Ja nie muszę się oferować
Jak ja ponad rok temu podejmowałem decyzję o wycięciu - niestety nie znałem możliwości mycia filtra.
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Napisano 13:43, 14.01.2016
Ja nie muszę się oferować
Jak ja ponad rok temu podejmowałem decyzję o wycięciu - niestety nie znałem możliwości mycia filtra.
Napisano 12:48, 15.01.2016
Mówisz też żeby co 10tys wypalać, a w serwisie mówią, że po kilku wypaleniach już nie można więcej
A masz możliwość sprawdzania czy się wypalało w międzyczasie? Jakieś odczyty itp?
Bo tak jak wspominałem wcześniej, to przejechałem ponad 2kkm bez wypalenia, a w serwisie wypalałem przy 122400kkm, bo znalazłem fakturkę. Teraz mam 128300kkm więc ciekawe ile razy w tym czasie się wypalał, bo na szczęście w Hondzie nie widać tego kiedy się wypala, jak to ma np. miejsce w Oplu gdzie kumpel opowiadał jak mu się wypala to spalanie 2L w górę i trzęsie się cały jak galareta.
W komputerze zapisuje się kiedy ostatni raz miałeś wypalanego dpf-a . Wypalałem kiedyś w civicu miał ostatni raz wypalany filtr przy 230 a na pace 160 więc te filtry nie są takie złe tylko brakuje konkretnych mechaników ..... Co do wypalania kilka razy to jakbym był producentem to lepiej byłoby kupić nowy za 4 tys zł ....
Napisano 16:41, 17.01.2016
W komputerze zapisuje się kiedy ostatni raz miałeś wypalanego dpf-a . Wypalałem kiedyś w civicu miał ostatni raz wypalany filtr przy 230 a na pace 160 więc te filtry nie są takie złe tylko brakuje konkretnych mechaników ..... Co do wypalania kilka razy to jakbym był producentem to lepiej byłoby kupić nowy za 4 tys zł ....
Ok, dzięki za info, następnym razem zgłaszam się do Ciebie
Napisano 17:10, 19.01.2016
Napisano 10:06, 20.01.2016
A ja mam pytanie laika. Czy jestem w stanie sam wymontować pdf-a? Wyciąga się od spodu czy spod maski? Zapalił mi się drugi raz po okolo 2 miesiącach przy przebiegu 96.000
. Wtedy go tylko wypaliłem komputerowo dzięki uprzejmości kolegi mechanika. Teraz może spróbuję go wypłukać. Jesli to nie pomoże na dłużej to usunę go całkowicie. Ma ktoś namiary na fachowca w Katowicach lub okolicy?
ja dosłownie wczoraj skończyłem temat dpf u siebie. sam wyciągnąłem, umyłem i zamontowałem spowrotem, przepaliłem komputerowo i mam jak nowy. z rury leci lekki dymek, spalanie spadło - normalnie czuje się jakby miał nowy samochód.
koszt około 20 zł na środek do czyszczenia silników i jego podzespołów i myjka.
najtańszy i najlepszy sposób. - jak ktoś ma jakieś pytania zapraszam chętnie podpowiem co i jak.
siemka ,
panowie zrobiłem tak jak radził kolega muzyczka. Umyłem dpf. Zaświeciła mi się kontrolka z wykrzyknikiem - serwis na to wymiana za 4,500 zł, kreator mocy powiedział 1000 zł za wycięcie + możliwość pokręcenia mocy do 180 KM.
Co do podkręcenia to nie wiem czy to dobry pomysł - trzeba by było mocno się zastanowić czy seryjne sprzęgło by wystarczyło. ale wracając do tematu.
Wypalanie bez ingerencji fizycznej nie ma sensu - szkoda pieniędzy bo przejedziesz kilka tyś i znów będzie to samo.
Co do wypalania wielokrotnego - że nie można kilka razy wypalać to bzdura - bo przecież dpf jak tylko straci jakiś procent drożności to sam się wypala nie informując nas o tym, jak to nie pomoże to wtedy świeci się kontrolka bez wykrzyknika - a jak to nie pomoże to wtedy zaświeci się kontrolka z wykrzyknikiem choć nie zawsze może to być w tej kolejności bo wszystko zależy od stylu jazdy oraz od trasy jaką robicie. mi się zapaliła kontrolka dpf pierwszy raz po przejechaniu 151 tyś i od razu z wykrzyknikiem .
kolega wcześniej zapytał czy sam da radę wyciągnąć - odpowiem tak, jest to bardzo proste dla kogoś kto nie boi się rąk pobrudzić, ma gdzie a przede wszystkim ma czym - tutaj akurat potrzebne są klucze 13 i 14.
do odkręcenia jest 10 śrubek + czujniki.
cała zabawa zajęła mi dwa dni. samo rozłożenie i złożenie w sumie około godzinki.
koszty 17 zł na środek czyszczący + nieoceniona pomoc kolegi muzyczka ( wpisy powyżej )
po całym zabiegu silnik zupełnie inaczej chodzi, spadlo mi spalanie o około 15-20%
powiem tylko że jak wyciągnąłem dpf przedmuchałem go sprężarką aby cokolwiek ruszyć ale to nic nie pomogło.
jak wlałem wodę ( około 200 ml ) do środka to się tak sączyła że można było spokojnie piwko wypić a i tak nie wszystko przeszło.
jak użyłem środka do czyszczenia to w ogóle się zapchał i nic nie leciało.
więc zrobiłem roztwór wody z tym środkiem i zostawiłem na noc. a na drugi dzień myjka ciśnieniowa
ja zrobiłem 3 cykle - wpryskuje środek czekam 2 min i myjka przez jakieś 20 minut i zostawiam na 20 minut do wyschnięcia i tak 3 razy powtórzyłem.
po wszystkim woda leciała normalnie ale jeszcze trzeba zrobić wypalanie komputerowe plus kasowanie kontrolki.
i to wszystko w tym temacie. sądzę że na kilkadziesiąt tysięcy mam spokój patrząc na rezultat.
co do wycinania to wiecie to jest ryzyko - w drogówce kolega oglądał jak policja sprawdzała czy samochód ma dpf bo jadać za nim dziwnie dymił. Zabrali dówód, wlepili mandat, a kierowca musiał wstawić dpf z powrotem. oczywiście można w razie czego wstawić jakiś używany ale to chyba nie o to chodzi w całej tej zabawie.
dodam jeszcze że na youtube są filmiki o regeneracji fitra bez użycia płynów ( bo to rzekomo jest nieskuteczne i może zaszkodzić dpf ) oczywiście reklamują się fachowe firmy które życzą sobie od 500 zł w zwyż + koszty u mechanika za wyciągnięcie dpf.
podsumowując koszty :
- można nic nie robić tylko wypalać komputerowo ( ale tylko wtedy kiedy kontrolka jest z wykrzyknikiem ) ceny od 200 zł do góry ale tu pomoże kolega muzyczka, przynajmniej powie co gdzie i jak więc naprawdę warto.
- można wyczyścić przez "fochowców" koszt minimum 500 zł
- można kupić na allegro używany - do swojego modelu widziałem za 1000 zł,
- można wymienić na nowy - mi serwis hondy powiedział 4500 zł. nie wiem czy są jeszcze jakieś koszty za robotę bo już nie drążyłem tego tematu.
- można zrobić to samemu tak jak jak wam opisałem mój koszt 17 zł + 5 na myjce.
Napisano 10:19, 20.01.2016
Dzięki kolego za wyczerpującą odpowiedź. Dodałeś mi jak na tą chwilę sporo otuchy. Czyli rozumiem, że filtr jest od spodu, powiedzmy że w skrócie na którymś odcinku rury wydechowej? Czyli należy kupić zwykły środek do mycia silnika? Możesz podać nazwę, jaki zastosowałeś? Jakie było stężenie procentowe roztworu wodnego i środka? Czy z filtra wyleciało podczas płukania coś o konsystencji popiołu (oczywiście mokrego)? gdzieś wyczytałem, że w filtrze nie sadza, a popiół stanowi największy problem.
Napisano 11:13, 20.01.2016
kolego tomszwed.
jak kupiłęm w markecie coś takiego co nazywa się aktra - to jest taki spryskiwacz jak do mycia okien firmy k2. tak se mysle skoro chołowczyc jest na etykiecie to mojemu samochodowi to nie zaszkodzi .
co do tego gdzie jest filtr - to jest pierwsza puszka która przykręcona jest do turbiny na 3 śrubach 14.
jak zajrzysz pod maskę to dpf znajduje się pomiędzy wiatrakami chłodnicy a silnikiem - to jest własnie ta aluminiowa puszka z takimi dwoma rurkami.
musisz od góry ściągnąć pokrywę - przykręcona 4 śrubami.
sam filtr wyciągasz od góry.
ale zanim cokolwiek zaczniesz to zrób tak - zdejmij sobie pokrywę silnika od spodu pod samochodem klucz chyba 11, i pojedz do jakigoś wulkanizatora mechanika.
wjedz na kanał i niech od spodu ci śruby mocujące poluzuje.
robota związana z wydechem jest bardzo wredna bo jak zapewne wiesz to wydech się mocno nagrzewa i te śruby się zapiekają.
oczywiście mozna bawić się z wd 40 i nabijać nasadki ale jest cholernie nie wygodnie mocować się leżąc pod samochodem.
pojechałem do warsztatu facet poluzował mi śruby w 5 minut dałem na piwo i resztę dalej robiłęm sam w garażu.
podaj mi maila do siebie wyśle ci niezbędne materiały abyś nie popełnił błędu.
co do samego środka to po prostu coś na brud, kamień i ten popiół cokowiek.
tylko niech ci do głowy nie przyjdzie cola albo domestos - bo to są własnie rady tych "fahowców". bardzo ciężko jest o dobrego mechanika więc to co mogę robie sam a jak nie to się pytam.
pytasz o stężenie - nie ma czegoś takiego.
pamiętaj że dpf to nie kabina w twoim aucie, to nie ma być pachnące, ładne i wogóle - to ma przepchać popiół i koniec.
co do tego co jest w środku- ja miałem dosłowie piasek, cazrny twardy, kilka grudek tak około 2-3 milimetrów a reszta dosłownie czarny piasek.
jak masz sadzę, podobną jak nie wiem np. w piecach co. to taki dpf sie nie zapcha tylko się sam wypali.
jeżeli wywalił ci błąd z wykrzyknikiem to raczej masz zalepiony tym piaskiem i to poprostu mechanicznie trzeba usunąć.
możesz spróbować tak jak wyżej opisałęm krok po kroku.
wysłalem to co miałem.
jeszcze parę dni temu byłem totalnie zielony w tym temacie i dzięki temu forum i ludziom tutaj sprawę sobie sam załatwiłem.
jedna mała rada - jak wyciągniesz dpf, nie robpieraj go na czynniki pierwsze, nie odkręcaj przewodów powietrza ( oczywiście gumy ściągnij ) nie rozkręcaj jego obudowy.
i mniej będzie ingerował tym mniejsze jest prawdopodobieństwo że dodasz sobie kosztów.
i staraj się obchodzić z nim w miarę delikatnie i zwracaj uwagę na to jak go kładziesz.
co do śrób od spodu : jedź do kogoś na kanał, podnośnik najlepiej jakiś wulkanizator lub mechanik - bo w razie czego ma sprzęt aby się ratować - jakiś klucz pneumatyczny lub coś innego i pewnie jakieś odrdzewiacze nie tylko wd 40.
Napisano 11:17, 20.01.2016
Long May You Ran
Napisano 11:34, 20.01.2016
Hej
Warto ten temat zamieścić w dziale "zrób to sam" napewno się przyda
Zdecydowanie tak, ale przydałyby się jakieś fotki, więc jak ktoś będzie robił to u siebie to gorąca prośba o dokumentowanie czynności (tylko tutaj przydałaby się druga osoby, bo wiadomo wydech czysty nie jest, a chodzić co chwilę i myć ręce, żeby cyknąć fotkę, też jest bez sensu).
Pozdrawiam
Tomek
Napisano 11:55, 20.01.2016
panowie, raczej dodawanie zdjęć nic chyba nie, mi bynajmniej by nie pomogło ale mam schemat budowy dpf - chętnie się podziele ale wybaczcie nie wiem jak
Napisano 14:04, 20.01.2016
Gratulacje!
Szkoda, że wcześniej nikt na to nie wpadł.
ps: a sadza czy tak czy inaczej trafiła do środowiska
Napisano 14:55, 20.01.2016
jak to nie wpadł kolega muzyczka to opisywał wcześniej. - tylko nie umiałem tego znaleźć więc jak dołączyłem się do forum to napisał jeszcze raz.
A jak już jestem w tej społeczności to opisałem wam krok po kroku co jak zrobić.
W końcu o te nasze FONDZIE trzeba dbać .
Panowie naprawdę nie ma się czego bać - myć i tyle a zaoszczędzoną kaskę na piwko przeznaczyć ))
w weekend lece w trase - jakieś 500 km - nie dużo ale jak coś wyjdzie to napisze na forum.
Napisano 17:05, 20.01.2016
Użytkownik kamilski edytował ten post 17:25, 20.01.2016
Napisano 18:44, 20.01.2016
HAMULEC JEST DLA TCHORZY.
Napisano 20:45, 20.01.2016
Może nie takie tanie ale może warto spróbować:
http://media.wuerth...._pl/1228315.pdf
Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 20:46, 20.01.2016
|
VIII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Jakie żarówki HB3 do świateł długich (jako dzienne) ?Napisany przez michal750 , 18 kwi 2024 VIII, hb3 żarówki dzienne |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
2.2 pływanie autaNapisany przez ksiądz wikary , 15 kwi 2024 VIII, zawieszenie |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Nadwozie →
Demontaż nadkolaNapisany przez Accord2.4 , 14 kwi 2024 VIII |
|
|
||
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
Ścięte opinyNapisany przez kirsa , 13 kwi 2024 VIII |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Opony / Felgi →
VIII generacja - felgi - opony →
Jaka dojazdówka 17 cali ?Napisany przez michal750 , 07 kwi 2024 VIII, zapas, dojazdówka |
|
|
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych