- Przed rozpoczęciem prac, warto podjechać do kogoś, kto ma palnik i kanał (ja skorzystałem z pomocy firmy zajmującej się typowo tłumikami i wydechami), aby popuścić śruby od spodu (widok niestety ale od góry na zdjęciu nr 7 http://www.fotosik.p...daf3062d9b0b8a6).
Wiadomo, że tam bywają duże temperatury, w związku z czym śruby są mocno zapieczone i można je urwać a nie odkręcić. - Filtr znajduje się w komorze silnika. Pierwsza czynność to wypięcie wtyczki sondy przed zdemontowaniem cienkiej blachy (zdjęcie nr 1 http://www.fotosik.p...5e88a01df85392f).
Nie jest to łatwe, trzeba uważać na kabelek od sondy. Ja zrobiłem w ten sposób, że po odkręceniu 4 śrub na klucz 14, blachę mocno pociągnąłem do góry od strony zderzaka, tak, abym miał dostęp do śruby sondy. Następnie kluczem 22 można ją wykręcić, ale kręci jednocześnie kablem sondy, aby go nie ukręcić (zdjęcie nr 2 i 3)
http://www.fotosik.p...6fdec10874192dc
http://www.fotosik.p...c0f6257c9f2b3ce - Demontaż czujników – są dwa. Jeden jest połączony z wężami gumowo-aluminiowymi oraz jeden cienki od lewej strony filtra. Czujnik nr 1 najlepiej odkręcić kluczem 10 bezpośrednio od nadwozia (centralny punkt zdjęcie nr 4 http://www.fotosik.p...d9eb58e43562c55 ).
Drugi czujnik jest dobrze przedstawiony na rys. nr 5 i 6
http://www.fotosik.p...5b9b4769293a507
http://www.fotosik.p...91c2ce1f9a740a7
Też warto go zdemontować poprzez wypięcie z wtyczki i wyciągnięcie w całości. Ja początkowo próbowałem go wykręcić z filtra, ale jak mi zaczął klucz objeżdżać to zrezygnowałem. Widać to nawet na zdjęciu że śruba jest delikatnie objechana. Co do wypięcia czujnika z wtyczki, to mnie się niestety nie udało go wypiąć bez strat, po pierwsze wyłamałem mocowanie wtyczki, po drugie naderwałem wpinkę do nadwozia (zdjęcie nr 10 i 11 – są pokazane z bliska mocowania czujnika).
http://www.fotosik.p...542f10b7b5cf383
http://www.fotosik.p...b696f1d108a76fa - Gdy mamy odkręcone śruby od dołu, wyciągamy filtr z czujnikami do góry (zdjęcie nr 8). Następnie wypinamy ostrożnie czujniki. Przy wypinaniu czujnika nr 1, ważne jest aby zapamiętać i nie pomylić wężyków przy montażu, a przy odkręcaniu czujnika nr 2 użyć klucz oczkowy z przerwą (zdjęcie nr 9) http://www.fotosik.p...517607513032b2b
- Następnie namaczanie, płukanie itd. http://www.fotosik.p...16adb9f2735169f
Stosowałem środek SINTAN oraz AKRA K2.
Powodzenia
Użytkownik Statom edytował ten post 13:37, 25.01.2016
dodano widoczne zdjęcia i nieco poprawiono formatowanie