Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Przegrzewający się silnik

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 Afgan227

Afgan227
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Hatckback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:56, 22.03.2015

Witam.

 

Wczoraj korzystając z ładnego popołudnia postanowiłem wybrać się za miasto. Po przejechaniu może z 5-6 km w emeryckim stylu zerknąłem na zegary i zobaczyłem że temperatura cieczy chłodzącej już prawie zamknęła zegar.

 

Zjechałem szybko na pobocze. Maskę w górę. i Zgasiłem auto. Dolny wąż od chłodnicy był zaledwie letni, gdy górny niesamowicie gorący.

Poziom płynu chłodzącego w okolicach kreski minimum.

Mało tego gdy odkręciłem grzanie na full z nawiewów leciało zimne powietrze.

Auto wróciło na kołach. 6km w 2 godziny :D

 

Termostat wymieniałem osobiście jesienią tamtego roku.

200 km temu miałem wymieniany kompletny rorząd z pompą wody. Majster przy okazji wymienił płyn chłodzący.

 

Czy to może być pompa?

 

 

 


  • 0

#2 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:18, 22.03.2015

dolny wąż zimny to termostat zamknięty, to że wymieniałeś nic nie wnosi bo może już się zepsuł, odkręć podmień albo i bez się przejedź i zobacz czy sie grzeje dalej, druga sprawa że z nawiewu leci zimne czyli na małym obiegu w nagrzewnicy nie ma ciepłego czyli albo pompa nie tłoczy albo zapowietrzony albo sie zawór grzania nie otwiera, pierw luknij ten termostat, odpowietrz układ i zobacz co bedzie, bo zeby to pompa wody to mało realne, no chyba że wogólne na niej nie ma paska haha

też to wygląda na wywaloną uszczelkę pod głowicą tak sie zapowietrza że dmuchawa zimna a na czujniku hic, można dużo gdybać musisz zobaczyć.


Użytkownik CiviT edytował ten post 17:20, 22.03.2015

  • 0

#3 Afgan227

Afgan227
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Hatckback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:48, 22.03.2015

Ogrzewanie w piątek rano działało. Od wymiany rozrządu nie było dolewane płynu chłodzącego.

Raptem się zapowietrzył? 


Użytkownik Afgan227 edytował ten post 18:02, 22.03.2015

  • 0

#4 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1,802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:31, 22.03.2015

Termostat i tyle. Nie sugeruj się, że wymieniałeś. U mnie termowyłącznik wentylatorów w zamienniku EPS działał 2 miesiące :-(


  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#5 Afgan227

Afgan227
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Hatckback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:07, 22.03.2015

Chciałbym, żeby to tylko termostat był... chociaż z tego co pamiętam ostatnio... To na 90 % miałem ogrzewanie sprawne przy awarii termostatu... 


  • 0

#6 Afgan227

Afgan227
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Hatckback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:13, 23.03.2015

Auto juz stoi u majstra. Wstępna opinia termostat lub pompa. I chyba bardziej majster typuje pompę. Twierdził że zamienniki pompy są fatalnej jakości i miał przypadek 2 miesiące temu, że przy wymianie rozrządu w civicu dopiero 4 pompa wody (!) okazała się dobra... 

 

No ale lada moment wszystko się wyjaśni ... 


  • 0

#7 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1,011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 11:03, 23.03.2015

Chłodzenie musi także działać niezależnie = bez włączenia nawiewu.
Jak byłem w Szwajcarii to jak jechałem pod górkę na pas to włączałem czasami gorący nawiew żeby wspomóc chłodzenie.
Czujnik wskaźnika temperatury jest wbudowany od strony silnika wiec mierzy bezpośrednio temperaturę jaką ma silnik.
Jeśli otworzysz wlew chłodnicy np. na postoju to przy osiągnięciu temperatury roboczej silnika i załączeniu wentylatorów normalnie jest widać jak płyn przepływa = jest tłoczony przez pompę przez chłodnicę (fotka).
 

Najprawdopodobniej jest cos nie tak z termostatem ale trzeba wszystko po kolei sprawdzić, żeby nie wymieniać tego co nie potrzeba jak np.:
- pompa wody pompuje?
- chłodnica drożna?
- termostat otwiera?

 

plyn-.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 11:05, 23.03.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#8 Afgan227

Afgan227
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Hatckback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:20, 23.03.2015

Właśnie dostałem telefon od mechanika. Termostat jest sprawny.

 

Winowajcą jest ---> pompa wody :)


  • 0

#9 lukasz.crw

lukasz.crw
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:406
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:12, 23.03.2015

Dla potomnych: jakiej firmy była założona pompa?


  • 0

#10 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1,011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 13:54, 23.03.2015

Też by mnie interesowało co za chińskie badziewie montują w tym „twoim” warsztacie. ??
 

Hondy pompy wody są niezniszczalne! c043.gif
 

Moja chodziła do 230.000 km a nie 200 km i wymieniłem tylko dla tego że robiłem wymianę paska rozrządu i miałem zapasową pompę w piwnicy....a nie dlatego że musiałem.
Od innych forumowiczów z Accordami innych roczników wiem że jest tak samo, wiec jak pompa jest Ok, to lepiej starą zostawić jak byle co instalować.
 

Pompy Hondy maja stalowe skrzydełka.
Nie powinno się instalować nigdy z plastikowymi.


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#11 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1,802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 17:18, 23.03.2015

Właśnie dostałem telefon od mechanika. Termostat jest sprawny.

 

Winowajcą jest ---> pompa wody :)

Ale co w nowej pompie może się spierniczyć? Rozumiem, jakby głośno pracowała, wyła- to jakaś wada fabryczna łożyska wtedy...ale że nie pompuje płynu chłodniczego to nie kumam...


  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#12 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:10, 23.03.2015

też za bardzo nie wiem co może być zepsute. Chyba że wirnik jest w przeciwną stronę do właściwego obiegu albo mechanik pasek źle założył.


  • 0

#13 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8,892 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 19:26, 23.03.2015

Albo założył taką z plastikowym wirnikiem. Słyszałem o takich przypadkach, że pompa taka padała bardzo szybko.

Dopóki nie wiemy co za pompa była założona możemy gdybać.


  • 0

#14 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3,481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 21:09, 23.03.2015

Zerknął bym macherowi na łapy jak tą pompę demontuje. Termostat wymieni a za pompę skasuje. Nie żebym tutaj wróżył aleeeee. Wstaw później fotkę tej uszkodzonej pompy.
  • 0

#15 Afgan227

Afgan227
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Hatckback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:27, 23.03.2015

Szczerze mówiąc to nie wiem nawet jakiej firmy ta pompa była. Jutro mam odebrać auto to się dopytam.

Co do kasowania.

 

To powiedział, że nie bierze ani złotówki ode mnie. Ani za robociznę ani za drugą pompę. Już raz za wymianę rozrządu płaciłem, i to on zamawiał części i jest za nie odpowiedzialny. 

Może i coś spierdzielił przy montażu, pewnie się nie dowiem o tym nigdy. Nie jestem mechanikiem nie wiem czy można coś zepsuć przy montażu pompy.

 

Grunt , że się poczuwa i nie zostawię ani złotówki a obiecał naprawić defekt. 


Użytkownik Afgan227 edytował ten post 22:29, 23.03.2015

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq