Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Klekot, stukanie w silniku po mocniejszej jezdzie - H22A7

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
89 odpowiedzi w tym temacie

#61 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 07:39, 11.10.2015

Mi kiedyś w diesel w mazdzie poszła w hondzie nigdy. Nie mam pojęcia jakie są koszty w k20

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#62 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 15:35, 11.10.2015

Kupiłeś tłok od H22A8 ?

 tłok z korbą, nie pamiętam dokładnie ale chyba z H22A8 . Panewka była taka sama a sworzeń o ok 5mm dłuższy


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#63 zaskoczenie

zaskoczenie
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:50, 20.10.2015

Jeżeli panewki będą OK to trzeba będzie zdjąć głowicę bo mogły się tylko rozlecieć pierścienie na którymś cylindrze i jest zbyt duży luz albo w wariancie pesymistycznym z przegrzania zatarł się któryś tłok i wtedy musiałbyś poszukać innego bloku (polecam ew. szukać na forum www.hondaprelude.pl).

 

Do zdjęcia miski i głowicy to chyba nie trzeba było wysyłać silnika do warsztatu oddalonego o kilkaset km ;)

 

https://goo.gl/photo...ZHqRUHZynqBwGL8 - wrzucam zdjęcia czwartego tłoka i cylindra. Jestem kompletnie zielony w temacie co dało się zauważyć we wcześniejszych postach. Wasze sugestie bardzo pomagają, więc mam nadzieję że macie jeszcze na tyle cierpliwości żeby dalej pomóc mi w temacie. 

 

Jak widać na załączonych zdjęciach starta jest powierzchnia cylindra i tłoka. Pozostałe tłoki i cylindry zdaję się w ładnym stanie. Wszystko zdaje się w dobrym stanie oprócz tłoka i cylindra, zatem jak można to auto jeszcze uratować ? Wiem, że większa jest dostępność elementów od H22A8/JDM więc zapewne pójdę tą drogą. Czego na tę chwilę powinienem szukać, aby ewentualnie połączyć H22A7 z A8 ? Na co zwrócić uwagę ?Jeżeli potrzebne są jeszcze jakieś dokładniejsze zdjęcia to je zrobię. Jeżeli ktoś ma słupek lub dół silnika od H22A7, H22A8 to też proszę o PW.


Użytkownik zaskoczenie edytował ten post 17:51, 20.10.2015

  • 0

#64 gvader

gvader
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:inąd
  • Silnik:4.6
  • Wersja:Type-R/Exe
  • KM:a ze 400 w sumie będzie :D
  • Paliwo:PB
  • Rok:4008
  • Nadwozie:CH1/CW2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:18, 20.10.2015

4 tłok, najdalej od pompy? Może za małe ciśnienie oleju było? Przypchany kanalik olejowy? Dziwna sprawa, że tylko 1. Blok raczej nie do ratowania, a jeżeli nawet to koszty pewnie przewyższą znacznie opłacalność. Szukałbym bloku i składał na używce w dobrym stanie (ciężko powiedzieć co trafisz). Albo słupek H22A/A8 bym szukał. Pytanie jak głowica? Bo przy niskim ciśnieniu oleju wałki też nie mają lekko.


  • 0

#65 zaskoczenie

zaskoczenie
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:14, 21.10.2015

Tak, 4 tłok, ten najdalej od pompy. Zastanawiam się, czy sytuacja, która miała miejsce ok. 3-4 miesiące przed awarią mogła wpłynąć na to co się wydarzyło. Otóż postawiłem auto do ASO Honda Słupsk na zwykłe regulowanie zaworów. W związku z tym, że nie miałem wcześniej okazji robić tego samodzielnie ani podejrzeć gdy ktoś to robił, to postanowiłem że oddam to fachowcom. Nazajutrz odebrałem auto i od razu pojechałem do oddalonej o 130 km miejscowości. Trasa ładna, przyjemna, pogoda też niczego sobie więc trochę WRC  :diabelgrin:  Następnie cały weekend po zakorkowanym trójmieście i powrót 130km. 10 km przed domem telefon - Darek, zostawiłeś coś po sobie na podjeździe. Hamulec, pobocze, przysiad, szok, maska w górę... łzy. 4 litry oleju dolałem. Partacze z ASO albo nie dokręcili pokrywy, albo zniszczyli starą uszczelkę, w każdym razie górą wybryzgało 90% oleju (4 z 4,4 = 90%). Żadna kontrolka nie dała ani razu znać. Pojechałem tego samego dnia podstawić im auto pod salon aby nazajutrz rozpętać burzę. W poniedziałek z rana przydreptałem do HONDY i zostałem zapewniony że wszystko zostanie umyte, sprawdzone, wymienione itd. Zapewnili że wszystko jest OK, że nic się nie stało. Fakt, głupi byłem że żadnej opinii od rzeczoznawcy nie załatwiłem, bo być może nie miałbym dzisiaj problemu z funduszem na naprawę tej awarii...


  • 0

#66 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:48, 21.10.2015

No to sam sobie odpowiedziałeś.

Ręce opadają jak się słyszy o tych ASO :ckm:


  • 0

#67 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:05, 21.10.2015

o ja pier.... e

 

chyba jednak bym do sądu poszedł

 

masz raczej jakąś fakturę za tą regulację zaworów, poza tym zeznania świadków itp. Ja bym nie odpuścił.

 

ps u mnie w ATRa "wchodzi" 5 litrów oleju


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#68 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:21, 21.10.2015

 w każdym razie górą wybryzgało 90% oleju (4 z 4,4 = 90%). Żadna kontrolka nie dała ani razu znać.

 

Niestety tyle jest warta ta kontrolka ciśnienia oleju, od początku podejrzewałem, że silnik jest zatarty ale bardziej z powodu przegrzania a tutaj jednak z powodu braku smarowania :-/

 

Myślę, że za chwilę zgłosi się do Ciebie kilka osób handlujących na forum częściami z anglików to wybierzesz sobie jakiś silnik (jak coś to słupek H22A8 jest bliźniaczy do H22A7, trzeba tylko przełożyć pompę oleju i czujnik położenia wału zamontowany na starym silniku albo zmodyfikować elektrykę i założyć aparat zapłonowy od Preludy, który ma wbudowany wspomniany czujnik).


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#69 zaskoczenie

zaskoczenie
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:23, 21.10.2015

Mam fakturę za regulację, zgadza się. Świadka - dziewczynę, u której zostawiłem plamę oleju na podjeździe, kolegę, który przywiózł mi olej gdy stałem na poboczu i  to wszystko. Mam też gdzies zdjęcie, na którym widać olej za pokrywą. Nie mam żadnego dokumentu z późniejszej, ponownej wizyty w ASO. Tam nikt się nie przyzna do błędu. Po za tym to było ok pół roku temu. Czasami przechodzi mi przez myśl żeby też nie odpuszczać, lecz to znów kolejne wydatki jeżeli polegnę. 

 

No niestety - co już się stało to się nieodstanie. Może Marty McFly wyląduje dzisiaj u mnie na chacie i pomoże mi się cofnąć do momentu jak oddaje kluczyki w ASO. Na tę chwilę muszę szukać części na naprawę. Najchętniej bym go teraz sprzedał komuś kto ma czas i cierpliwość, bo jak sobie pomyślę że hanka będzie teraz kisła w warsztacie zanim uda mi się coś znaleźć i ściągnąć to aż się serce kraja. Poprawcie mnie jeżeli się mylę - po za oczywistym szukaniem oryginalnego słupka H22A7 mogę szukać dołu silnika od H22A8 i złożyć go z moją górą ? Czy jakieś elementy od H22A5 przydadzą się mi ? Tylko H7 i H8 wchodzą w rachubę ? Przeszukałem ebay.com, ebay.co.uk, forum preludy i najciemniejsze zakątki internetu i ręce mi opadają...


  • 0

#70 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:30, 21.10.2015

Z tego co widzę na Allegro to nasz forumowy kolega Dudix ma do sprzedania swap H22A8, do tego sam zrobiłby Ci swap.

 

Zakładasz inny słupek lub sam dół z H22A7/A8 wtedy moc zostaje bez zmian a w tańszym wariancie zakładasz słupek z wałkami H22A7 lub sam dół od H22A JDM i oddajesz kilka KM (jeżeli dół/słupek będzie z Preludy to trzeba zrobić modyfikacje j.w.)

 

H22A2/A5 odpadają, mają sporo niższą kompresję.


Użytkownik Pejot edytował ten post 11:04, 21.10.2015

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#71 WOY

WOY
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:III gen Prelude
  • KM:235 jak na razie :)
  • Paliwo:PB
  • Rok:1991
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:31, 21.10.2015

Przesledzilem caly watek i osobiscie to chyba bym szukal caly slupek H22A7 na podmianke.
Wiadomo to koszt min 4tys ale cos da sie znalezc i przede wszystkim oddac to komus do sprawdzenia bo jw nie ma kolorowo ...
"Calosc" pewnie nie bedzie tania ale pozniej masz pewnosc ze pojezdzisz troche ;)
A tak swoja droga to mozna tez walczyc z ASO za spaprana robote a konsekwencje sa jakie sa , tylko nie wiem czy dal bym im do roboty taka operacje jak poprzewienie wszystkiego bo jak widac to chyba jacys partacze.
Tak czy inaczej powodzenia ;)
  • 0

#72 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:19, 22.10.2015

Jak wszystko w silniku jest wszsytko ok to ja bym zrobił tujelowanie bloku + nowy (używany) tłok.

Do tego nowe pierścienie, panewki i silnik jak nowy.


Użytkownik h1tman edytował ten post 12:20, 22.10.2015

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#73 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:11, 22.10.2015

Ten silnik był upalany z litrem oleju w misce (a wchodzi 5L), naprawisz jeden cylinder to za chwilę zacznie stukać coś innego ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#74 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 13:14, 22.10.2015

Ale jak robić to wszystkie cylindry..... Pomierzyć tłoki, sprawdzić wał, pompe oleju itp. Jak wszystko będzie dobrze to tulejować i jeździć.

Jeśli tylko cylinder  jest przytarty to nie  wiem czemu miałoby zacząć stukać....


Użytkownik h1tman edytował ten post 18:01, 22.10.2015

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#75 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 18:21, 22.10.2015

Będzie stukać.Nie ma co kombinować z używanym tłokiem i zostawić przytarty cylinder ,,rzeżba w gó......ie,, Przepraszam za określenie ale dla mnie to ,,druciarstwo,,


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq