XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1
Napisano 23:05, 11.09.2013
Nie dawno kupiłem Accorda z 2000r z silnikiem 1,8 vtec, przebieg 280 000 km (silnik zdrowy jak nowa szlifierka kątowa. I kiedy go kupowałem, zauważyłem, że przy gazowaniu czy przyspieszaniu, brzęczy coś z tłumika (na wysokości kierowcy i pasażera). Stwierdziłem - jakiś rezonans, jakaś luźna blacha, czy osłona jest pewnie luźna i brzęczy... Więc kupiłem ją tak czy inaczej.
Wjechałem na rampę, oglądam.... patrze, a tu cały układ wydechowy w porządku. Twardy, zwarty, żadnych przedmuchów czy luźnych elementów. Wsadziłem więc kolege za kierownicę i kazałem mu gazować, kiedy ja oglądałem wydech. Dzwięk (rezonans) wydobywał się z katalizatora. Więc stwierdziłem, że pewnie "porcelana" w środku uszkodzona i lata w środku i brzęczy... (tym bardziej że kiedy stałem na światłach przy włączonym silniku, czułem w aucie zapach spalin). Więc myślę sobie - wymontuje kata, potrzaskam całą porcelanę z kata i ją z niego wysypię i założe z powrotem katalizator pusty w środku. Ale kiedy wymontowałem kata, zobaczyłem że jest on całkowiście pusty. Więc jedynie co mi zostało, to założyc go z powrotem, eliminując wszystkie możliwe przedmuchy przy łączeniu. Tak zrobiłem, odpalam silnik, a tu... bez różnicy, katalizator dalej brzęczy...
Oprucz tego zauważyłem że auto dużo pali, bo ok. 13l po mieście przy normalnej jezdzie... plus do tego ten zapach spalin w aucie... I to berzęczenie jakby jakaś luźna blacha...
Co o tym wszystkim sądzicie??
Wszystkie komentarze na ten temat mile widziane, uważam że temat ciekawy...
Pozdrawiam i dziekuje.
#2
Napisano 23:34, 11.09.2013
#3
Napisano 01:06, 12.09.2013
#4
Napisano 04:20, 12.09.2013
#5
Napisano 11:55, 12.09.2013
#6
Napisano 13:21, 12.09.2013
Więc zastąpienie kata zwykłą przelotową rurą z allegro (strumienicą) powinno wyeliminować brzęczenie...
A propo spalania, właśnie sobie przypomniałem, że moze warto sprawdzić filtr powietrza...
Pozdrawiam.
#7
Napisano 13:56, 12.09.2013
Tu strumienica w przekroju:
A tu tłumik w przekroju:
Mam to drugie zamiast kata i jest git
#8
Napisano 14:02, 12.09.2013
Pewnie masz drugą sondę za katem i to jest winowajca spalania, znajdź emulator. A co do brzęczenia to może warto po prostu zamienić tego kata rurką albo tłumikiem imitującym kata, bo może po prostu obudowa starego brzęczy...
Druga sonda nie ma wpływu na spalanie bo nie jest sondą regulacyjną tylko diagnostyczną-pilnującą sprawnosci działania katalizatora. I tylko tyle....
#9
Napisano 14:11, 12.09.2013
#10
Napisano 18:47, 12.09.2013
#11
Napisano 20:50, 12.09.2013
Olej strumienicę. Wstaw jakiś tłumik lub przeciągnij rurkę przez katalizator
Z tym przeciagnieciem rury przez kata, to nie pomyslalem hehe
A "wstaw tlumik" to masz na mysli po prostu prosta rure ktora wmontuje zamiast kata?
A z tym spalaniem to tak przy okazji macie jakies pomysly??
P.S Sorry za brak polskich znakow (dopiero kompa formatowalem )
#12
Napisano 22:50, 23.02.2015
WITAM
mam pytanie czy jak wywale sam środek z katalizatora i zostawię samą puszkę to czy nie będzie wywalać błedów czy ogólnie nie będzie żadnych problemów bo sonda jest umiejscowiona w kacie
#13
Napisano 22:55, 23.02.2015
Jesli nie masz drugiej sondy (za katem) to nie bedzie problemow. Moze ewentualnie pojawic sie taki blaszany dzwiek w wydechu.
EDIT
Sprawdz dokladnie czy przed katem nie masz jeszcze sondy.
Użytkownik lipson edytował ten post 22:58, 23.02.2015
#14
Napisano 23:08, 23.02.2015
w 1,8l jak się nie myle jest jedna sonda w 2.0l są dwie. Robiłem to w acco V tam była jedna sonda i nie było żadnych problemów. Dzwięk się zmieni
5,6,7
#15
Napisano 23:21, 23.02.2015
W 1.8 tez są dwie sondy, ale jeśli się nie mylę tylko w polifcie. Druga sonda jest zaraz za katalizatorem.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Nierówna praca silnikaNapisany przez fajnyziomekpl , 24 kwi 2024 VI, #honda |
|
|
|
VI
Mechanik →
Układ elektryczny →
Jak odczytać numer VIN z ecu Accord VI.Napisany przez m_sea , 24 kwi 2024 VI |
|
|
||
VI
Mechanik →
Silniki →
H22A Kręci, nie odpala .Napisany przez piteroo , 21 kwi 2024 VI |
|
|
||
|
VI
Mechanik →
Wnętrze →
Problem z drzwiamiNapisany przez tru3dnn , 11 kwi 2024 VI |
|
|
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Sam zwiększa obroty na rozgrzanym silnikuNapisany przez Kaylish , 10 kwi 2024 VI |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych