Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Jaka ilość czynnika do klimatyzacji ?

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:58, 02.06.2014

Silnik F18B2 rocznik 2000.

Jaka dokładnie ilość czynnika chłodzącego powinna być w klimatyzacji w aucie z tym silnikiem  ?


Użytkownik Duszek edytował ten post 11:58, 02.06.2014

  • 0

#2 p_rafal

p_rafal
  • Forumowicz
  • 360 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:06, 02.06.2014

Klimatyzacja:

Zdolność schładzania (na rynek środkowo-europejski): 3,740 Kcal/h (14,800 BTU/h)
Rodzaj czynnika schładzającego: HFC-134a (R-134a)
Ilość czynnika schładzającego [g]: 500-550

Stosowane były dwa rodzaje sprężarek klimatyzacji: DENSO I SANDEN
SANDEN:
Rodzaj oleju: SP-10 (nr OEM 38897-P13-003, 38898-P13-003 lub 368899-P13-A01)
Ilość oleju smarującego sprężarkę [cm3]: 130
DENSO:
Rodzaj oleju: ND-OIL8 (nr OEM 38897-PR7-003, 38898-PR7-003 lub 38899-PR7-A01)
Ilość oleju smarującego sprężarkę [cm3]: 160

 

http://accord6gen.cb...d_warsztat.html


Użytkownik p_rafal edytował ten post 12:06, 02.06.2014

  • 0

#3 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:28, 02.06.2014

O widzisz.

To jest profesjonalna odpowiedź.

Dzięki mistrzu !

 

Pytanie dodatek.

Co z tym olejem?....jak się go dodaje i gdzie ?


  • 0

#4 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1,022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:46, 02.06.2014

Podepnie maszynę to urządzenie samo sprawdzi poziom oleju i uzupełni braki.


  • 0

#5 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:45, 02.06.2014

No właśnie nie wiem jak to będzie.

Ogólnie cały zabieg będzie robił mi kumpel który ma taką maszynkę w domu. Nie widziałem jej jeszcze i nie wiem dokładnie jak to u niego działa.

A jak nie uzupełnie oleju to co się stanie?

Czy można go potem uzupełnić jakoś w inny sposób ?


  • 0

#6 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:34, 02.06.2014

pojedź może do warsztatu co ma pojęcie o klimatyzacji bo jakoś czarno widzę tą Waszą "dłubaninę". Używając maszyny do napełniania wykonuje ona szereg czynności które należy wykonać. Po pierwsze odzyskuje czynnik który jest w układzie (po zmierzonej ilości tego czynnika możemy określić ubytek a tym samym wstępnie oszacować szczelność układu. Po drugie odzyskuje część oleju z układu (uzupełnić należy odpowiednio więcej niż zostało odciągnięte ale ile uzupełnić to już musi ustalić ktoś kto się na tym zna i weźmie pod uwagę stan klimatyzacji, wiek samochodu itp) Po trzecie należy zrobić w układzie próżnię (i tu też czas jej wytwarzania zależy od objętości układu i od wydajności pompy vacum). Po czwarte należy określić ilość czynnika jaką aplikujemy do układu oraz wcześniej wspomniany olej (jeżeli podejrzewamy wycieki można dodać barwnik UV.  Tylko tak przeprowadzony serwis ma sens. :dres:


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#7 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:33, 02.06.2014

Spokojnie ..... wszystko jest. Freon, czynnik UV, będzie zrobiona próżnia itd. itp.

Jedynie o co mi chodzi to o ten olej.

Klima jest puściutka. Jak olej? .... nie wiem.


  • 0

#8 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:31, 03.06.2014

A długo jest pusta ta klima i dlaczego?

Warto by było przed napełnieniem zrobić test szczelności azotem.

Freon ??? w 1993 roku zastąpiony został przez tetrafluoroetan (R 134a) i taki należy użyć.

PAO 68 to uniwersalny olej do klimy.  Ale ile oleju powinieneś dodać to na odległość nie da się ustalić


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#9 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:47, 03.06.2014

Klima pusta dlatego że podczas przekładki musiała zostać rozpięta.
Test będzie zrobiony.
Freon mogłem napisać w cudzysłowiu bo oczywiście miałem na myśli R134a.
I napewno nie pytam ile dolać oleju tylko jak to zrobić.

Tak na marginesie już temat obcykany.
Kolega powiedział że olej też ogarnie. No i mnie zjebał jak w ogóle o to zapytałem czyli kuma temat.

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#10 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2,815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 12:23, 19.06.2014

witam

w Tamtym sezonie gaz z klimy uciekł. (przed nabiciem zmieniony skraplacz i uszczelki)

W tym oddałem na sprawdzenie szczelnosci. stwierdzili ze jest szczelna. ze jeszcze zostało 5gramów czynnika

Wiec nabiłem... Jak to jest, sama się uszczelniła przez zimę? byłem na kontroli po 2 dniach sprawdził i mówił ze trzyma takie same ciśnienia jak przedtem.


  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#11 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 12:33, 19.06.2014

Klima pusta dlatego że podczas przekładki musiała zostać rozpięta.
 

Jak była dłużej rozpięta to powinno się też wymienić osuszacz.

pozdr


  • 0

#12 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 15:13, 19.06.2014

witam

w Tamtym sezonie gaz z klimy uciekł. (przed nabiciem zmieniony skraplacz i uszczelki)

W tym oddałem na sprawdzenie szczelnosci. stwierdzili ze jest szczelna. ze jeszcze zostało 5gramów czynnika

Wiec nabiłem... Jak to jest, sama się uszczelniła przez zimę? byłem na kontroli po 2 dniach sprawdził i mówił ze trzyma takie same ciśnienia jak przedtem.

czym była sprawdzana szczelność? Jakoś nie wyobrażam sobie jak można na podstawie ciśnienia gazu w układzie klimatyzacji stwierdzić, że jest go tyle samo co 2 dni wcześniej. Jego ciśnienie zależy od temperatury. Po nabiciu baz jest relatywnie zimny więc ma ciśnienie ok 5 atm (przy klimatyzacji wyłączonej ciśnienie wyrównane). Gdy przyjedzie w ciepły dzień z rozgrzanym silnikiem ciśnienie w układzie może mieć nawet ok 8-10 atm. Aby dokładnie stwierdzić ile jest gazu w układzie można go tylko odessać i zważyć.


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#13 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2,815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 15:20, 19.06.2014

podłączyl do maszyny i powiedział ze 2atm na wyłącznej ą na włączonej wyszło 14atm, przed nabiciem mówił ze azot wpuszczali o ciśnieniu 18atm
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#14 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:09, 19.06.2014

Mi sie jakoś wyciek uszczelnił sam ale cały czas sprawdzam działanie klimatyzacji.


  • 0

#15 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:42, 03.07.2014

to czy zaworki są ok czy nie widac po odpięciu przewodów serwisowych po napełnieniu klimy.  Zawsze zostaje tam trochę oleju który w przypadku nieszczelności "bąbelkuje"


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq