jaaaaa pierdzieleeeee ale jedziecie na plotkach, jednostkowych przypadkach, mitach i etc...... napiszcie ze dzis samochody wymienia sie co 50krpm i utylizuje sie bo są do d*py, powodują powodzie i wszedlkie kataklizmy.... a diesle sa tworem szatana!
To, że vw strasznie zd*pił silnik 2.0tdi w początkowej fazie produkcji wiadomo nie od dziś, bo juz chwile na rynku jest obecny. Gość z tego linku to dobry panikarz. O tych problemach bylo bardzo duzo w sieci a ze jemu sie przydarzylo, dało taki efekt jaki dało, czyli lament na cały świat. Tak to jest jak nie wie sie co kupuje tylko idzie: o passat, solidny samochód!
Powoli i spokojnie:
DPF jest super rozwiązaniem przy odpowiednim sposobie traktowania. Niestety Polska to nie Niemcy, gdzie mają dużo autostrad i dziennie robi się spore przebiegi. Tam dpfy mają się gdzie wypalać, bo wsytarczy wjechać chwile na autstradkę w celu dojazdu np do pracy i gotowe. Do niektórych miast jest problem wjechac bez dpfu ze względu na "zielone strefy"czy jakoś tak.
Niestety honda nie popisała się w kwestii tego filtra. Poszukajcie info na temat VW i BMW. Tam posiadacze nie psioczą na ten dodatek-jest lepiej rozwiązany. Co ważne w czasie wypalanie nie widać efekty przybywania oleju lub podnosi sie w symbolicznym stopniu wiec nie ma czym martwić sie.
Filtra nie trzeba wymieniać co 100k rpm. Wyjątkiem jest bardzo mocne zasyfienie ale do tego trzeba się postarać. 20kzł? Ło Jezu! Gdybym miał tyle dać za wymiane ustrojstwa wolałbym podjechać do mechaniora, poprosić o wywalenie filtra i mieć spokój już z ekologią w moim aucie. Do BMW filtr koszutje 6kzł, regenerowany ok 2krpm, a wymienia się wg kompa co 200kkm, choc wiele osob po badaniu stanu filtra, bardzo mocnym przedmuchaniu na autostradzie decyduje się zostać przy starym filtrze, bo ciśnienie wejścia/wyjścia spalin jest na bardzo dobrym poziomie. Dowodzi takt ten tego, iż filtr może dużo dużo wytrzymać ( szcuje się przebieg nawet na 400krpm przy dobrych warunkach) i nie musi być wymieniany tak czesto jak chca tego pazerni serwisancie ASO.