Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Swap z f18b2 na f23z5

VI F23 F20 F18 swap

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
104 odpowiedzi w tym temacie

#16 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 18:05, 03.11.2014

Jak ma miec dobry dół to lekki zamach . Jak usuniesz motyle to dol sie pogorszy , ma to sens jesli chcesz latac góra rpm.
To co piszę LukasN w pelni sie zgadzam a jesli ma byc strojone to wydech chociaz 2,25. Wieksza przepustnica tez pomoże .
Gdzie kupiłeś f23 w takiej cenie? Szukam takiego do modzenia i nic ponizej 1200zl za goly słupek nie wiedziałem :-/

 

Pewnie będziesz tam na miękko bara ładował :D


  • 0

#17 Nipto

Nipto
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:Poznań-Kiekrz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:124
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:28, 03.11.2014

Yoshi, tak jak piszesz, bez motyli jest lepsza góra. Chciałem na siłę coś uskuteczniać a nie pomyślałem co z tego będzie :P
Lekki zamach. Silnik lepiej się będzie wkręcał na wysokie obroty dzięki temu ale coś kosztem czegoś. Jaki będzie minus??
Jeśli chodzi o wydech to do ebayowych shitów jestem zrażony i wolałem seryjne 4-2-1 (nie pamiętam czy to rury czy odlew z żeliwa) tylko muszę średnice kanałów sprawdzić. Dalej właśnie będzie 2.25 bez kata, jakaś pucha na środku i dwa końcowe jak w TYPE R.
Silnik kupiłem od Matiego :) Chciał z niego robić franka ale mu się odwidziało i pogonił :)

Damian, będzie OBD1 i strojenie u Merfiego, już wstępnie rozmawiałem :)
Jak nam obu chęci nie zabraknie to przynajmniej będziemy mieli porównanie ;)

Lukas, o turbawce też myślałem i chciałem od takiego jednego niezdecydowanego forumowicza odkupić graty ale podobno ktoś mnie uprzedził :P

Użytkownik Nipto edytował ten post 18:29, 03.11.2014

  • 0

#18 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:34, 03.11.2014

Nipto mi się wydaję ,że kolektor z kwasiaka może w Twoim przypadku sporo wnieść . Nie namawiam ale przemyśl sobie temat . Miałem w civicu , mam w accordzie , byłem i jestem zadowolony z tego moda  :ok


  • 0

#19 Nipto

Nipto
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:Poznań-Kiekrz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:124
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:33, 03.11.2014

Ja teraz też mam, w poprzednim miałem i widziałem dokładnie jakie były efekty na hamowni :) Ale przy seryjnym zawieszeniu dolna część jest zmasakrowana a chciałem zejść jakieś 30mm. Więc jeśli ebayowy to jakaś osłona pod silnik z metalowej płyty.


  • 0

#20 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 11:16, 04.11.2014

Mam nadzieje, że coś tu więcej się rozwinie bo chętnie poczytałbym co można zrobić z F23 ;-)
  • 0

#21 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:33, 04.11.2014

to samo z każdego F18 i F20 :)


  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#22 Nipto

Nipto
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:Poznań-Kiekrz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:124
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:20, 04.11.2014

Zigi pokazałeś, że można wiele:) Ja jednak nie pójdę po bandzie, żadnych fajerwerków się nie spodziewajcie :P
Mam padnięty silnik i albo go remontuje i ogarniam wiązke i mam ~150KM/190Nm albo swapuje i na start mam tyle samo KM i więcej Nm. Także sam swap to przejaw rozsądku a wszelkie mody będą ale tylko jeśli nie wykosztuje się na nie zbyt wiele i nie wpłyną znacząco na awaryjność i komfort użytkowania na codzień :)
  • 0

#23 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 13:27, 04.11.2014

O ile swapowany silnik będzie w ok stanie i będzie chlał litrów oleju :-P
  • 0

#24 Nipto

Nipto
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:Poznań-Kiekrz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:124
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:33, 04.11.2014

Pewności nigdy nie ma ale do Matiego zaufanie mam i wierzę, że jest w dobrym stanie :)
  • 0

#25 Yoshi

Yoshi
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Krakow
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:48, 06.11.2014

Pewności nigdy nie ma ale do Matiego zaufanie mam i wierzę, że jest w dobrym stanie :)

ja słyszałem , że w bdb stanie. Niestety się spóźniłem bo stał by u mnie .
  • 0

#26 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:07, 07.11.2014

Mogłeś kupić sam słupek + komputer bo stare kolektory z F18B2 są takie same.

 

Będzie fajniej jeździć od dołu tylko przy okazji mógłbyś założyć krótką skrzynię biegów od H22A JDM M2A4 albo przynajmniej z polifta Acc 6.gen U2L4 wtedy możesz zyskać w sprincie nawet 1 sekundę do 100km/h.

 

Wadą F23 jest spore spalanie, przy normalnej jeździe H22 nie będzie więcej palić do tego przy większej mocy i dynamice (dwa wałki to dwa wałki ;).

 

Sprawdzałeś już czy układ immo w komputerze z F23 ma tyle samo nóżek co w F18 ? (ważna informacja dla posiadaczy F18 planujących swap na F23).


Swap F23 kosztował mnie coś koło 1tys zł więc różnica w stosunku do H spora. A przewaga taka, że moment od samego dołu a nie dopiero na VTEC-u ;)

 

F23 na jednym wałku nie będzie się tak dobrze zbierać jak H22A JDM czy H22A7/A8 no chyba, że założysz głowicę+kolektor ssący od DOHC H23/F22B JDM + dobry wydech + strojenie wtedy rzeczywiście będzie ładny moment od dołu np. 200Nm od 2 tys.obr i auto będzie zapierniczać.


z tego, co kojarzę pompa wspomagania jest inna

 

F-seria to F-seria i osprzęt będzie pasować zamiennie ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#27 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 11:09, 07.11.2014

Tak, ale ponoć w F23 jest inne mocowanie czy coś takiego i trzeba szukać od F23. Od F18/F20 nie podejdzie. Nie miałem jeszcze tej "przyjemności" wymieniać, ale dowiadywałem się bo już coś zaczynało mi wyć ;\


Użytkownik soul edytował ten post 11:10, 07.11.2014

  • 0

#28 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:19, 07.11.2014

Lekki zamach. Silnik lepiej się będzie wkręcał na wysokie obroty dzięki temu ale coś kosztem czegoś. Jaki będzie minus??

 

Fajnie jeździ się po mieście z lekkim zamachem np. odelżonym u Otoczaka do 5 kg  (seryjnie ma ponad 8 kg) a kosztem będzie pewnie trochę większe spalania w trasie.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#29 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 11:58, 07.11.2014

Te 5kg to jest taka jeszcze bezpieczna granica i do codziennej jazdy się nada? Nie będą za szybko spadały obroty? Rozumiem, że przy takim odchudzeniu zamachu hamowanie silnikiem nie jest już tak efektywne jak przed takim zabiegiem?


  • 0

#30 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:15, 07.11.2014

Tak, 5 -5,2 kg jest jeszcze bezpieczne bo słynna Fidanza 3,7 kg to już jest jednak hardcore i może powodować gaśnięcie silnika na klimie i ogólnie spadanie obrotów przy zatrzymywaniu się na światłach.

 

Mniejsza masa wirująca szybciej się rozkręca i szybciej wytraca prędkość ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, F23, F20, F18, swap

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq