Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Pukanie z przodu

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#16 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:47, 12.02.2015

co to znaczy miękki w dotyku ?


  • 0

#17 TomekVI

TomekVI
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:LLB
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:30, 12.02.2015

A łączniki stabilizatora sprawdziłeś? 

 

Jest miękki bo jest osłonięty gumą :). Od wahacza górnego w dól odchodzi wygięta jak łuk część (nie mam pojęcia jak to się nazywa) złap to i mocno poruszaj nie powinno być tak żadnych luzów i stuków. Ewentualnie weź coś długiego włóż w sprężynę nad wahaczem i naciskaj w dól ten wahacz i wyłapiesz tak luzy.

 

Jak coś pomięszałem to poprawcie bo dawno tego nie robiłem.


  • 0

5,6,7


#18 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 22:08, 12.02.2015

Ta wygięta jak łuk część jest integralną częścią zwrotnicy, nr 1 lub 2 z rysunku poniżej

 

Niestety, żeby na 100% ocenić górny sworzeń trzeba by go całkowicie wyjąć z wahacza oczywiście górnego.

Jeśli sworzeń odzywa się już wyraźnie - można nausznie zlokalizować chrobotanie/stuki od niego i są wyczuwalne luzy - to już jest bardzo niebezpiecznie i nie ma co zwlekać z wymianą.

 

To samo dotyczy sworznia dolnego wahacza, tutaj jest gorzej ze skutkami "wypięcia"  sworznia.

 

Jednym z symptomów jest wyczuwalne "cięższe" kręcenie kierą i jej nie swobodne "odbijanie"

 

http://www.partsbase...n-b-27-knuckle/


Użytkownik Czarnota edytował ten post 16:37, 14.02.2015

  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#19 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:49, 13.02.2015

 Na szarpakach dolny sworzeń jest ciężko zdiagnozować ...

 

Czarnota w czym chcesz zamocować wymontowany sworzeń na sztywno żeby stwierdzić w nim luzy ? Jak chcesz sprawdzić w nim zużycie ?

 

 


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 12:58, 13.02.2015

  • 0

#20 Marcineta

Marcineta
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Pabianice,Vleuten
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:35, 14.02.2015

koledzy sprawdzilem dzis jeszcze raz dokladnie. wyczuwam delikatny luz na kole jesli zlape je na górze  i ciagne do siebie. Myślicie ze to jest górny sworzeń?


  • 0

#21 TomekVI

TomekVI
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:LLB
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:58, 14.02.2015

Luz tak jak na drugim filmiku w 37 sekundzie? tzn na części o której ja pisałem to musi być sworzeń wahacza górnego. Jakbyś sam wymieniał to nie zapomnij o nacięciach lub kropkach które muszą się pokrywać żeby dobrze wsadzić sworzeń


  • 0

5,6,7


#22 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:51, 14.02.2015

spróbuj złapać za 15 3 (3:45) może wtedy być luz na łożysku


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 16:52, 14.02.2015

  • 0

#23 Marcineta

Marcineta
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Pabianice,Vleuten
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:04, 14.02.2015

Sam będę wymieniał.Zastanawiam się nad kupnem całego wahacza bo łatwiej wymienić.....


  • 0

#24 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:17, 15.02.2015

Jak nie masz czym wycisnąć to zdemontuj wahacz kup sworzeń i jedź do jakiegoś warsztatu z prośbą żeby Ci wprasowali. Wezmą prawdopodobnie na czteropaka.


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 07:17, 15.02.2015

  • 1

#25 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 08:47, 15.02.2015

Jak nie masz czym wycisnąć to zdemontuj wahacz kup sworzeń i jedź do jakiegoś warsztatu z prośbą żeby Ci wprasowali. Wezmą prawdopodobnie na czteropaka.

Dokładnie ja tak zrobiłem, tylko mnie to kosztowało 2 x czteropak, wiadomo podstolyca :)

 

Łukasz, jak sprawdzić sworzeń mając go w ręku lub nawet tylko na wypiętym wahaczu. ?

Bardzo prosto - palczaście - tak jak na pierwszym filmiku, który Nie pokazuje górnego wahacza naszych Acco

 

Drugi filmik, trochę ściemy w opisie - nie pokazane wszystkie ważne czynności/momenty,

a najlepszy "momenty były ?" jest 3:45 minuta filmu - zamiennik wahacza ULTRA-8 Made in China


Użytkownik Czarnota edytował ten post 09:26, 15.02.2015

  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#26 Marcineta

Marcineta
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Pabianice,Vleuten
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:02, 15.02.2015

Sprawdziłem dziś górny wahacz. Po zdjeciu kola wziołem zabke i sprawdziłem luz. Okolo trzech milimetrów góra dól. Za chwile spróbuje wrzucic filmik z luzem. I mam przyczyne pukania ;)


 


Użytkownik Marcineta edytował ten post 13:28, 15.02.2015

  • 0

#27 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 14:40, 15.02.2015

Masz do wyboru:

 

Wyższa pólka: OEM - tylko z wahaczem, Rouville, 555

 

Średnia pólka: CTR, JapanLine, marki własne dużych hurtowni moto

 

Poza półką: Made in China


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#28 Marcineta

Marcineta
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Pabianice,Vleuten
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:03, 15.02.2015

na pewno wyższa pólka,na dużej będzie spokój. Kupie cały wahacz i sam wymienie.


  • 0

#29 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:08, 15.02.2015

Kto bogatemu zabroni :D powodzenia :)


  • 0

#30 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:07, 15.02.2015

po ch... cały wahacz zmieniać jak można sam sworzeń ? A jak kupić inny niż oryginał to tam już samych sworzni nie wymienisz


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq