Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

STFT i LTFT po raz kolejny pytam

VII Korekta

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
347 odpowiedzi w tym temacie

#256 Irrrvv

Irrrvv
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:38, 12.04.2017

Cześć, trochę się wetnę. W nawiązaniu do mojej wypowiedzi  ze str. 11.

 

Pojechałem do mojego gazownika, bo auto zaczęło mieć delikatne problemy z rozruchem tj. w pierwszych sekundach 500obr./min. i jakby z trudnością pracował. Podpiął swój sprzęt i okazało się, że rzeczywiście korekty idealne i na  PB i na LPG. Adaptacja została więc wyłączona, bo podobno podwyższa spalanie o 0,5l/100km. I dalej rozpoczęliśmy strojenie na trasie. Skutek był taki, że oprogramowanie zaczęło po strojeniu pokazywać prawidłowe korekty na LPG, a na benzynie pokazywało znowu za wysoko. Także cóż można zgłupieć :D

Plus tej sytuacji jest taki, że nie ma problemów z niskimi obrotami po nocnym postoju. Za 3 tysiące km mam wymianę filtrów LPG i kolejną regulaminową regulację także odezwę się za jakiś czas.

 

Aha podobno nowy Qbox Plus Staga, to dużo lepsze rozwiązanie niż kiedyś...


  • 0

#257 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 08:12, 13.04.2017

Czy faktycznie, tak jak pisze Blow, Afr pokazywany w Torque nie jest wartością rzeczywistą skoro Acco ma sondę szerokopasmową? Z czego on się w takim przypadku bierze?

Wysłane z mojego NX511J przy użyciu Tapatalka
  • 0

#258 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:18, 13.04.2017

Czyli w takim razie lepiej patrzeć na Equivalent ratio.


  • 0

#259 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 236 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:21, 13.04.2017

A niby czym jest ten AFR jak ne AFRem? Jesli sonda jest sprawna to pokazuje prawidlowo, czyli 14,7-15,5 na wolnych , podobnie podczas jazdy i kolo 13 na WOT. A przy strojeniu gazu najlepiej patrzec na korekty.

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Reflash  K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych

  Zapraszam PW


#260 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 08:25, 13.04.2017

Pytam tylko bo Blow napisał że jest to parametr obliczany a nie rzeczywisty i nikt tego nie negował. A tak na marginesie w Ufo 1.8 też jest sonda szerokopasmowa?

Wysłane z mojego NX511J przy użyciu Tapatalka
  • 0

#261 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 09:01, 13.04.2017

W Torque można wybrać dwa różne wskazania AFR (przynajmniej w VIII tak jest)  Measured (alt)  i  Commanded u mnie podczas jazdy one często nieznacznie się różnią od siebie.

 

Equivalent ratio w Torque jest wyliczane raczej przez program - akutalne AFR (commanded) / stechiometryczne AFR co przy AFR commanded 14,7 daje wartość EqR = 1  a np przy hamowamiu silnikiem i AFR 29,4 daje wartość 2 odpowiednio przy bucie poniżej wartości 1

 

Dla wolnossących silników najwyższą sprawność (moc) uzyskujemy przy współczynniku AFR ~12,5 na PB ...  natomiast dla LPG to już przeróżnie można przeczytać od 12,4-13,10 (sprawdzane na hamowniach)

 

Ciężko coś rozsądnego wynieść z takich interentowych dyskusji - całość zamieszania bierzę się z tego, że stechiometryczna mieszanka dla PB  = 14,7 a dla LPG niby ~ 15,1-15,3 ... ale żeby nie było tak prosto to w teorii ale również w praktyce gaz letni różni się od letniego stosunkiem propanu i butanu co też nie pozostaje obojętne dla tego wskaźnika ;)  ( Mieszanka gazu letniego jest około 6% bardziej kaloryczna niż gazu zimowego. Stąd też na gazie letnim powinniśmy odnotować niższe zużycie paliwa. Dodatkowo gaz letni jest z reguły tańszy (bo butan jest generalnie tańszy). Z tego też względu i ze względu na większe zużycie benzyny zimą (na rozruch silnika) instalacje gazowe szybciej zwracają się latem niż zimą ... )


Użytkownik Masterbb edytował ten post 09:03, 13.04.2017

  • 0

#262 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 10:19, 13.04.2017

A niby czym jest ten AFR jak ne AFRem? Jesli sonda jest sprawna to pokazuje prawidlowo, czyli 14,7-15,5 na wolnych , podobnie podczas jazdy i kolo 13 na WOT. A przy strojeniu gazu najlepiej patrzec na korekty.


A czym jest spalanie ktore pokazuje Torque? No wez sie zastanow co piszesz. NIE JEST TO PARAMETR RZECZYWISTY. A nawet jakby byl,to szybkosc transmisji danych PCM-ELM-Telefon jest niewystarczajaca by nadazyc nad tak szybkimi zmianami.

To samo z korektami i strojeniem. Jakie masz korekty w OL? I jakie dobierzesz wtedy dla gazu? Madrosci ludowe znowu...
  • 0

#263 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 236 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:25, 13.04.2017

Czepiasz sie szczegolow. Wiadomo ze spalanoe torque pokazuje z d... bo wylicza na podstawie jakiegos tam wskaznika. No ale afr podaje na podstawie wskazan sondy wiec no halo. Sam czesto z tego korzystam przy strojeniu jesli auto ma szerokopasmowke, ale nie przez telefon bo wiadomo ze jest to wolne ale cos da sie zrobic.
W OL korzystasz ze wskazan AFR a w CL z korekt. No dla mnie jest to oczywiste ;)

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Reflash  K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych

  Zapraszam PW


#264 Irrrvv

Irrrvv
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:21, 13.04.2017

W Torque można wybrać dwa różne wskazania AFR (przynajmniej w VIII tak jest)  Measured (alt)  i  Commanded u mnie podczas jazdy one często nieznacznie się różnią od siebie.

 

Equivalent ratio w Torque jest wyliczane raczej przez program - akutalne AFR (commanded) / stechiometryczne AFR co przy AFR commanded 14,7 daje wartość EqR = 1  a np przy hamowamiu silnikiem i AFR 29,4 daje wartość 2 odpowiednio przy bucie poniżej wartości 1

 

Dla wolnossących silników najwyższą sprawność (moc) uzyskujemy przy współczynniku AFR ~12,5 na PB ...  natomiast dla LPG to już przeróżnie można przeczytać od 12,4-13,10 (sprawdzane na hamowniach)

 

Ciężko coś rozsądnego wynieść z takich interentowych dyskusji - całość zamieszania bierzę się z tego, że stechiometryczna mieszanka dla PB  = 14,7 a dla LPG niby ~ 15,1-15,3 ... ale żeby nie było tak prosto to w teorii ale również w praktyce gaz letni różni się od letniego stosunkiem propanu i butanu co też nie pozostaje obojętne dla tego wskaźnika ;)  ( Mieszanka gazu letniego jest około 6% bardziej kaloryczna niż gazu zimowego. Stąd też na gazie letnim powinniśmy odnotować niższe zużycie paliwa. Dodatkowo gaz letni jest z reguły tańszy (bo butan jest generalnie tańszy). Z tego też względu i ze względu na większe zużycie benzyny zimą (na rozruch silnika) instalacje gazowe szybciej zwracają się latem niż zimą ... )

 

Z tego co się ostatnio dowiedziałem, to już nie ma różnych mieszanek LPG w sezonie letnim i zimowym. Gazownik tak mi powiedział.


  • 0

#265 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 16:55, 13.04.2017

Blow sprawdzales powiedzmy w OL ile pokazuje torque a ile rzeczywista wartosc za pomoca zew. Sondy szerokopasmowej i np innovate? Skoro piszesz ze wartosc z torque jest do d...???

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#266 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:32, 30.04.2017

Ja tam wszędzie widzę 4 przewodowe zwykłe sondy wąskopasmowe do 2.4 wiec nie wiem skąd to info, że jest szerokopasmowa. A skoro tak to AFR jest emulowane jak pisze blow.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#267 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 236 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:47, 30.04.2017

To jak bys spojrzal poza tym co widac moze znalazlbys ze sa tez 4przewodowe sondy pradowe szerokopasmowe, a nie glupoty piszesz i potem wszyscy to powielaja na forum.

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Reflash  K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych

  Zapraszam PW


#268 xsm4me

xsm4me
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:R20
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:RE
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:09, 14.07.2017

Przeczytałem całość, ja mam co prawda silnik R nie K ale może w K tez coś takiego jest, mianowicie: mam na dolocie wtyczkę ok 5przewodow, do jakby silniczka na 2chyba srubkach. Po wykreceniu 2 plastikowe trybiki. Silniczek jest nastawy. Wg książki jest to regulacja : max moc przy min obrotach lub max moc przy max obrotach w zależności jak ustawimy. Silniczek mianowicie steruje klapkami w kolektorze, klapki otwarte to jeżeli dobrze rozumuje większa pojemność kolektora a więc więcej powietrza, jeżeli korekta to +10 tzn ze sonda wykrywa więcej powietrza niż paliwa i dodaje właśnie paliwo wydluzajac wtrysk. A co jeśli by wtedy o ząbek zamknąć klapki i zobaczyć odczyty? Ma to sens?

Odnośnie LPG : róbcie porządek z Pb auto na LPG ma jeździć jak na Pb wiec jeżeli na Pb jest +10% to na LPG tez ma być +10% ! Mogę LPG zrobić 0% w programie, żaden problem dla mnie , wtedy będę miał korekty piękne ok 0% i będę zabijać silnik. Bo jak tylko przełącze na Pb korekty będą 10% a na gazie piękne ok 0% . Zmierzam do tego ze przykładowo przy +10% wtrysk paliwa to 2.8ms a gazu 3.8ms , jak zejde korekta w LPG do ok 0% to cieszyć będzie oczy ale wtedy czas wtrysku Pb komputer Pb będzie widział ok 2.5ms a co za tym idzie gaz będzie na poziomie 3.5ms czyli ubogo. Błędu nie będzie bo przecież ok 0% a w zaworach mega ognisko ze kiełbaski można pięć ;)

Ma to sens?

Przed założeniem LPG miałem oscylacje ok 0% po założeniu tez ok 0% , mały wypadek, przerabialem sondę AF do mojego interface po zabiegu spalilem, wymieniłem wiec na org uzywke jak nowa i mam +10% hmmm... za tydzień będę w Polsce kupie jeszcze jedna ale bardzo stara. Bo może tj tak ze moja org sonda działała w 50% i przeplywka tez 50% a 50+50=100% czyli wynik wlotu o2 = wylot o2 wiec fuel trim bliski 0. A teraz jeżeli sonda 100% sprawna a przeplywka dalej stara 50% sprawna to wynik nie będzie równy. Czy jak wstawię stara zużyta trochę sondę to będę miał znów okolice 0%? Sprawdzę to by udowodnilo ze mam sondę do wymiany + coś z dolotu

Użytkownik xsm4me edytował ten post 16:16, 14.07.2017

  • 0

#269 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:07, 14.07.2017

Nie ma twoje rozumowanie sensu.
  • 0

#270 Szmytek

Szmytek
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Kraków/Ostrowiec Św
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:50, 30.08.2017

Ze smutkiem dołączam do klubu korekt, problem jest na jałowym, na benzynie, na gazie lepiej ( do + 10 STFT ) ale jeszcze zrobię pomiary i screen z lpg.

Po około 30km od zresetowania check engine, poniższy screen z torque tuż przed wywaleniem CE.

Podjęte kroki to zakupiona sonda Denso 1424 jeszcze nie zamontowana, plan wyczyszczenia przepustnicy.

Aktualnie zalane paliwo Shell VPower 100 + STP do czyszczenia wtryskiwaczy ( ktoś mi poradził tak, nie wiem czy dobrze czy źle ), jeszcze nie wyjeżdżone.

Accord 2.4 ok. 230000km zakupiony 04.2016, w grudniu 2016 przeszedł reflash JDM Garage, problemy z CE zaczęły się około 2 - 3 miesiące temu, zawory regulowane w kwietniu 2017, troche je słychać po regulacji, ale w trakcie regulacji wszystkie były pozaciskane tak w połowie od 0 do wartości oczekiwanych, raczej zawsze na benzynie.

Podczas przyspieszania korekty spadają do ok 7 ale to też jeszcze do potwierdzenia screenem.

 

Z poniższych :

 

Kąt wyprzedzania zapłonu : 8,5 stopnia

Ciśnienie w kolektorze dolotowym 3,5 PSI ale waha się delikatnie w dół z tego co pamiętam

STFT podbija czasem do 37, nie przekroczyło 40, zwłaszcza zauważalne po przygazowaniu i opadnięciu obrotów do nominalnych dla jałowego.

Auto stara się trzymać 750 obrotów około na luzie, jak LTFT przekroczy 20% i wywali CE zauważyłem że troche się dusi i spadają delikatnie obroty czasem do 500 ( zwłaszcza po wspomnianym przygazowaniu kiedy STFT wywalają do góry )

Najwyższe zaobserwowany LTFT ok. 24%

Otwarcie przepustnicy na jałowym 13,3%

Temperatura powietrza w dolocie - 55 stopni

Podcisnienie - ok. 22,8 in/Hg

Zmierzone afr ( tak pisze w Torque ) : ok. 14,7 na luzie i raczej trzyma tą wartość.

 

ZuY_VIL5zQ5C5M8WcGBTx_yABzS4_H4nXzL-0_ia


Użytkownik Szmytek edytował ten post 10:53, 30.08.2017

  • 0

Poprzedni VI ES CG9 -> http://www.accordklu...ek/#entry754451

Obecny VII Executive CL9 -> http://www.accordklu...ive-by-szmytek/






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Korekta

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq