Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Usunięcie środka katalizatora

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 Sniady

Sniady
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:05, 11.09.2013

Witam wszystkich.

Nie dawno kupiłem Accorda z 2000r z silnikiem 1,8 vtec, przebieg 280 000 km (silnik zdrowy jak nowa szlifierka kątowa. I kiedy go kupowałem, zauważyłem, że przy gazowaniu czy przyspieszaniu, brzęczy coś z tłumika (na wysokości kierowcy i pasażera). Stwierdziłem - jakiś rezonans, jakaś luźna blacha, czy osłona jest pewnie luźna i brzęczy... Więc kupiłem ją tak czy inaczej.

Wjechałem na rampę, oglądam.... patrze, a tu cały układ wydechowy w porządku. Twardy, zwarty, żadnych przedmuchów czy luźnych elementów. Wsadziłem więc kolege za kierownicę i kazałem mu gazować, kiedy ja oglądałem wydech. Dzwięk (rezonans) wydobywał się z katalizatora. Więc stwierdziłem, że pewnie "porcelana" w środku uszkodzona i lata w środku i brzęczy... (tym bardziej że kiedy stałem na światłach przy włączonym silniku, czułem w aucie zapach spalin). Więc myślę sobie - wymontuje kata, potrzaskam całą porcelanę z kata i ją z niego wysypię i założe z powrotem katalizator pusty w środku. Ale kiedy wymontowałem kata, zobaczyłem że jest on całkowiście pusty. Więc jedynie co mi zostało, to założyc go z powrotem, eliminując wszystkie możliwe przedmuchy przy łączeniu. Tak zrobiłem, odpalam silnik, a tu... bez różnicy, katalizator dalej brzęczy...
Oprucz tego zauważyłem że auto dużo pali, bo ok. 13l po mieście przy normalnej jezdzie... plus do tego ten zapach spalin w aucie... I to berzęczenie jakby jakaś luźna blacha...

Co o tym wszystkim sądzicie????

Wszystkie komentarze na ten temat mile widziane, uważam że temat ciekawy... :)
Pozdrawiam i dziekuje.
  • 0

#2 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • Skąd:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczająco
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 23:34, 11.09.2013

Pewnie masz drugą sondę za katem i to jest winowajca spalania, znajdź emulator. A co do brzęczenia to może warto po prostu zamienić tego kata rurką albo tłumikiem imitującym kata, bo może po prostu obudowa starego brzęczy...
  • 0

#3 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 01:06, 12.09.2013

Co do zapachu spalin, moze byc złacze elastyczne.. mam u Siebie własnie zapach spalin na postoju i rozerwana ta siatke na złączu pewnie i wewnetrzna czesc uszkodziłem i smierdzi dlatego
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#4 Kamilek117

Kamilek117
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 04:20, 12.09.2013

U mnie powodem zapachu spalin rowniez było złącze elastyczne.ja rowniez wywaliłem kata została obudowa spalanie bez zmian w miescie kolo 10-11l.
  • 0

#5 w.mateusz

w.mateusz
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:55, 12.09.2013

tak jak wyżej koledzy napisali: katalizator pusty brzęczy i wydaje metaliczny dźwięk. Najlepiej zastąpić przelotem albo jakimś tłumikiem dodatkowym i nie inwestować w nowego kata bo kosztuje 2k zł a te z allegro za 400-500 zł wytrzymują rok dwa.
  • 0

#6 Sniady

Sniady
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:21, 12.09.2013

Szczerze mówiąc, to słyszałem właśnie opinie, że ten rezonans (metaliczne brzęczenie) to właśnie wina pustego katalizatora. Że niby powietrze powoduje taki dzwięk w pustej przestrzeni katalizatora, więc cos w tym może jest.. :)
Więc zastąpienie kata zwykłą przelotową rurą z allegro (strumienicą) powinno wyeliminować brzęczenie...

A propo spalania, właśnie sobie przypomniałem, że moze warto sprawdzić filtr powietrza... :k

Pozdrawiam.
  • 0

#7 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • Skąd:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczająco
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 13:56, 12.09.2013

Strumienica to nie jest zwykła rura i może powodować niefajne świszczenie...
Tu strumienica w przekroju:
Dołączona grafika
Dołączona grafika

A tu tłumik w przekroju:
Dołączona grafika

Mam to drugie zamiast kata i jest git :ok
  • 0

#8 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:02, 12.09.2013

Pewnie masz drugą sondę za katem i to jest winowajca spalania, znajdź emulator. A co do brzęczenia to może warto po prostu zamienić tego kata rurką albo tłumikiem imitującym kata, bo może po prostu obudowa starego brzęczy...


Druga sonda nie ma wpływu na spalanie bo nie jest sondą regulacyjną tylko diagnostyczną-pilnującą sprawnosci działania katalizatora. I tylko tyle....
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#9 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • Skąd:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczająco
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 14:11, 12.09.2013

Aha to sorry za błąd myślałem, że mimo działania pierwszej koryguje dodatkowo mieszankę gdy kat jest już trupem, żeby spaliny były bardziej eko
  • 0

#10 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:47, 12.09.2013

Olej strumienicę. Wstaw jakiś tłumik lub przeciągnij rurkę przez katalizator
  • 0

#11 Sniady

Sniady
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:50, 12.09.2013

Olej strumienicę. Wstaw jakiś tłumik lub przeciągnij rurkę przez katalizator


Z tym przeciagnieciem rury przez kata, to nie pomyslalem hehe
A "wstaw tlumik" to masz na mysli po prostu prosta rure ktora wmontuje zamiast kata?

A z tym spalaniem to tak przy okazji macie jakies pomysly??

P.S Sorry za brak polskich znakow (dopiero kompa formatowalem 8-) )
  • 0

#12 krzysiek77

krzysiek77
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:1,8
  • Wersja:Type-S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:H
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:50, 23.02.2015

WITAM

mam pytanie czy jak wywale sam środek z katalizatora i zostawię samą puszkę to czy nie będzie wywalać błedów czy ogólnie nie będzie żadnych problemów bo sonda jest umiejscowiona w kacie


  • 0

#13 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 22:55, 23.02.2015

Jesli nie masz drugiej sondy (za katem) to nie bedzie problemow. Moze ewentualnie pojawic sie taki blaszany dzwiek w wydechu.

 

EDIT

Sprawdz dokladnie czy przed katem nie masz jeszcze sondy.


Użytkownik lipson edytował ten post 22:58, 23.02.2015

  • 0

#14 TomekVI

TomekVI
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:LLB
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:08, 23.02.2015

w 1,8l jak się nie myle jest jedna sonda w 2.0l są dwie. Robiłem to w acco V tam była jedna sonda i nie było żadnych problemów. Dzwięk się zmieni


  • 0

5,6,7


#15 Jakub_rm

Jakub_rm
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:21, 23.02.2015

W 1.8 tez są dwie sondy, ale jeśli się nie mylę tylko w polifcie. Druga sonda jest zaraz za katalizatorem.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq