Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Zmiana kolektora wydechowego z 4-1 na 4-2-1

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Misi3Q

Misi3Q
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:45, 22.04.2014

Siema, znajomy podpowiedzial mi ostatnio bym zalozyl sobie kolektor z 1.8 4-2-1, dzieki temu bede mial lepszy dół, a koszty smieszne.  Powiedzcie mi, duzo zachodu z tym jest?  Jakies przeróbki?


  • 0

#2 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 13:03, 22.04.2014

problem jest taki, że inaczej ułożona jest pierwsza sonda lambda - mogą wyskakiwać checki.


  • 0

#3 Guest_NitrousNDF_*

Guest_NitrousNDF_*
  • Guests

Napisano 13:43, 22.04.2014

Powiem Ci, że robiłem swap z 1.8 na 2.0 i zostawiłem sobie kolektor 4-2-1, dosyć dobrze zbiera się z dołu. Ogólnie kolektor pasuje, ale tak jak przedmówca pisał, problem z sondą


  • 0

#4 Misi3Q

Misi3Q
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:22, 22.04.2014

Nitrous, ale mowisz ze masz założony..    jak rozwiązałeś ten problem?                                                                


  • 0

#5 Guest_NitrousNDF_*

Guest_NitrousNDF_*
  • Guests

Napisano 15:26, 22.04.2014

Nie przekładałem kompa, jezdze na tym od 1.8, jedynie słupek był zmieniony, dlatego u mnie nie ma problemu


  • 0

#6 sienka

sienka
  • Forumowicz
  • 252 postów
  • Skąd:Bielsk Podlaski
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S+
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:32, 22.04.2014

problem jest taki, że inaczej ułożona jest pierwsza sonda lambda - mogą wyskakiwać checki.

A jak temu zapobiec? 


  • 0

#7 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 18:42, 22.04.2014

Nie przekładałem kompa, jezdze na tym od 1.8, jedynie słupek był zmieniony, dlatego u mnie nie ma problemu

Były jakies problemy bez przekładania kompa? Trzeba było coś ustawiać czy po prostu zmiana słupka i już? Bo sam sie przymierzam do zmiany 1.8 na 2.0 i sie zastanawiam czy kompa zmieniać czy nie


  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#8 Guest_NitrousNDF_*

Guest_NitrousNDF_*
  • Guests

Napisano 19:18, 22.04.2014

Były jakies problemy bez przekładania kompa? Trzeba było coś ustawiać czy po prostu zmiana słupka i już? Bo sam sie przymierzam do zmiany 1.8 na 2.0 i sie zastanawiam czy kompa zmieniać czy nie

 

Żadnych problemów, wszystko pasuje, wkładasz i jedziesz.

F18B2 i F20B6 to te same silniki, różnica jest w większym skoku tłoka w 2.0L

Komp od 1.8L Pasuje, lecz na słupku 2.0L nie wiadomo ile będzie koni, może być tyle samo co na 1.8, na pewno moment obrotowy wzrośnie, sam to zauważyłem u nie że lepiej się zbiera auto, jest silniejsze, czuć różnicę na przykład jadąc w parę osób z klimą pod górę.

 

Jeśli masz zdrowe 1.8L to nie zmieniaj, no chyba że masz pewniaka 2.0L i razem z kompem, immobilizerem, wiązką, kluczykami i stacyjkami przełożysz.


  • 0

#9 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 19:22, 22.04.2014

No właśnie nie mam, bo albo czeka mnie remont głowicy, albo wymiana, albo zmiana na 2.0... Przy czym u mnie jest ta sama sytuacja, że różnica to tylko skok tłoka...

Wytaptane z Xperii M
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#10 seba2ts

seba2ts
  • Forumowicz
  • 290 postów
  • Skąd:zaręby
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:56, 04.03.2015

kolektor w 1.8  mimo że jest 4-2-1 niby powinien byc ok ale średnice jego kanałów są śmiesznie małe bo z wyjściowego jajka z flanszy o około 42x36mm przekroju zwęża się do 36mm co według mnie ogranicza go. w 2.0 jest 4-1 ale ma większe kanały i w tym przypadku to chyba lepszy wybór. z jakiegoś powodu do 2.0 włożyli te 4-1 choć mogli wpakować kolektor z 1.8 skoro jest lepszy. taki mam dylemat czy nie spróbować zmiany właśnie z 4-2-1 na 4-1 w silniku 1.8


  • 0
"Tak to my ludzie z gry nakręceni pasją, porzuć łzy ruszaj ty swoja drogą jasną... "

http://www.accordklu...p=563034#563034

#11 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 17:01, 04.03.2015

4-1 jak wiadomo, poprawia górny zakres obrotów, taki układ uzywany jest w sporcie.

ale kosztem niskich i srednich obrotów...


  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#12 seba2ts

seba2ts
  • Forumowicz
  • 290 postów
  • Skąd:zaręby
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:26, 04.03.2015

no tak znam tą teorię, ale 2.0 nie jest bardziej sportowym silnikiem niż 1.8 prawie identycznym a zastosowano jednak 4-1. wydaje mi się że ze względu na większą średnicę kanałów 4-1 ma lepszą przepustowość od ori 4-2-1


  • 0
"Tak to my ludzie z gry nakręceni pasją, porzuć łzy ruszaj ty swoja drogą jasną... "

http://www.accordklu...p=563034#563034

#13 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:32, 04.03.2015

Z tego co się orientuje to w silnikach b-serii montuje się kolektory 4-1 


  • 0

#14 seba2ts

seba2ts
  • Forumowicz
  • 290 postów
  • Skąd:zaręby
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:47, 04.03.2015

kusi mnie ten kolektor od 2.0 aby sprawdzić na własnej skórze czy moja teoria jest coś warta.


  • 0
"Tak to my ludzie z gry nakręceni pasją, porzuć łzy ruszaj ty swoja drogą jasną... "

http://www.accordklu...p=563034#563034

#15 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:15, 04.03.2015

Kolektory 4-1 montuje się do D, B czy H serii i to żadna nowość. Są jeszcze kolektory typowo tzw dragowe i jak sama nazwa wskazuje sprawdzają się przy ganiankach. Generalnie dobry 4-2-1 może być lepszy niż 4-1. Dobrym rozwiązaniem jest Tri-Y bo poprawia cały zakres obrotów, głownie środek ale i na górze daje przyrosty. Sednica też ma znaczenie. Jako ciekawostke podam że JDM DC2 99 SPEC ma chyba 4-1 z wyjściem 2.5 i jest to rarytas :) Chcecie fajny kol wydechowy to trzeba zlecić jego budowę na wzór Tri-Y bo przy masie acco potrzeba Nm z zasięgu ręki tj w środkowym zakresie obr np DjHammerowi który ogarnia wydechy, kolektory wydechowe NA I Turbo (Mar-Tec) chyba czy jakoś tak.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq