Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Regeneracja DPF

VIII #dpf #regeneracja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
421 odpowiedzi w tym temacie

#46 kamilski

kamilski
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Warszawa/Puławy
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:227
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:32, 20.01.2016

Ja nie muszę się oferować :)


Dzięki Kolego, za ukojenie moich nerwów, miejmy nadzieję, że pomogło.

Wygląda na to, że filtr został wymyty i wyczyszczony, ale nie został wypalony jak należy, dlatego pojawił się błąd.

Sądzę tak, ponieważ jak raz pojechałem do ASO i nie udało im się wypalić, bo pokazał błąd, to wyjechałem bez błędu, ale za jakieś 1000km się pojawił.

Ogólnie ten mój przypadek jest trochę nietypowy, więc będę na bierząco informował jak sytuacja wygląda.
  • 0

#47 Acoord 2.2 cdti 2009

Acoord 2.2 cdti 2009
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:warszawa i okolice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:48, 21.01.2016

No i co ja mam zrobić :( nie przejechałem 1000km, tydzień temu wypalony i chemicznie czyszczony... Szlag mnie trafi zaraz, bo znowu tryb serwisowy ...

kolego, to albo chłopcy się nie przyłozyli do mycia albo cie w trąbę zrobili i tylko wypalili.

 

Pisałem w moich postach ja ja swój wyciągnąłem to był zapchany żę nawet szklanka wody nie przeszła, a jak wymyłem to woda normalnie leciała więc poprostu był zawalony.

 

To są własnie ci fachowcy o których piszę - pełno ich, robią maniane za grubą kasę.

dlatego wszystko przy samochodzie robię sam.

 

 

spróbuj mojego sposobu a później kontaktuj się z kolegą muzyczka.

 

 

na razie przejechałem troche ponad 200 km.

 

a i nie wiem czy wiecie ale jak zapycha się dpf to dziwnie śmierdzą te spaliny- zwłaszcza jak samochód stoi w garażu.


A nie mówiłem.


Powtarzam w każdym temacie, czyszczenie, wypalanie, regeneracja NIE ROZWIAZUJE PROBLEMU. to tylko pudrowanie syfa. Jeśli koszt niewielki to jeszcze pół biedy bo mała strata, ale jak ktoś płaci grube $ to dla mnie pomyłka.
Pozdrawiam

Wymiana na nowy za 4500 niby oryginalny myślisz że załatwi temat ? Guzik. zrobisz 50-100  tyś i się znów zapcha.

trzeba sobie jakoś radzić. ja proponuje mycie jeżeli to pomoże choć jednej osobie która czyta te fora dla mnie będzie ok.


  • 0

#48 hefi

hefi
  • Forumowicz
  • 634 postów
  • Skąd:nmr
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:55, 21.01.2016

No to czekam na Twój kolejny post o ponownym myciu. Nie życzę Ci źle ale że dużo już się naogladalem puszek żeby w to wierzyć.
  • 0

HAMULEC JEST DLA TCHORZY.


#49 Acoord 2.2 cdti 2009

Acoord 2.2 cdti 2009
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:warszawa i okolice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:02, 21.01.2016

Panowie weście jedną rzecz pod uwagę.

 

nikt nie dba o dpf dopóki mu się kontrolka nie zapali - więc o całej sprawie dowiadujemy się jak coś nam się na desce zapali i wtedy kombinujemy.

 

 

z tego co widzę to chyba jestem pierwszy który wymył dpf - na razie jest ok i sam jestem ciekaw na ile to wystarczy.

 

ale jeżeli u mnie pdf zapchał się po 150 tyś to naprawdę był mocno zawalony i sądzę że na jednym myciu się nie skończy.


  • 0

#50 Acoord 2.2 cdti 2009

Acoord 2.2 cdti 2009
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:warszawa i okolice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:48, 21.01.2016

No to czekam na Twój kolejny post o ponownym myciu. Nie życzę Ci źle ale że dużo już się naogladalem puszek żeby w to wierzyć.

a masz jakiś inny pomysł  ?

 

widziałeś zapchane dpf ' y - wkłady - nie puszki ?


  • 0

#51 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 10:02, 21.01.2016

Widzialem nie jeden, i niestety jest to tylko przedluzenie agonii. Jesli ktos sam sobie czysci, to jeszcze ma to jakis sens, bo pomoze na chwile i zaden koszt, ale jak ktos zleca czyszczenie firmie to mija sie z celem.


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#52 Acoord 2.2 cdti 2009

Acoord 2.2 cdti 2009
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:warszawa i okolice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:21, 21.01.2016

panowie to jak widzieliście to nie mogliście zobaczyć jaki środek chemiczny na to działa ? jak wyciągnałem dpf to tylko od strony wylotowej mogłem zobaczyć jak to wygląda.

przed myciem były małe dziurki - jak szpilka

po umyciu otworki miały coś koło 1mm x 1mm.

 

można jeszcze inaczej - rościąć dpf i myć go zarówno od góry i od dołu. i oddać do spawacza.


Użytkownik Acoord 2.2 cdti 2009 edytował ten post 10:22, 21.01.2016

  • 0

#53 Acoord 2.2 cdti 2009

Acoord 2.2 cdti 2009
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:warszawa i okolice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:13, 21.01.2016

a czy ktoś może stosował coś takiego jak dpf cleaner ? 

odkręca się sondę i wpryskuje się w dpf od strony wlotowej spalin - zapewne działa to na zasadzie wypalania,

 

zastanawiam się czy nie robić tego przy każdym przeglądzie, z wymiana oleju . 


  • 0

#54 hefi

hefi
  • Forumowicz
  • 634 postów
  • Skąd:nmr
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:56, 21.01.2016

Tak, mój kolega. Co 2 tyg ma inny pomysł na czyszczenie :)) ale i tak w końcu przyjedzie wyciąć.
  • 0

HAMULEC JEST DLA TCHORZY.


#55 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:10, 21.01.2016

Ale w końcu w naszych SKP zaczną to weryfikować czy jest dpf bo powinien być czy nie. Mam jednego diesla " domu" na szczęście bez tego ustrojstwa, jedynie z czym teraz jest problem (w sumie był) z zapieczoną zmienną geometrią - mówiłem żonie że ma kręcić ale te stworzenie zrozumiało że  2,5 tys starczy. Ale teraz już jest lepiej. Czy nam się to podoba czy nie współczesnego diesla trzeba cisnąć mimo że moment już czuć poniżej 2,0 rpm. Porównując to do użytkowania auta z dpf - czy nam się to podoba czy nie trzeba przegonić pająki z wydechu na trasie (nie wiem czy 15 min starczy - układ wydechowy musi się porządnie rozgrzać) . Czy na 100 % zadziała ? Nie wiem, na pewno nie zaszkodzi.


  • 0

#56 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:03, 22.01.2016

Panowie weście jedną rzecz pod uwagę.

 

nikt nie dba o dpf dopóki mu się kontrolka nie zapali - więc o całej sprawie dowiadujemy się jak coś nam się na desce zapali i wtedy kombinujemy.

 

 

Moim zdaniem DPF jest elementem eksploatacyjnym, który prędzej czy później po prostu się wyeksploatuje. Jak to się stanie to wtedy się to naprawia lub wymienia i to chyba normalny bieg zdarzeń.

Czy wymieniasz opony, sprzęgło, klocki hamulcowe, elementy zawieszenia zanim jest taka potrzeba? Raczej nie.

Podobnie jest z filtrem, tylko ten powinien jeszcze sam się wypalać. A w accordach ta procedura po prostu nie działa.


  • 0

#57 Acoord 2.2 cdti 2009

Acoord 2.2 cdti 2009
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:warszawa i okolice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:46, 22.01.2016

Panowie wczoraj miałem spotkanie z paroma magikami.

 

nie ma złotego środka na dpf - to jest rzecz ekspolatacyjna i koniec,. kolego tomtylus ma 100% racji.

 

Każdy z nas ma swoje patenty i sposoby na radzenie sobie z problemem. jedne wystarczają na 10 tyś inne na 5 tyś km. zobaczymy na ile u mnie wystarczy.

 

ale co do wycinki trzeba się mocno zastanowić - to na pewno sprawę załatwi definitywnie - i tu nie ma co dyskutować koszt równa się 5 krotnemu wypalaniu w aso, 

Moim zdaniem to super rozwiązanie. ale co będzie jak cię ktoś skontroluje i jaki koszty poniesiesz ??? olbrzymie.

 

Nasze kochane władze zaraz będą się brały za takie sprawy aby bardziej nasze kieszenie opróżnić bo te obietnice wyborcze trzeba spełnić. 

 

albo za granicą - tam policja sie nie bawi - od razy laweta i koniec.

a żeby potem odzyskać dowód i badania musisz z powrotem założyć dpf. i się biznes kręci.

a ja chce wyjechać do niemiec na parę dni z rodzina i się nie martwić że zaraz mnie ktoś zatrzyma.

A na wymianę na nowy nie mam zamiary wydawać kasy więc zostaje kombinować. 

 

Panowie idzie weekend a ja jadę na wódeczkę - życzę wam tego samego. 


  • 0

#58 hefi

hefi
  • Forumowicz
  • 634 postów
  • Skąd:nmr
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:34, 22.01.2016

Za którą granicą? W UK przegląd przechodzi normalnie. W de nikt nie będzie sprawdzał dpf w polskim aucie. Daleka droga do tego żeby na skp mieli wogole sprzęt, który wykryje brak dpf. Pozdrawiam i życzę miłej wycinki. Jakby ktoś chciał skorzystać w UK to prv.
  • 0

HAMULEC JEST DLA TCHORZY.


#59 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 17:35, 22.01.2016

Nawet jak skontroluja accorda po wycieciu dpf-u, to cokolwiek bedzie trudno udowodnic. I-DTEC z filtrem ma norme spalin Euro5, po wycieciu filtra w civicu z tym silnikiem norma spalin przekracza norme Euro4 jest prawie idealnie miedzy E4 a E5, wiec nie jest zle. W nowym VW z silnikiem Euro 6 po wycieciu filtra i przeprogramowaniu komputera norma spalin wynosi wartosc mieszczaca sie w widelkach Euro4 i tu moga byc problemy. Mozna jezdzic, nic w Hondach nie wykryja ;)


Użytkownik jacob101 edytował ten post 17:36, 22.01.2016

  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#60 Acoord 2.2 cdti 2009

Acoord 2.2 cdti 2009
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:warszawa i okolice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:58, 25.01.2016

fajna informacja że nawet po wycięciu dpf norma spalin jest ok. tylko chyba przy dodawaniu gazy bardziej dymi.

 

Co do wyposażenia radiowozy - spokojnie mają ciekawe zabawki - przekład  - odcinki drogówki. Sprawdzą wszystko - tylko pytanie czy im się będzie chciało.

jedno jest pewne dpf musi być w samochodzie na jego wyposażeniu - i teraz tak jeden misiaczek się przyczepi drugi nie.

jeden machnie ręką drugi każe zadzwonić po lawetę.

może ryzyko jest niewielkie ale jednak jest. 

na prawdę jestem ciekaw na ile te moje zabiegi z myciem wystarczą - na  razie mam przejechane coś ponad 800 km i wszystko gra. .


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, #dpf #regeneracja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq