Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Regeneracja DPF

VIII #dpf #regeneracja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
420 odpowiedzi w tym temacie

#166 Uniek

Uniek
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII gen Executive
  • KM:202 KM 409 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: -23
Zła

Napisano 19:46, 11.09.2016

Maxell - nie mam jak zrobic filmiku gdy jade, ale mozesz mi wierzyc na slowo nawet przy predkosciach rzedu 180 km/h na autostradzie nie widze zadnego dymku z tylu.

Co do sadzy na wydechu to nie ma jej prawie wcale. 

 

 

Bo DPFy to wymysł urzedasow z UE.
Tak samo jak wymyślili że ślimaki to ryby to podobnie wymyslili że wszyscy maja włożyć puszkę żeby sadza nie wylatywala powoli tylko jak się wypala dpf to od razu wszystko :lol:

Jeśli nie wiadomo o co chodzi to pewnie chodzi o ... PIENIADZE.
Ktoś przytulił za to górę hajsu i tyle.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 za pomocą Tapatalk 2


Użytkownik Uniek edytował ten post 20:04, 11.09.2016

  • 0

#167 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 20:15, 11.09.2016

z tym wypalaniem dpf to nie do końca jest tak że ten biały dym jest bardzo szkodliwy bo po spaleniu sadzy zostaje co2 i para wodna które nie są w żaden sposób rakotwórcze, a zresztą polecam ten artykuł i zmierzenie się z faktem że polska ma najbardziej zanieczyszczone powietrze w europie które nie oszukujmy się ale na pewno jest przyczyną przedwczesnych zgonów wielu polaków. http://wyborcza.biz/...eRedirects=true


  • -1
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#168 1LBR267

1LBR267
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Wroclaw
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sport tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 03:08, 12.09.2016

To po co montowali DPF skoro bez niego spełnia normy Euro5?

to pytanie powinieneś zadać producentowi - zresztą co do spełniania norm to mieliśmy przykład niedawno z VW i innymi producentami niby Euro6 a tak naprawdę auta mieściły się ledwo w normie Euro4, która według chemików jest maksimum co możemy zrobić przy dzisiejszej technologii, wyższe normy to tylko oszukiwanie samego siebie


  • 0

Jest:2006 Audi A6 2.7 TDI quattro avant, 2009 Honda Accord 2.2 iDTEC
Było:1991 Chevrolet Caprice, 1993 Mitsubishi Diamante 3.0, 1990 Ford Explorer 4.0, 2005 Toyota 4Runner 4.0, 1997 Lexus ES 300, 2001 Citroen C5 2.0 Break


#169 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:33, 12.09.2016

Panowie, przepraszam ze zbocze troche z tematu ale mam pytanie. Rozgladam sie za ostatnia generacja CRV 2.2 diesel i pytanie czy tam jest analogiczny filtr DPF i problemy jak w Acco VIII gen? Czy moze cos zmienili i nie ma z nim az takich problemow. Szperalem po necie i nic nie znalazlem na ten temat.


  • 0

#170 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:49, 12.09.2016

z tego co ja się orientuję (i co potwierdzały moje rozmowy z mechanikami w ASO), to w innych modelach nie ma tego problemu i temat DPFa jest inaczej rozwiązany;

wszystkie "przeboje" dotyczą tylko modelu Accord


  • -1

#171 1LBR267

1LBR267
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Wroclaw
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sport tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:53, 12.09.2016

Panowie, przepraszam ze zbocze troche z tematu ale mam pytanie. Rozgladam sie za ostatnia generacja CRV 2.2 diesel i pytanie czy tam jest analogiczny filtr DPF i problemy jak w Acco VIII gen? Czy moze cos zmienili i nie ma z nim az takich problemow. Szperalem po necie i nic nie znalazlem na ten temat.

słyszałem ze CRV tez ten problem dotyczy


  • 0

Jest:2006 Audi A6 2.7 TDI quattro avant, 2009 Honda Accord 2.2 iDTEC
Było:1991 Chevrolet Caprice, 1993 Mitsubishi Diamante 3.0, 1990 Ford Explorer 4.0, 2005 Toyota 4Runner 4.0, 1997 Lexus ES 300, 2001 Citroen C5 2.0 Break


#172 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:58, 12.09.2016

To potwierdzaloby brak informacji na ten temat w necie. Ciekawe co takiego zastosowali ze sie nie sypie bo samym softem to by Acco tez ogarneli.


  • 0

#173 1LBR267

1LBR267
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Wroclaw
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sport tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:07, 12.09.2016

z tym wypalaniem dpf to nie do końca jest tak że ten biały dym jest bardzo szkodliwy bo po spaleniu sadzy zostaje co2 i para wodna które nie są w żaden sposób rakotwórcze, a zresztą polecam ten artykuł i zmierzenie się z faktem że polska ma najbardziej zanieczyszczone powietrze w europie które nie oszukujmy się ale na pewno jest przyczyną przedwczesnych zgonów wielu polaków. http://wyborcza.biz/...eRedirects=true

jest tam tez popiol który powstaje przy spalaniu/utlenianiu pierwiastków metalicznych zawartych w oleju napędowym a to się nie spala do H20 i CO2, sadza natomiast oprócz czystego węgla zawiera tez pochodne węglowodorów i niestety w DPF nie zachodzi idealny proces spalania, ponieważ oprócz oleju napędowego należało by podawać czysty tlen żeby tak było, dlatego produkty spalania węglowodorów zawartych w sadzy, a zwłaszcza węglowodorów aromatycznych mogą prowadzić do powstania rakotwórczych produktów spalania 


To potwierdzaloby brak informacji na ten temat w necie. Ciekawe co takiego zastosowali ze sie nie sypie bo samym softem to by Acco tez ogarneli.

znalazłem Ci to jednak problem jest analogiczny jak w Accordzie

http://www.whatcar.c...-light-problem/

 

raczej jest to problem z oprogramowaniem filtra, niestety Honda rozkłada ręce - mi ostatnie 2 razy kontrolka wyskoczyła przy praktycznie czystym filtrze.


  • 0

Jest:2006 Audi A6 2.7 TDI quattro avant, 2009 Honda Accord 2.2 iDTEC
Było:1991 Chevrolet Caprice, 1993 Mitsubishi Diamante 3.0, 1990 Ford Explorer 4.0, 2005 Toyota 4Runner 4.0, 1997 Lexus ES 300, 2001 Citroen C5 2.0 Break


#174 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:12, 12.09.2016

Dzieki kolego, czyli dalej to samo, moze nie ma info bo mniej sie sprzedalo CRV z tym motorem od Acco.


  • 0

#175 hefi

hefi
  • Forumowicz
  • 634 postów
  • Skąd:nmr
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:15, 12.09.2016

jest tam tez popiol który powstaje przy spalaniu/utlenianiu pierwiastków metalicznych zawartych w oleju napędowym a to się nie spala do H20 i CO2, sadza natomiast oprócz czystego węgla zawiera tez pochodne węglowodorów i niestety w DPF nie zachodzi idealny proces spalania, ponieważ oprócz oleju napędowego należało by podawać czysty tlen żeby tak było, dlatego produkty spalania węglowodorów zawartych w sadzy, a zwłaszcza węglowodorów aromatycznych mogą prowadzić do powstania rakotwórczych produktów spalania

znalazłem Ci to jednak problem jest analogiczny jak w Accordzie
http://www.whatcar.c...-light-problem/

raczej jest to problem z oprogramowaniem filtra, niestety Honda rozkłada ręce - mi ostatnie 2 razy kontrolka wyskoczyła przy praktycznie czystym filtrze.

Teraz pomysl logicznie
Pusty filtr + kontrolka = ?
  • 0

HAMULEC JEST DLA TCHORZY.


#176 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:51, 30.09.2016

witam,
w nawiązaniu do posta http://www.accordklu...e-9#entry786766
i tego co wcześniej pisał kmilski -
od 2 tys. km jeżdżę na oleju MILLERS XF LONGLIFE C2 5W30 5L
pierwszy raz wypalanie podczas jazdy tradycyjnie w okolicach 1,1 tys. km
dzisiaj przejechałem ok 900 km od odstatniego wypalania i zapaliła się ta nieszczęsna kontrolka DPF z trybem serwisowym;
właśnie własnoręcznie przeprowadziłem regenerację przy pomocy komputerka Delphi (o którym pisałem w innych postach)

może to przypadek, ale jeśli na Millersie będzie się powtarzać tryb serwisowy to wracam do któregoś Motula (na których jeździłem wcześniej i które podałem w w/w poście)
pozdrawiam


  • -1

#177 hefi

hefi
  • Forumowicz
  • 634 postów
  • Skąd:nmr
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:24, 30.09.2016

Juz po filtrze.
Pozdrawiam
  • 0

HAMULEC JEST DLA TCHORZY.


#178 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:52, 01.10.2016

pożyjemy zobaczymy, jak się na Millersie powtórzy tryb ASO to wracam do Motula - jak nie będzie poprawy to na pewno mnie to znacznie przybliży do decyzji o usunięciu;

 

a jeśli zmiana na Motula poprawi sytuację, to będzie oznaczało, że olej - mimo zgodności z C2 - też ma znaczny wpływ na zachowanie DPFa - przynajmniej w naszych accordach;

 

ciekawostką jest jeszcze fakt, że do 12-13 gramów zapełnienie zwiększa się stopniowo i płynnie, mniej więcej 1 gram na 100 km; tak zawsze było - np przy 800km - zapełnienie 8 gramów, 500 km - zapełnienie 5 gramów; przy zapełnieniu 12 gramów (ok. 1200 km) inicjowało się samoczynne wypalanie;

 

niestety od kilku wypaleń nie monitorowałem zapełnienia na bieżąco - zawsze w okolicach 1100-1200 km robiłem dłuższą przejażdżkę i wypalanie samo się inicjowało;

 

teraz nie wiem jak przybywało ostatnio sadzy - jakie było zapełnienie np przy 600 czy 800 km;

 

podejrzewam, że po przekroczeniu 12 czy 13 gramów musi być coś nie tak z oprogramowaniem bo skacze wtedy nagle do 26 gramów - tak było u mnie wczoraj przed regeneracją; sprawdziłem zapełnienie sadzą - przy przejechanym odcinku 900 km zapełnienie wyniosło 26 gramów; czyli znacznie wcześniej osiągnięty został poziom 12 gramów, pewnie pojeździłem potem jeszcze trochę i nagle skok z zapełnieniem do 26 gramów; i od razu kontrolka z wykrzyknikiem

 

i to jest może powód, że nie zapala się kontrolka ostrzegawcza - do 12 gramów jest wszystko dobrze, i potem nagle skok do 26, komputer głupieje i od razu zapala tryb serwisowy;

 

pamiętam, że podczas wizyt w ASO i wypaleń przez serwis też zwykle zapełnienie miało 25-26 gramów; teraz będę sprawdzał na bieżąco - co jakieś 200 km;

 

pozdrawiam


Użytkownik piotr2012 edytował ten post 09:53, 01.10.2016

  • -1

#179 Uniek

Uniek
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII gen Executive
  • KM:202 KM 409 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: -23
Zła

Napisano 13:02, 01.10.2016

pożyjemy zobaczymy, jak się na Millersie powtórzy tryb ASO to wracam do Motula - jak nie będzie poprawy to na pewno mnie to znacznie przybliży do decyzji o usunięciu;

a jeśli zmiana na Motula poprawi sytuację, to będzie oznaczało, że olej - mimo zgodności z C2 - też ma znaczny wpływ na zachowanie DPFa - przynajmniej w naszych accordach;

ciekawostką jest jeszcze fakt, że do 12-13 gramów zapełnienie zwiększa się stopniowo i płynnie, mniej więcej 1 gram na 100 km; tak zawsze było - np przy 800km - zapełnienie 8 gramów, 500 km - zapełnienie 5 gramów; przy zapełnieniu 12 gramów (ok. 1200 km) inicjowało się samoczynne wypalanie;

niestety od kilku wypaleń nie monitorowałem zapełnienia na bieżąco - zawsze w okolicach 1100-1200 km robiłem dłuższą przejażdżkę i wypalanie samo się inicjowało;

teraz nie wiem jak przybywało ostatnio sadzy - jakie było zapełnienie np przy 600 czy 800 km;

podejrzewam, że po przekroczeniu 12 czy 13 gramów musi być coś nie tak z oprogramowaniem bo skacze wtedy nagle do 26 gramów - tak było u mnie wczoraj przed regeneracją; sprawdziłem zapełnienie sadzą - przy przejechanym odcinku 900 km zapełnienie wyniosło 26 gramów; czyli znacznie wcześniej osiągnięty został poziom 12 gramów, pewnie pojeździłem potem jeszcze trochę i nagle skok z zapełnieniem do 26 gramów; i od razu kontrolka z wykrzyknikiem

i to jest może powód, że nie zapala się kontrolka ostrzegawcza - do 12 gramów jest wszystko dobrze, i potem nagle skok do 26, komputer głupieje i od razu zapala tryb serwisowy;

pamiętam, że podczas wizyt w ASO i wypaleń przez serwis też zwykle zapełnienie miało 25-26 gramów; teraz będę sprawdzał na bieżąco - co jakieś 200 km;

pozdrawiam


ROTFL
  • 0

#180 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:33, 01.10.2016

I aż musiałeś całość zacytować żeby wnieść coś konstruktywnego do dyskusji...

 

 

 

Mam w rodzinie takiego wujka Zdziśka. Zawsze kiedy w czasie spotkań rodzinnych ktoś poruszył temat zębów, to wujek Zdzisiek zaraz wszystkich przekonywał, że on - kiedy miał problem z zębem - to zaraz go wyrywał;
i naprawdę bardzo się wczuwał (jak co niektórzy tutaj) - tak, jakby miał jakąś misję, wobec ludzkości, do wypełnienia;

dzisiaj mu zostały dwa albo trzy z przodu, ale nie można mu zaprzeczyć, kiedy mówi, że problemów z zębami nigdy nie miał

twoje podejście właśnie mi przypomina tego Zdziśka - wszyscy dla ciebie to frajerzy, i tylko usunięcie, czy w kontekście Zdziśka raczej wyrwanie, DPFa jest jedyną słuszną decyzją, i nie wiadomo po co się wszyscy męczą jak można pozbyć się problemów raz a dobrze;


ja osobiście wychodzę jednak z założenia, że wyrwać zawsze zdążę, ale póki jest szansa na wyleczenie, to będę próbował - chociaż niejeden bezzębny Zdzisiek będzie się turlał ze śmiechu (ROTFL);

może się poturlamy za miesiąc czy dwa we dwóch - na pewno napiszę jak się sprawa po wymianie oleju potoczyła


Użytkownik piotr2012 edytował ten post 14:48, 01.10.2016

  • -1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, #dpf #regeneracja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq