Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Problem po wymianie sprzęgła

VI

Najlepsza odpowiedź Pejot , 19:56, 28.02.2016

Błąd w katalogach, trzymałem w rękach HCK2029 i ma tarczę 219mm, pewnie podają średnicę docisku.

 

To sprzęgło pasuje do całej F-serii Prelude 4-5 gen./Accord 4-5-6 gen. i można śmiało zakładać do 4D/5D oraz Coupe !

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
57 odpowiedzi w tym temacie

#16 Kryss

Kryss
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:28, 06.02.2015

MTF Honda dziś kupiłem 70zł=1L zalany do skrzyni 2L i pięknie śmiga :)


  • 1

#17 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1,796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 19:32, 06.02.2015

MTF Honda dziś kupiłem 70zł=1L zalany do skrzyni 2L i pięknie śmiga :)

Z tego wynika też, że jak mechanior się wymądrza to najlepiej kupić samemu MTF-a i użyć mechaniora w celu tylko wymiany.

Chyba wymieniać już się nauczył, czy trzeba mu jeszcze korki pokazywać ?


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#18 lucek93

lucek93
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Słubice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:30, 06.02.2015

Z tego wynika też, że jak mechanior się wymądrza to najlepiej kupić samemu MTF-a i użyć mechaniora w celu tylko wymiany.

Chyba wymieniać już się nauczył, czy trzeba mu jeszcze korki pokazywać ?

Jeden drugiemu dzisiaj pokazywał gdzie trzeba go wstrzykiwać :) W poniedziałek do niego wrócę i niech to zmieniają albo oddadzą pieniądze. Z tatą zauważyliśmy że te drgania(dosyć silne) przy ruszaniu, cofaniu, redukcji i ogólnie zmianach biegów dają nieźle po silniku czyli zaraz będą wykończone poduszki o ile już nie są. Jutro jadę do znajomego speca ale bez warsztatu niech oceni czy tak się powinno układać to sprzęgło.. 


  • 0

#19 chlebe

chlebe
  • Forumowicz
  • 181 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:55, 06.02.2015

A może te drgania to właśnie od poduszek.

Przed wymianą w ogóle ich nie było? Może po założeniu sprzęgła zrobili "jazdę testową" i dobili poduszki.


  • 0

#20 lucek93

lucek93
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Słubice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:04, 07.02.2015

A może te drgania to właśnie od poduszek.

Przed wymianą w ogóle ich nie było? Może po założeniu sprzęgła zrobili "jazdę testową" i dobili poduszki.

Bardzo możliwe, bo tego nie było. Ale stare sprzęgło ledwo brało i się ślizgało dlatego może nie było tego czuć. Miejmy nadzieje, że to się jeszcze wszystko układa a na poduszki i tak przyjdzie pora. 


  • 0

#21 chlebe

chlebe
  • Forumowicz
  • 181 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:23, 07.02.2015

No właśnie trzeba pamiętać, że nasze auta mają już po kilkanaście lat, a guma w poduszkach nie jest wieczna.

Jakby co to kojarzę, że kolega wolek ma w dobrych pieniądzach poduszki.


  • 0

#22 Kryss

Kryss
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:35, 08.02.2015

Też miałem to po wymianie sprzęgła auto drgało na pół sprzęgle powód był prosty:

 

-Jeżeli kupiłeś zamiennik EXEDY lub AISAN gdzie tarcza i docisk jest tej samej wielkości to będziesz miał ten efekt ( chyba że zabielisz koło zamachowe ) powód jest prosty tarcza jest większa i pracuje w miejscu gdzie orygianle sprzęgło nie pracowało nie dociska idealnie.

 

-Jeżeli byś kupił oryginał to masz tarczę mniejszą i nie było by problemu pozdrawiam.

 

PS u mnie docieranie trwało ponad 7 tyś km i nie drgało :)

 

Na 100% Pomaga zdjęcie koła zamachowego i przetoczenie wtedy masz gładkie koło i nowe sprzęgło nie ma drgań tylko lekki proces dotarcia

 

W orygianle jest tarcza mniejsza aby zmniejszyć masę wirującą.

 

 

A i olej tylko MTF Honda z ASO - nie wiem dlaczego mechanik ci zalał taki szmelc ale nawet w szanujących się katalogo shell itp.... przy skrzyni biegów jest ( kreska only orginal oil)


Użytkownik Kryss edytował ten post 16:42, 08.02.2015

  • 0

#23 TomekTomek

TomekTomek
  • Młodszy Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:45, 08.02.2015

Witam. To straszne co ci się przytrafiło, ciężko o dobrego mechanika. Sam noszę się z zamiarem wymiany sprzęgła. Ciekawy jestem ile kosztuje oryginał. A kupował ktoś olej do skrzyni mtf , bądź sprzęgło właśnie Exedy w sklepie haparts.pl z warszawy. Pozdrawiam


  • 0

#24 zuczek222

zuczek222
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:@@@@
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:50, 08.02.2015

Ja kilka dni temu brałem olej do skrzyni i 2 filtry olejowe, miła obsługa i fachowa porada.


  • 0

#25 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1,796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 22:15, 08.02.2015

Wujek Czarnota nie rzuca słów na wiatr :). Ja polecam Haparts, kupowałem MTF, PSF, sworznie 555, drążki kierownicze 555, gumowe osłony sworzni. Jak nie mają to zamówią pod konkretny VIN


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#26 lucek93

lucek93
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Słubice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:31, 09.02.2015

Koledzy dzięki bardzo za wszystkie informacje! :czytaj:  Dziś poprosiłem znajomego żeby kupił mi 2 butelki MTF Z ASO. Jutro wymieniam :) Sprzęgło jak piszecie wyjdzie że się dotrze, więc staram się je delikatnie przypalać przy ruszaniu żeby poduszek nie obciążać. Wczoraj rozebrałem też kopułkę rozdzielacza i miała porządny osad. Wyczyszczona mam nadzieje że wytrzyma do instalacji gazowej. Dzisiaj jeszcze zmienię świece i zobaczymy czy coś się poprawi bo mechanik stwierdził że coś słabo idzie ta moja Hania a przy delikatnym dodawaniu gazu "zajączkuje" 


  • 0

#27 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5,251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:47, 09.02.2015

Twierdzi że to ten sam olej tylko innej firmy... Po stwierdzeniu że zalali zły znów podjął decyzje sam i zamówił taki. Wymieniać po raz kolejny?

Co za gość ..!
  • 0
                       

#28 pitou

pitou
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Kato
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:38, 09.02.2015

Jak ktoś chce byc oryginalny to z Amsoila olej tez działa równie dobrze co oryginalny MTF - sprawdzone w f20b6 kolegi. 

 

Cena w zasadzie ta sama, Amsoil chyba jako jedyny poleca swój olej do naszych Accordów. Croom powinien mieć go w ofercie.

 

Ja przy wymianie sprzęgła załozyłem PHC Valeo i jest ok. nic sie nie działo, Tylko łozysko lekko słychac juz po ok 20 tys km :)


  • 0

#29 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1,796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 19:55, 09.02.2015

@Pitou, sądzę, że najpierw trzeba by się zapytać, czy inżynierowie/Honda poleca Amsoila do naszych Acco.

Tym bardziej, że piszesz, iż cena ta sama. Po co na siłę dorabiać ideologię i mącić w głowie niezdecydowanym Kolegom.

A Ty jaki olej zalałeś przy wymianie sprzęgła ?


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#30 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1,802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:42, 09.02.2015

Glowny paramete to lepkosc. Honda nie rekomenduje uzywania typowych olejow przekladniowych. W VI gen. w przypadku braku pod reka oryginalnego MTF jest wzmianka o tym by zalac skrzynie olejem silnikowym (10W40 zdaje sie), ale potem w miare mozliwosci jak najszybciej wymiana na MTF. Ciekawe jak Amsoil stoi z tym parametrem jesli dopuszcza uzywanie w przekladniach Hondy? Na pewno nie lejemy smoly typu 75W... :-)
  • 0
MaxLife RULEZ !!!





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq