Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Wielka prośba o wskazówki przy demontażu zespołu nawiewu (dmuchawy)

VI dmuchawa

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:17, 29.08.2014

Cześć

rozbieram swojego acco by dostać się do łączenia nadkoli z grodzią od strony pasażera i napotkałem problem, z którym być może ktoś się uporał - sporo już rozebrałem ale nie chce wyjść dmuchawa:

 

Załączony plik  2014-08-29-130.jpg   255,97 KB   38 Ilość pobrań

 

kropkami zaznaczyłem już śruby które odkręciłem, ale ciągle blokuje ją mam wrażenie obudowa parownika w którą wchodzi dmuchawa (zaznaczona strzałką).

W ESM pisza żeby wyciągnąć cały parownik najpierw (ale trzeba wiadomo klimę opróżnić), ale widziałem u kolegi Mezola (http://www.accordklu...ezola/?hl=mezol), że udało mu się tego uniknąć:

 

dsc06992t.jpg
 

jak wyjąć to dziadostwo :ckm:  ? Muszę do jutra wszystko poskładać a tu taki problem...


Użytkownik Radio edytował ten post 20:18, 29.08.2014

  • 0

#2 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:32, 31.08.2014

Anyone? Nikomu nie rdzewieje łączenie ściany z nadkolami?  :hehe


  • 0

#3 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 20:22, 31.08.2014

Anyone? Nikomu nie rdzewieje łączenie ściany z nadkolami?  :hehe

A u Kolegi Mezola co zardzewiało ?


Użytkownik Czarnota edytował ten post 20:22, 31.08.2014

  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#4 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:30, 31.08.2014

Zajrzyj do jego tematu (link w pierwszym poście) jest tam parę zdjęć. Generalnie w grodzi miał dziurę że koła było widać po wyskrobaniu wszystkiego. Zresztą wiele osób to ma tylko o tym nie wie  ;)


Użytkownik Radio edytował ten post 20:31, 31.08.2014

  • 0

#5 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 09:06, 01.09.2014

Radio, przed zapytaniem oglądałem te fotki, chyba mnie też będzie to czekało :). Opisz dokładniej o jakim miejscu pisałeś - "łączenie ściany z nadkolami"


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#6 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 11:23, 01.09.2014

Radio pod spodem masz 2 śruby dość głęboko umiejscowione. i od góry jedna jak dobrze pamiętam


  • 0

#7 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:49, 01.09.2014

Radio, przed zapytaniem oglądałem te fotki, chyba mnie też będzie to czekało :). Opisz dokładniej o jakim miejscu pisałeś - "łączenie ściany z nadkolami"

 

Ciężko to dokładnie wytłumaczyć, musisz popatrzeć jak otworzysz maskę za kielichami na łączeniu z grodzią tam może będzie coś widać, albo włóż śrubokręt (owiń w szmatę żeby nie porysować) to się przebijesz do środka jak będzie rdza... Od strony koła miałem pękniętą konserwację i jak zacząłem dłubać to też dziurę zrobiłem - pokleiłem i uszczelniłem ale i tak mi woda leci bo chyba się łączą dwie blachy z tego co widzę i musiałbym jeszcze od środka zalepić.

 

Radio pod spodem masz 2 śruby dość głęboko umiejscowione. i od góry jedna jak dobrze pamiętam

 

Dzięki wołek za odpowiedź. Cała dmuchawa jest w czterech miejscach przykręcona co zaznaczyłem na poniższym obrazku. Chyba że jeszcze jakieś inne ale już nie widziałem.

 

Załączony plik  dmuchawa.png   103,35 KB   31 Ilość pobrań

 

Wydaje mi się że już jej nic nie trzyma bo mogę jej zaczepy zdjąć z takich długich śrub. Tyle tylko że ona tak jakby wchodzi w tą obudowę parownika i nie ma jej jak wyciągnąć bo z prawej strony już nie ma miejsca na odsunięcie..

 

Jak trzeba parownik wyjąć to bieda straszna bo klimę trzeba rozszczelnić. Dlatego chodziło mi o to czy jest jakiś myk który pozwalałby na ominięcie tego kroku. Na zdjęciu od mezola widać że obudowę parownika tak jakby na pół można rozkręcić ale nie udało mi się tego zrobić. Hm...

 

W sumie mi by wystarczylo nawet gdybym zdjął dolną cześć dmuchawy tzn silnik i jego obudowę ale to jest niemożliwe z przyczyn w/w.


Użytkownik Radio edytował ten post 11:53, 01.09.2014

  • 0

#8 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 11:55, 01.09.2014

aaa to jak parownika klimy nie odbezpieczyłeś od strony komory silnika to nie ma opcji na wyjęcie... musisz klimę rozszczelnić... i odkręcić przewody ok klimy.


i jeszcze jedna sprawa... od strony grodzi jest jedna śruba na klucz 10 co trzyma plastik z wnętrza.. ale nie pamiętam czy tą część co jest parownik od klimy czy nagrzewnica ogrzewania


  • 0

#9 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:02, 01.09.2014

aaa to jak parownika klimy nie odbezpieczyłeś od strony komory silnika to nie ma opcji na wyjęcie... musisz klimę rozszczelnić... i odkręcić przewody ok klimy.


i jeszcze jedna sprawa... od strony grodzi jest jedna śruba na klucz 10 co trzyma plastik z wnętrza.. ale nie pamiętam czy tą część co jest parownik od klimy czy nagrzewnica ogrzewania

 

No to świetnie to kitajce zaprojektowali :om:  Ech.. 7gen też tak rdzewieje bo się przymierzałem ale po takich doświadczeniach mam już dość japońców...

 

secundo: myślę czy by nie dało się tego lower housing wypiąć bez rozszczelniania

Załączony plik  lower_h.jpg   33,23 KB   21 Ilość pobrań


Użytkownik Radio edytował ten post 12:06, 01.09.2014

  • 0

#10 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 12:05, 01.09.2014

naszczęście 7 gen nie ma tej bolączki.. i nie robi się dziura na grodzi..


  • 0

#11 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:53, 01.09.2014

rzezba w gownie i staniesz jak widly w gnoju z ta robota - dolnej czesci obudowy nie sciagniesz osobno - chyba ze wyrwiesz  :depresja:

 

mam ta cala skrzynke na wierzchu od angola i nie wierze abys podszedl do srubek przy grodzi skrecajacych te 2 czesci. trzeba wyciagac calosc = rozszczelnienie klimy i jeszcze na grodzi trzeba odkrecic srubke co mocuje ta cala skrzynie.


  • 0

#12 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:31, 01.09.2014

rzezba w gownie i staniesz jak widly w gnoju z ta robota - dolnej czesci obudowy nie sciagniesz osobno - chyba ze wyrwiesz  :depresja:

 

mam ta cala skrzynke na wierzchu od angola i nie wierze abys podszedl do srubek przy grodzi skrecajacych te 2 czesci. trzeba wyciagac calosc = rozszczelnienie klimy i jeszcze na grodzi trzeba odkrecic srubke co mocuje ta cala skrzynie.

 

Możesz wrzucić jakieś foto poglądowe? Są 3 śrubki i blaszka. Na grodzi rozumiem że od strony silnika trzeba odkręcać? Trzyma ta śruba górną czy dolną cześć obudowy?


  • 0

#13 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:02, 01.09.2014

przymierzylem ta obudowe do grodzi od wnetrza auta i szczerze jesli mialoby tam byc jeszcze wygluszeni to nie ma opcji zeby dostac sie do tych srubek.

nakretka mocujaca calosc znajduje sie od strony silnika pod przewodami hamulcowymi. ale jej odkrecenie nic nie da bo przewody od klimy beda trzymac. szkoda ruszac nimi bo mozesz jeszcze rozszczelnic klime. jesli chcialbys sie dostac za ta obudowe to musialbys spuscic czynnik i odkrecic przewody.

 

z linku podanego przez ciebie jakos nie widze aby mezol sciagnal ta obudowe.

 

az tak daleko ci ta ruda zaszla ze musisz to sciagnac ?


  • 0

#14 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:30, 01.09.2014

przymierzylem ta obudowe do grodzi od wnetrza auta i szczerze jesli mialoby tam byc jeszcze wygluszeni to nie ma opcji zeby dostac sie do tych srubek.

nakretka mocujaca calosc znajduje sie od strony silnika pod przewodami hamulcowymi. ale jej odkrecenie nic nie da bo przewody od klimy beda trzymac. szkoda ruszac nimi bo mozesz jeszcze rozszczelnic klime. jesli chcialbys sie dostac za ta obudowe to musialbys spuscic czynnik i odkrecic przewody.

 

z linku podanego przez ciebie jakos nie widze aby mezol sciagnal ta obudowe.

 

az tak daleko ci ta ruda zaszla ze musisz to sciagnac ?

 

Bardzo dziękuje, że sprawdziłeś. Ja też zaszedłem do auta i nie ma szans tego odkręcić. Co do rudej to za tym parownikiem/jego obudową jest czysto ale jest za to za dmuchawą. A żeby wyjąć dmuchawę muszę wyjąć parownik. Jak mezol wyjął dmuchawę bez parownika nie mam pojęcia :hmmm:   - może klimy nie ma.

 

Gdybym gdzieś bliżej wawy mieszkał podjechałbym do wołka to ogarnąć. W 3City chyba do flipflopów uderzę chociaż nie wiem czy się takimi rzeczami zajmują.


  • 0

#15 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:43, 02.09.2014

musi się dac wyciagnac sama dmuchawe bez ruszania parownika. O ile dobrze pamiętam nie miałem problemów z tym podczas demontażu anglika.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, dmuchawa

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq