Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Hania 2.3 VTEC

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 sstanko

sstanko
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraśnik
  • Silnik:2.3
  • Wersja:Es
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:33, 22.01.2016

Witam Forumowiczów.

Tydzień temu zakupiłem accorda z jednostką 2.3 VTEC z prawdopodobnie 180 tys udokumentowanym przebiegiem. Dużo szukałem na temat tych silników ale jest on mniej obeznany niż 1.8 czy 2.0. Chce wiedzieć na co zwrócić uwagę czego pilnować. Jaka jest tendencja brania oleju i jaki zalać bo czeka mnie wymiana. A miałem valvoline 5w40. Dziennie do pracy mam 6 km to bardzo mało ale po pracy czasami więcej nadrabiam ale to nie zawsse. Nie żyluje go powyżej 4 tys obrotóbo źle warunki na drodze. motor suchutki nie poci się. Głównie chodzi mi o olej.
  • 0

#2 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 09:44, 22.01.2016

Lepiej poszukaj tematu o olejach bo zaraz poleje sie fala krytyki ;)


  • 0

#3 sstanko

sstanko
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraśnik
  • Silnik:2.3
  • Wersja:Es
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:07, 22.01.2016

Dodać post w dziale oleje :)?
Chce wiedzieć jaki zalać olej a jak komuś nie pasuje to niech nie odpowiada. Zastanawiam się nad valvoline tylko nie wiem czy 5w40 czy juz 10w40.
  • 0

#4 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:22, 22.01.2016

Hejka.
Wiem że mam inny silnik, ale ostatnio zalałem właśnie Valvoline Durablend 10w40 i uważam, że o wiele lepiej silnik pali przy mrozach jakie mamy (w Sylwka miałem -21 stopni) teraz, niż gdy w tamta zimę miałem Castrola, i był problem z paleniem już przy -6 - -8stopni.
Nie wierze do końca w reklamy, że właśnie Durablend jest na takie krótkie przejazdy o których Ty mówisz, bo i mi w ciągu tygodnia nieraz zdarza się pokonać male dystans.
Do wymiany pozostało mi ok. 600km (bo co "dychę" zmieniam) i przez ten okres dolałem to, co pozostało w bańce, czyli ok. 500-600ml. Na Castrolu musiałem dolać ponad litr. Więc uważam, że jednak coś w tym musi być. Za ok. 600km wymiana, i już właśnie zakupiłem filterki i oczywiście Valvo Durablend 10w40.


Wysłane z Lumia 920
  • 0

#5 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:37, 22.01.2016

zalej 5w40 albo 5w50 jak jeździsz w trasę


  • 0

#6 sstanko

sstanko
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraśnik
  • Silnik:2.3
  • Wersja:Es
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:54, 22.01.2016

Właściciel właśnie jeździł w trasę do poznania i pewnie dlatego lał ten olej. Ale zalać go już polsyntetykiem?? I jaki masz przebieg w swoim accordzie i jak z kondycja silnika?
  • 0

#7 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 11:01, 22.01.2016

Temat olejowy jest na tyle szeroko opisany że zaproszę do lektury. Dalszą dyskusja w temacie proszę kontynuować odnosząc się do tej części zapytania:

 

 

 

 Chce wiedzieć na co zwrócić uwagę czego pilnować. Jaka jest tendencja brania oleju


  • 0

#8 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:09, 22.01.2016

branie oleju jak w f18 czy f20 standard zapiekanie pierścieni


  • 0

#9 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:11, 22.01.2016

Wszystkie te silniki są bliźniacze.

Trzeba ustawiać luzy zaworowe w odpowiednim interwale. Monitorować stan oleju bo niektóre silniki biorą większe ilości oleju niż inne.

Warto też sprawdzić świece po zakupie, ewentualnie wymienić na nowe irydowe a gdy jest problem z nierówną pracą lub szarpaniem to można wymienić przewody zapłonowe + kopułkę i palec.

Warto też wymienić olej w skrzyni biegów na Honda MTF.


Użytkownik h1tman edytował ten post 11:12, 22.01.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#10 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:16, 22.01.2016

. Zastanawiam się nad valvoline tylko nie wiem czy 5w40 czy juz 10w40.

 

Oczywiście zalewaj syntetyk jak najdłużej zwłaszcza jeżeli pozwala na to kondycja silnika i nie trzeba dolewać oleju litrami (zresztą syntetyk powinien lepiej czyścić silnik z nagarów i zmniejszy szansę na zapieczenie się pierścieni olejowych).

 

Valvoline jest bdb, może być Maxlife 5W40 do bardziej zużytych silników, którym już zauważalnie ubywa oleju albo standardowy Synpower 5W40.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#11 szumek80

szumek80
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Drawsko Pom.
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:34, 22.01.2016

Heja!

 

Też mam pod maską 2.3 VTEC i powiem ci że od 3 wymian ( co 10k km) zalewam Valvoline Synpower 5w30 , obecnie mam najechane 219.000 km wg. licznika bo ile naprawdę to nie wiem. Także polecam!!

 

U mnie jak przy zmianie zaleję pod kreskę max to przy kolejnej nie zejdzie nawet do połowy.

 

Wczesniej zalewałem Motul X-Cess 5w40 - też OK wg. mnie

 

Pozdro


  • 0

#12 sstanko

sstanko
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraśnik
  • Silnik:2.3
  • Wersja:Es
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:59, 22.01.2016

To jeszcze jedno pytanie. Lepiej synpower 5w30 czy 5w40. Bo to jest chyba różnica w lepkości który lepiej.
  • 0

#13 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:13, 22.01.2016

lepiej w40 odporniejszy na temp a f23 lubi się grzać, noi ma wąskie panewki


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq