Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

2.2 I-DTEC, pytanie do posiadaczy lub będących w temacie!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
244 odpowiedzi w tym temacie

#106 Guma

Guma
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:22, 18.02.2011

Problem w tym ze nie pokazuje ze sie zapycha... a ja po codziennym uzytkowaniu nie widze zeby sie filtr dopalał...

Pojawia sie kontrolka tylko raz...ale od razu po tym jak auto przechodzi w stan serwisowy, pojawia sie filtr DPF z wykrzyknikiem.

To mnie najbardziej wkurza...i uwazam ze z tym jest cos nie tak. Od poltora miesiaca odkad mam problem z dpfem staram sie 2 razy w tygodniu za miasto skoczyć co by tez troche frajdy z jazdy miec...ale glownie dlatego zeby ten filtr przeczyscic.
>>>Juz samo to jest nie "halo" bo ja dla auta czy auto dla mnie?<<<
Niestety nie pomaga jak widac, bo juz 2 raz w serwisie wyladowalem. Ten drugi raz to wlasnie na trasie mi sie zamulił...

[ Dodano: 2011-02-18, 17:29 ]

swoją drogą mam DPF w jednym BMW samochód jeździ tylko po mieście raczej krótkie odcinki i przez 90tyś km zero problemów.


Mam kumpla co tez ma x3 z dpf, 90tysi przejechanych i nie wie co to dpf...

ale mi zalezalo na Hondzie...o accordzie nie wspomne. To sobie kupiłem... A wiem ze hondy to niezawodne auta.
Do tej pory jedziłem Civem '98 1.4 przez 6 lat, dolewałem tylko paliwa, wymienialem olej i klocki... poprostu bajka.

A tu auto mam 6 miesiecy i zgrzyt. Ale nie poddam sie tak łatwo :)
  • 0

#107 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:42, 18.02.2011

no właśnie u mnie ten DPF w X3... a rura wydechowa w środku błyszczy grama sadzy tam nie ma samochód można pałować i zero dymka z tyłu...
  • 0
F1

#108 navaja

navaja
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:58, 18.02.2011

Guma
Trochę sam jesteś sobie winien, bo Bollinger rozpoczął ten wątek już dawno temu a Ty w październiku zeszłego roku nabyłeś auto w dieslu mimo, ze robisz większość tras w mieście. Jak widać Honda 2,2 iDtec czy jak ona tam się nazywa nie nadaje się do stałej jazdy w mieście.
No ale nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem. Jeżeli masz auto na gwarancji to męcz serwis dlaczego kontrolka nie informuje o zapychaniu się filtra tylko od razu wali info, że się zapchał? W instrukcji obsługi jest to opisane na którejś tam stronie.
Za każdym razem jak oddajesz auto do roboty na gwarancji żądaj auta zastępczego. Niech Honda poczuje koszty. Oczywiście, że zapychanie się filtra to rzecz normalna i o tym mówi biblia, którą zapewne dostałeś razem z autem ale co innego jest informacja, że należy przepalić filtr, ganiając na trasie ze stałą prędkością a co innego brak tej informacji i fakt, że od razu musisz dymać do warsztatu. Akurat jak pamiętam Bollinger opisywał to samo.
Chyba, że kontrolka Ci mrygała a Ty temat odpuściłeś?
Życzę powodzenia w walce z serwisem[/b]
  • 0

#109 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:03, 18.02.2011

Ewidentnie cos jest nie tak w twoim aucie bo kontrolka powinna Ci dawac znac w odp. czasie abys przegonil auto i nie doprowadzil do zapachania DPF .

http://www.hondaplaz...58/Default.aspx
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#110 Guma

Guma
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:17, 20.02.2011

navaja
... niestety człowiek nie zawsze kieruje sie zdrowym rozsądkiem i potem tego żałuje... po prostu nie myślałem że z tym DPF em to az taka jazda może być... no i zawsze człowiek mysli i ma nadzieje że jego to na pewno nie dotknie :-/
Wiem, że nie ma co porównywać ale do tej pory jak juz wspomniałem wcześniej, jeździłem hondą civic... przekonałem sie do marki w całej rozciągłości.
Nadszedł czas na zmiany, potrzeba wiekszego auta ale przy marce chciałem zostać.
No a ten DPF w tym samochodzie...cóż wiedziałem że w nim jest :) więc teraz troche się powkurzam (sam na siebie oczywiście) ale mam nadzieje że wszystko dobrze sie skończy. Jutro będę wiedział co na moje uwagi serwis. Podobno ktoś z Honda Auto Poland ma go obejrzeć po przesłaniu do nich z serwisu jakiś testów DPFa.
Musi byc cos nie tak, bo nie pojawiała sie kontrolka zawiadamiajaca o zapychaniu tylko od razu ta serwisowa właczająca autoi w tryb serwisowy.
Poza tym filtr zapycha sie juz co 300km...co tez jest chyba dziwne...

[ Dodano: 2011-02-21, 13:05 ]
Sprawa z moim DPfem chyba zbliża sie ku koncowi. Jutro mam odebrac auto z serwisu. Podobno wymienią mi filtr na gwarancji. Szczegóły poznam jak pojade do serwisu. Czy ktoś z Was też musiał wymieniac DPF po przejechaniu ok. 60k km?
  • 0

#111 navaja

navaja
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:31, 23.02.2011

navaja
Sprawa z moim DPfem chyba zbliża sie ku koncowi. Jutro mam odebrac auto z serwisu. Podobno wymienią mi filtr na gwarancji. Szczegóły poznam jak pojade do serwisu. Czy ktoś z Was też musiał wymieniac DPF po przejechaniu ok. 60k km?

To miłe z ich strony. Ja nie musiałem wymieniać DPF po 60 k km ale sprzęgło tak. ((
To tyle w temacie niezawodności tej marki. Ale może innej bardziej się psują??
  • 0

#112 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:58, 23.02.2011

Wymiana sprzęgła w dieslu Hondy to nie jedyny przypadek. Baardzo dużo innych marek ma z tym problem obecnie. Za mocne silnik za slabe sprzęgła.
  • 0

#113 navaja

navaja
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:39, 23.02.2011

Wymiana sprzęgła w dieslu Hondy to nie jedyny przypadek. Baardzo dużo innych marek ma z tym problem obecnie. Za mocne silnik za slabe sprzęgła.

Możesz podać konkretne przykłady? Ja wiem tylko o Subaru. Nie słyszałem by sprzęgła sypały się w Toyocie, Fordzie, Mazdzie czy w innym co tam jeszcze. Owszem dwumasy i inne rzeczy tak ale nie sprzęgła.
Dokładnie mówiąc w Hondzie nie sypie się tarcza sprzęgłowa tylko docisk. Tylko dziwne, bo problem był znany już z VII i w VIII miało być wg Hondy już nowe poprawione sprzęgło.
Dobra ale wątek jest o DPF tak więc koniec śmiecenia.
  • 0

#114 Guma

Guma
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:53, 04.03.2011

:shock: Wymienili filtr, pojezdzilem półtorej tygodnia i... samochód znowu w serwisie... chyba mi sie jakas faja trafiła bo znowu samochod wyswietla zapchanie filtra, przeszedł w tryb serwisowy i d..pa :!: Jakieś pomysły może macie? Albo słyszeliście już gdzies o takich jajach?
  • 0

#115 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:00, 04.03.2011

pomoc ci nie pomoge ale w bielsku tez maja takiego klekota i kiedy tam nie przyjade a ostatnio pare razy tam bylem to on tez za kazdym razem byl na regeneracji filtra, wymieniali mu tez kompa i cos tam ejszcze. efektow jednak nadal brak
  • 0

#116 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:03, 04.03.2011

:shock: Wymienili filtr, pojezdzilem półtorej tygodnia i... samochód znowu w serwisie... chyba mi sie jakas faja trafiła bo znowu samochod wyswietla zapchanie filtra, przeszedł w tryb serwisowy i d..pa :!: Jakieś pomysły może macie? Albo słyszeliście już gdzies o takich jajach?


No to nie wesolo. Cos ta twoja Honda bardzo zle spala ON skoro tyle sadzy emituje ze po 1,5 tyg. filtr jest zatkany. Paliwko lejesz ok czy jakies "bełty" ? Moze cos z wytryskami? Duzo Ci pali czy w normie?
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#117 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:19, 04.03.2011

a moze filtr nie jest zapchany, i system co to diagnozuje zawodzi?
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#118 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:23, 04.03.2011

No cóż Panowie. No niestety tak jest że pewnie to co przez lata zaoszczędzi się na cenie paliwa i spalaniu pójdzie na koszty wymiany lub regeneracji DPF'a, wtrysków, turbiny, koła dwumasowego i pompy.
Dlatego ja jeżdzę benzyną i mam z tego przyjemność a nie ciągle tylko mysleć jak to trzeba dbać o auto aby w przyszłości za dużo nie zapłacić.
Owszem jak ktoś dużo jeździ w trasie to diesel jak znalazł ale w mieście i na krótkich odcinkach to niestety ale ból jest.

Podejrzewam, że byłoby mniej problemu gdyby Honda stosowała "dopalacze" sadzy no ale niestety wybrali inne rozwiązanie teoretycznie tańsze (tylko dla kogo?) bo nie trzeba uzupełniac płynu dopalającego ale niestety coś z informowaniem użytkownika przez komputer schrzanili.
  • 0

#119 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:09, 04.03.2011

ALe tak skrajny przypadek to tylko kolega opisuje. W pozostalych jest normalnie czyli komputer powiadamia ze filtr zaczyna sie zapychac a nie odrazu blad i do ASO.
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#120 Guma

Guma
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:39, 10.03.2011

W serwisie na dzień dzisiejszy zdiagnozowali błąd na poziomie elektroniki (po wcześniejszej wymianie filtra).
Tydzień temu zostawiłem w serwisie auto, wymienili jakiś czujnik ciśnienia przy wejściu/wyjściu w filtrze (sorry nie wytłumaczę inaczej, bo tyle mi powiedziano), przejeździli autem jakieś 800km w tydzień (mniej więcej też tyle robię) i nie stwierdzili żadnych usterek.
Teraz sprawa stanęła na tym że mam pojeździć na tym ich serwisowym czujniku jeszcze przez jakieś 500 km i jeśli będzie wszystko ok to zamienią ten czujnik serwisowy na nowy gwarancyjny.

Tak jak Ellipsis pisze tez traktują to jako skrajny przypadek który w interesie Hondy jest zbadać i ustalić przyczynę. Samochody są z tym ustrojstwem w miarę świeżym tematem i sami nie wiedzą do końca czego po nich mogą się jeszcze spodziewać.

Samo to że kierując się procedurami jakie Honda sama stworzyła najpierw wymieniają filtr, potem jeśli nadal się dzieje coś nie tak sprawdzają dalej... Moim zdaniem taniej i prościej wymienić najpierw czujnik niz filtr.

No ale nie chce zapeszać. Mam nadzieję, że to koniec moich perypetii...
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq