - pomoc w diagnozie

VI

Najlepsza odpowiedź soul , 14:39, 13.04.2016

W tamtym tygodniu podjechałem autem na podnośnik i diagnoza mechanika inna niż bym się spodziewał i to co pokazywały wcześniejsze "testy" - przegub zewnętrzny. Smar lekko wychodził z pod oslony więc może i ma rację?! No cóż, skoro już do niego trafiłem to przecież nie będę upierał się przy swoim :-P

 

Przegub wczoraj wymieniony, terkotania czy innych dziwnych metalicznych dźwięków brak. Ufff... Wibracje przy 120km/h lekko się zmniejszyły. W sobotę zmiana opon na letnie więc kolejne testy ;-)

 

Jak widać nie zawsze podnoszenie kół pozwoli zdiagnozować czy to przegub wewnętrzny czy zewnętrzny.

 

Najważniejsze, że problem rozwiązany niedużym kosztem.

 

 

Dziękuję wszystkim za drążenie tematu... :B  

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1,722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 17:54, 23.01.2016

Cześć wszystkim,

 

Kiedyś pisałem o pewnym terkotaniu przy skręcie, ale tematu coś nie mogę znaleźć... Niestety do tej pory objawy się nasiliły, ale według mnie nie są jednoznaczne. Przy skręcie kierownicą powiedzmy jakieś 45 stopni i tylko wtedy gdy jest dodawany gaz słyszę w prawym kole terkotanie/chrobotanie i najczęściej przy skręcie w lewo. Raz wydawało mi się ze słyszałem też w prawo, ale głowy nie dam... :-P Słyszalne jest to dokładnie przy małych prędkościach 30-40 km\h. Chciałbym w końcu ten problem rozwiązać, ale wolałbym wymienić jedną część, powiedzmy przegub zewnętrzny, niż całość czyli dwa przeguby z półosią...  

 

Dziś wskoczyłem pod auto i nagrałem takie coś... tylko nie zwracać uwagi na dyszenie :D

 

 

Wiem, że jakiś luz powinien być na półosi, ale chyba nie aż taki!? Tym bardziej, że kiedyś jak sprawdzałem to nie było tego czuć/słychać w takim stopniu. Luz jest raczej w osi półosi, niż na boki, ale dźwięk ewidentnie idzie od przegubu zewnętrznego. 

 

Powoli skłaniam się do kupna właśnie zewnętrznego, tylko boje się, że to problemu nie rozwiąże. Czy po czymś takim można jasno zdiagnozować problem którejś z części? Łatwiej jest kupić i wymienić przegub niż wysyłać całą oś do regeneracji...  

 

Dzięki z góry za pomoc :B


  • 0

#2 fortyfikator

fortyfikator
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LX
  • KM:130
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:58, 24.01.2016

Ja mam to samo ale z drugiej strony czyli skręcam  w prawo i słyszę terkotanie w lewym kole, przy dodaniu gazu, przy małej prędkości, najczęściej na zimnym silniku i skrzyni. Dziwne u mnie jest to, że wcześniej tego nie miałem dopóki nie wymieniałem osłon gumowych półosi. Po przejechaniu paru km odgłos ustaje i ciężko jest powiedzieć kiedy i przy jakim zakręcie się pojawi znowu. Też mam zagwozdkę bo nie wiem czy to przegub zewnętrzny czy wewnętrzny. Nie mam żadnych wibracji na kierownicy, drążku zmiany biegów, żadnego wycia przy większych prędkościach. Sama półoś przesuwa się tak jak u ciebie i to chyba jest normalne bo ona musi mieć taki luz. Pytanie tylko co tak terkocze?


  • 0

#3 Rad_Ek

Rad_Ek
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:59, 24.01.2016

Luz musi być. Bo inaczej przy skręcie kołmi łamało by przeguby lub wyginało półoś. Spróbuj w ten sposób że podnieś koło lewe bądź prawe. Jedn ręką chwyć za półoś a drugą za koło. Ruszając koło jedna reką i trzymają półoś drugą reką  sprawdz czy nie ma luzu na przegubie - nie może być. Jak nie ma sprawdz drugą stronę tzn trzymają jedną ręką półoś a drugą ruszając wewnętrzny przegub. Nie wiem czy rozumiesz. Posłużę się profi rysunkiem w paincie:) 

 

70f240021a74.png


  • 0

#4 fortyfikator

fortyfikator
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LX
  • KM:130
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:50, 25.01.2016

Zacny rysunek :D


  • 0

#5 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1,722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 11:06, 25.01.2016

Dzięki za sugestie. U mnie problem występuje cały czas w podanych wyżej warunkach... Będę działał tylko muszę znaleźć dzień wolny. 

:B


  • 0

#6 scorpion3m

scorpion3m
  • Forumowicz
  • 117 postów
  • Skąd:z Kaszub
  • Silnik:2.0
  • Wersja:coupe
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:18, 25.01.2016

Tu masz prosty przykład jak sprawdzać przeguby http://motomax.pl/ww...t-przegubow.pdf


  • 0

#7 fortyfikator

fortyfikator
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LX
  • KM:130
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:39, 05.02.2016

Czy założyciel tematu doszedł do jakiś konstruktywnych wniosków co to mu tam w aucie terkocze?


  • 0

#8 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1,722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 09:10, 07.02.2016

Trochę mi to zajęło, ale wczoraj dopiero znalazłem trochę czasu na diagnoze...

scorpion dzięki wielkie za podrzucenie manuala jest%20%20ok.gif Bardzo ułatwił sprawę.

A co do samej diagnozy wydaje się jednoznaczna. Prawy przegub wewnętrzny, tak jak myślałem. Przynajmniej z tamtej strony dochodzą dźwięki.

Lewa strona cicha, bez dziwnych dźwięków a z prawej już na prostych kołach bez hamowania występuje rytmiczne stukanie. Przy zdjętym kole jest to mniej słyszalne, może ze względu na mniejsze obciążenie?
Zauważyłem także luz w miejscu wchodzenia półosi w przegub. Widoczne jest na filmach jak przegub podczas obrotu chodzi góra dół.
Poniżej filmy:




Użytkownik soul edytował ten post 09:13, 07.02.2016

  • 0

#9 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:23, 07.02.2016

Nie masz bicia na kierownicy powyżej 90?


  • 0

#10 fortyfikator

fortyfikator
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LX
  • KM:130
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:46, 07.02.2016

No to u nie jest trochę inny dźwięk i słyszalny tylko przy skręcie ale sprawdzę tak jak ty i się okaże. U siebie obstawiam zewnętrzny.


  • 0

#11 eMAGIeliK

eMAGIeliK
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Trawniki(Lubelskie)
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ESi
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:EJ2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:48, 07.02.2016

Nie masz bicia na kierownicy powyżej 90?

Bicie kierownicy nie pochodzi od półosi, chyba że jest krzywa, lub ma 2cm luzu w każdą stronę- uwierz.

Półoś ma umiejscowioną masę przy samym środku ciężkości.

 

-Felgi

-Piasty

 

tutaj szukaj.


  • 0

#12 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5,251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:35, 07.02.2016

Soul
Zastanawia mnie co może tak rzęzić w przegubie wewnętrznym ? .Trochę. Dziwne


Użytkownik Wlodar edytował ten post 09:54, 09.02.2016

  • 0
                       

#13 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1,722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 11:41, 07.02.2016

Bicie delikatne jest, ale raz mocniejsze raz słabsze... ciężko określić. Zresztą mam słabe zimówki i nawet na wyważarce widać jak opona chodzi góra dół, a na letnich jest znacznie mniej odczuwalne. Felgi proste, wyważają się dobrze, no poza tylko tymi oponami...

Użytkownik soul edytował ten post 11:42, 07.02.2016

  • 0

#14 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3,481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 12:27, 07.02.2016

Soul, ten dźwięk jest okropny. Jeśli dochodzi faktycznie z przegub wewnętrznego to musi on być rozsypany. I powinna całą buda wpadać w wibracje już przy 40 na godz. Swoją drogą taki dźwięk już słyszałem. W innym aucie. Zanim to ogarnąłem to padła skrzynia. Okazało się że wytarła się ośka mechanizmu różnicowego i pękła.
Rozbieraj przeguby i sprawdzaj w jakim są stanie. I oby to one były padnięte.
  • 0

#15 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5,251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 09:56, 09.02.2016

Nie chciałem tego mówić i straszyć ....wyciągać pochopnych wniosków ale faktycznie wygląda to jak  mechanizm różnicowy ,....tffuuu... obym się mylił


Użytkownik Wlodar edytował ten post 09:56, 09.02.2016

  • 0
                       





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq