Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Regeneracja DPF

VIII #dpf #regeneracja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
420 odpowiedzi w tym temacie

#151 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 22:12, 09.09.2016

Rozumiem że wszystkie diesle ktore seryjnie do któregoś roku wychodziły bez dpfow (bo wtedy jeszcze biurokracji z UE nie wprowadzili swoich durnych przepisów) należy zezlomowac ? :D

Tak :D , a tak serio to jechałeś kiedyś za starym kopcącym dieslem? i czy czasami nie przełączyłeś a swoim aucie nawiewu na obieg wewnętrzny aby dym nie dostawał się do wnętrza auta? jeśli tak zrobiłeś, to może nieświadomie, ale jesteś zwolennikiem likwidacji starych diesli, będą one likwidowane powoli wraz z ich naturalną korozją karoserii, ale cieszę się że coraz mniej takich aut na naszych drogach i że coraz rzadziej muszę przłączać nadmuchy żeby nie zasysały tego syfu. Ale zaobserwowałem za to inne niepokojące zjawisko, a mianowicie coraz więcej jest nowych auta za kilkaset tysięcy złotych kopcących jak stare ciężarówki, właściciele wycinają w nich dpf-y i podnoszą moc która przyczynia się do jeszcze większego dymienia, mając w nosie środowisko i zdrowie innych ludzi. Prosty test, patrzysz na rurę wydechową nowoczesnego diesla i jeśli jest od środka czysta jak lustro to auto ma dpf a jeśli jest okopcona to właściciel już go wyciął, dlatego nie rozumiem w czym jest problem aby policjanci zabierali dowody za wycięcie dpf, może rzeczywiście są tak ograniczeni umysłowo jak sie o nich mówi, skoro nie zauważają takiej prostej rzeczy.


Użytkownik Maxell edytował ten post 22:14, 09.09.2016

  • -1
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#152 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 03:46, 10.09.2016

Piotr2012 - masz samochód od nowości ? Podejrzewam że nie.

źle podejrzewasz;

i sami mechanicy w ASO to przyznali - że jeszcze u nikogo nie widzieli i nie słyszeli, żeby kontrolka się komukolwiek  zapaliła;

czy jest ktoś na forum komu się zapaliła? znajdź mi takiego;

 

 tak samo jak jeden opowiadał, że miał przypadek pierwszego wypalania serwisowego już po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów - nie pamiętam ile dokładnie powiedział, ale to była wartość 2 albo 3 tysiące kilometrów;

a co dała aktualizacja oprogramowania to chyba na tym forum też można poczytać  - nic


Użytkownik piotr2012 edytował ten post 03:47, 10.09.2016

  • -1

#153 Uniek

Uniek
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII gen Executive
  • KM:202 KM 409 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: -23
Zła

Napisano 06:36, 10.09.2016

Maxell masz w twoim twierdzeniu trochę racji, ale zazwyczaj to jak jada stare gruchoty to czujesz dym powstały że spalenia oleju silnikowego a nie sądzę.
Co do twierdzenia że samochody z pdf nie kopca - ponownie muszę się nie zgodzić. Miałem z 5 lat temu bmw e46 które seryjnie nie miało dpfa ale Niemiec chcąc uzyskać normę euro 4 czy tam 5 założył do niego dpfa. Auto tak czy siak lekko kopcilo ...
A moja Honda z wyciętym dpf zero kopcenia. Jak to wyjaśnisz ;)?
Nie wszystko jest albo czarne albo białe ...

Piotr2012 - W kwestii wyskakujące kontrolki akurat opieram się na tym co mi powiedzieli w ASO. Mi również od razu zapaliła się lampka z wykrzyknikiem ;/
Ale mówię ci przemysł sprawę i pożegnaj się raz na zawsze z tym ustrojstwem wycinając je.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 za pomocą Tapatalk 2
  • 0

#154 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:01, 10.09.2016

Kurcze Panowie ... DPF ma łapać sadzę. A kopcenie aut (starych i młodszych) wynika ze stanu wtrysków - z biegiem czasu się zużywają i dawkują więcej paliwa - objawia się to czarną chmurą z wydechu (i szybszym opadaniem wskazówki stanu paliwa). Ja mam auto bez dpf i nie kopci przy ruszaniu. Pewnie jeszcze - do czasu aż wtryski się zużyją ...

tak czy siak jak silnik i cała reszta będzie sprawna to diesel nie znaczy czarnych chmur - z dpfem czy bez.

 

Zaraz mi ktoś napisze o starze - w tamtych czasach technologia nie była tak zaawansowna jak dziś  - wtryski nawet nowe nie potrafiły tak precyzyjnie jak dziś dawkować paliwa.


  • 0

#155 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 20:09, 10.09.2016

Miałem z 5 lat temu bmw e46 które seryjnie nie miało dpfa ale Niemiec chcąc uzyskać normę euro 4 czy tam 5 założył do niego dpfa. Auto tak czy siak lekko kopcilo ...
A moja Honda z wyciętym dpf zero kopcenia. Jak to wyjaśnisz ;)?

No więc tak panowie, teraz dowiadujemy się że auta z filtrem dpf kopcą, a bez filtra dpf zero kopcenia. Wiecie co, chyba nie ma sensu dyskusja z kimś kto w tak jawny sposób fałszuje rzeczywistość, na tym forum nie da się o niczym w sposób merytoryczny porozmawiać bo zawsze znajdzie się ktoś kto powie że białe jest czarne i ignorując wszelkie argumenty będzie obstawał przy swoim.

 

Kurcze Panowie ... DPF ma łapać sadzę. A kopcenie aut (starych i młodszych) wynika ze stanu wtrysków

to jest nieprawda jeśli chodzi o auta z dpf, nawet jak padną wtryski auto nie puści Ci nawet pyłka czarnego dymu, w przypadku awarii wtryskiwaczy komputer zgasi Ci silnik i już nigdzie nie pojedziesz, nigdy w życiu dpf nie przepuści czarnego dymu, tu masz na filmiku pokazane jak gościu chusteczkę wsadza do rudy i sprawdza że filtr jest wycięty.

http://youtu.be/wBhGauqXY1Q?t=1m10s

ps. a tu proszę bardzo jest to o czym wcześniej mówiłem, na filmików mówią jak sprawdzić czy auto ma dpf, czy ma juz wycięty, a mianowicie mówią żeby patrzeć na rurę wydechową - w jednym aucie rura czysta a w drugim okopcona

http://youtu.be/jTXAzAJTrxk?t=26s


Użytkownik Maxell edytował ten post 20:16, 10.09.2016

  • -1
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#156 1LBR267

1LBR267
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Wroclaw
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sport tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:13, 10.09.2016

to raczej powinna być batalia sądowa a nie forumowa, dziwi mnie tylko to że po usunięciu dpf nikt nie ma odwagi powiedzieć że teraz jego samochód niczym się nie różni od starego zdezelowanego golfa, właściwie to nawet nie, bo stary golf ma katalizator który coś tam jeszcze wyłapuje, a w nowym accordzie już nie ma nic prócz pliku banknotów w portfelu właściciela auta.

niestety nie masz racji, DPF wycięty został w lipcu, w sierpniu auto przeszło śpiewająco przegląd w Belgii - najbardziej restrykcyjny przegląd w UE - razem z podłączeniem do komputera i odczytem składu spalin, dalej bez problemu spełnia wymagania normy Euro5


  • 0

Jest:2006 Audi A6 2.7 TDI quattro avant, 2009 Honda Accord 2.2 iDTEC
Było:1991 Chevrolet Caprice, 1993 Mitsubishi Diamante 3.0, 1990 Ford Explorer 4.0, 2005 Toyota 4Runner 4.0, 1997 Lexus ES 300, 2001 Citroen C5 2.0 Break


#157 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 23:42, 10.09.2016

kolego 1LBR267 wycięcie dpf jest naruszeniem warunków homologacji pojazdu i nie ma opcji aby gdziekolwiek takie auto przeszło przegląd, chyba że diagnosta to skończony dureń albo łapówkarz. A teraz najlepsze:

U mnie problem wyglądał tak po kupnie auta mniej więcej rok temu - po 3tys km zapaliła się lampka ze zapchany, filtr został umyty i wypalony i jeździłem spokojnie przez 12 tys km a potem samochód zwariował w  niedziele wróciłem z podroży - 900 km po autostradzie a w środę już zaświeciła się kontrolka ze zapchany - wiec ponownie jak za pierwszym razem procedura mycia i wypalania - tym razem pomogło na 500km!!!! Ponowna procedura czyszczenia i wypalania - na szczęście gratis dala taki sam rezultat kolejne 500 km i kontrolka zapaliła się na autostradzie przy prędkości 140km/h!!!! Decyzja była jedna - wycinam - zamiast filtra teraz wstawiony jest katalizator

szczególnie ważne w tej wypowiedzi jest ostatnie zdanie cyt" zamiast filtra teraz wstawiony jest katalizator" , no to teraz mniej więcej wiemy dlaczego Twoje auto przeszło przegląd w belgii, choć nie do końca, bo sam kat spełnia max euro4 ale może jakimś cudem prześlizgnąłeś się na euro5 bo przecież nie we wszystkich warunkach spaliny są sprawdzane (na pewno nie są sprawdzane na zimnym silniku gdzie kat lubi dymka puścić a dpf już nie), więc pewnie masz jeszcze jakieś tajemnice których przez przypadek nie ujawniłeś na forum :)


Użytkownik Maxell edytował ten post 00:19, 11.09.2016

  • -1
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#158 Uniek

Uniek
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII gen Executive
  • KM:202 KM 409 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: -23
Zła

Napisano 07:59, 11.09.2016

Maxcell faktycznie dyskusja z kimś kto opiera swoje teorie na filmikach z Youtube jest bez sensu więc proponuje żebyś zalozul nowy temat jak bardzo samochody bez dpfa zatruwaja ludzi i tam snul swoje teorie.

Ja napisałem jak zachowują/zachowywaly sie samochodu które użytkuje i to są fakty.


Wysłane z mojego Redmi Note 3 za pomocą Tapatalk 2
  • 0

#159 hefi

hefi
  • Forumowicz
  • 634 postów
  • Skąd:nmr
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:02, 11.09.2016



kolego 1LBR267 wycięcie dpf jest naruszeniem warunków homologacji pojazdu i nie ma opcji aby gdziekolwiek takie auto przeszło przegląd, chyba że diagnosta to skończony dureń albo łapówkarz. A :)


No niestety przechodzi przegląd bez problemu w całej eu o to bez łapówek.
  • 0

HAMULEC JEST DLA TCHORZY.


#160 1LBR267

1LBR267
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Wroclaw
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sport tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:49, 11.09.2016

kolego 1LBR267 wycięcie dpf jest naruszeniem warunków homologacji pojazdu i nie ma opcji aby gdziekolwiek takie auto przeszło przegląd, chyba że diagnosta to skończony dureń albo łapówkarz. A teraz najlepsze:

szczególnie ważne w tej wypowiedzi jest ostatnie zdanie cyt" zamiast filtra teraz wstawiony jest katalizator" , no to teraz mniej więcej wiemy dlaczego Twoje auto przeszło przegląd w belgii, choć nie do końca, bo sam kat spełnia max euro4 ale może jakimś cudem prześlizgnąłeś się na euro5 bo przecież nie we wszystkich warunkach spaliny są sprawdzane (na pewno nie są sprawdzane na zimnym silniku gdzie kat lubi dymka puścić a dpf już nie), więc pewnie masz jeszcze jakieś tajemnice których przez przypadek nie ujawniłeś na forum :)

niestety znowu nie masz racji, w Belgii przy przeglądzie nie ma czegoś takiego jak CUD - gdyby w Polsce zastosować kryteria z belgijskich przeglądów 95% aut zniknęło by z dróg. Co do łapówki - próba wręczenia skończyła by się tym ze z przeglądu wracał bym na tylnym siedzeniu radiowozu. Oczywiście jest to normalne ze przegląd odbywa się na gorącym silniku, w czasie oczekiwania na przegląd są nawet informacje żeby nie gasić silnika, robi to dopiero diagnosta i już na stanowisku odpala samochod


źle podejrzewasz;

i sami mechanicy w ASO to przyznali - że jeszcze u nikogo nie widzieli i nie słyszeli, żeby kontrolka się komukolwiek  zapaliła;

czy jest ktoś na forum komu się zapaliła? znajdź mi takiego;

 

 tak samo jak jeden opowiadał, że miał przypadek pierwszego wypalania serwisowego już po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów - nie pamiętam ile dokładnie powiedział, ale to była wartość 2 albo 3 tysiące kilometrów;

a co dała aktualizacja oprogramowania to chyba na tym forum też można poczytać  - nic

masz racje ja DPF usunąłem po rozmowie z serwisem Hondy w jednym z większych miast - po prostu serwis stwierdził ze cześć jest wadliwa i nigdy nie powinna znaleźć się w samochodzie i nie ma na to rozwiazania


  • 0

Jest:2006 Audi A6 2.7 TDI quattro avant, 2009 Honda Accord 2.2 iDTEC
Było:1991 Chevrolet Caprice, 1993 Mitsubishi Diamante 3.0, 1990 Ford Explorer 4.0, 2005 Toyota 4Runner 4.0, 1997 Lexus ES 300, 2001 Citroen C5 2.0 Break


#161 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:53, 11.09.2016

Nas po prostu jeszcze nie stać na pewne rzeczy. Twierdzicie że dpf jest ważny żeby nie truć - zgadzam się. Ale ile ludzi pali byle czym w sezonie zimowym (i nawet latem - trzeba się przecież umyć) bo ich nie stać na paliwo do pieca normalnej jakości. Dla ciekawskich wpisać w google jakość powietrze we wrocławiu.


  • 0

#162 Uniek

Uniek
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII gen Executive
  • KM:202 KM 409 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: -23
Zła

Napisano 17:58, 11.09.2016

Specjalnie dla Maxell-a

https://youtu.be/9_xgR3JQ9I0

Dymi czy nie dymi ??? ;)

Wysłane z mojego Redmi Note 3 za pomocą Tapatalk 2

Użytkownik Uniek edytował ten post 18:13, 11.09.2016

  • 0

#163 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:03, 11.09.2016

Specjalnie dla Maxell-a
Dymi czy nie dymi ??? ;)

fajnie że taki filmik nagrałeś, ale trzeba było jeszcze palca do rury wsadzić czy aby na ściankach na pewno nie ma sadzy, bo jeśli jest, to niestety świadczy to o tym że jednak sadze wydostają się z silnika, poza tym silnik diesla ma taką właściwość że najbardziej dymi pod obciążeniem więc test na postoju nie może być do końca miarodajny choć na pewno jakiś obraz silnika daje, tu filmik jak alfa zachowuje sie bez dpf na postoju, a na autostradzie pod obciążeniem i przy dużych prędkościach to nie chciałbym za nią jechać i wdychać tego co z niej wylatuje.

ps. co do przeglądu rejestracyjnego to jutro zadzwonie do aso i spytam czy auto bez dpf legalnie przejdzie taki przegląd i może wrzuce nagranie z rozmowy.


Użytkownik Maxell edytował ten post 19:04, 11.09.2016

  • -1
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#164 Afcior

Afcior
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Liverpool
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:22, 11.09.2016

niestety nie masz racji, DPF wycięty został w lipcu, w sierpniu auto przeszło śpiewająco przegląd w Belgii - najbardziej restrykcyjny przegląd w UE - razem z podłączeniem do komputera i odczytem składu spalin, dalej bez problemu spełnia wymagania normy Euro5


To po co montowali DPF skoro bez niego spełnia normy Euro5?
  • 0

#165 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:28, 11.09.2016

No i tak możecie się wymieniać filmikami z dymem i bez przez następne 50 stron;
jako że w temacie DPFa jestem mniej więcej gdzieś pośrodku to mam takie pytanie;

jaki jest sens posiadania DPFa - skoro to, co ten filtr wyłapie przez np 1000 km i tak później wypala się przy regeneracji i koniec końców wszystko i tak trafia do atmosfery?

i można wtedy takie filmiki zapodać (akcja zaczyna się od 1:10):



ja rozumiem, że DPF działałby na takiej zasadzie jak filtr oleju czy powietrza - miałby jakąś tam wkładkę, którą co 10 czy 20 tys. wymieniałoby się na czystą przy okazji przeglądu;

a tak to po co całe to ustrojstwo w samochodzie? to co mogłoby się wypalać na bieżąco zostaje skumulowane w filtrze i potem gwałtownie zostaje spalone i wyrzucone w atmosferę;

a weź traf i jedź np. 10 km za samochodem, któremu akurat rozpoczęła się procedura wypalania :)


Użytkownik piotr2012 edytował ten post 19:30, 11.09.2016

  • -1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, #dpf #regeneracja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq