Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

wymiana nagrzewnicy w CG8

VI nagrzewnica CG8

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
55 odpowiedzi w tym temacie

#31 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 17:04, 26.03.2019

Dawno wymieniałeś tą chłodnicę? :> Płyn uciekł tym króćcem?  :niepewny: Bo na forum pisali, że tam płyn chłodniczy nie krąży  :luzak: więc, jeśli tamtędy uciekł, a nie na łączeniu z metalową częścią skraplacza, to trochę jestem tym faktem zdziwiony i dobrze, że swoje króćce zabezpieczyłem przed takową awarią  :diabelfaja:


  • 0

#32 artek

artek
  • Forumowicz
  • 169 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:42, 26.03.2019

W sierpniu 2016 wymienialem. Płyn nie wyleciał króćcem tylko spomiędzy króćca a plastikowej obudowy.

Użytkownik artek edytował ten post 19:47, 26.03.2019

  • 0

#33 artek

artek
  • Forumowicz
  • 169 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:17, 07.04.2019

Załatane płynnym metalem. Trzyma już tydzień więc powinno być dobrze.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#34 Lysy2000

Lysy2000
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:25, 24.12.2019

No wiec czas na podsumowanie zabiegu czyszczenia nagrzewnicy. Zawór sprawny, płukanie nagrzewnicy gorącym octem i woda zakończony sukcesem.

Napisze od siebie jak to zrobiłem.
1. Demontaż przewodów, i zaślepienie przewodu prowadzącego do nagrzewnicy.
2. Montaż ok 50cm 2 węży ogrodowych na krócce wejścia do nagrzewnicy ( jeden ułatwiający wlanie octu i wody a drugi w celu umiemożliwienia wypływu płynów podczas płukania. Spuszczenie płynu z nagrzewnicy i wydmuchnięcie przez przewód resztek płynu.
3. Zalanie 3x 0.5l gorącego octu. Ocet przebywał ok 5-10 minut i sobie tam działał. Po każdym wlaniu wdmuchiwałem powietrze ustami do nagrzewnicy aby poruszyć ocet i cały syf.
4. Po spuszczeniu dodatkowo wydmuchiwałem powietrzem resztkę płynu przed ponownym zalaniem.
5. Po occie czas na gorącą przegotowaną wodę, ok 5l w celu przepłukania końcowego przed składaniem.
6. Składanie wszystkiego do kupy, uzupełnianie płynu chłodzącego i odpowietrzenie układu.

Ilość potrzebnego octu - 1.5 litra
Ilość płynu chłodzącego - 1 litr w moim przypadku.
2 piwa i paczka fajek.

Chciałbym podziękować wszystkim za pomoc :-)

a masz jakies foty


  • 0

#35 Lysy2000

Lysy2000
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:27, 24.12.2019

A czy na forum jest jakis manual do calego nawiewu bo ja to wzrokowcem jestem i bez rysunku po omacku to ciezko mi to idzie mam klimatronic zgory dzieki za pomoc


  • 0

#36 Pr0m1l

Pr0m1l
  • Młodszy Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:143
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:37, 17.10.2024

Witam mam podobny problem 32 stopnie i dmucha letnim powietrzem, nagrzewnica płukana według opisu octem zleciał syf i rdza, wymieniony zawór od sterowania płynem w komorze silnika, przy silniku dmuchawy wszystko chodzi ładnie a dalej brak ogrzewania termostat nowy Nagrzewnica do wymiany czy jest jeszcze coś co mogę spróbować przed wymiana nagrzewnicy? Brakuje mi już pomysłów
  • 0

#37 Kubek

Kubek
  • Klubowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:50, 17.10.2024

Ciekawa metoda płukanie octem, przecież są specjalnie do płukania układu chłodzenia odpowiednie produkty, no ale wiadomo ocet ( albo soda z octem na wszystko najlepsza - żarcik oczywiście).

Coś pisałeś też że pokazuje Ci wysoką temp zewnętrzną, może to jest tego przyczyna, ale wydaje mi się że jest też czujnik temperatury wewnątrz samochodu i to bardziej on powinien odpowiadać za ogrzewanie.


  • 0

#38 Pr0m1l

Pr0m1l
  • Młodszy Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:143
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:27, 19.10.2024

Hej dzięki za odpowiedź,hmmm może i sprawdzę ten wewnętrzny, czujnik zewnętrznej działa poprawnie, a gdzie szukać tego wewnętrznego?

Użytkownik Pr0m1l edytował ten post 13:28, 19.10.2024

  • 0

#39 Kubek

Kubek
  • Klubowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:12, 19.10.2024

Hej dzięki za odpowiedź,hmmm może i sprawdzę ten wewnętrzny, czujnik zewnętrznej działa poprawnie, a gdzie szukać tego wewnętrznego?

wewnatrz masz dwa czujniki. nasłonecznienia na środku deski pod szybą przednią i temperatury wewnętrznej na desce ponizej zegarów po prawej stronie na wysokości stacyjki (taka kratka - wlot)


  • 0

#40 Pr0m1l

Pr0m1l
  • Młodszy Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:143
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:12, 09.11.2024

Hej czy ten czujnik nasłonecznienia i wlotu można jakoś miernikiem sprawdzić czy działa? Powietrze się zasysa przez tą kratkę ale dalej nic nie pomogło już tracę nadzieję że będzie ciepło w Akordeonie 🫣
  • 0

#41 Kubek

Kubek
  • Klubowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:27, 09.11.2024

Pewnie można, ale ja ci w tym nie pomogę.

Wydaje mi się jednak że przy wyłączonej klimie i temperatura na max to czujniki chyba nie mają nic do tego, powinno grzać na maxa.

Więc, albo masz zabitą nagrzewnicę, albo nie otwiera się dopływ do niej ( z tego co kojarzę to jest jakiś zawór na wężu przed nagrzewnicą pod maską).

Ja bym zrobił jeszcze raz płukanie z tym że z użyciem odpowiedniego preparatu i wedle jego instrukcji. Sprawdź też korek na chłodnicy czy działa.


  • 0

#42 Pr0m1l

Pr0m1l
  • Młodszy Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:143
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:29, 09.11.2024

Kurcze ale przez nagrzewnicę przepływ płynu jest bo przelatywał ładnie, ten mieszalnik w komorze silnika o którym mówisz jest wymieniony na nowy i działa poprawnie jednak dalej brak powietrza ciepłego. Jak sprawdzić korek czy działa? Generalnie chłodnica płynu wraz z korkiem też są nowe
  • 0

#43 Kubek

Kubek
  • Klubowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 06:29, 10.11.2024

Kurcze ale przez nagrzewnicę przepływ płynu jest bo przelatywał ładnie, ten mieszalnik w komorze silnika o którym mówisz jest wymieniony na nowy i działa poprawnie jednak dalej brak powietrza ciepłego. Jak sprawdzić korek czy działa? Generalnie chłodnica płynu wraz z korkiem też są nowe

Po odkręceniu korka na zimnym silniku powinno być słychać "zassanie" powietrza. Na rozgrzanym silniku powinien zmienic się stan płynu w zbiorniczku (zmniejszyć) .No i korek 1,1 bar.

Sprawdź jeszcze raz linkę przy tym zaworze przed nagrzewnicą.

Nie wiem co zmienia instalacja LPG(nigdy nie miałem) w systemie chłodzenia, może tam coś się dzieje.

Od kiedy nie masz ogrzewania, może wrócić w pamięci co było robione przed tym jak ogrzewanie przestało działać.


  • 0

#44 Pr0m1l

Pr0m1l
  • Młodszy Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:143
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:53, 10.11.2024

Najgorsze jest to że od zakupu nie działa ogrzewanie, Silnik był wymieniany na taki sam bo się stary ugotował 😅 co do LPG się zastanawiam czy może pompa wody jest mało wydajna, parownik jest pod przednim reflektorem i są dość długie węże podłączone trójnikiem do nagrzewnicy 🤔 Dzisiaj będę działać więc zobaczę co i jak z tym co opisałeś wyżej 😃 Próbowałem nawet tak że go ręcznie otwierałem zdejmując linkę, dzisiaj chcę rozłączyć układ od LPG i zagrzać na benzynie, oraz zdemontować mieszalnik płynu i go pominąć

Użytkownik Pr0m1l edytował ten post 09:55, 10.11.2024

  • 0

#45 Pr0m1l

Pr0m1l
  • Młodszy Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:143
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:41, 10.11.2024

Witam, jutro działam dalej gdyż po odłączenie gazu od przewodów płynu chłodzącego oraz mieszalnika w Hondzie wkoncu zrobiło się ciepło. Podejrzewam że parownik jest za daleko od rozgałęzienia przewodów i pompa nie ma takiej wydajności żeby przepchnąć dodatkowo płyn do nagrzewnicy 🤔 mieszalnik jest nowy więc go wykluczam ale jutro sprawdzę wszystko dalej dokładnie
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, nagrzewnica CG8

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq