Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Regeneracja DPF

VIII #dpf #regeneracja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
421 odpowiedzi w tym temacie

#61 tomszwed

tomszwed
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Podzamcze
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sedan
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:53, 25.01.2016

Witam ponownie. Opiszę po kolei, jak u mnie wyglądały czynności związane z wymontowaniem DPF-a w Hondzie Accord i-DETEC 2,2. Całość sfotografowałem. Na wstępie dodam, że korzystałem ze wsparcia meilowego i telefonicznego kolegi z forum (ACCORD 2009) , którego posty można wcześniej przeczytać.
  • Przed rozpoczęciem prac, warto podjechać do kogoś, kto ma palnik i kanał (ja skorzystałem z pomocy firmy zajmującej się typowo tłumikami i wydechami), aby popuścić śruby od spodu (widok niestety ale od góry na zdjęciu nr 7  http://www.fotosik.p...daf3062d9b0b8a6).
    ddaf3062d9b0b8a6med.jpg
    Wiadomo, że tam bywają duże temperatury, w związku z czym śruby są mocno zapieczone i można je urwać a nie odkręcić.
  • Filtr znajduje się w komorze silnika. Pierwsza czynność to wypięcie wtyczki sondy przed zdemontowaniem cienkiej blachy (zdjęcie nr 1 http://www.fotosik.p...5e88a01df85392f).
    25e88a01df85392fmed.jpg
    Nie jest to łatwe, trzeba uważać na kabelek od sondy. Ja zrobiłem w ten sposób, że po odkręceniu 4 śrub na klucz 14, blachę mocno pociągnąłem do góry od strony zderzaka, tak, abym miał dostęp do śruby sondy. Następnie kluczem 22 można ją wykręcić, ale kręci jednocześnie kablem sondy, aby go nie ukręcić (zdjęcie nr 2 i 3)
    http://www.fotosik.p...6fdec10874192dc
    36fdec10874192dcmed.jpg
    http://www.fotosik.p...c0f6257c9f2b3ce
    6c0f6257c9f2b3cemed.jpg
  • Demontaż czujników – są dwa. Jeden jest połączony z wężami gumowo-aluminiowymi oraz jeden cienki od lewej strony filtra. Czujnik nr 1 najlepiej odkręcić kluczem 10 bezpośrednio od nadwozia (centralny punkt zdjęcie nr 4 http://www.fotosik.p...d9eb58e43562c55 ).
    ad9eb58e43562c55med.jpg
    Drugi czujnik jest dobrze przedstawiony na rys. nr 5 i 6
    http://www.fotosik.p...5b9b4769293a507
    f5b9b4769293a507med.jpg
    http://www.fotosik.p...91c2ce1f9a740a7
    f91c2ce1f9a740a7med.jpg
    Też warto go zdemontować poprzez wypięcie z wtyczki i wyciągnięcie w całości. Ja początkowo próbowałem go wykręcić z filtra, ale jak mi zaczął klucz objeżdżać to zrezygnowałem. Widać to nawet na zdjęciu że śruba jest delikatnie objechana. Co do wypięcia czujnika z wtyczki, to mnie się niestety nie udało go wypiąć bez strat, po pierwsze wyłamałem mocowanie wtyczki, po drugie naderwałem wpinkę do nadwozia (zdjęcie nr 10 i 11 – są pokazane z bliska mocowania czujnika).
    http://www.fotosik.p...542f10b7b5cf383
    e542f10b7b5cf383med.jpg
    http://www.fotosik.p...b696f1d108a76fa
    3b696f1d108a76famed.jpg
  • Gdy mamy odkręcone śruby od dołu, wyciągamy filtr z czujnikami do góry (zdjęcie nr 8). Następnie wypinamy ostrożnie czujniki. Przy wypinaniu czujnika nr 1, ważne jest aby zapamiętać i nie pomylić wężyków przy montażu, a przy odkręcaniu czujnika nr 2 użyć klucz oczkowy z przerwą (zdjęcie nr 9) http://www.fotosik.p...517607513032b2b
    8517607513032b2bmed.jpg
  • Następnie namaczanie, płukanie itd.  http://www.fotosik.p...16adb9f2735169f
    d16adb9f2735169fmed.jpg
    Stosowałem środek SINTAN oraz AKRA K2.
Wszystko to, co już zostało opisane przez wcześniej przez wspominanego kolegę Acoord 2.2 cdti 2009 z Warszawy link Regeneracja DPF.

Powodzenia

Użytkownik Statom edytował ten post 13:37, 25.01.2016
dodano widoczne zdjęcia i nieco poprawiono formatowanie

  • 0

#62 Acoord 2.2 cdti 2009

Acoord 2.2 cdti 2009
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:warszawa i okolice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:17, 25.01.2016

teraz na wypalanie komputerowe i oby przeszło wszystko pozytywnie.

tak jak u mnie 

zeruj licznik i zobaczymy na jak długo wystarczy taka zabawa z myjką. 


  • 0

#63 tomszwed

tomszwed
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Podzamcze
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sedan
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:23, 25.01.2016

Wypaliłem filtr komputerowo w piątek. Pomógł kolega mechanik:) Czas samego wypalania równe 20 min. Na początku wkręcił się na prawie 3000 obrotów, po kilku minutach zszedł na 1500. Pod koniec znowu było 3000. i finisz. Nie udało mi się nakłonić kolegi, aby mi poszczególne parametry przepływu filtra ustalił. Więc wiem tylko tyle, że ilość saadzy - zero, a przebieg 99.600 km. Dziękuję koledze Statom za przeedytowanie wiadomości. Ja zrobiłem tyle ile umiałem


  • 0

#64 grzes-24

grzes-24
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:londyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:estate
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:23, 25.01.2016

.

 

ale co do wycinki trzeba się mocno zastanowić - to na pewno sprawę załatwi definitywnie - i tu nie ma co dyskutować koszt równa się 5 krotnemu wypalaniu w aso, 

Moim zdaniem to super rozwiązanie. ale co będzie jak cię ktoś skontroluje i jaki koszty poniesiesz ??? olbrzymie.

 

Nasze kochane władze zaraz będą się brały za takie sprawy aby bardziej nasze kieszenie opróżnić bo te obietnice wyborcze trzeba spełnić. 

 

albo za granicą - tam policja sie nie bawi - od razy laweta i koniec.

a żeby potem odzyskać dowód i badania musisz z powrotem założyć dpf. i się biznes kręci.

a ja chce wyjechać do niemiec na parę dni z rodzina i się nie martwić że zaraz mnie ktoś zatrzyma.

A na wymianę na nowy nie mam zamiary wydawać kasy więc zostaje kombinować. 

 

 

 

Myślę, że wszystko zależy kto i jak to wytnie.

Accord 2011 w tamtym roku wyciąłem DPF. Auto nie kopci przy dodawaniu gazu.

Dwa tygodnie temu robiłem w UK MOT (przegląd). Auto było dokładnie sprawdzane. Test spalin- rura do wydechu i testowanie. Nikt się nie kapnął, że auto nie ma DPF-u. Test spalin w górnych widełkach normy.

Po wycięciu nie muszę się martwić że w najmniej spodziewanym momencie (długa podróż od domu, wakacje itp) zapali mi się kontrolka DPF i auto przejdzie w tryb awaryjny a wtedy d...


Użytkownik grzes-24 edytował ten post 16:24, 25.01.2016

  • 1

#65 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:20, 25.01.2016

Tak teoretycznie - jakby zdemontowany filtr wypalić palnikiem gazowym a dopiero wtedy umyć - nie byłoby szybciej ?


  • 0

#66 Acoord 2.2 cdti 2009

Acoord 2.2 cdti 2009
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:warszawa i okolice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:24, 26.01.2016

to znaczy to jest ten sam proces co przy wypalaniu.

 

 

najpierw usuwasz popiół, kamień sadzę ten cały syf po prostu a potem wypalanie komputerowe. katalizator przez odpowiednią mieszankę jest rozgrzewany do ponad 800 stopni. przynajmniej u mnie tak było. więc chyba nie ma sensu przepalać palnikiem.

 

ale panownie jak umyjecie, wypalicie palnikiem , dodacie jakiejś chemii do przeczyszczenia już po złożeniu dpf , potem wypalanie komputerowe - takie procesy na pewno nie zaszkodzą. im zrobisz to lepiej tym dłużej będzie jeździł.

 

 

oczywiście zaraz ktoś powie że to reanimacja umarłego.

ale to powyższe co napisałem to koszt 200 zł, a wycinka 1000 zł. 

i niech każdy sobie sam kalkuluje pod swoim kątem co mu się bardziej opłaca. 


Myślę, że wszystko zależy kto i jak to wytnie.

Accord 2011 w tamtym roku wyciąłem DPF. Auto nie kopci przy dodawaniu gazu.

Dwa tygodnie temu robiłem w UK MOT (przegląd). Auto było dokładnie sprawdzane. Test spalin- rura do wydechu i testowanie. Nikt się nie kapnął, że auto nie ma DPF-u. Test spalin w górnych widełkach normy.

Po wycięciu nie muszę się martwić że w najmniej spodziewanym momencie (długa podróż od domu, wakacje itp) zapali mi się kontrolka DPF i auto przejdzie w tryb awaryjny a wtedy d...

to nawet nie trzeba wycinać - można przewiercić kilka razy i też będzie git - tylko komputer trzeba umieć nastawić.

można rozciąć puszkę i całość ładnie wybić tak jak robią to spc firmy.

 

co do wyjazdów i zapychających się dpf - to nie jest tak żę jedziesz sobie i bach, zapali się kontrolka. Proces zapychania nie trwa 50 km tylko znacznie dłużej. i wydaje mi się że bardziej tu chodzi o czas niż przebieg.

w moim przypadku było tak że cały dzień stałem w korkach okolo 4 godziny - jedynka hamulec jedynka hamulec - potem jak już ruszyłem przejechałem około 10 km i zapaliła się kontrolka. oczywiście pierwszy raz się zapaliła a ja miałem juz przejechałem 150 tyś więc te ostatnie godziny w korkach tylko go dobiły.

 

Jak zapycha się dpf to silnik ciężej pracuje ( bo próbuje wypchać,przepalić ten syf ) wtedy więcej samochód pali, slinik chodzi jak ciągnik i jest taki specyficzny smród - pisałam już o tym.

 

Jak masz takie symptomy to na autostradę i jazda

lub

ratuj się jakimś specyfikiem np. pdf cleaner,

lub

wyciągaj i myj .

można sobie ze wszystkim poradzić tylko trzeba to po prostu wiedzieć. 

 

 

Panowie myślę że wspólnymi siłami temat żeśmy ogarnęli w 100% i teraz nowi którzy będą mieli ten problem niech czytają, testują i szukają swojego sposobu na załatwieniu sprawy.

 

ja mam niecałe 1000 km przebiegu od mycia/wypalania samochód chodzi jak bajka.

 

od jutra wsiadam w inne auto i niestety na razie moja będzie stała w garażu. ale jak tylko pojawi mi się jakś kontrolka od dpf to napisze po jakim czasie temat u mnie powrócił.


Użytkownik Acoord 2.2 cdti 2009 edytował ten post 09:29, 26.01.2016

  • 0

#67 hefi

hefi
  • Forumowicz
  • 634 postów
  • Skąd:nmr
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:54, 26.01.2016

Tak kolego, silnik ciężej pali, głośniej i jak to tam okresliles. Proste doświadczenie : zatkaj rurę wylotowa odkurzacza i pomyśl co sie stanie i jakie będą tego skutki.
Czy w trasie się nie zapali ta kontrolka?? Właśnie jak na złość zapali się na wakacjach kilkaset km od domu :) one tak mają

Użytkownik hefi edytował ten post 15:56, 26.01.2016

  • 0

HAMULEC JEST DLA TCHORZY.


#68 Acoord 2.2 cdti 2009

Acoord 2.2 cdti 2009
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:warszawa i okolice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:26, 27.01.2016

Tak kolego, silnik ciężej pali, głośniej i jak to tam okresliles. Proste doświadczenie : zatkaj rurę wylotowa odkurzacza i pomyśl co sie stanie i jakie będą tego skutki.
Czy w trasie się nie zapali ta kontrolka?? Właśnie jak na złość zapali się na wakacjach kilkaset km od domu :) one tak mają

i jeszcze jak na tych wakacjach sobie w korkch postoisz to oczywiście że tak.

 

ale czy my mamy teraz debatować nad tym czy się zapcha i gdzie ?

 

zapcha się ale my możemy cos z tym zrobić skoro maszyna sobie nie poradzi , a rozwiązania napisałem wcześniej.

A jak ktoś chce mieć problem z głowy to wycina i tyle.

tylko co potem - może sie uda a może nie. niech każde ryzykuje.

ja umyłem i ryzykuje tylko tym że się znów za jakiś czas kontrolka zapali i może w najmniej spodziewanym momencie ale już wiem czego się mogę spodziewać a dodatkowo wiem już jak po silniku to słychać, i wiem jak temu przeciwdziałać.

Wszystko opisane jest powyżej niech każdy sobie przestudiuje i wybierze DLA SIEBIE najlepsze rozwiązanie.

 

 

Co do spalin jeżeli po wycince dpf spaliny są w górnej normie euro 5 - to po co instalowali dpf ?

myśle że nie przy każdej hondzie są takie super wyniki. 


  • 0

#69 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 12:44, 27.01.2016

 

 

Co do spalin jeżeli po wycince dpf spaliny są w górnej normie euro 5 - to po co instalowali dpf ?

myśle że nie przy każdej hondzie są takie super wyniki. 

Tak jak w VIIgen. Accordy z dpf maja norme euro4 a bez dpf tez euro4, sam sobie odpowiedz po co montowali ;)


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#70 hammer64

hammer64
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:Pabianice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Type-R
  • KM:250
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:ej9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:30, 27.01.2016

Panowie kiedy wkoncu zrozumiecie ze trzeba to wywalic lub wyspawac nowa rure i wylaczyc programowo, to bedzie spokuj do samego konca twgo auta
  • 0

#71 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:22, 27.01.2016

Z tego co wiem ale nie dam sobie ręki uciąć - za normę Euro 5 w głównej mierze odpowiada zawartość tlenków azotu które są rozkładane w kacie a nie dpf który jest od cząstek stałych (w ciężarówkach po to się stosuje AdBlue - ale nie pamiętam jak to i gdzie jest dawkowane, Honda stosuje jakąś chemię do odtruwania spalin?). Tak więc to może być powód spełniania norm ... Ale kłócił się nie będę.


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 17:26, 27.01.2016

  • 0

#72 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 09:33, 28.01.2016

Myślę, że wszystko zależy kto i jak to wytnie.
Accord 2011 w tamtym roku wyciąłem DPF. Auto nie kopci przy dodawaniu gazu.
Dwa tygodnie temu robiłem w UK MOT (przegląd). Auto było dokładnie sprawdzane. Test spalin- rura do wydechu i testowanie. Nikt się nie kapnął, że auto nie ma DPF-u. Test spalin w górnych widełkach normy.
Po wycięciu nie muszę się martwić że w najmniej spodziewanym momencie (długa podróż od domu, wakacje itp) zapali mi się kontrolka DPF i auto przejdzie w tryb awaryjny a wtedy d...

...a kręcili silnikiem na wysokie obroty ? Pewnie nie, a tak prawidłowo ma przebiegać badanie.Wiadomo nikomu na tym nie zależy i praktycznie nikt tak nie robi...diagnoście raczej też nie :-) ,bo klient pojedzie następnym razem gdzie indziej
  • 0
                       

#73 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:04, 28.01.2016

Mój samochód po wycięciu też przeszedł test na emisję spalin i bardzo mnie to cieszy.

Ale zastanawiam się właśnie, czy taki test, żeby był miarodajny - nie powinien odbywać się na hamowni lub jakichś rolkach, żeby silnik był pod obciążeniem? Przecież wiadomo, że wtedy emisja spalin wzrasta...


  • 0

#74 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 14:04, 28.01.2016

Panowie kiedy wkoncu zrozumiecie ze trzeba to wywalic lub wyspawac nowa rure i wylaczyc programowo, to bedzie spokuj do samego konca twgo auta


Moze niektorzy nie wierza w takie opinie-i maja do tego prawo. Szczegolnie jesli wypowiada je czlowiek,ktory czerpie zyski z gloszenia takich teorii.(link z reklama strony z Twojej sygnatury wlasnie kasuje).
  • 0

#75 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:40, 28.01.2016

Mój samochód po wycięciu też przeszedł test na emisję spalin i bardzo mnie to cieszy.

Ale zastanawiam się właśnie, czy taki test, żeby był miarodajny - nie powinien odbywać się na hamowni lub jakichś rolkach, żeby silnik był pod obciążeniem? Przecież wiadomo, że wtedy emisja spalin wzrasta...

powtarzam.... z tego co czytałem to na przeglądzie są podane procedury co do norm spalin i jak się je wykonuje i gdyby zrobili je prawidłowo jak w książce ,a nie na obrotach jałowych (na sztukę )prawdopodobnie nie przeszedłby   ... jak i większość samochodów miała by problem i co ?byłby impas .Nikt by tam już nie zajrzał. Na razie nikt tego (sposobu pomiaru na przeglądzie) się nie czepia ale niedługo kto wie co wymyślą.

Ten pomiar to można porównać do kontroli zawieszenia przez jedno kopnięcie w koło ...Jak nie odpadło to wszystko w porządku.... przechodzi przegląd :-)


Użytkownik Wlodar edytował ten post 17:43, 28.01.2016

  • 0
                       





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, #dpf #regeneracja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq