Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Kontrolka ciśnienia oleju

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#16 florenso

florenso
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • SkÄ…d:InowrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:24, 21.12.2014

@tojejo nie zgasł właśnie, gdyby nie to wspomaganie to pierwsze co pomyślałbym o panewkach albo czujniku. Tyle, że to wspomaganie mnie cały czas zastanawia, kierownica zaczęła zachowywać się jak na wyłączonym silniku z jednoczesnym zapaleniem kontrolki. I nie ma tutaj mowy o przypadku gdyż 2 razy z rzędu miałem dokładnie taką samą sytuację.


  • 0

#17 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 19:55, 21.12.2014

A nie spadły obroty na chwile? Tak żeby ciśnienie oleju zaświeciło i wspomaganie też osłabło ?


Wysłane z mojego C5303
  • 0

#18 florenso

florenso
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • SkÄ…d:InowrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:57, 21.12.2014

W sumie możliwe, że spadły... i to by nawet wyjaśniało wspomaganie... jutro jeszcze dokładnie to przetestuję.


  • 0

#19 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:52, 21.12.2014

W sumie możliwe, że spadły... i to by nawet wyjaśniało wspomaganie... jutro jeszcze dokładnie to przetestuję.

Pytałem wcześniej czy spinaczem można odczytać zamrożone ramki. Nie dostałem odpowiedzi i dodatkowo moderator usunął ten post.

 

Wyjaśniam więc co to jest zamrożona ramka:

 

W niektórych sytuacjach sterownik silnika zapamiętuje dodatkowe parametry pracy silnika, przy których nastąpiła awaria. Dzięki temu obok kodu błędu zapamiętana zostaje "zamrożona ramka" (ang. freeze frame). Szczegółowa analiza danych z "zamrożonej ramki" pomaga w ustaleniu przyczyny usterki."Zamrożona ramka" dokładniej polega na tym, iż razem z błędem zostają zapamiętany odczyty z niektórych czujników w chwili wystąpienia błędu. Analiza danych z "zamrożonej ramki" umożliwia dokładne ustalenie w jakich okolicznościach błąd wystąpił. Zapamiętuje odczyty m.in. prędkości samochodu, temperatury, prędkości obrotowej silniki i inne

 

cytat pochodzi stÄ…d:

http://www.e-volt.pl...ramki_s_39.html


  • 0

#20 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • SkÄ…d:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 22:03, 21.12.2014

żeby nie było, nie wchodziłem tutaj, więc nie wiem kto to usunął... Przy diagnozie spinaczem z tego co wiem nie ma takiej możliwości. Mrugający Check podaje Ci jedynie prosty kod błędu w formacie dwucyfrowym, który naprowadza na układ w którym wykryty jest problem. Zamrożona ramka czy dokładniejszy kod można odczytać tylko przy kompie/testerze, ale w wiekszości przypadków mrugający chceck jest najszybszy, bezpłatny i pozwala w 98% przypadków na diagnoze usterki ;) przy czym tak jest w przypadku obd2, bo jak wiadomo w obd1 jest to praktycznie jedyny sposób diagnostyki, bo znalezienie komputera i podłączenie się do niego graniczy praktycznie z cudem - ale to tak na marginesie


  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#21 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • SkÄ…d:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 09:13, 22.12.2014

Spokojnie post został przywrócony po zapoznaniu się z zagadnieniem .

Kolego LK3 jak możesz na przyszÅ‚ość linkuj bÄ…dź wyjaÅ›niaj o co chodzi . 

Jak widzisz nie zawsze wystarczy rzucić hasłem a potem część użytkowników nie wie jak się odnieść do wypowiedzi .

DziÄ™ki za wyrozumiaÅ‚ość  ;-)


  • 0

#22 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • SkÄ…d:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:37, 22.12.2014

Skoro na bank połączone to ze wspomą to może jest tak jak ja miałem, założyłem naciągając ręką pasek od wspomy po wcześniejszym ściąganiu pompy, to podczas pełnego skrętu wspomaganie przestawało działać i pasek się kręcić, jak lekko popuszczałem kiere to wspoma wracała i obroty na chwile robiły dołka ale nie tak na kontrolkę oleju ale jednak spadało na chwilę, dopiero jak mocno naciągnąłem trzonkiem młotka pasek to już się nie pojawiło, może to coś takiego masz... w momencie gdy zaczyna ruszać pompa wspomy robi obciążenie i obroty spadają, ciśnienie oleju noi wywala kontrolkę.


  • 0

#23 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • SkÄ…d:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 09:58, 22.12.2014

Jak poprzedni właściciel lał olej 5W50 to pewnie nie bez przyczyny. Taki olej zostawia grubszą powłokę filmu olejowego na cylindrach i lepiej uszczelnia silnik, ale to nie znaczy że jest zły. Gdybyś wlał 5W30 to kontrolka ciśnienia oleju mogłoby się świecić cały czas i to by wyjaśniało sprawę.

 

Przecież 5w50 ma lepsze parametry niż 5w30, więc jakim cudem lepszy olej ma być gorszy od gorszego?

 

florenco, na pewno dobrze olej sprawdzasz?? :) Jeżeli tak to albo pompa albo panewy.


  • 0

#24 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 10:26, 22.12.2014

A jakie parametry 5 W50 ma lepsze niż 5 W30?


  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#25 florenso

florenso
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • SkÄ…d:InowrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:32, 22.12.2014

@podlez hah tak tak, olej sprawdzam w 100% dobrze :P Dobra już się chyba wszystko wyjaśniło... Miałem problem spadających obrotów jakiś czas temu, po regulacji zaworów ustąpiły, było wszystko idealnie podręcznikowo. Dzisiaj przejechałem się do sklepu i zauważyłem, że problem wrócił. Przy wysprzęglaniu itd prawie do 0 spada. Próbowałem na wszelkie sposoby i nie udało mi się dzisiaj doprowadzić do sytuacji z wczoraj, nie mogłem 'zapalić' tej kontrolki. No i mnie olśniło... Jeżdżę z radiem ciągle i jak sięgnę pamięcią wstecz to w sumie możliwe, że on po prostu zgasł. W tym samym czasie przekręciłem od razu kluczyk, jak zobaczyłem kontrolkę, bez zwracania uwagi na to czy silnik chodzi, czy nie, a najpewniej po prostu stacyjka była na zapłonie, silnik zgaszony więc wspomaganie przestało działać. Spinacz mi pokazał czujnik spalania stukowego i to może być przyczyną obrotów a co za tym idzie tego niepotrzebnego zamieszania, które narobiłem. Trochę wystraszyłem się, że tak szybko będę musiał coś grzebać w silniku i od razu poleciałem do Was bez konkretnej analizy :) Także mea culpa, odpokutuję jakoś i dzięki za dużo odpowiedzi oraz zainteresowanie tematem, to tylko potwierdza, że zawsze można na Was liczyć! :)


  • 0

#26 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 10:36, 22.12.2014

 Dobra już siÄ™ chyba wszystko wyjaÅ›niÅ‚o... :) Także mea culpa, odpokutujÄ™ jakoÅ› i dziÄ™ki za dużo odpowiedzi oraz zainteresowanie tematem, to tylko potwierdza, że zawsze można na Was liczyć! :)

No to Wesołych Świąt. Śpij spokojnie.


  • 0

#27 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • SkÄ…d:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 13:38, 22.12.2014

A jakie parametry 5 W50 ma lepsze niż 5 W30?

Najważniejsza róznica to lepkość kinematyczna w wysokich temperaturach.

Szybciej zerwiesz film olejowy dla w30 niż W50


  • 0

#28 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:19, 22.12.2014

Ok, nie będe się tutaj warsztatować :-) - jest od tego supermegahiper wątek o olejach na tym forum.


  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#29 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • SkÄ…d:KoÅ›cierzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:27, 01.08.2015

Witam

Mam pytanie odnosnie czujnika ciśnienia oleju,a mianowicie czy jego brak znacząco może wpłynąć na prace silnika czy jest tylko odpowiedzialny za kontrolkę ciśnienia oleju??

A problem wyniknął na skutek tego ze odkręcając czujnik urwałem go i różnorakimi metodami próbowałem go wykręcić i nie chce wyjść.

Pytanie teraz takie czy się dalej mordować żeby go wyciągnąć czy po prostu zostawić go w spokoju i go zaślepić bo jest odpowiedzialny raczej tylko za kontrolkę od niskiego poziomu(ciśnienia) oleju?


  • 0

#30 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • SkÄ…d:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 14:29, 01.08.2015

Śmiało możesz jeździć bez niego. Ale....... co kiedy wywali ci jakiś uszczelniacz, rozwalisz miskę albo z jakiegoś innego powodu stracisz olej? Lampka Ci nie zaświeci i zatrzesz silnik. Nie ryzykuj.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq