Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Regeneracja DPF

VIII #dpf #regeneracja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
420 odpowiedzi w tym temacie

#121 vanderbart

vanderbart
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES GT
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2100
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:56, 07.06.2016

No to u mnie juz wiadomo. Filtr jest zapchany w 58% i wymuszona regeneracja nic nie daje. Lampka dalej sie swieci. Wysylam filtr do czyszczenia ultra dzwiekami. Tylko teraz jak mi wyczyszcza to dalej go bede zaklejal. Skad mam wiedziec ze filtr juz jest przytkany? Od razu zapalila mi sie lampka i samochod wszedl w tryb awaryjny. Nie bylo zadnego ostrzezenia. Dodatkowo jak sie zapali lampka juz to czy tylko warsztat moze ja wylaczyc?

Wysłane z mojego X5pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#122 hefi

hefi
  • Forumowicz
  • 634 postów
  • Skąd:nmr
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:32, 07.06.2016

Szkoda na to kasy, za miesiąc znowu pojedziesz na wypalanie.
Powodzenia
  • 0

HAMULEC JEST DLA TCHORZY.


#123 pakotek

pakotek
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Dortmund
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-DTEC
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:35, 08.06.2016

Witam.

Więc co nowy filtr czy mycie woda pod cisnieniem??

Pozdro


  • 0

#124 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:02, 08.06.2016

Jest jeszcze opcja numer trzy.

Orientowałeś się, jak jest w niemczech w przypadku aut z wyciętym filtrem?


  • 0

#125 Bykuli55

Bykuli55
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Hamburg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:34, 08.06.2016

Filtr zregenerowany,jak nowy, rozcinany i czyszczony pod cisnieniem w specjalnej komorze, gwarancja na 12 miesięcy, ilość kilometrów przejechanych- zależy od stylu i warunków jazdy min. 60tkm-160tkm koszt 500zł. + vat. + ewentualna wysyłka dpfa. dzisiaj zamontowany- zobacze jak się bedzie spisywał.


Jest jeszcze opcja numer trzy.

Orientowałeś się, jak jest w niemczech w przypadku aut z wyciętym filtrem?

Jak ktoś dobrze zrobi to się nie kapną. kwestia kasy... min. 400-500 euro

Moim zdaniem się nie opłaci...


  • 0

#126 vanderbart

vanderbart
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES GT
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2100
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:19, 09.06.2016

I po problemie , samochod dostal skrzydel ( juz dawno nie mialem tyle przyjemnosci z jazdy).
Obylo sie bez wyciagania DPF'a. Trzy razy uruchamial regeneracje i dopiero za trzecim razem poszlo. Musial dolac do paliwa specjalny srodek firmy WYNN w czarnej butelce "Ultra Rapid". Dopiero po poszlo. Mierzyl tez temperature spalin i spadla o ponad 100 stopni.

Dziwne jest to, ze inne marki maja tak, ze jak zapali im sie lampka to na autostrade przegonic az zgasnie a tu tylko serwis i tryb awaryjny.

Pozdrawiam

Wysłane z mojego X5pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#127 kamilski

kamilski
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Warszawa/Puławy
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:227
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:42, 16.06.2016

Gdyby ktoś się pytał, to informuję, że od wymiany oleju minęło ponad 9000km, od tamtej pory DPF się nie zaświecił, procedura załącza się co ok. 1500km, w zależności od rodzaju pokonanej trasy. 

 

Może tak jak koledzy wcześniej wspominali to odosobniony przypadek, ale mi się udało, mam nadzieję, że to koniec przygód z DPF. 


  • 0

#128 1LBR267

1LBR267
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Wroclaw
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sport tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:12, 20.07.2016

U mnie problem wyglądał tak po kupnie auta mniej więcej rok temu - po 3tys km zapaliła się lampka ze zapchany, filtr został umyty i wypalony i jeździłem spokojnie przez 12 tys km a potem samochód zwariował w  niedziele wróciłem z podroży - 900 km po autostradzie a w środę już zaświeciła się kontrolka ze zapchany - wiec ponownie jak za pierwszym razem procedura mycia i wypalania - tym razem pomogło na 500km!!!! Ponowna procedura czyszczenia i wypalania - na szczęście gratis dala taki sam rezultat kolejne 500 km i kontrolka zapaliła się na autostradzie przy prędkości 140km/h!!!! Decyzja była jedna - wycinam - zamiast filtra teraz wstawiony jest katalizator


  • 0

Jest:2006 Audi A6 2.7 TDI quattro avant, 2009 Honda Accord 2.2 iDTEC
Było:1991 Chevrolet Caprice, 1993 Mitsubishi Diamante 3.0, 1990 Ford Explorer 4.0, 2005 Toyota 4Runner 4.0, 1997 Lexus ES 300, 2001 Citroen C5 2.0 Break


#129 czyzyk89

czyzyk89
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Opole / Bielefeld
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:28, 17.08.2016

Witam, DPF dopadl i mnie przy przebiegu 198kkm z tego ja sam zrobilem 100kkm bez najmniejszego problemu... ale nie wazne.

Moje pytanie wywalilo mi kontrolke z wykrzyknikiem i czy to normalne ze przy tym błędzie w tym momecie nie dziala tempomat??

jutro zaczynam walke z filtrem wykrecam myje i wypalanie kompem, przeraza mnie tylko cena wypalania, trafilo mnie w Niemcowni koszt 170 euro, w trybie serwisiwym troche lipa do pl wracac...


  • 0

#130 vanderbart

vanderbart
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES GT
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2100
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:17, 05.09.2016

No I mam spokoj, jezdze juz drugi miesiac.
Co sie okazalo to mialem zly olej! Auto serwisowane oczywiscie. Po wymianie oleju auto lapie temperature po 6 min jazdy po miescie. Fakt tez , ze leje co czwarty bak specjalny srodek firmy Wynn i przeganiam Honde po autostradzie raz na dwa tyg. Plus leje juz tylko drozszego diesla (bp ultimate albo v-power).
Spadlo mi spalanie a i na drozszym paliwie zauwazalnie zasieg sie zwiekszyl!


Wysłane z mojego X5pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#131 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:05, 05.09.2016

To napisz jeszcze jaki olej lałeś wcześniej a jaki teraz masz.pozdrawiam
  • -1

#132 vanderbart

vanderbart
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES GT
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2100
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:44, 05.09.2016

To napisz jeszcze jaki olej lałeś wcześniej a jaki teraz masz.pozdrawiam

No wlasnie nie mam pojecia co za szajs mi lali wczesniej, najprawdopodobniej byl to jakis jak najbardziej uniwersalny olej, ktory lali do wszystkich aut serwisowanych tam. Mozliwe, ze jeszcze czeka mnie jeden serwis w tej firmie to sie spytam, ale juz oleju nie pozwole im wymienic. A ten co mam teraz to mi mechanik co mi wypalal dpfa wlal ale nie jest taki jak wczesniej chlopaki pisali na forum. Co mnie troche wkurzylo, bo mechanik mi mowil ze na pewno dobry wleje. Mozliwe, ze w domu mam jeszcze butelke po oleju to jak znajde to napisze...

Wysłane z mojego X5pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#133 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:29, 05.09.2016

chodzi mi o to, czy już miałeś na tym nowym oleju samoczynne wypalanie? Bo się chyba jakiś nowy trop pojawił; ja mogę potwierdzić, że na oleju, który wlał kamilski DPF wypala się samoczynnie bez problemu (aktualnie na nim jeżdżę); wcześniej miałem dwa razy wlanego innego Motula (8100 FE) i DPF też wypalał się bezproblemowo; czyli mamy dwa oleje, które lubią się z naszymi DPFami:

 

Motul 8100 X-clean FE C2/C3 5W30
Motul 8100 Eco-clean C2 5W30

 

w czasie gwarancji ASO lało do mnie jakiegoś swojego Shella 5w30 dedykowanego podobno do Hond, którego nie ma w sklepach - ale przez okres gwarancji samochód miał zrobione tylko 27 tys. więc DPF mógł się zapychać w milczeniu bez względu na to, jaki miał olej;

 

pierwszy raz tryb serwisowy zapalił się trzy miesiące po gwarancji,przy stanie licznika 30 tys. - jeszcze na Shellu z ASO,  potem dwa tys. przejechane i znowu tryb serwisowy; zmieniłem na Motula FE i DPF zaczął sam się wypalać co mniej więcej 1200 km; 

co prawda - w akcie desperacji - kupiłem też komputer diagnostyczny (o którym pisałem w tym albo drugim wątku o DPFach), a którym to monitoruję poziom zapełnienia sadzą; ale kilka razy wypalanie złapało mnie w warunkach miejskich - kiedy nie miałem możliwości wyjechania na dłuższą przejażdżkę z większą jednostajną prędkością - a mimo to, wypalanie przebiegło prawidłowo i poziom zapełnienia spadał do zera (sprawdzałem zawsze po powrocie);

 

może to też przypadek - jak u kamilskiego - ale, według mnie, na pewno wart zastanowienia

 

ps.

wiem, że DPF to już choroba - pół rodziny się już ze mnie śmieje... ...ale z drugiej strony zaczynam wierzyć, że mimo wszystko da się żyć z tym g....m  ;)


Użytkownik piotr2012 edytował ten post 16:43, 05.09.2016

  • -1

#134 Uniek

Uniek
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII gen Executive
  • KM:202 KM 409 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: -23
Zła

Napisano 06:18, 07.09.2016

O ja, ale rozkminiacie.
Tylko PO CO ?
Wycięcie DPF - 1000 zł i święty spokój.
Więc pytanie jest proste - czy to wszystko jest tego warte ??? :lol:

Wysłane z mojego Redmi Note 3 za pomocą Tapatalk 2
  • 0

#135 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 08:46, 07.09.2016

O ja, ale rozkminiacie.
Tylko PO CO ?
Wycięcie DPF - 1000 zł i święty spokój.
Więc pytanie jest proste - czy to wszystko jest tego warte ??? :lol:

czy przeprowadził ktoś badania spalin po wycięciu dpf? , nawet mój i-ctdi ma dość spory katalizator, a tu wycina się dpf w aucie które nie jest przystosowane do jazdy bez tego filtra, pytasz czy zdrowie i życie ludzkie jest tego warte?, moim zdanie jest warte każdych pieniędzy, a może by tak w ramach jakiś konkretnych modów spróbować przystosować katalizator z ictdi do detecka :-P


Użytkownik Maxell edytował ten post 09:27, 07.09.2016

  • -1
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, #dpf #regeneracja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq