Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

2.2 I-DTEC, pytanie do posiadaczy lub będących w temacie!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
244 odpowiedzi w tym temacie

#61 Bollinger

Bollinger
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Neverland
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:42, 21.06.2010

albo filtr byl juz tak zapchany ze spaliny mialy problem przejsc przez niego i silnik sie dusil.

To wtedy z miejsca by miał kontrolkę o niedrożnym dpf i tryb awaryjny = aso.

To nie to, normalnym jest moim zdaniem to, iż obroty falują, bo idzie dużo więcej paliwa. Zresztą chyba było nawet o takim czymś pisane w instrukcji.

Odnośnie zapalania kontrolki, to wqrwia mnie jedno. W instrukcji pisze jak BYK, ze przed tym jak zapali się kontrolka o niedrożności DPF (z wykrzyknikiem), to wcześniej powinna być taka sama, ale bez wykrzyknika. Ona sygnalizuje o wysokiej konieczności szybkiej regeneracji DPF, ale to FIKCJA!

Nic takiego nie wyskakuje, tylko z miejsca idzie ta z wykrzyknikiem i koniec - tryb awaryjny, dwa razy tak miałem. Auto ma wtedy z 50 KM i kręci się do 4K rpm.


Jeden wielki wał z tym. Gdybym ja był ostrzezony przez pierwszą kontrolkę, to spokojnie wyskakuję za miasto i sobie wypalam.

BTW. diesel nie do miasta i jakies konieczne wypalania. Paranoja, zła droga i kupa :k
  • 0

#62 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:44, 21.06.2010

Ja nigdy nie mialem DPF i zaden ze znajomych tez nie mial wiec w tej kwesti jestesm zielony. Mowie tylko to co obserwuje ,mianowicie nowych diesli jezdzi od cholery.
A jesli pozwala sie silnikowi na dokonczenie wypalania to tez sa problemy ?
Czy diesel pod wplywem temp. nie odparuje przypadkiem z oleju ?
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#63 Bollinger

Bollinger
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Neverland
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:49, 21.06.2010

A jesli pozwala sie silnikowi na dokończenie wypalania to tez sa problemy ?

Nie ma, ale w trybie miejskim nie ma do tego warunków! Kolejność jest taka: Odpalasz, jeździsz-kopcisz, filtr się zapełnia, potem osiąga stan krytyczny- procedura regeneracji/wypalania= zwiększona dawka paliwa, która musi mieć odpowiednią temperaturę spalin, a taka jest na dobrze rozgrzanym silniku i zakresie obrotów 2500-3000, najlepiej gdy jest to stała wartość= tempomat. Wtedy ma idealne warunki do dokończenia. Jak jeździsz na krótkich odcinkach, to kat się dobrze nie nagrzeje, a cząstki stałe- sadza siedzi w dpf.

Czy diesel pod wplywem temp. nie odparuje przypadkiem z oleju ?

Rzmawiałem z bardzo doświadczonym mechanikiem z skody i powiedział, że w zasadzie odparuje, ale i tak oleju przybywa.


Odnośnie tdi, to jeździłem bardzo dużo po mieście 2.0 tdi 170 bhp CR z DPF i męczylem go z niskich obrotów, but, różnie i nie było problemów z dpf.
  • 0

#64 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:57, 21.06.2010

Czy diesel pod wplywem temp. nie odparuje przypadkiem z oleju ?

a ta jest glownie w trasie, i po dlugiej pracy motoru, diesel to zimny dran (wysoka sprawnosc)

Rzmawiałem z bardzo doświadczonym mechanikiem z skody i powiedział, że w zasadzie odparuje, ale i tak oleju przybywa.

dokladnie ...

A jesli pozwala sie silnikowi na dokonczenie wypalania to tez sa problemy ?

nawet jak sie tylko trasy robi, to po pewnej ilosci cykli filtr jest do wymiany, wielu robi to przed 100 tys. km (wtedy to chociaz cos z gwarancji da sie wyrwac)

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#65 Bollinger

Bollinger
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Neverland
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:01, 21.06.2010

Cały czas kwitnie za to i rozrasta się gałąź usługowa zwana usuwaniem dpf. Polega na przeprogramowaniu ECU tak żeby nie widzial dpf (tak jakby go nigdy nie było) oraz mechanicznym usunięciu dpf.

I ponoć fajnie to wszystko potem chodzi.
  • 0

#66 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:02, 21.06.2010

z tego co teraz piszecie wychodzi ze diesla sie juz pod zadnym wzgledem nie oplaca. jezeli przy okolo 100tys km trzeba wymienic dpf'a ktory kosztuje 20k to przeciez lepiej kupic benzyne to ze wiecej pali rekompensuja, tansze przeglady no i brak drogiego dpf'a do tego zero problemow, mysle ze nawet 2.4 taniej wyjdzie a o osiagach nie bede wspominal bo jest jakies 2s roznicy:) na korzysc.
  • 0

#67 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:17, 21.06.2010

Bollinger, straszcie to spalanie Cie widze boli. Nie wierz w to, ze benzyna pali tyle samo, albo litr wiecej. To bzdura. Spalania w miescie nie da sie porownac, co innego w trasie. Zaloze sie, ze jakbys kupil benzyniaka, to by Ci (konkretnie Tobie, a nie tam komus innemu, bo zaraz sie odezwa tacy co bede pisac ze glupoty gadam) palil ok 12l, jak nie wiecej (zalezy tez jaka pojemnosc).
Mam w domu tez Jazza benzynowego pojemnosc 1300 z hakiem i potrafi mi spalic 9l/100km w miescie, czasem wiecej. To ja widze jakbym mial acco 2.0 w benzynie (a tym bardziej 2.4), napewno miescilbym sie w 10l jak tu niektorzy pisza :-) (a swistak siedzi....)
Takze zapomnij o tych glupotach i ciesz sie ze pali tyle ile pali. :-)
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#68 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:35, 21.06.2010

Mikolaj, zgodze sie ze spali Ci wiecej ale przeciez nie kazdego dnia ruszajac z pod swiatel cisniesz do odciecia wtedy zgoda spali nawet ite 12 (choc tylko raz udalo mi sie to zrobic). jezeli chodzi o jazza to nie bede sie wypowiadl ale wczesniej jezdzilem hyundaiem i30 1.4 109km i palil mi tyle samo co accord (tzn w miescie moze byla roznica 1l na korzysc ale osiagi tez znacznie gorsze) na trasie accord pali mniej (tu tez od razu wyjasniam nie mowie ze przy 90 na 5 biegu bo tu nie ma co porownywac ale przy przedkosci 150-160 pali mniej bo sie tak nie meczy).

teraz zrobie troche OT ale jezdzilem tym nowym accordem przez caly weekend zarowno 2.0 benzyna jak i2.2 diesel przejezdzilem po 600km bo tyle dawali ostatecznie spalanie jakie mi wyszlo to bylo 9.6 benzyna i 8.4 diesel. mi wieksza frajde dawalo prawie 7tys obr niz wciskanie w fotel ktore tez bylo bardzo przyjemne:) osiagi niestety lepsze ma benzyna i w szybkich zakretach prawo lewo ze wzgledu na mniejsza mase silnika tez sie lepiej spisywal. (moze to tez troche wina opon benzyniak jezdzil na yokohamach db a diesel na bridgestone potenza - wg mnie lepsze te pierwsze).
  • 0

#69 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:45, 21.06.2010

WRC Wiec wychodzi na to ze dzisiejsze diesle sa na 100tys i na przemial? Cos w tym chyba jest nie tak ,nikt nie projektuje auta ktore od nowosci sprawia same klopoty a po 100tys trzeba wywalic kupe kasy na nowy filtr. Skoro zjawisko jest nagminne to konstruktorzy aut nie maja zamiaru nic z tym zrobic ?
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#70 13Homer

13Homer
  • Forumowicz
  • 166 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:22, 22.06.2010

WRC Wiec wychodzi na to ze dzisiejsze diesle sa na 100tys i na przemial? Cos w tym chyba jest nie tak ,nikt nie projektuje auta ktore od nowosci sprawia same klopoty a po 100tys trzeba wywalic kupe kasy na nowy filtr. Skoro zjawisko jest nagminne to konstruktorzy aut nie maja zamiaru nic z tym zrobic ?

Sorry, że trochę nie na temat, ale jeśli ktoś nie czytał, to warto zajrzeć: http://vwszrot.pl
  • 0

#71 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:10, 22.06.2010

jaaaaa pierdzieleeeee ale jedziecie na plotkach, jednostkowych przypadkach, mitach i etc...... napiszcie ze dzis samochody wymienia sie co 50krpm i utylizuje sie bo są do d*py, powodują powodzie i wszedlkie kataklizmy.... a diesle sa tworem szatana!

To, że vw strasznie zd*pił silnik 2.0tdi w początkowej fazie produkcji wiadomo nie od dziś, bo juz chwile na rynku jest obecny. Gość z tego linku to dobry panikarz. O tych problemach bylo bardzo duzo w sieci a ze jemu sie przydarzylo, dało taki efekt jaki dało, czyli lament na cały świat. Tak to jest jak nie wie sie co kupuje tylko idzie: o passat, solidny samochód! :k :k :k

Powoli i spokojnie:
DPF jest super rozwiązaniem przy odpowiednim sposobie traktowania. Niestety Polska to nie Niemcy, gdzie mają dużo autostrad i dziennie robi się spore przebiegi. Tam dpfy mają się gdzie wypalać, bo wsytarczy wjechać chwile na autstradkę w celu dojazdu np do pracy i gotowe. Do niektórych miast jest problem wjechac bez dpfu ze względu na "zielone strefy"czy jakoś tak.

Niestety honda nie popisała się w kwestii tego filtra. Poszukajcie info na temat VW i BMW. Tam posiadacze nie psioczą na ten dodatek-jest lepiej rozwiązany. Co ważne w czasie wypalanie nie widać efekty przybywania oleju lub podnosi sie w symbolicznym stopniu wiec nie ma czym martwić sie.

Filtra nie trzeba wymieniać co 100k rpm. Wyjątkiem jest bardzo mocne zasyfienie ale do tego trzeba się postarać. 20kzł? Ło Jezu! Gdybym miał tyle dać za wymiane ustrojstwa wolałbym podjechać do mechaniora, poprosić o wywalenie filtra i mieć spokój już z ekologią w moim aucie. Do BMW filtr koszutje 6kzł, regenerowany ok 2krpm, a wymienia się wg kompa co 200kkm, choc wiele osob po badaniu stanu filtra, bardzo mocnym przedmuchaniu na autostradzie decyduje się zostać przy starym filtrze, bo ciśnienie wejścia/wyjścia spalin jest na bardzo dobrym poziomie. Dowodzi takt ten tego, iż filtr może dużo dużo wytrzymać ( szcuje się przebieg nawet na 400krpm przy dobrych warunkach) i nie musi być wymieniany tak czesto jak chca tego pazerni serwisancie ASO.
  • 0

#72 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:56, 22.06.2010

DPF jest super rozwiązaniem przy odpowiednim sposobie traktowania. Niestety Polska to nie Niemcy, gdzie mają dużo autostrad i dziennie robi się spore przebiegi.

prosze nie pisz bzdur w stylu wszedzie dobrze gdzie nas nie ma... otoworz jakiekolwiek niemieckie forum samochodowe i poczytaj ile sie tam o filtrach w mlodych autach dyskutuje ...

jaaaaa pierdzieleeeee ale jedziecie na plotkach, jednostkowych przypadkach, mitach i etc...... napiszcie ze dzis samochody wymienia sie co 50krpm i utylizuje sie bo są do d*py, powodują powodzie i wszedlkie kataklizmy.... a diesle sa tworem szatana!

co to wnosi do tematu?

DPF jest super rozwiązaniem przy odpowiednim sposobie traktowania.

niestety dpf jest zawodny i tyle, mozna teraz napisac mnostow pieknych teori, ale auto jest dla mnie a nie ja dla auta zebym jakies specjalne wycieczki w celu dopalenia filtra musial robic

Niestety honda nie popisała się w kwestii tego filtra. Poszukajcie info na temat VW i BMW. Tam posiadacze nie psioczą na ten dodatek

psiocza, psiocza, niestety ekoterroryzm nie wyszedl autom na zdrowie...

20kzł? Ło Jezu!

oczywiscie filtr taki jest duzo duzo tanszy, nie wiem kto zasial plotke 20 tys. zlotych...

WRC Wiec wychodzi na to ze dzisiejsze diesle sa na 100tys i na przemial? Cos w tym chyba jest nie tak ,nikt nie projektuje auta ktore od nowosci sprawia same klopoty a po 100tys trzeba wywalic kupe kasy na nowy filtr.

dzis wiekszosc pierwszych wlascicieli aut bierze je w lising i robi w 3 gora 4 lata max. 120 tys. km a potem je oddaje ;-) , i nie napsialem ze auto jest na przemial tylko ze niestety wielu na filtrze 50-60 tys. km zrobilo i do wymiany, oczywiscie sa tez auta co sporo wiecej zrobily, ale niestety predzej czy pozniej filtr bedzie do wymiany...

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#73 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:23, 22.06.2010

LOL ktory to napisal ze 20k kosztuje wymiana..? W citroenie chyba 6800 a jak u nas w hondach czy vw ,toyotach ?
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#74 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:10, 22.06.2010

toyotach ?

dcat 1500-1800 juro ale producent chetnie cos od siebie dorzuca :mrgreen:

w hondach

te domontowywane nieregulowane dpf w VII za 400 euro da sie wymienic (lub do kosza wyrzucic), o VIII trudno sie wypowiedziec bo narazie jak juz to na gwarancji sie to odbywa :mrgreen: , ciekawie to sie zaczyna jak auto juz gwarancji nie ma, bo optymalny scenariusz jest ze filtr siada przed koncem 3 letniej gwarancji ;-)
generalnie jak juz nie ma gwarancji to taniej wyjdzie w VIII emulator zalozyc, oczywiscie w pl gdzie badanie spalin i ukladu wydechowego to wlasciwie fikcja :mrgreen:


pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#75 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:28, 22.06.2010

radze poczytac www.vwszrot.pl to przestaniecie narzekac na nasze hondy:) w vw dpf kosztuje 7k.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq