Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Stuki w katalizatorze. Czy warto wymienić na nowy?

VI katalizator

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 jajcarzd1

jajcarzd1
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:11, 16.08.2014

Witam

 

Od paru dni słyszę metaliczny stukot w okolicach katalizatora w momencie gdy np. ruszam autem na niższych obrotach (większe drgania układu wydechowego). Sądziłem że to może blaszana osłona, ale dziś sprawdziłem i trzyma się dobrze. Ruszając natomiast energicznie rurą z układu wydechowego słyszę jakby klekotanie w środku katalizatora. Sądzę, że pewnie coś w nim po prostu lata. I teraz zastanawiam się co z tym fantem zrobić bo nie mnie trafia jak ruszam spod świateł i klekot słychać jakby mi miało zaraz coś odlecieć. Czy szukać jakiegoś używanego, choć nie widzę za bardzo na aukcjach, czy może kupić nowy taki jak ten http://allegro.pl/ka...457131256.html? Nie wiem czy będzie on na pewno pasował, co sądzicie? Jaka jest średnica przyłącza w modelu 1.8, 99r., bo gdzieś tu na forum widziałem że w tematach przewijała się średnica 50 i 56mm. Znalazłem też coś takiego http://allegro.pl/katalizator-metalowy-honda-accord-1-8-16v-euro3-i4491859038.html, ale jeżdżę na gazie a ten niby nie jest do tego przeznaczony. 


Użytkownik jajcarzd1 edytował ten post 13:11, 16.08.2014

  • 0

#2 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 18:25, 16.08.2014

strumienice w obudowie kata i bajobongo

 

http://allegro.pl/aw...4511349442.html


  • 0

#3 Kubus88

Kubus88
  • Forumowicz
  • 203 postów
  • Skąd:okolice Radomia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:???
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:Aerodeck
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 18:30, 16.08.2014

Takie objawy miałem w Golfie teścia. Po jakimś czasie przestał jechać, dusił się itp. Po wycięciu katalizatora okazało się, że było w nim coś w rodzaju kulki wielkości piłeczki pingpongowej, może trochę mniejsze.

 

Tak więc kata masz raczej do wycięcia lub wymiany.


  • 0

#4 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 18:46, 16.08.2014

Chodzi rozumiem o VI gen. ? Ja mam założone coś takiego : http://allegro.pl/tl...2_Tłumiki-18867 . Jeżeli chodzi o średnicę to 50 mm na wejściu i wyjściu

Użytkownik damian83. edytował ten post 18:46, 16.08.2014

  • 0

#5 Radziu

Radziu
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • Skąd:ELW LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:MIX
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:09, 16.08.2014

Chodzi rozumiem o VI gen. ? Ja mam założone coś takiego : http://allegro.pl/tl...2_Tłumiki-18867 . Jeżeli chodzi o średnicę to 50 mm na wejściu i wyjściu

 

Mogę jedynie dodać że też mam od jakiegoś czasu ten sam tłumik co Damian i jest wszystko ok. U mnie po wywaleniu kata robił się metalowy pogłos przy przyspieszaniu. Wszystko pasuje, tylko wspawać i cieszyć się ciszą... :D


  • 0

Moja Honda

 

Tam gdzie przeciętny germaniec już zdycha, Honda zaczyna drugie życie


#6 Afgan227

Afgan227
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Hatckback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:09, 16.08.2014

Hej

Mam ten sam problem co kolega (Hania 1.8 2001) . I też się zastanawiałem nad strumienicą. Znajomy, z którym rozmawiałem o tym, zasugerował , że może być problem jeżeli w aucie są dwie sondy (np świecący się ciągle check) . Z racji , że nie jestem mechanikiem chciałbym to wami ogadac

 

 

1 ) Czy w 1,8 VTEC z 2001 są 2 sondy?

2 ) Jeżeli są to czy założenie strumienicy może spowodować błędy?


  • 0

#7 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 20:21, 16.08.2014

Są dwie i może wywalac błąd, ale powinien wystarczyć emulator i będzie po sprawie

Użytkownik Bojar edytował ten post 20:22, 16.08.2014

  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#8 Afgan227

Afgan227
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Hatckback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:28, 16.08.2014

Emulator po prostu wkręcamy w miejsce drugiej sondy? I w emulator sonde?

Zgadza się?

Czy jest jakieś rzeźbienie? 


  • 0

#9 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 20:35, 16.08.2014

Żadnych strumienic nie wsadzajcie - niepotrzebne wprowadzanie spalin w ruch, w dodatku posiadają wątpliwe opinie. Zwykły przelot. Jak ktoś ma polifta to montuje tulejkę, w którą wkręca drugą sondę, kata sprzedaje i baja bongo.


  • 0

#10 Afgan227

Afgan227
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Hatckback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:38, 16.08.2014

A jeżeli przelot, to jaką średnicę dobrać? 

Taką jak wejście i wyjście? 


  • 0

#11 Radziu

Radziu
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • Skąd:ELW LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:MIX
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:46, 16.08.2014

A jeżeli przelot, to jaką średnicę dobrać? 

Taką jak wejście i wyjście? 

 

Jeżeli chodzi o średnicę to 50 mm na wejściu i wyjściu

Ten link od Damiana to nie strumiennica tylko zwykły tłumik przelotowy i coś takiego w zupełności wystarczy + emmulator i po robocie. Sprzedajesz kata i jesteś na duży plus jeszcze.


  • 0

Moja Honda

 

Tam gdzie przeciętny germaniec już zdycha, Honda zaczyna drugie życie


#12 jajcarzd1

jajcarzd1
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:49, 17.08.2014

Witam Panowie i dzięki za odpowiedzi.

 

strumienice w obudowie kata i bajobongo

 

http://allegro.pl/aw...4511349442.html

 

Tyle że ta strumienica jak sądzę będzie powodować jakiś dodatkowy pomruk? Wolałbym raczej aby poziom głośności nie wzrastała.

 

 

Chodzi rozumiem o VI gen. ? Ja mam założone coś takiego : http://allegro.pl/tl...2_Tłumiki-18867 . Jeżeli chodzi o średnicę to 50 mm na wejściu i wyjściu

 

 

Tak VI gen. rok 99, silnik 1.8.

 

Tyle że te 2 rozwiązania to jest zastąpienie katalizatora zwykłym tłumikiem. Pytanie czy to będzie miało jakikolwiek wpływ na pracę auta? Po drugie przed katalizatorem jest 1 sonda labda czy to nie wpłynie w jakikolwiek sposób na jej pracę? Po trzecie czy na przeglądzie ktoś się do tego nie przyczepi?

 

 

Znalazłem jeszcze coś takiego

 

http://allegro.pl/ho...4477580616.html

 

Trochę droższe i generalnie to będzie to samo co Wy podaliście tyle, że to bym mógł sobie wymienić sam bo nie trzeba tego wspawywać. Co o tym sądzicie?


  • 0

#13 Radziu

Radziu
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • Skąd:ELW LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:MIX
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:49, 17.08.2014

Ewentualną zmianą w pracy auta może być poprawa jego elastyczności. Po prostu trochę odetkasz wydech i auto będzie miało lżej. U mnie po zmianie kata na tłumik jest taka sama cisza, na przeglądach nikt się nie czepiał. 

 

Aha, za wspawanie tłumika dałem całe 20zł także wyszło taniej niż ten tłumik co znalazłeś. ;)


  • 0

Moja Honda

 

Tam gdzie przeciętny germaniec już zdycha, Honda zaczyna drugie życie


#14 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:22, 17.08.2014

jajcarzd1 możesz założyć ten tłumik z linku . 

Jeżeli chodzi o Twoje wątpliwości co do linku z tłumikiem , który wysłałem :

- nie będzie to miało jakoś wielkiego wpływu na silnik , odmulisz nieco wydech na średnich obrotach i na v tec-u może nieco lepiej przyspieszać , szału nie będzie ale zawsze

- założenie takiego tłumika nie będzie miało wpływu na pracę sondy , jak napisałeś umiejscowiona jest przed katalizatorem

- co do przeglądów kształtem przypomina obudowę katalizatora , więc nie powinno być problemów


  • 0

#15 jajcarzd1

jajcarzd1
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:51, 21.08.2014

jajcarzd1 możesz założyć ten tłumik z linku . 

Jeżeli chodzi o Twoje wątpliwości co do linku z tłumikiem , który wysłałem :

- nie będzie to miało jakoś wielkiego wpływu na silnik , odmulisz nieco wydech na średnich obrotach i na v tec-u może nieco lepiej przyspieszać , szału nie będzie ale zawsze

- założenie takiego tłumika nie będzie miało wpływu na pracę sondy , jak napisałeś umiejscowiona jest przed katalizatorem

- co do przeglądów kształtem przypomina obudowę katalizatora , więc nie powinno być problemów

 

Dzięki chłopaki za pomoc. Wczoraj mechanik włożył mi ten droższy tłumik i wszystko jest ok. Ale żeby było miło to muszę teraz zrobić regenerację maglownicy bo mi cieknie :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, katalizator

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq