Silnik F18B2 rocznik 2000.
Jaka dokładnie ilość czynnika chłodzącego powinna być w klimatyzacji w aucie z tym silnikiem ?
Użytkownik Duszek edytował ten post 11:58, 02.06.2014
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Napisano 11:58, 02.06.2014
Silnik F18B2 rocznik 2000.
Jaka dokładnie ilość czynnika chłodzącego powinna być w klimatyzacji w aucie z tym silnikiem ?
Użytkownik Duszek edytował ten post 11:58, 02.06.2014
Napisano 12:06, 02.06.2014
Klimatyzacja:
Zdolność schładzania (na rynek środkowo-europejski): 3,740 Kcal/h (14,800 BTU/h)
Rodzaj czynnika schładzającego: HFC-134a (R-134a)
Ilość czynnika schładzającego [g]: 500-550
Stosowane były dwa rodzaje sprężarek klimatyzacji: DENSO I SANDEN
SANDEN:
Rodzaj oleju: SP-10 (nr OEM 38897-P13-003, 38898-P13-003 lub 368899-P13-A01)
Ilość oleju smarującego sprężarkę [cm3]: 130
DENSO:
Rodzaj oleju: ND-OIL8 (nr OEM 38897-PR7-003, 38898-PR7-003 lub 38899-PR7-A01)
Ilość oleju smarującego sprężarkę [cm3]: 160
z http://accord6gen.cb...d_warsztat.html
Użytkownik p_rafal edytował ten post 12:06, 02.06.2014
Napisano 12:28, 02.06.2014
O widzisz.
To jest profesjonalna odpowiedź.
Dzięki mistrzu !
Pytanie dodatek.
Co z tym olejem?....jak się go dodaje i gdzie ?
Napisano 12:46, 02.06.2014
Podepnie maszynę to urządzenie samo sprawdzi poziom oleju i uzupełni braki.
Mój accord:
http://www.accordklu...progi-rozpórka/
Napisano 13:45, 02.06.2014
No właśnie nie wiem jak to będzie.
Ogólnie cały zabieg będzie robił mi kumpel który ma taką maszynkę w domu. Nie widziałem jej jeszcze i nie wiem dokładnie jak to u niego działa.
A jak nie uzupełnie oleju to co się stanie?
Czy można go potem uzupełnić jakoś w inny sposób ?
Napisano 18:34, 02.06.2014
pojedź może do warsztatu co ma pojęcie o klimatyzacji bo jakoś czarno widzę tą Waszą "dłubaninę". Używając maszyny do napełniania wykonuje ona szereg czynności które należy wykonać. Po pierwsze odzyskuje czynnik który jest w układzie (po zmierzonej ilości tego czynnika możemy określić ubytek a tym samym wstępnie oszacować szczelność układu. Po drugie odzyskuje część oleju z układu (uzupełnić należy odpowiednio więcej niż zostało odciągnięte ale ile uzupełnić to już musi ustalić ktoś kto się na tym zna i weźmie pod uwagę stan klimatyzacji, wiek samochodu itp) Po trzecie należy zrobić w układzie próżnię (i tu też czas jej wytwarzania zależy od objętości układu i od wydajności pompy vacum). Po czwarte należy określić ilość czynnika jaką aplikujemy do układu oraz wcześniej wspomniany olej (jeżeli podejrzewamy wycieki można dodać barwnik UV. Tylko tak przeprowadzony serwis ma sens.
Napisano 19:33, 02.06.2014
Spokojnie ..... wszystko jest. Freon, czynnik UV, będzie zrobiona próżnia itd. itp.
Jedynie o co mi chodzi to o ten olej.
Klima jest puściutka. Jak olej? .... nie wiem.
Napisano 18:31, 03.06.2014
A długo jest pusta ta klima i dlaczego?
Warto by było przed napełnieniem zrobić test szczelności azotem.
Freon ? w 1993 roku zastąpiony został przez tetrafluoroetan (R 134a) i taki należy użyć.
PAO 68 to uniwersalny olej do klimy. Ale ile oleju powinieneś dodać to na odległość nie da się ustalić
Napisano 18:47, 03.06.2014
Napisano 12:23, 19.06.2014
witam
w Tamtym sezonie gaz z klimy uciekł. (przed nabiciem zmieniony skraplacz i uszczelki)
W tym oddałem na sprawdzenie szczelnosci. stwierdzili ze jest szczelna. ze jeszcze zostało 5gramów czynnika
Wiec nabiłem... Jak to jest, sama się uszczelniła przez zimę? byłem na kontroli po 2 dniach sprawdził i mówił ze trzyma takie same ciśnienia jak przedtem.
Napisano 12:33, 19.06.2014
Klima pusta dlatego że podczas przekładki musiała zostać rozpięta.
Jak była dłużej rozpięta to powinno się też wymienić osuszacz.
pozdr
Napisano 15:13, 19.06.2014
witam
w Tamtym sezonie gaz z klimy uciekł. (przed nabiciem zmieniony skraplacz i uszczelki)
W tym oddałem na sprawdzenie szczelnosci. stwierdzili ze jest szczelna. ze jeszcze zostało 5gramów czynnika
Wiec nabiłem... Jak to jest, sama się uszczelniła przez zimę? byłem na kontroli po 2 dniach sprawdził i mówił ze trzyma takie same ciśnienia jak przedtem.
czym była sprawdzana szczelność? Jakoś nie wyobrażam sobie jak można na podstawie ciśnienia gazu w układzie klimatyzacji stwierdzić, że jest go tyle samo co 2 dni wcześniej. Jego ciśnienie zależy od temperatury. Po nabiciu baz jest relatywnie zimny więc ma ciśnienie ok 5 atm (przy klimatyzacji wyłączonej ciśnienie wyrównane). Gdy przyjedzie w ciepły dzień z rozgrzanym silnikiem ciśnienie w układzie może mieć nawet ok 8-10 atm. Aby dokładnie stwierdzić ile jest gazu w układzie można go tylko odessać i zważyć.
Napisano 15:20, 19.06.2014
Napisano 20:09, 19.06.2014
Mi sie jakoś wyciek uszczelnił sam ale cały czas sprawdzam działanie klimatyzacji.
Napisano 17:42, 03.07.2014
to czy zaworki są ok czy nie widac po odpięciu przewodów serwisowych po napełnieniu klimy. Zawsze zostaje tam trochę oleju który w przypadku nieszczelności "bąbelkuje"
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Nierówna praca silnikaNapisany przez fajnyziomekpl , 24 Apr 2024 VI, #honda |
|
|
|
VI
Mechanik →
Układ elektryczny →
Jak odczytać numer VIN z ecu Accord VI.Napisany przez m_sea , 24 Apr 2024 VI |
|
|
||
VI
Mechanik →
Silniki →
H22A Kręci, nie odpala .Napisany przez piteroo , 21 Apr 2024 VI |
|
|
||
|
VI
Mechanik →
Wnętrze →
Problem z drzwiamiNapisany przez tru3dnn , 11 Apr 2024 VI |
|
|
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Sam zwiększa obroty na rozgrzanym silnikuNapisany przez Kaylish , 10 Apr 2024 VI |
|
|
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych